Stránka 15 z 58
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 23 lis 2017, 12:55
od vorlajz
Votaviku, není potřeba citovat bezprostředně předcházející příspěvek...
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 23 lis 2017, 14:51
od asd111
vorlajz píše:budoucnost je v turbu, kouzlo v objemu...
když půjde všechno podle plánu, tak si v roce 2031 taky koupím nové auto...
k tématu... chtěl jsem si vyzkoušet tu 1.4 T-GDI v manuálu, ale všude byly předváděčky jenom v plný palbě s DCT... tak snad se mi to taky někdo poštěstí... třeba do Kony by ta 1.4 byla docela sexy
hh
To je ale za 13-14 let
To uz bude po valce
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 23 lis 2017, 19:30
od Chasnik
Votavik píše:EDIT: kecam, koukal jsem jen na akcni cenik. Ve strandartnim ceniku je, ale za tu cenu ho stejne asi nikdo kupovat nebude
Pamatuj si, co tady před pár dny psal Mr. Hyundai:
"Ceník je na to, aby člověk věděl co je ve výbavě
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 24 lis 2017, 10:09
od vorlajz
asd111 píše:vorlajz píše:budoucnost je v turbu, kouzlo v objemu...
když půjde všechno podle plánu, tak si v roce 2031 taky koupím nové auto...
k tématu... chtěl jsem si vyzkoušet tu 1.4 T-GDI v manuálu, ale všude byly předváděčky jenom v plný palbě s DCT... tak snad se mi to taky někdo poštěstí... třeba do Kony by ta 1.4 byla docela sexy
hh
To je ale za 13-14 let
To uz bude po valce
jj...
to je za chvíli...
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 24 lis 2017, 10:09
od vorlajz
Chasnik píše:Votavik píše:EDIT: kecam, koukal jsem jen na akcni cenik. Ve strandartnim ceniku je, ale za tu cenu ho stejne asi nikdo kupovat nebude
Pamatuj si, co tady před pár dny psal Mr. Hyundai:
"Ceník je na to, aby člověk věděl co je ve výbavě
však jo... to nerozporuji...
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 09:54
od V12
vorlajz píše:budoucnost je v turbu, kouzlo v objemu...
Ake kuzlo ? Ta spotreba ? Pokojne ides po okreske 90tkou a auto zerie neielen travu okolo cesty, ale aj zvodidla ??? Jedine, co je na velkom objeme pekne je ZVUK. Dnes sa ale uz da sfalsovat aj ten. Velkoobjemova atmosfera je ako dinosaur - je velka, silna, hlucna, uzrana a na vyhynutie. Rozumne turbo je lepsie po vsetkych strankach. Myslim ale rozumne - nie nejake litrove a mensie trojhrnce na poriadnych stereoidoch. Objem minimalne 1.6, este lepsie 2 litre, 150 az 180 koni na dnesne relativne tazke auta je rozumna hranica.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 10:07
od Deegr
Já v tom problém nevidím. Ani to nemusí být 1.6, minimálně, jak píšeš. Ta 1.4 T-GDI mi příjde na i30 naprosto dostačující, až ideální volba. Nevím, jak jezdíš, ale při 90 se s tím dá jet kolem 4 litru. Já s tím jel za 3.7. Už vidím, jak s dvoulitrem jedeš za 3.7. Pokud jedeš dle předpisů, spotřeba jak u 1.4. Pokud na to šlapeš, tak spotřeba adekvátní atmo motoru, tedy dvoulitru. Jen dynamicky jsi na tom lépe, protože dvoulitr ve 2000 rpm ti moc nepředvede.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 10:10
od Hardcam
Tys jel za 3,7 z KT do PL, coz je z kopce, to uprimne nema zadnou vypovedni hodnotu, protoze jde o jeden start vozu a dojeti do cile, nikoliv o beznou denni "premavku" beznyho uzivatele. Takhle jsem jezdil i s atmosferickym dvoulitrem.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 10:33
od Richard555
No trochu se ozvu, měl jsem dlouho atmo 2,0 na LPG a při běžné jízdě (aby mě jízda i těšila) jsem se nedostal přes 10LPG na 100. Ten 2,0 by jezdil i za míň ale byl ještě s EU2 a navíc zpřevodován lehce, takže při GPS 130 točil 3800 ot. Nicméně lineárně pokračoval dál a na 5 končil ve zhruba 215 a 6000 ot......
Další parametry krouťáku toho 2,0 byly: 1750 ot. 170Nm. 3600 ot. 184Nm 6000 ot. 175Nm. Takže kdo chtěl mohl žudlat jak chtěl a stejně to jelo. Většinou jsem při normální jízdě řadil jen 4 a 5. Co je na tom špatného? Musíte si ale uvědomit i to, že lehčí zpřevodování co je dnes ubere z krouťáku to co mu přidá turbo, takže jsi na podobných parametrech jako ten 2,0 atmo.
