Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
Elektrice nerozumím,ale můžete mi vysvětlit proč mi při odpojeném mínus konektoru baterky a tedy vypnutém int.dobíjení a Startstop občas ukazovalo na meřáku v zapalovači i 15,3V napětí baterie? Neškodí tohle nakonec víc?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
Pokud je 15,3V i na svorkách akumulátoru tak je to typické pro inteligentní dobíjení. AGM toto napětí krátkodobě zvládne, ale dlouhodobě (např 30") ne.
Pokud jsi měl vytažený kablík na mínus pólu (t.zn. rozpojená LIN komunikace s čidlem) tak by tam mělo být konstantní 14,4V. Alespoň tak to mám já.
Pokud jsi měl vytažený kablík na mínus pólu (t.zn. rozpojená LIN komunikace s čidlem) tak by tam mělo být konstantní 14,4V. Alespoň tak to mám já.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
A to je právě záhada. Kablík rozpojený, konstantní napětí jak říkáš 14,3 V a semtam to skočilo na těch 15,3 V. Když jsem vypnul a zapnul motor zase chvíli bylo těch 14,3 V a pak opět skočilo na vyšší hodnotu. Jednou dokonce 15,8. Dělalo to tak sem tam, nevím jak často kdo sleduje údaje za jízdy, samozřejmě časem tomu člověk nedává tolik pozornosti jako ze začátku.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Nabijanie baterie
A jak dlouho trvají ty skoky 15,x V? Sekundu? Není to chyba měřáku?
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Nabijanie baterie
Možná bude chyba v měřáku, nevím. Proto by chtělo i od vás ostatních zpětnou vazbu, jestli se to někomu taky nestává, myslím, někdo to tu už taky jednou psal?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Nabijanie baterie
Mám voltmetr v zásuvce
při "funkčním" int.nabíjení ukazoval za jízdy 12,2V , sundám nohu z plynu = skočilo napětí na 14,7V
po odpojení konektoru z mínus pólu baterky mám za jízdy napětí trvale 14,2V
V klidu ( jen otevřená kapota, nebyl klíček v zapalování ) je na baterce multimetrem 12,6V
před nastartováním voltmetr v zásuvce 12,4V ( to samé multimetrem na baterce), ale to už je zapnutý klíček = odběr z baterie
po nastartování za desítky vteřin vzroste napětí z 12,4 na 14,2V , neviděl jsem za jízdy žádné vyšší napětí než 14,2V
a to voltmetr dost svítí, takže na něj dost koukám.
za mně odpojení konektoru z mínus pólu baterky ustálilo napětí za jízdy na 14,2V
( a v klidu s otevřenou kapotou mám na baterce 12,6V - což odpovídá nabití tak 90% )
konektror int.nabíjení jsem odpojil po půlroce provozu
předtím jsem se bláhově domníval, že dvakrát za měsíc nabít baterku doplna stačí
teď jsem přesvědčen, že hned při další jízdě ji systém int.nabíjení zase vybije
při "funkčním" int.nabíjení ukazoval za jízdy 12,2V , sundám nohu z plynu = skočilo napětí na 14,7V
po odpojení konektoru z mínus pólu baterky mám za jízdy napětí trvale 14,2V
V klidu ( jen otevřená kapota, nebyl klíček v zapalování ) je na baterce multimetrem 12,6V
před nastartováním voltmetr v zásuvce 12,4V ( to samé multimetrem na baterce), ale to už je zapnutý klíček = odběr z baterie
po nastartování za desítky vteřin vzroste napětí z 12,4 na 14,2V , neviděl jsem za jízdy žádné vyšší napětí než 14,2V
a to voltmetr dost svítí, takže na něj dost koukám.
za mně odpojení konektoru z mínus pólu baterky ustálilo napětí za jízdy na 14,2V
( a v klidu s otevřenou kapotou mám na baterce 12,6V - což odpovídá nabití tak 90% )
konektror int.nabíjení jsem odpojil po půlroce provozu
předtím jsem se bláhově domníval, že dvakrát za měsíc nabít baterku doplna stačí
teď jsem přesvědčen, že hned při další jízdě ji systém int.nabíjení zase vybije
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Ano, vybije. Ideální by bylo nabít po jízdě, před delším stáním.
Re: Nabijanie baterie
za mně ideální je odpojit konektor z černé kostičky na mínus pólu baterie
( zrušit systém inteligentního nabíjení a tím i stop/start systému )
a zvyknout si že na otáčkoměru bliká kontrolka
( zrušit systém inteligentního nabíjení a tím i stop/start systému )
a zvyknout si že na otáčkoměru bliká kontrolka
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
A máte někdo ponětí, jak to funguje u mildhybridu?
