Stránka 15 z 32
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 11 srp 2013, 10:59
od Limitz
museli by to opravit v rámci záruky, to je jako kdyby do servisu dojel zahraniční občan s autem či výbavou, která se v té zemi neprodává, ale můžeš v ní uplatnit záruku, taky by ti to museli opravit
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 11 srp 2013, 14:03
od Axel.Foley
marcel.tokar: obavam se, ze na Slovensku je možné vše - bohužel
a k tvé otázce na slevu - když jsem se dva roky zpět ptal na slevu v BJ, prodejce se na ní také netvářil a nabídka, kterou jsem si tehdy vyžádal, dodnes nepřišla
víc sz
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 13 srp 2013, 20:50
od opa25
Motor GDI má skvělé vlastnosti, jen mám obavy z dlouhodobé spolehlivosti na kterou může mít vliv obecně špatná kvalita benzínu v ČR.
Vede mě k tomu recenze podobného motoru v Mitsubishi Lancer 1,8 GDI vyráběného od roku 1995.
http://www.autoweb.cz/mitsubishi-carisma-1995-2004/
Zde je citace:
"Jeden motor jsme ale zatím vynechali. Záměrně, protože si zaslouží samostatnou zmínku. Má označení 1,8i 16V GDI a používá moderní přímé vstřikování, které zajišťuje živost, dynamiku a nízkou spotřebu. Má to ale háček, potřebuje k tomu velmi kvalitní benzín, což v Čechách bohužel nejde vždy zajistit. Motor méně kvalitní benzín pozná a usazování karbonových reziduí se snaží zabránit spalováním bohatší směsi, což se pochopitelně projeví zvýšenou spotřebou a zároveň klesá pružnost motoru. A jako by to nestačilo, karbon se většinou stejně usazuje a když se pak uvolní, může poškodit válce, protože působí jako brusná pasta. Majitelům tohoto motoru lze více než doporučit pravidelnou dekarbonizaci motoru."
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 13 srp 2013, 21:18
od michal_KE
Ospravedlňujem sa za offtopic, ale keď pozerám vaše priemerné spotreby, zdá sa mi , že snívam.
V prílohe prikladám screen z priemernej spotreby na mojom starom aute, podotýkam šlo o benzín a chcelo iba 98/100 oktán.
To auto som naštastie predal za smiešny peniaz a teraz čakám konečne na rozumné auto, Hyundai i30cw.
priemerna spotreba merana za uplne miernej jazdy max 60km/h v meste, žiadne kick down ani obiehanie.
Ak by som šiel na preteky, spotreba by vyšla aj 2x toho, čo vidíte na obrázku.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 13 srp 2013, 21:21
od idam.i
Michal_KE to vieš V8 niečo spáli.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 13 srp 2013, 21:25
od mnkk
Chasnik píše:Tomu se dá věřit, aldai má krátkou (a tudíž lehčí) čtrnáctistovku, já s kombíkem 1.6 v pohodě jezdím okolo šestky. Při dobré konfiguraci tras, jejich délky a profilu se na 5,6 dá dostat.
Nooo, teraz pozerám, že má i30 II, to je o niečom inom. Ale aj tak. Najazdiť 10, 20, 30, 100 000km so spotrebou 5,6l/100km chce velké sebazaprenie- ak sa to vôbec dá.
Jedna, dve nádrže- to ide a dokážem to aj ja. Ak je spotreba v zime 6l, tak v lete musí byť 5,2l...
Ja to považujem za extrém.
michal_KE: na takej mašine býva spotreba v meste od 20l hore normálna, či nie?
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 13 srp 2013, 21:27
od idam.i
opa 25.tieto problémy starších Mitsubishi sú všeobecne známe.Neviem či to
vyriešil,alebo benzíny sú už kvalitnejšie.Zatial všetko O.K.Väčšinou majú GDI najazdené do 50.000km a problémy žiadne.Pozerám,že auta meníš zhruba po 4 až 5 rokoch.Záruku máš 5 rokov ,tak pri najhoršom to máš kryté.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 14 srp 2013, 20:46
od opa25
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 14 srp 2013, 21:45
od idam.i
Neviem po anglicky.No čo som pochopil za pomoci strýčka Googla?Veľa reči o možných problémoch,ale nič konkrétne.Sledujem fórum pozorne posledný rok.Zatial som sa nestretol ani z jedným problémom motorov GDI.Je pravda,že väčšina má najazdené do 50.000km.ale zatial ani ťuk.
