Stránka 15 z 18

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 09 črc 2024, 15:04
od Odjinud
Prostě skvělej vynález... :twisted:

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 09 črc 2024, 15:48
od Odjinud
Tak jsem zrovna narazil na článek na toto téma, který mj. zmiňuje, jak to má která automobilka pořešené:

https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-ch ... startovani?

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 17 črc 2024, 18:55
od zdenda40

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 18 črc 2024, 12:08
od willy50
By mě zajímalo jestli udávaný výkon je včetně mildhybridní pomoci. Teorii o tomhle neovládám, ale myslím si, že ano, potom je samotný motor ještě slabší!?!
Kdysi jsem uvažoval o koupi Suzuki s MH a tam to, mám dojem, pomáhalo jen v nižších otáčkách.
Každopádně, ten propad výkonnostních parametrů je dost hrozivý.

Jestli jsem to dobře pochopil, tak Garaj říkal že inteligentní man. převodovku opustili? To by podle mne bylo dobře.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 18 črc 2024, 12:40
od Vysous
I podle ceníku to tak vypadá

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 18 črc 2024, 15:25
od pecka411
willy50 píše: 18 črc 2024, 12:08 By mě zajímalo jestli udávaný výkon je včetně mildhybridní pomoci. Teorii o tomhle neovládám, ale myslím si, že ano, potom je samotný motor ještě slabší!?!
Kdysi jsem uvažoval o koupi Suzuki s MH a tam to, mám dojem, pomáhalo jen v nižších otáčkách.
Každopádně, ten propad výkonnostních parametrů je dost hrozivý.

Jestli jsem to dobře pochopil, tak Garaj říkal že inteligentní man. převodovku opustili? To by podle mne bylo dobře.
jak sám píšeš u příkladu Suzuki, na udávaný výkon to vliv mít vůbec nemusí. Jde o maximum v jedněch určitých optimálních otáčkách. Vliv by to mělo mít právě na průběh točivého momentu, kdy pomůže v nižších otáčkách. Něco takového se mi ukazuje i při jízdě, od určitě rychlosti MH přestává pomáhat. V ECO velmi brzy, ve SPORTu později.

Druhá věc je, že třeba zrychlení 0-100 má stejné i30 MHEV a KIA ceed se stejným motorem a výkonem bez hybridu. Je pravděpodobné, že motor naladili trochu jinak a výpomoc MH použili vyloženě na snížení (papírové) spotřeby/emisí.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 19 črc 2024, 17:33
od mozecek
tady je srovnani parametru spotreby a emisi z katalogu stareho a facelift combi

a je to masakr - nejen ze krouhli vykon, ale zuzil se rozsah udavane spotreby a svete div se emise jsou jeste horsi nez byly :roll: ](*,) .. vetsina udaju vychazi tak ze stary model mohl jezdit usporneji a ekologicteji, tedy bud nastala zmena v metodice WLTP nebo se svet uplne zblaznil
combi-spotreba-emise.png
combi-spotreba-emise.png (279.71 KiB) Zobrazeno 681 x

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 19 črc 2024, 17:42
od willy50
".....bud nastala zmena v metodice WLTP nebo se svet uplne zblaznil..…."
'B' je správně!

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 19 črc 2024, 18:46
od MiroslavJanec
Ale zaujmave je, ze u 1.5 PDi ostalo zrychlenie aj max rychlost.

BTW: ma niekto prakticke skusenosti s aktivaciou FCA a FVW pripadne ISLW ?
Napr pri predbiehani ked je nejake uato v dialke v prostismere, ci ho ten system nahodou nezdetekuje a namiesto tohoi aby som dokoncil predbiehaci manever, tak mna este pribrzdi a nestihnem sa zaradit ?

Celkom mam strach z tychto "inteligentnych" asistetnov zalozenych na jednej celnek kamere a jednom radare ulozenom v Znaku na kapote, ktorych vyvoj je este v plienkach.

