Stránka 15 z 43

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 led 2016, 09:33
od t0x!n
Alf6: takze protoze vse muze byt falza, tak nebudu ve finale kupovat nic, ja bych to rekl takhle: muj najezd 8-10t/rok, klidne budu jezdit i na tu falzu, ty 10tkm vymeny to motor dle meho v pohode prezije

Hardcam: ano presne tak vypadaji vsechny moje lahve od zacatku co tu G310ku kupuju

Zlicka: na starym webu to bylo, na tomhle novym jsem to z prvniho pohledu nevidel a hledat se mi to urcite nechce a asi takhle: 2x jsem mel olej z http://www.novakoil.cz , kteri jsou jako ofiko na webu totalu, i tak se mi vysral motor v i30, takze jestli mas, nemas dle meho orig. olej ne nadarmo se rika casta vymena lepsi jak dlouha s super nej olejem, ja budu urcite dal kupoval na tom truckmallu (dobra komunikace, cena, doba dodani)

P.S. naopak pristup novakiolu mi tehdy prisel divny, objednal jsem oleje 4x1l na dobirku, prislo mi to bez dobirky, nasledne mi druhy den volal typek, ze nemaji radi dobirky a posilaji mi fakturu a at ji zaplatim prevodem z uctu (no trosku jsem nepochopil), podruhe jsem vznasel dotaz na dostupnost, protoze je nemeli skladem a ani mi nikdo neodepsal, to byla moje posledni komunikace u novakoilu

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 led 2016, 09:52
od Alf6
Asi jsi spatne cetl. Tak je te to zopakuju :D Rikal jsem, ze se jim vyplati pancovat jen nejrozsirenejsi znacky - tedy ty oleje, které lide nejvíce kupují a pouzivaji.

Nikdy jsem necetl a ani neslysel, ze by někdo pancoval ceskej Mogul. Trebaze je na tom kvalitativne uplne stejne jako třeba Shell. Akorát u Shellu platite vic za tu znacku

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 led 2016, 10:17
od t0x!n
najdi mi specifikaci u mogulu ACEA A5 a zaroven API SM a cenu do 250/l a nemam problem s jakoukoli znackou, ja nasel uz pri hledani do i30 pouze tohoto totala a proto jej taky pouzivam, to ze do Elantry lejes co lejes je tvoje vec, ja minim dodrzet to co chce vyrobce protoze 7 let zaruky je pro me dostatecna motivace :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 led 2016, 10:29
od Hardcam
Stejne tak, behem zaruky pouze A5ku (jakkoliv se mi prici, ale vymena po 10tkm je naprosto v poho) a tu ma jen Shell AF, Total HKS, Mobil a tim to tak nejak rozumny konci. Je potreba brat v potaz, ze zaruka je na bedrech vyrobce a nelze si tam lit nejaky noname. Muj servis (Asas) vsak vlastni olej nerespektuje a to ja respektuju, neb chci jezdit k nim a ne jinam. Proto si vlastni olej resim mimo prohlidky, avsak budu dodrzovat doporucene.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 13 led 2016, 11:02
od Alf6
t0x!n píše:najdi mi specifikaci u mogulu ACEA A5 a zaroven API SM a cenu do 250/l a nemam problem s jakoukoli znackou, ja nasel uz pri hledani do i30 pouze tohoto totala a proto jej taky pouzivam, to ze do Elantry lejes co lejes je tvoje vec, ja minim dodrzet to co chce vyrobce protoze 7 let zaruky je pro me dostatecna motivace :D
Vidis, ja tam leju taky to, co doporucuje výrobce - olej doporucene specifikace. Ještě te budu něco hledat..to urcite :D Sam mam dost na hledani abych nasel něco pro me auto a ted budu jeste hledat něco na Kiu :D :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 20 led 2016, 19:00
od Alf6
Oleje 5W40 jsou preaditivované a mozna se stejnym zakl.olejem jako má 10W40 a jsou spis vhodne na zkrácené interaly. Na 10-15tis.km je spíše vhodnejsi 5W30 resp. 0W40 s jiným zakl.olejem.

Rozbor oleje Motul x-cess 5w/40 (patří mezi špičky v dané specifikaci) po ujetí 4500 mil - cca 7200 km.

Vozidlo: Hyundai Veloster Turbo
http://www.velosterturbo.org/forum/velo ... c-oil.html

Za zminku stojí udaj o TBN - pouhých 3,6. TBN je zkratka anglického názvu Total Base Number, a znamená celkové číslo alkality. Čím je TBN oleje vyšší, tím déle vydrží olej neutralizovat kyselé látky. Číslo TBN u nového oleje je 10,7. Propad čísla je tristní. Ač v testu dopadl vícemene dobře a olej by mazat ještě měl, tak už chránit nebude. A proč? vysvětlení třeba zde:
http://motorove-oleje.eu/tbn-celkove-cislo-zasaditosti

Hodnota TBN 7 až 9 je dostatočné pre benzínové motory

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 21 led 2016, 21:53
od Alf6
Něco hezkého na čtení. Sice starej článek, ale pořád aktuální :)
http://clanky.katalog-automobilu.cz/474 ... ena-lepsi/


.......Prodloužené servisní intervaly vysoce zatěžují motorový olej. Těžko pak odolává mimořádným stavům, třeba horší kvalitě natankovaného paliva, městské jízdě v zimě aj. Cena oleje je ve srovnání se spotřebovaným palivem a cenou motoru zanedbatelná. Olej má motor chránit a ne zkoušet, co sám vydrží. V nejnovějších požadavcích automobilek skutečně nejčastěji figurují oleje SAE 5W-30. Oleje SAE 0W-30 je nutné kvůli dosažení extrémních nízkoteplotních vlastností vyrábět výhradně z polyalfaolefinů, což je dost drahé. Oleje 5W-30 lze vyrábět s využitím hydrokrakátů......

