BENZÍN vs. DIESEL

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Musím jen souhlasit, ale když se dohodneme, že oba budeme upalovat co to dá, tak nebudu motor točit jen do dvou tisíc. Na tom se taky shodneme, že.
Každý motor je stavěn jinak a každý se musí jinak užívat.
Každý si sám musí udělat tu kalkulaci co je pro něj lepší. Jaké jezdí trasy a co od motoru žádá.
Navíc když si tm šoupneš taky turbo bude to o něčem iném:-D
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Reklama
 

Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Jojo, svatá pravda a proto pokud bude octavia II 1,4 TSI do 450 000Kč, budu se při budoucí koupi rozmýšlet mezi ní a I30 1,6 CVVT
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od antek »

Fulli píše:v tom zrychleni na ZdeněkSvoboda pravdu ze by ti s dieselom pri 2000 ot/min usuel pretoze pri tom zrychleni vyuzivas krutiaci moment a nie max. vykon a dieselove auta maju max. krutiaci moment ovela nizsie ako benzinove takze on by ho mozno pri tych 2000ot. mal maximalny a mal by najvacsie zrychlenie zatial co ty ho s benzinom mas mozno niekde pri 3500ot/min.....ani mna to moc netesi tiez mam benzin ale to su jednoducho fakty a s tym nic nenarobime

nj a jsme opět tam kde by jsme neměli být(hrušky jabka)pokud mám za 5 2000ot a chci zrychlovat s benzínem,tak rozum velí řaď jak o život jinak nepojedem,tj.za tři v tom okamžiku 4000 a více - malá raketa.(podotýkám jen malá)U kamen ten nástup bez řazení asi taky nebude moc slavný.
Accent LC CF1 1.3 2006
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Satčí podřadit jednou. Pak rozhodně neřadíš rychleji než diesel. :-):-p
Ono tu porovnávat v tomhle smyslu tyto dva motory je hloupost. Diesel je prý na delší cesty ale rozhodně je na tahání těžkejch břemen.
Benzín je i na krátké popojíždění a dlouhé cesty. ALe ne na tahání. Teda taky utáhne ale dlohodobě v tomhle případě je lepší ten záběr dieselu "vocpodu" :-D

Já koně netahám a zvuk chro chro mi vadí. Ale v Accentu jsem nejel a tak nevím jak je hlučnej. Koktávka je hlučná dost. Až moc.
Naposledy upravil(a) Rexcor dne 19 pro 2008, 17:31, celkem upraveno 1 x.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Nemůžu souhlasit :lol:
Toto, co tu píšeš je pravda...pro benzin.
Měl jsem felinu 1,6 a přesně jak tu píšeš, podřadil jsem a valilo to :wink:
Benzín je na to tak konstrukčně stavěnej.
S accentem na 5 ve 2000 nemusím podřazovat, protože auto (turbo) začíná tahat od 1700.
jak tu psal Fulli, benzín a diesel tahají každý od jiných otáček.
Naposledy upravil(a) ZdeněkSvoboda dne 19 pro 2008, 17:43, celkem upraveno 1 x.
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Já to mám zkreslené trošku asi. Mě táhne taky od dvou tisích. Od dvou a půl už skvěle a když ještě přesednu do modráka, tak je to ještě o něčem jiném:-D V drobečcích jako je Accent jezdím minimálně, takže nemám ty zkušenosti. Natož s malými objemy.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Rexcor píše:Já to mám zkreslené trošku asi. Mě táhne taky od dvou tisích. Od dvou a půl už skvěle a když ještě přesednu do modráka, tak je to ještě o něčem jiném:-D V drobečcích jako je Accent jezdím minimálně, takže nemám ty zkušenosti. Natož s malými objemy.
Jestli to nebude tím, že to máš 1x silnější :) :wink:
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
jaara
**
Příspěvky: 107
Registrován: 25 črc 2007, 15:03

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od jaara »

Stačí se podívat na výkonovou charakteritiku motoru a hned je jasný, co bude zrychlovat líp. Porovnávat zrychlení při 2000 ot Accenta benzínu a dieselu je trochu mimo protože
CRDi má při 2000 ot. maximální výkon 50 kW
1.4 má při 2000 ot. maximální výkon 25 kW
Tady je výsledek předem úplně jasný.
Aby se benzín naftě vyrovnal, musel by točit 4000 ot., kdy má taky 50 kW, pak by to zrychlovalo stejně. Fakt to už neřeště, diesel má prostě o 10 kW vyšší výkon a tím pádem bude vždycky rychlejší.
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Jo to určitě. Však taky 1,4 je pěkně slabý motor. Dle mého názoru i na tak malé auto. Tu 1.6 už chápu a beru. To už musí jezdit pěkně. Ale je fakt, že tahle debata je o ničem. Že bude diesel rychlejší bych netvrdil kor bude benzín povolené vytáčet. Takto malý benzín není stavěn na zrychlování z dvou tisíc otáček. (to jsme se shodli již dávno ne?)
Rozdíl bych tedy nehledal již v rychlosti, ale v hlučnosti a stylu jízdy (jak člověk motor trápí:-)). A na to si každý musí odpověd najít sám. (to už se tady taky řeklo)
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od antek »

A co takhle založit SÍŇ SLÁVY CDRI.Na jednom vebu je už SÍŇ SLÁVY HTP,zdá se mi to zde dosti podobné.
Accent LC CF1 1.3 2006
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Mimochodem-když chceš stále srovnávat STEJNÁ auta,což už jsme tady s Accenty1,6l a 1,5CRDi udělali,tak ti připomenu hmotnosti těchto aut(stejného výkonu).Pohotovostní hmotnost Accent 1,6l benzín-1155kg a Accent 1,5CRDi - 1227kg.Rozdíl 72kg :!: (jednoho dospělého chlapa v autě navíc)v neprospěch CRDi.Z toho také pramení horší zrychlení CRDi z 0-100km/h o 1,3s :!: :shock:.A stejně tak horší :!: zrychlení při předjíždění-ono,když tlačíte káru,ktará váží 72kg(rozdíl hmotnosti CRDi) a najednou se s ní chcete rozběhnout,tak asi těžko budete stačit vedle zrychlujícímu člověku(autu),které nic netlačí a má stejný výkon :lol: (doufám,že se nenajde tupec,který bude argumentovat porovnáním zrychlování z 70km/h na 5 rychl.stupeň-protože všem je jasné,že takhle se bezpečně/rychle nepředjíždí a při podřazení u benzínu před předjížděním má motor sílu a velký dostatek využitelných otáček na předjetí i dlouhé kolony bez dalšího řazení.To je údaj,pro jízdu na silnici k ničemu a nepoužitelný :roll: )
Technická data těchto dvou STEJNÝCH(typ)aut hovoří jasně a ty si nikdo z prstu necucá :!: ,ale jsou ofic.ZMĚŘENÁ :!: Tady není,co víc řešit. :wink:


Prispevok bol upraveny, porusil pravidla slusneho spravania, editovane Mexican
Mexican píše:sa radsej nebudem zapajat.. ale sledujem a kazdy naznak flameu bude rieseny :twisted:


Sleduj a vyfuň si řešit/mazat příspěvky do Accentů,jak je tvým zvykem :!: Tady je téma nafta x benzín,tak neflamuj svým příspěvkem:!: :!: :!:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od David C3 »

udělane např srazek accentu a test např 0-150 crdi vs 1.6 nebo ze 70-140 a pak se uvidí a at si každy jede na jako rychlost chce :-)
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Tak pánové a dámy!
Dneska jsem byl za tím známým, co má 1,6 CVVT.
Trasa cca 3 km dlouhá, rovinka (projíždělo se houpákem), silnice čistá, mokrá.
Vybrali jsme si chvíli, kdy nic nejelo a odstarovalo z obou pruhů :)
Diezlaci to asi neuslyší rádi, ale je to tak!
1,6 mi ujela po 30 metrech o auto a půl a stále se mi vzdalovala, asi po 1 km jsem stáhnul náskok na půl auta (nic nejelo, snažil jsem se předjíždět), ale nedal jsem ji :twisted:
Auto jsem točil do cca 3800, pak řadil, kolega prý do cca 5500.
Tudíš musím se staženým ocasem uznat, že benzín je na zrychlování asi lepší :wink: :evil: :twisted: Po konci testu jsme si smírně podali ruce, dali kafe a jel jsem domů :wink:
Doufám teďka, že tu nenastane "onanie" benzínů :lol: (myšleno z legrace, bez urážky) :wink:
Ahoj Zdeněk
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od David C3 »

myslím že jak Crdi tak i 1.6 jsou super motory!!!! kdybych neměl rád naftu tak beru tuhle 1.6..... :wink:
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Tak jsem rád že došlo k měření. Pač jsem benziňák jsem rád že dopadlo tak jak dopadlo a že jsem se tedy moc nepletl. Hlavně taky že se proti Vám nic nevyřítil a že Vás snad nikdo nezměřil:-D
Oba motory mají něco do sebe :wink:
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“