Predsa len to nie je nejaky system z Tesly, kde uz v podstate funguje sko FULL autonomne riadenie.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 19 črc 2024, 20:27
od Maras
Na tabulku jsem koukal už dříve a je plná nesmyslů a absurdit,vubec jí nevěřte, to zase někdo pěkně posr...! Stačí se kouknout na německé stránky hyundai.de a tam je to lepší, ale taky tam mají v některých údajích bordel. Hlavně tedy vůbec nesedí zrychlení nového DPi,samozřejmě nový model má horší parametry než starý. Jo a musím to doplnit, na německých stránkách nemají motor DPi a le i30 je nabízena od litrového turba a tam jdou vidět rozdíly oproti našim stránkám. Motor DPi má smysl zkontrolovat na stránkách slovenských.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 19 črc 2024, 22:30
od i30mpact
willy50 píše: 19 črc 2024, 17:42 ".....bud nastala zmena v metodice WLTP nebo se svet uplne zblaznil..…."
'B' je správně!
Ani jedno, měly přijít přísnější emisní normy, které nakonec nepřišly, jenže auto už se na ně snažili připravit.

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 20 črc 2024, 10:10
od willy50
Trvám na tom, když to bereme ze širšího pohledu, tak se svět zbláznil.
Ale to jen názor na okraj.

Mám dotaz: je pamatováno na nějaké nouzové nabití 48V baterie?
Pokud se vybije a elektronika ji odpojí, co pak?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Ještě jeden postřeh, spíše dotaz: v ceníku není cena pro litrový motor s MH. Dodává se vůbec?

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 20 črc 2024, 10:26
od dibarbora
Myslíš niečo takéto 8) … sú to tri na seba nadväzujúce videá o problémoch s MHEV audi…

odporúčam pozrieť celé

https://youtu.be/6S5M8wFAMo8?si=oEP0s3kzQ0rN2BhX

https://youtu.be/iX7nEum7q6o?si=EfXKGzvoiUnKl3ur

https://youtu.be/fNGLw6RI7Pg?si=5woQFGMqHG5PqyFR

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 21 črc 2024, 03:40
od willy50
Poctivě jsem shlédl všechna tři videa.
a) chlapci se do toho neměli nikdy pouštět, ale to je jejich boj
b) že se MH nikdy zakaznikovi nezaplatí to asi všichni ví
c) úspora paliva, potažmo CO2, je natolik malá, že se určitě nedorovná s produkcí CO2 při výrobě komponent, jejich likvidaci a příp. opravách
d) a proč tento příspěvek vůbec píšu - jsem dost otřesen doslova "amatérským" způsobem jakým je MH v tomto případě naroubován do auta. Kromě předpokládané nespolehlivosti, je zákazník vlastně rukojmí automobilky a ta si může libovolně diktovat ceny náhradních dílů a servisních zásahů!

Jak píšu výše - svět se zbláznil!!

Re: Nova generacia/facelift i30

Napsal: 21 črc 2024, 06:47
od dibarbora
Ak máš pocit, že priemerný autorizovaný servis má lepšie know how a vybavenie na takéto problémy, tak si na omyle…. takže ak aj v záruke, tak oprava = nekonečný príbeh… pričom by som sa desil, ako by sa vysporiadal autorizák s diagnostikou a opravou poškodenej kabeláže, čo bola hlavná príčina problému .


Teraz k pointe (neriešme do čoho sa chlapci mali a nemali púšťať-keby do toho nešli, tak auto možno ani dnes nejazdí)… vo videu si mal odpoveď na otázku, ktorú si položil… ako je myslené na vybitú 48V baterku pod kritickú medzu…. = nijako… výrobca predpokladá výmenu celku ako takého. Alebo si snáď myslíš, že servis :hyu: bude disponovať špeciálnou nabíjačkou na Li-niečo baterky a bude schopný nejakým špecial programátorom upraviť záznam v pamäťi, že aku je už OK?

Ber to tak, že takýto problém najskôr nastane po záruke…. keď už auto väčšinou servisuje “fero” v garáži…