PS:polyalfaolefiny jsou PAO - plněsyntetické oleje
hydrokrakáty jsou HC - (vlastně - svým způsobem) polosyntetika ( naprostá většina olejů třídy 5-40 a zřejmě i 5w-30, ač se na etiketách představují jako "plněsyntetické") jde vlastně o klamání spotřebitele

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 22 led 2016, 13:31
od jackdanous
Boha jeho, co tam mám dát teda za olej? :lol:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 22 led 2016, 14:02
od mikodim
jackdanous píše:Boha jeho, co tam mám dát teda za olej? :lol:

Ktorý splna vyrobcom stanovenu specifikaciu. Na značke nezáleži.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 22 led 2016, 16:15
od Alf6
jackdanous píše:Boha jeho, co tam mám dát teda za olej? :lol:

prece ten z aut. servisu za 2 litry :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 22 led 2016, 16:59
od Hardcam
A neni to jedno? Mne treba nic nezbyde, jestli chci prohlidku v autorizaku. Co na to reknes ted? Ty "rozbory" oleju jsou sice moc pekny, ale uz dost opakovany a pro beznyho uzivatele matouci, obzvlast, pokud ignorujes A5ku 5W30, ktera je pro soucasne benzinovy H mototy dulezta resp. predepsana. Mnoho lidi vcetne me chce klid a v motoru mit to, co tam byt ma. Sice do GDI 2.0 v i40 davam obycejnou 5W40, ale to s tim nijak nesouvisi, to ma jinej duvod.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 22 led 2016, 19:08
od sagen
Predlzeny interval vymeny je zlo...z oleja miznu dobre latky ( vitaminy )...nas prasok na pranie je lepsi ako bezny praci prasok...

Pred 25 timi rokmi bol interval vymeny olejov 5000 km, mozno o malo viac. Motory nemali taku zivotnost, GO po 100.000 km, doba skody 120 a podobne, Favorit bol na rhu par rokov, Lada Samara tiez. Oleje v tej dobe neboli menene ani tak kvoli tomu, ze inhibitory boli nasytene, robila sa tzv. regeneracia oleja doliatim inhibitorov. Problem boli vacsie vôle medzi piestom a valcom, horsie kruzky, takze olej musel aj tesnit. A zasadny rozdiel voci dnesku bol v priprave zmesi v karburatore, ked do valca vstupoval benzin uz odpareny vo vzduchu a cast sa na stenach valca zrazala a riedila olej, ten stracal mazaciu schopnost, lebo spaleny olej bol nahradeny scasti kondenzovanym benzinom. Teraz sa vstrekuje najcastejsie pred saci ventil alebo priamo do valca, doba na odparenie kratsia aj ked kvapky su podstatne mensie, a predsa su u benzinovych motorov uz sadze. Vole pri vyrobe su mensie, motory casto pocas vymenneho intervalu 20 aj 30 tisic km nepotrebuju dolievat olej ( a ani odcerpavat ) a v pohode preziju 250.000 km bez Go a potom ich kupi niekto s " poctivymi 120.000 km a nahrka dalsich 200.000 km, oleje roznych znaciek.

A co kamiony, nepoznam firmu, co kupi 50, 100 novych tahacov a predpisany interval 60 alebo 120.000 km skrati na 30.000 km ( ake pre nas v tomto vlakne strasne velke cislo, zle skoro ako 666 ), a predsa za 4 roky kazdy tahac najazdi od 600.000 km az do 1.000.000 km okrem tych, ktore zosrotuju kvoli havarii, a potom pri vymene flotily tieto 4 rocne stroje so servisnou historiou odkupy v ramci vymeny predajca a rozpreda medzi drobnych prepravcov, kde nabehaju dalsich aj 1.000.000 km, a urcite neberie stale ten isty super kvalitny MO olej, prehliadku s vymenou urobi niekedy v Spanielsku, potom Rusku, Svedsku atd...

Takze ako pisal Hardcam, dodrz specifikaciu vyrobcu. Lebo skumat, ci mas ocelovu vlozku valca alebo hlinikovy valec, ocelovy alebo hlinikovy piest kvoli ochrane pred kyslymi latkami asi nebudes. Potom by si mohol zistit, ze nenajdes olej urceny na ocelove plochy spalovacieho priestoru a ani olej urceny na hlinikove plochy spalovacieho priestoru. No a pre motory s hlinikovym valcom a ocelovym piestom by malo byt zalozene samostatne vlakno. Nestastnici so zlozenym piestom, telo hlinik a vrch z ocele, ti by olej nenasli uz vobec.

Cele je to gynekologicky problem. A ked sme pri tom, trochu na odlahcenie :D/ su pre zenu lepsie vlozky, alebo tampony , a ktora znacka a specifikacia ma vplyv na prijemnejsi hlas, zlepsenie kucharskych schopnosti, ktora viac predlzi odolnost voci starnutiu........

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 15 úno 2016, 15:07
od Alf6
Kdo má dlouhé večery a nudí se, tak si může číst :D http://www.mjauto.cz/padelane-oleje-cas ... il-a-shell

Pokud chcete mit třeba u Mobilu jistotu, tak Lubstar a.s , autorizovaný dealer Mobil Esso 8)

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 17 úno 2016, 11:54
od mijat
ahojte taka narychlo otazka... zajtra mam 2.garancku s tym ze si chcem priniest vlastny olej,
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS G-310 5W-30
problem je ze mi nejako zlyhal zdroj, neviete poradit kde narychlo v Bratislave kupit tento olej? bo v cenovej ponuke zo servisu za olej pytaju 57,59€ :evil:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 17 úno 2016, 19:29
od idam.i