Co si myslí ostatní samozřejmě nevím. Ale jako profesionál, který se auty živí 20 let, si samozřejmě nedělám iluze. Kvalita šla dolů všude, prémii nevyjímajíc. Klesá-li, a to raketově, konečná cena, musí se někde ušetřit. A šetří se všude a do bezvědomí. A v tom mám já megaproblém.
uměl dělat auta levně a přitom bytelně. Levnost zůstala, i když se nás VeVerka s Adouškem snaží zmasírovat nejkvalitnější kvalitou
, ale bytelnost a spolehlivost jde do ha..lu
Nezlob se na mě, ale já prostě vím, že se dá šetřit podstatně smysluplněji než to co
momentálně praktikuje. A nárůst závad (i když ne fatálních - na štěstí) v řádu stovek procent, je prostě katastrofa. A kdyby to tak ani náznakem nebylo, tak neskládají v Koreji manažeři funkce kvůli problémům s kvalitou. A když k tomu přidám ne zrovna nejlepší servisní síť, tak to prostě povede k tomu, že zatímco před 8-10 lety byli zákazníci
jedni z nejvěrnějších, tak se dojde do fáze "nikdy více". To podle mě není správný přístup.
Z nových aut nežijí nejen dealeři, ale ani sami výrobci. Nejlepší zákazník je ten, který dá dvakrát až třikrát za dva roky ránu těsně pod totálku a po dvou letech to završí totálkou a nákupem dalšího auta
. Já osobně žádný problém se servisem nemám, na mě čas vždycky mají, vždy se hned věnují identifikaci závady, řeší to jak nejrychleji to jde, náhradní auto vždy mám, pokud ho chci. Ale stejně tak vím, že to není obvyklý standard služeb a že vlastně "zneužívám" jednak osobní vazby, jednak počet aut, který k nim celkově vozím. A tomu odpovídají i ceny, které se těm ceníkovým moc nepodobají, ale to je jiný příběh.
Ale nepřijde mi normální čekat na kliku na ix20 tři týdny
Vždyť se tady to auto pořád ještě vyrábí, sakra. A na mechanismus zámku zadních dveří na mojí i30cw jsem čekal 27 dnů. To je prostě za čárou, na tohle se déle jak týden čekat prostě nemá. Je mi jasné, že stav, kdy za MOTOKOVu byly skladem všechny díly na všechny modely se už nikdy nevrátí. Jednak od té doby vzrostl objem dílů mnohonásobně, jednak do toho nikdo peníze nevloží, ale musí být možné díly dodávat v rozumném časovém horizontu, a to se neděje. V tuto chvíli se jede metodou "prodávat, prodávat, prodávat" a poprodejní služby (náhradní díly, školení servisního personálu, celková podpora servisu) jsou ne na druhé, ale na desáté koleji. A jsme zase u toho, že se zákazníci po takové zkušenosti vracet nebudou.