Tak jsme se oba konečně dostali domů a v pořádku
Nko teď už odpočívá a má natočeno už 840 km. Předpověď ohledně těch 2500 km jsem trošku přehnal
Ani nevím, kde začít. Pozice za volantem je trošku jiná, než v běžné i30. I samotný volant je zcela jiný. Má menší průměr a tlustší věnec. Drží se opravdu příjemně. Sedačky jsem překvapivě pohodlné, což u takového auta rozhodně vítám, takže se dá Nko používat každý den. I v režimu comfort je sice tuhé, ale nikoli tvrdé. Tvrdost podvozku je někde mezi Ceedem GT a běžným Ceedem, ale rozhodně je tvrdší, než obyčejná i30. Režim Sport+ se nedá nazvat jinak, než prkno. Je vhodný jen na ty nejhladší silnice a Sport je něco mezi. Je už tvrdý, ale relativně použitelný. Na rychlou jízdu bude ideální. Tvrdý, ale na rozdíl od Sport+ i poddajný.
Dost kilometrů jsem najezdil i s bratrem a musím říct, že takto jsme se v autě nikdy nenasmáli. Nedá se to moc popsat, ale hlavním viníkem je ten neskutečný výfuk. V režimu Normal je stále hlučný, ale spíše z venku. Do interieru naštěstí moc nehučí. Ideální na dlouhé trasy bez bolesti hlavy. Režim Sport zatím nevím, jak funguje, ale vypadá to, že se klapka otevře při větším sešlápnutí plynu. Zato režim sport+ je klapka otevřená pořád a co se line z výfuku se nedá popsat. Nejblíže tomu je snad WRC speciál a to bez přehánění. Celý interier vibruje, ale opravdu intenzivně, cítíte to až v kostech. Jedním slovem prostě rachot
To se nedá popsat, to musíte zažít. Zatím jsem motor sice nevytáčel přes 3000 rpm, ani nedával plnej plyn, ale i tak se lidí otáčí a doslova čumí, co to je
Brácha to nazval city režim
Ve městě je s ním totiž největší zábava. Zvolíte režim N Custom, který mám nadefinován většinou na Normal, ale výfuk na Sport+, meziplyny na Sport a odezvu motoru na Sport. Podvozek samozřejmě Comfort, včetně řízená i stabilizace.
I meziplyny si můžete nastavit ve třech stupních. Přičemž každý z nich má jinou barvu. Na palubce svítí REV a ten je buď bílej (normal), žlutej (sport), nebo červenej (sport+) a liší se od sebe rychlostí meziplynu. Normal je relativně pomalej, kdežto sport a sport+ to tam krásně a rychle kopne. Nejvíce se mi líbí prostřední režim, není tak horlivý, jako Sport+, asi bude vhodnej pro vyšší otáčky.
Co se týče spotřeby, tak po dotankování mi vyšlo 6.8, počítač ukazoval dokonce 7.2. Uvidíme, zda si to pak ještě klesne, ale při běžném jezdění by asi neměl být problém se udržet pod osmy litry. Manuál zatím na Nko vůbec není, takže na vše si musíte přijít sami, co a jak funguje. Prý se ani zatím neví, zda ho vůbec budou tisknout
Řídit Nko je neskutečný radost, jeho možnosti jsou díky individualizaci prostě jinde, než u jakékoli konkurence. Chcete jet v klidu na delší trasu? Není problém. Chcete jet rychleji, než ostatní? Není problém. Chcete dělat rámus jak závodní speciál? No problemo. Chcete se pobavit? Je to vše jen o nastavení. Honda civic Type-R je prostě vždy harcore, Cupra zase softcore. Nku nejde o maximální rychlost za každou cenu, ale o tom, aby jste se královsky bavili. Zkoušel jsem už v serpentinách, co dokáže a G-meter ukázal i na zimákách hodnotu 1.01g, zadek mírně ustřelil, ale díky perfektnímu podvozku vás to vůbec nevyděsí, cítíte to, víte, že zadek se už utrhl. Dokonce ani ESP nezasáhlo. Je to precizně vyladěný stroj a za ty peníze? Vážně jsem zvědav, co bude to auto dělat, až mu budu moci šlapat na krk. Už teď jsme s bratrem v autě brečeli smíchy. To se nedá slovy popsat, co za jeho volantem prožíváte. To se prostě musí zažít
Fotky jsem zatím nepořizoval, vždyť na internetu je jich plno. Zde jen jedna z prvního tankování. Natlačil jsem tam 50.5 litru. A Nko má jen 50 litrovou nádrž