Protože tam, domnívám se, motor startuje ta 48V baterie a ta druhá, 12V, je jen na obsluhu příslušenství. Takže není tolik zatěžována těmi starty. A rekuperace dobíjí jen tu 48V?
Když jsem to laicky měřil u našeho Tucsona, tak klasicky dobíjel asi 14,6V jen při plně rozsvícených světlech, jinak stále 12,7(lovím to v hlavě).
Protože tam, domnívám se, motor startuje ta 48V baterie a ta druhá, 12V, je jen na obsluhu příslušenství. Takže není tolik zatěžována těmi starty. A rekuperace dobíjí jen tu 48V?
Když jsem to laicky měřil u našeho Tucsona, tak klasicky dobíjel asi 14,6V jen při plně rozsvícených světlech, jinak stále 12,7(lovím to v hlavě).
Re: Nabijanie baterie
Nikdo nic?
V manuálu jsem k tomu nic nenašel. Jen se tam popisuje, že při vybité baterii, 12V, a nemožnosti nastartovat, klasicky propojit startovací kabely s baterií jiného auta. To by znamenalo, že Tucson startuje na 12V baterku. Ale když jsem ji měřil, tak na ní při startu nebyl žádný úbytek napětí. Ale nebyl to ten den první start studeného motoru.
Což mě přivedlo k myšlence, že auto startuje na 48V baterii.
V jednom z článků jsem se dočetl, že některé MHEV mají jak klasický startér, který je jen pro první start studeného motoru, tak i 48V elektromotor, který pak obstarává ostatní starty a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdech. Jestli se to týká i I30 nebo Tucsonu jsem nedohledal.
Rekuperace pak dobíjí 48V baterii. A její účinnost se liší podle stupně nabití, takže např. po delší jízdě z kopce přestane a auto skoro plachtí.
Čím se potom dobíjí 12V baterie?
V manuálu jsem k tomu nic nenašel. Jen se tam popisuje, že při vybité baterii, 12V, a nemožnosti nastartovat, klasicky propojit startovací kabely s baterií jiného auta. To by znamenalo, že Tucson startuje na 12V baterku. Ale když jsem ji měřil, tak na ní při startu nebyl žádný úbytek napětí. Ale nebyl to ten den první start studeného motoru.
Což mě přivedlo k myšlence, že auto startuje na 48V baterii.
V jednom z článků jsem se dočetl, že některé MHEV mají jak klasický startér, který je jen pro první start studeného motoru, tak i 48V elektromotor, který pak obstarává ostatní starty a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdech. Jestli se to týká i I30 nebo Tucsonu jsem nedohledal.
Rekuperace pak dobíjí 48V baterii. A její účinnost se liší podle stupně nabití, takže např. po delší jízdě z kopce přestane a auto skoro plachtí.
Čím se potom dobíjí 12V baterie?
Re: Nabijanie baterie
Akú má MH systém celkovů stratégiu používania štartovacích možností netuším… na 100% ale bude križovatkove reštarty pri aktivovanom štart stop systéme robiť motor/generátor na remeni. Čo sa tyka obsluhy 12V aku, tak jediná možnosť je DC/DC menič 48/12V… auto by inak potrebovalo ešte jeden alternátor. Z toho vyplýva, že prípadné pokusy oklamať systém odpojením battery senzora od RJ nemusí dopadnúť slávne…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Nabijanie baterie
Děkuji.
Toto dává logiku. Ten měnič mě nenapadl.
Nemám v úmyslu do toho jakkoliv zasahovat, jen mne zajímalo, jak to asi funguje.
Toto dává logiku. Ten měnič mě nenapadl.
Nemám v úmyslu do toho jakkoliv zasahovat, jen mne zajímalo, jak to asi funguje.
Re: Nabijanie baterie
Tady https://www.hyundai.news/eu/articles/pr ... ystem.html
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
- teplý motor se startuje na 48V protože je to o 0,2 sec rychlejší
- při dojezdu se pod 30km/h vypne spalovák
- 12V se dobíjí z 48V přes dc/dc měnič
- 12V napájí všechny palubní spotřebiče
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
- teplý motor se startuje na 48V protože je to o 0,2 sec rychlejší
- při dojezdu se pod 30km/h vypne spalovák
- 12V se dobíjí z 48V přes dc/dc měnič
- 12V napájí všechny palubní spotřebiče
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Dobrá práce. Dík.
Re: Nabijanie baterie
Kdyby to někdo chtěl srozumitelně a hlavně ČESKY:
https://www.hybrid.cz/podrobnosti-jak-f ... m-tucsonu/
https://www.hybrid.cz/podrobnosti-jak-f ... m-tucsonu/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.