Stránka 15 z 80

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 29 lis 2017, 22:55
od Chasnik
Připlatit, jak se to vezme. Millers ze shopu je furt levnější než Shell z autorizovaného servisu :)

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 29 lis 2017, 23:01
od Alf6
Nejdulezitejsi je olej menit včas. Pokavad tam nechas i ten nejlepší vysmirny olej dlouho, tak to nicemu nepomuze. Proto se vždy a všude uvadi, ze je lepsi menit obycejne oleje vícekrát, nez tam nechavat ten nejlepší olej prez vymeny interval.
Jo a v servisni knizce je uvaden km probeh na vymenu pouze a jen za ideálních podmínek. To nemá 80% lidi. Takze je lepe zkratit vymeny interval :)

No vzhledem k tomu, ze Shell a ostani oleje co v autorizacích davaji a nebo si muzes koupit na eshopech nejsou !! synteticke oleje - aby byly, musely by byt vyrobeny ze základových oleju PAO + estery. A to nejsou. Jsou to obycejne hydrokrakovane oleje. Jde o klamani zakazniku 8)

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 30 lis 2017, 08:43
od Deegr
Díky za skvělé informace Alfe. Jsem rád, že jsem si našel odborníka :D Snad se někdy domluvíme na nějakém srazu a konečně pokecáme. Třeba tě nalákám na Nko :lol:
A kvůli čemu přesně vlastně bych tam po těch 2500 km neměl nalít ten Millers oil?

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 30 lis 2017, 08:45
od shawt
Ja cekal, ze se zde objevi fotka Hyundai dveri, jak nekdo ceka na Nko ve fronte :mrgreen:

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 30 lis 2017, 09:04
od Alf6
Deegr píše:Díky za skvělé informace Alfe. Jsem rád, že jsem si našel odborníka :D Snad se někdy domluvíme na nějakém srazu a konečně pokecáme. Třeba tě nalákám na Nko :lol:
A kvůli čemu přesně vlastně bych tam po těch 2500 km neměl nalít ten Millers oil?
Odborník určitě nejsem. Ale začal jsem se o to zajímat, když jsem si chtěl prinést svůj vlastní olej na výměnu,abych nemusel za nějakej stáčenej Shell platit ty nehorázný častky co si v aut. servisech uctují.
Takze jsem začal hodně o tom cist a studovat. Ted se vyznam jak v olejích, svíčkách, brzdových kapalinách,chladicich kapalinách. :) Vždy sem hledal něco(svicky, olej, filtry atd..) čím bych je nahradil svým donesenym materiálem bez toho, abych prisel o záruku a můj donesený materiál byl kvalitativne lepší, než co se bežně dává v aut. serisech za zhruba stejnou cenu. Někteří výrobci (např. Ford a nedělám si iluze, že třeba Hyundai a Kia jsou na tom jinak) používají tzv. "záběhové oleje", což není nic jiného, než zřejmě ten úplně nejobyčejnější olej, který tomu motoru ještě neublíží, ale zajistí to, že záběh proběhne v nějaké rozumné době, přesněji řečeno za nějakou rozumnou ujetou vzdálenost. Náhrada takového oleje už ve 2 tis. km za výrobcem předepsaný a hlavně "lepší" (ty uvozovky jsou tam schválně) olej může způsobit to, čemu se obvykle říká "podtrhnout záběh", tj. že průběh záběhu se přinejmenším výrazně zpomalí, ne-li zastaví, což určitě není dobře. Málokterý uživatel totiž vůbec ví, čím lze charakterizovat ukončení záběhu, a už vůbec není schopen poznat, zda-li už je po záběhu nebo ještě ne. Dobré pro motor je první olej (z výroby) vypustit tak po 3tkm - je v něm a ve filtru nejvíc kovových mikročástic vzniklých otěrem po sobě se pohybujících ještě nesednuvších si součástí motoru a to je potřeba dostat ven. Pak dát běžný olej klidně na 5 - 7 tkm a pak už co uznáš za vhodné.

Hyundai i30 N

Napsal: 30 lis 2017, 10:40
od ob3l1x
Alf pocuj cize podla toho co citam ked jazdim skor kratke trasy obcas dlhe tak by pre motor bol najlepsi nejaky estericky olej ?