Motor jednoduchý, spolehlivý, příjemný na jízdu. Ne vždy je turbo přínosem. Když s oturbeným motorem pojedeš defenzivně bude žrát o něco méně než stejně výkonný 2,0 atmo, ale pokud na to trochu šlápneš, nemáš problém se dostat se spotřebou i výš než ten 2,0 atmo.
I dinosaurus má něco do sebe, mrkni na Mazdu Skyaktiv to je dle mě motor jak má být
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 10:49
od Deegr
Ono to zase takové převýšení není, jak ukazuje Google. Je to asi jen 80m na 40 km. Rovinu nemáš skoro nikde. Ale cestou z Plzně do Klatov, tedy "do kopce" jsem jel druhý den za 4.2, ale to byl už i jiný provoz a nemohl jsem jet dle sebe.
A souhlasím s Vorlajzem. Ten objem má prostě svoje kouzlo. Jestli 1.6 s 270 koníky, nebo 2.0 s 270 koníky, tak si radši vezmu dvoulitra. Při jízdě na hraně, kdy jen tak občas ťukneš do plynu, bude ten dvoulitr příjemnější. Kdo to ale používá jen na předjíždění, a nedokáže využít schopnosti svého auta, podvozku, tak mu to bude šumák. Pro ostatní je vždy lepší větší objem. Nedej bože ty vyhoněný dvoulitry v A45 AMG. Sice to jede, ale radši si vezmu Stingra s 3.3 V6, než to AMG.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 11:30
od V12
Richard555 :
Atmosfera je na nic, leda tak do muzea :
Focus II 2.0i 107 kW vs Hyu i30 1.4TGDI 103 kW vs Mazda 6 2.5i 141 kW pruzne zrychlenie 80-120 na trojku, stvorku, patku a sestku :
Focus III. - 6.4s, IV. 10.1, V. 15.4
Hyu III. - 6.1, IV. 7.4, V. 9.1, VI. 11.8
Mazda III. - 5.8, IV. 8.9, V. 15.6, VI. 22.1
Ako vidiet, maly fukany 1.4 TGDI s prehladom poraza predpotopne atmosfery vratane toho genialneho SkyActive v Mazde 6. Cize jazda s nim bude prijemnejsia, ako s ostatnymi, pretoze v najpouzivanejsom rezime nebude ziadat tolko radenia, ako Focus, ci Mazda. A neviem si predstavit, ze by som tu Mazdu mal pri kazdom zrychlovani tocit v trojke do cerveneho.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 11:57
od Axel.Foley
V12: Poctivou atmosféru doporučuji občas vytočit do červeného pole, je to úplně jiné svezení. Neříkám, že turbo je špatné... ale opravdu platí, že objem ničím nenahradíš. A ano, i turbomotor si dokáže cucnout, mám ověřeno - stejné auto, stejná trasa, jednou za 5 N95, podruhé za 10.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 12:09
od V12
Somarina. Zober si Focus III 1.6 TiVCT 92kW, ja si zoberiem to iste, ale 1.0EB 92kW. Garantujem Ti, ze mi neutecies.
Tiez som mal v minulosti rovnaky nazor. Po par ostrejsich zvezeniach s rovnako vykonnym turbom som ho ale zmenil. Nie je o com - dobre urobene turbo je lepsie po vsetkych strankach, ako rovnako vykonna atmosfera. Dnesne auta su totiz tazke a maju dlhe prevody, ktore spolahlivo zabijaju potencial motora. Ked mam raz 2 rovnako vykonne motory a dam im velmi podobne prevodovky, ked ten fukany da maximalny krutiak uz v 1800-2000 otackach, musi ist lepsie, ako atmosfera, ktora je pod 4000 mrtva. Najviac sa mi pacia tie bajky o tocivych vysokootackovych japonskych atmosferach. Pritom s tazsou Toyotou CHR 1.2 turbo 85 kW som jazdil dynamickejsie, nez s o 200 kilo lahsou Corollou 1.6 97kW. Tych 185 Nm od 1800 otacok s prehladom porazilo 1.6ku s krutiakom iba 140 Nm v podobnych otackach. Ani hmotnostna vyhoda nevyrovala dynamiku...
Ked dnes atmosferu, tak jedine do automatu, podla moznosti CVT.
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 14:16
od asd111
I kdyz je dnes doba same preplnovani,tak ciste k atmosfere by se asi vratil malokdo po zkusenostech s turbem.Mam uz druhy benzin s turbem a kdyz presednu do klasiky podobneho vykonu,tak to proste nejede
Preplnovani dava vetsinu sveho vykonu v prijemnych a nejvice pouzivanych otackach s mnohem lepsim kroutakem.Jedine plus u atmo je,ze je to jednodussi technologie s mensi pravdepodobnosti,ze se neco pos...
Re: motor 1.4 T GDi
Napsal: 27 lis 2017, 15:41
od Tudy
Asi tak, souhlas. Člověk je tvor pohodlný, mám 1. motor s turbem a za 1.6 GDI s téměř stejným výkonem bych už rozhodně neměnil...