Měl jsem předtím Opela Kadetta 1992 s motorem Astra 1,4i, kde ale haprovala elektrika a občas nás někde nechal. Na naléhání ženy jsme tedy koupili nové auto - celý život jsem měl jen ojetiny, tak na důchod poprvé nové auto. Když čtu na různých "odborných" autowebech hlášky na korejská auta, musím se smát. Jezdil jsem jako služební moc typů, samozřejmě hlavně škodovky, případně soc. auta, ale taky Opely, Micubiši, Toyoty atd. Můj poslední OPEL jezdil taky sakra pěkně.
Sedl jsem do Getze a byl jsem velice mile překvapen. Až s odstupem času jsem si vynadal, proč jsem nevzal motor 1,1, který by nám bohatě stačil
- chtěl jsem mít rezervu výkonu na předjíždění.
Ta 1,4 je ale dělo, ve srovnání s OPELEM, který měl 64 HP je těch 33 HP navíc sakra znát - auto na pokuty.
Zabíhat mezi 2000-4000 otáček... No jo, ale ty 4 K na pětku je skoro 140 km/hod. Slabý dotek plynu a auto vyrazí jak střela!
Zatáčkovitou trať, kde bych na mašině považoval 80 km/hod za riskantní, projíždím plynulou stovkou bez pocitu nebezpečí bez brzd - jen přidat, ubrat - auto sedí jak přibité. V případě potřeby brzdy perfektní.
Dálkové ovládání jsem nechtěl, centrál na klíč mi plně vyhovuje.
Zdánlivě nepohodlné tvrdší sedačky - cesta do Chorvatska a zpět bez pocitu únavy, bolesti zad - s OPELEM jsem jel Tatry, po 500 km jsem byl rozlámaný, že jsem se 20 minut rozcvičoval, než jsem se jakž takž hýbal.
Prý nekvalitní zpracování a plasty - auto je tichounké, nic nikde nevrže.
Jediné, co bych GETZíkovi vytknul, je špatný výhled do levé zatáčky - vadí mohutný sloupek
No a je třeba naučit se s ním jezdit, benzinová 1,4ka je dost žíznivá, není to auto na couračky.
Teď jsem se u pumpy potkal s i20. Sakra, že jsem nepočkal - 1200 ccm, 80 HP, všechny výhody GETZE... jezdíme většinou jen dva, to by bylo žúžo! Kamarád si koupil i30 - kdyby nemusel jíst a spát, nevyleze z něj. Kdepak - Korejec až nakonec
SPOKOJENOST !!!