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 30 lis 2017, 11:50
od Alf6
Olej na esterovem zaklade chrani motor lepe jak pri studenem startu tak i v celem spektru otáček nez "obycejny " olej a také motor udrzuje ve vetsi cistote
citace Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

Ve většině motorových olejů, pokud jsou v nich obsaženy, estery pomáhají rozpouštět některá aditiva, která by se v kvalitních uhlovodíkových základových olejích jen velmi těžko rozpouštěla. Estery mohou také přispívat k tomu, aby se motor udržoval v čistotě, protože mají větší rozpouštěcí schopnost než uhlovodíky. V některých případech se také pomocí esterů dolaďuje a harmonizuje účinek aditivace

Fenomén magnetismu dospěl i do oblasti motorových olejů. Bývá spojován s esterovým základovým olejem či podobnými látkami. Podívejme se na vlastnosti esterového oleje trochu blíže. Je to syntetický olej, který kromě obvyklých uhlíku a vodíku obsahuje také kyslík. A právě kyslík dodává esteru určité "unikátní" vlastnosti. Ester je díky kyslíku polární a má vyšší afinitu ke kovovému povrchu než uhlovodíky. Mazací film vytvořený z esteru je také pevnější než uhlovodíkový film

Ono totiž výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu. Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot. Nevýhodou je vyšší cena.... :wink:

pro tvůj motor je nejlepší používat olej schvaleny vyrobcem..pro benzinovy motor nejlepe olej specifikace A3 ( oleje nezasazene eko normami )a zkratit vymene intervaly. Kratke trasy a caste studene starty 8000 -1000 km. Dlouhe trasy cca 13000-15000km.
Pokud chces doprat motoru něco lepšího, oleje na esterovem zaklade chrani motor lepe . Viz citace.

Jo a když si date do motoru obyčejnou 5w-40 .. třeba Shell 5w-40, tak po 3000 -4000 km je z toho obycejna 5w-30. Protože se jedna o "obycejny" hydrokrakovany olej , tak je dopovan modifikátory viskozity a ty prave v oleji degraduji jako první. Pokud pouzijes kvalitni synteticky olej - pravou syntetikou se mohou nazyvat jen oleje slozene se zakladu PAO nebo Esteru, tak v těchto olejích, protože mají kvalitni zaklad, se modifikátory viskozity používat zpravidla nemusi a proto tyto oleje vydrží o něco dele, nez ty obycejne.

Proto je pri vyberu oleje nutne cist tabulky a slozeni. Když někdo si da do motoru třeba olej Mobil1 0w-40 není to kvůli te 0, ale kvůli tomu, ze tento olej pouziva jiny, lepsi zakladovy olej.

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 01 pro 2017, 15:43
od shawt
Sorry kluci, zatim to neni Deegr :lol:

Zde dal typek ve vyberu prednost Nku, pred Type R hmmm...
https://www.youtube.com/watch?v=H0vzi0bmNjM

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 11:15
od Axel.Foley
Deegr pravděpodobně testuje a dřív jak v pondělí se ho asi nedočkáme. I tak jsem zvědavý, s čím příjde.

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 12:13
od Chasnik
Taky si říkám, kde je. Deeeegr, tak už? :)

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 12:54
od vorlajz
to votočil na střechu... :D :D :D

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 12:55
od Axel.Foley
Ještě je brzy, Chasniku. Měl v plánu 2500 km za víkend.

vorlajz, nestraš [-X

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 17:28
od Deegr
Tak jsme se oba konečně dostali domů a v pořádku [-o< Nko teď už odpočívá a má natočeno už 840 km. Předpověď ohledně těch 2500 km jsem trošku přehnal ](*,) Ani nevím, kde začít. Pozice za volantem je trošku jiná, než v běžné i30. I samotný volant je zcela jiný. Má menší průměr a tlustší věnec. Drží se opravdu příjemně. Sedačky jsem překvapivě pohodlné, což u takového auta rozhodně vítám, takže se dá Nko používat každý den. I v režimu comfort je sice tuhé, ale nikoli tvrdé. Tvrdost podvozku je někde mezi Ceedem GT a běžným Ceedem, ale rozhodně je tvrdší, než obyčejná i30. Režim Sport+ se nedá nazvat jinak, než prkno. Je vhodný jen na ty nejhladší silnice a Sport je něco mezi. Je už tvrdý, ale relativně použitelný. Na rychlou jízdu bude ideální. Tvrdý, ale na rozdíl od Sport+ i poddajný.