To o takých TSI som toho načítal celkom dosť.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 15 srp 2013, 20:13
od opa25
To idam: Díky za response.
Já samozřejmě nechci říct, že 1,6 GDI je špatný motor. Jen si myslím, že jsou u něj jistá rizika, která by se v budoucnu mohla projevit. V těch článcích autoři upozorňují v zásadě na dva problémy:
1. Tvorba karbonu na sacích ventilech - cirkulace oleje je prováděna přes sací ventily z důvodu zabránění úniku oleje přes výfukové ventily. Tzn. že drobné kapičky oleje pronikají přes sací ventil do spalovací komory. V případě motoru s vícebodovým vstřikováním (MPI) je palivo vstřikováno cestou sacích ventilů a proud kapiček paliva tak sací ventil omývá a brání vytváření karbonu. V případě motoru s přímým vstřikováním (GDI) je palivo vstřikováno přímo do spalovací komory a na okrajích sacího ventilu se tak mikrokapičky oleje mohou zapékat a vytvářet karbonový nános, který po čase snižuje výkon a zvyšuje spotřebu.
2. Příměs ethanolu v benzínu - ethanol působí korozivně, což se ve vysokotlakém čerpadle a vstřikovadle přímo ve spalovací komoře může znásobit.
Po mojí osobní zkušenosti v USA můžu říct, že tam lidi o GDI moc zájem nemají. Hodně lidí tam má špatný zkušenosti, zejména s vytvářením karbonu a s občas nutnou výměnou vysokotlakého čerpadla či vstřiků. Většinou tyhle problémy začaly tak po 70000 mílích, tj. asi 110000 km. BTW. cena hodiny práce v neznačkovém servise je 100 USD
Podle mojeho názoru je to taky trochu zaviňeno horší kvalitou benzínu v USA než v Evropě. (Většina rafineriíí v USA je ještě ze 40. let 20. století
a tlak na cenu benzínu neumožňuje firmám investovat)
Možná proto se tam i30 prodává s motorem 1,8 MPI.
Jinak GDI považuju za super technologii, která má budoucnost a brzo určitě definitivně nahradí MPI
A taky je možný, že Hyundai v tomhle motoru už všechny problémy překonal a k žádným závadám nedojde, rozhodně bych to všem uživatelům přál
Já sám jsem se rozhodl pro 1,6 MPI, protože mi po vyzkoušení připadal rozdíl ve výkonu oproti 1,6 GDI malý a taky proto, že povařuju MPI do budoucna za spolehlivější a bez vyšších nákladů na opravy.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 15 srp 2013, 23:38
od idam.i
Jasné,netvrdim,že sa nemôžu vyskytnúť problémy.Preto dosť pozorne sledujem fórum i30new,ix35 a i40.Všade tam kde používajú 1,6 GDI.Dúfam,že pokial by sa niečo vyskytlo,tak to pokryje 5 ročná záruka .Zatial som sa paradoxne stretol skôr s problémami 1,6 CVVT.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 16 srp 2013, 01:37
od JoRy
Já tedy rozdíl mezi 1.6 mpi a gdi dost pocítil. A GDI když je dobře zajeté tahá opravdu dobře.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 20 pro 2013, 10:23
od rone
Zdravím,
za mě u kombíku určitě 1,6CVVT. Je to léta ověřený motor. Několikrát se to tu píše. Radil jsem se s několika odborníkama a pokud chcete jistotu a chcete auto na více let tak jedině CVVT. Doporučuju dobře zajet motor. Ze začátku prvních aspoň 2000km hodně řadit a měnit otáčky jinak vám auto zezdechlačí.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 21 pro 2013, 20:42
od idam.i
Netvrdím,že 1,6CVVT je zlý,ale odsúdiť GDI len pre to ,že je "nový" by som nerobil.Vďaka priamemu vstrekovaniu ide ochotne aj z nízkych otáčok a hore mu to tiež ide velmi dobre.Navyše sa javí,že oproti CVVT páli o trochu menej paliva.Dlhodobá spolahlivosť je otázna,no sú už borci čo majú cez 100.000 a zatial všetko o.k. Dúfam,že to tak vydrží.A keby náhodou,tak záruka je 5 rokov.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Napsal: 29 pro 2013, 22:26
od vlcak
Vybírám teď taky motor pro i30 kombi a s příspěvků, které tady čtu, to vypadá, že motor GDI nemá CVVT. Na webu Hyundaie ale uvádí v popisu 1,6 GDI D-CVVT 99 kW. Může mi to někdo laicky vysvětlit? Díky