Dost kilometrů jsem najezdil i s bratrem a musím říct, že takto jsme se v autě nikdy nenasmáli. Nedá se to moc popsat, ale hlavním viníkem je ten neskutečný výfuk. V režimu Normal je stále hlučný, ale spíše z venku. Do interieru naštěstí moc nehučí. Ideální na dlouhé trasy bez bolesti hlavy. Režim Sport zatím nevím, jak funguje, ale vypadá to, že se klapka otevře při větším sešlápnutí plynu. Zato režim sport+ je klapka otevřená pořád a co se line z výfuku se nedá popsat. Nejblíže tomu je snad WRC speciál a to bez přehánění. Celý interier vibruje, ale opravdu intenzivně, cítíte to až v kostech. Jedním slovem prostě rachot :lol: :lol: To se nedá popsat, to musíte zažít. Zatím jsem motor sice nevytáčel přes 3000 rpm, ani nedával plnej plyn, ale i tak se lidí otáčí a doslova čumí, co to je :D Brácha to nazval city režim :lol: :lol: Ve městě je s ním totiž největší zábava. Zvolíte režim N Custom, který mám nadefinován většinou na Normal, ale výfuk na Sport+, meziplyny na Sport a odezvu motoru na Sport. Podvozek samozřejmě Comfort, včetně řízená i stabilizace.

I meziplyny si můžete nastavit ve třech stupních. Přičemž každý z nich má jinou barvu. Na palubce svítí REV a ten je buď bílej (normal), žlutej (sport), nebo červenej (sport+) a liší se od sebe rychlostí meziplynu. Normal je relativně pomalej, kdežto sport a sport+ to tam krásně a rychle kopne. Nejvíce se mi líbí prostřední režim, není tak horlivý, jako Sport+, asi bude vhodnej pro vyšší otáčky.

Co se týče spotřeby, tak po dotankování mi vyšlo 6.8, počítač ukazoval dokonce 7.2. Uvidíme, zda si to pak ještě klesne, ale při běžném jezdění by asi neměl být problém se udržet pod osmy litry. Manuál zatím na Nko vůbec není, takže na vše si musíte přijít sami, co a jak funguje. Prý se ani zatím neví, zda ho vůbec budou tisknout :roll:

Řídit Nko je neskutečný radost, jeho možnosti jsou díky individualizaci prostě jinde, než u jakékoli konkurence. Chcete jet v klidu na delší trasu? Není problém. Chcete jet rychleji, než ostatní? Není problém. Chcete dělat rámus jak závodní speciál? No problemo. Chcete se pobavit? Je to vše jen o nastavení. Honda civic Type-R je prostě vždy harcore, Cupra zase softcore. Nku nejde o maximální rychlost za každou cenu, ale o tom, aby jste se královsky bavili. Zkoušel jsem už v serpentinách, co dokáže a G-meter ukázal i na zimákách hodnotu 1.01g, zadek mírně ustřelil, ale díky perfektnímu podvozku vás to vůbec nevyděsí, cítíte to, víte, že zadek se už utrhl. Dokonce ani ESP nezasáhlo. Je to precizně vyladěný stroj a za ty peníze? Vážně jsem zvědav, co bude to auto dělat, až mu budu moci šlapat na krk. Už teď jsme s bratrem v autě brečeli smíchy. To se nedá slovy popsat, co za jeho volantem prožíváte. To se prostě musí zažít 8)

Fotky jsem zatím nepořizoval, vždyť na internetu je jich plno. Zde jen jedna z prvního tankování. Natlačil jsem tam 50.5 litru. A Nko má jen 50 litrovou nádrž :D

Obrázek

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 17:33
od shawt
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Re: Hyundai i30 N

Napsal: 02 pro 2017, 17:37
od milda h
Tak užívej, hlavně s rozumem. :wink: