Stránka 142 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 12:16
od idam.i
Maras píše: 26 bře 2022, 11:05 Konečně jsi na to přišel, takže problém se spotřebou byl mezi pedálama a sedačkou řidiče. :lol: :lol: Co se týče volnobežných otáček nevím co říkali v nějakém videu, ale mně to ukazuje obvyklých 900-1100 podle toho jak to motor potřebuje mít.
Pokiaľ hovoríš o voľnobežných otáčkach keď auto stojí,tak sa mi zdajú vysoké.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 12:31
od Maras
Studený motor bude mít určitě kolem 1000 - 1100. Zahřátý tak 800 - 900. To spíš odhaduju, osobně jsem se na to zaměřil jen sporadicky. Není to až tak podstatné.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 13:46
od willy50
Zahřátý motor:
auto jede(plachtí) - 1100 ot.
auto stoji - 750 ot.
Teda ukazuje otáčkoměr, bůh ví jak je přesný! :-k

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 14:08
od thaischumi
1.4 t-gdi
Ručička malinko pod 750rpm (určitě nad 700rpm), přes ODB II (Torque) 650-660rpm

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 14:39
od i30mpact
Mouse80 píše: 26 bře 2022, 10:43 Tak jsem provedl zkoušku :D . Od středy do pátku jsem do práce jezdil tak, abych měl otáčky kolem 2000 a pozoroval co se bude dit se spotřebou. Jak jsem psal mam dlouhodobou spotřebu 6,6 a při jizdě do práce 16,5 km jsem se nedostaval pod 6,4/100. Myslel jsem , že nepodtačet motor znamená, držet otáčky kolem 2500 a řadit při přibližení ke 3000. Takto jsem jezdil se svou starou fabkou 1,4 MPI se spotřebou kolem 6/100.
Po vašich radách jsem se dostal na pruměr za tyto tři dny jizdy do práce a jednu delši jizdu 60 km v kuse na pruměr 5,7/100 a i jizdy do práce byli už kolem 6,1. Jen jsem už pochopil, proč tu někdo psal , že pro předjižděni řadi o dva dolu . Když jsem držel těch 2500 tak stačilo podřadit o jeden stupen, ted když mám v 85km/h už zařazenou 6 tak musim o dva na 4 :D
Koukal jsem na testováni motoru ze Světa motorů, ale nechápu jednu věc. Došli k tomu, že při volnoběhu má 1,5 dpi otáčky 600, ale já i u zahřátého moturu mam 750 ot . Došlo k nějaké změné ve verzi 2022 nebo jen se sekli :) Podle mě jsou na otačkoměru otačky po 250 a mam to na třeti malé čarce co následuje po tučné . Nevim jestli jsem to napsal tak , aby to někdo vůbec pochopil ](*,) ](*,) ](*,)
Jo, je to nohama. Trochu se oteplilo a provoz je o víkendu takovej línější, tak jsem taky zkusil cestou na nákup jet o něco klidněji (takže většinou 80 km/h na šestku po Jižní spojce, hezky v pruhu s kamiony). Ten výsledek je o skoro o dva litry lepší, než je můj dlouhodobý průměr (aktuálně 6,3l/100km). :shock:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 15:00
od Mgls
Měl někdo možnost porovnat tento motor s 1.0 T-gdi?
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 16:16
od Martinsp
Těžko také porovnávat atmosferický motor a motor s turbem i když mají stejný výkon. Ten litr se zdá že jede lépe a jestli ti nevadí tříválec s možnými problémy oproti 1,5, tak proč ne. Jestli si chceš užít víc tak 1,5 ale turbo.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 16:41
od Axel.Foley
Mgls píše: 26 bře 2022, 15:00 Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Všechny auta ze servisu, s kterými jsem jezdil, měly letargický projev. Stačilo pár stovek kilometrů, vhodné palivo a rozjezdily se.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 17:11
od Mgls
Martinsp píše: 26 bře 2022, 16:16 Těžko také porovnávat atmosferický motor a motor s turbem i když mají stejný výkon. Ten litr se zdá že jede lépe a jestli ti nevadí tříválec s možnými problémy oproti 1,5, tak proč ne. Jestli si chceš užít víc tak 1,5 ale turbo.
Užit si vyloženě nepotřebuji, jde mi hlavně o to, aby měl motor alespoň nějakou dynamiku a nemusel jsem na okresce předjíždět na trojku. Zároveň mi jde o spotřebu, takže mi přijde logičtější 1.0 oproti 1.5 tgdi jelikož ušetřit za prve 50k při koupi a potom litr na 100km
Spolehlivost taky úplně neřeším, protože auto plánuju mít tak max 5 let do zaruky

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 18:24
od pirko7
Já nemám to auto tak dlouho jako ostatní a moje hlavní auto nebylo kw silnější, ani turbo. Mám najeto jen 400km, ještě to není ani měsíc co ho mám. Ale jestli ti příšla 1.4 loudavá, tak se 1.5DPI a 1.0TGDI obloukem vyhni :!: :lol: . Dneska jsem se na dvojce snažil v kopci předjet jednoho šneka co jel 30km celou cestu na 50 a upřímně s rodinou to asi dělat už nebudu, byl to pomalej hazard. A jedničku jsem tam fakt hazet už nechtěl :D . Ten kopec bylo jediné místo kde na té trase nebyla plná, jinak bych si našel jiné misto. Tenhle motor je fakt spíš na pohodičku, než na akceleraci. A v pohodičce je skvělej a dle ostatních i na spotřebě. Ale jak šlapnu na plyn je to neuvěřitelně ospalé. Jestli to řídící jednotka po 2000km změní kdo ví :) . Mimochodem, tankuju tam efektu z benziny. 1.0TGDI mělo co jsem zkoušel neuvěřitelnej trubo lag, takovej TSI opravdu nemají. A jinak pro porovnání sem přikládám tabulku dle které mi ten třívalec příjde zbytečnej když lze koupit klasika v podobě DPI.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 21:31
od Mexican
Mgls píše: 26 bře 2022, 15:00 Měl někdo možnost porovnat tento motor s 1.0 T-gdi?
Jde mi hlavně o dynamiku a spotřebu. Chtěl bych novou i30 a přemýšlím nad těmito dvěma. Vím, ze 1.0 je trivalec, ale denně jezdím 30km tam a zpátky do práce a hlavně po okreskách.
Měl jsem možnost jet v 1.4 dpi z minule generace a bylo to na mě příliš málo dynamické.
Diky
litrove TGdi mi v poslednom case vyraza dych. Dnes dvaja ludia, klima priemerna rychlost 58km/h (primestske casti Brno, okreska 90-98km/h, poskakovanie Hustopecemi (mandlonove slavnosti) a ciel v Kobyli. Max rychlost 105kmh

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 26 bře 2022, 21:50
od i30mpact
V tý tabulce je na časech pružného zrychlení vidět, že 1.5DPi je trochu louda. :) Jasně, u 1.0TGDI od startu může trvat, než se roztočí turbo (jízda ve městě bude s manuálem utrpení), ale na okreskách už turbo pěkně fouká a je to znát.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 08:16
od Mexican
i30mpact praveze ten litrovy trojhrnek je v meste jazdecky lepsi. Pretoze ma viac vykonu v nizkych otackach. Ak k tomu pripocitas tu rozbehovu adaptaciu, je to fajn. Pisem ale jazdecky (uzivatelsky) ie vsak konstrukcne

v zasade je ale otazka ci sa priplatok za ten litrovy trojhrnek oplati. 1,5DPi je konstrukcne jednoduschsi, prevadzkovo jednoduchsi a tak nejak priamociarejsie ovladatelny (tz nema ziadne specifika ako dochladzovanie turba, prejav trojvalca ako takeho). Ak by sa montoval do Bayonu/Stonica radsej by som bral jeho ako 1.0TGDi 74kW pretoze ten zdvojeny nepriamovstrek je fakt blbuvzdornejsi na castejsie jazdenie po meste s ohriatim a naslednym vychladnutim. Ak by vsak auto malo byt jzdene najma tych 30km tam a zpat okreskami ako pisal kolega co nad tym premysla, asi by som volil 1.0TGDi

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 09:06
od pirko7
1,5tgdi zkus a litr chtít nebudeš :lol:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 09:11
od Martinsp
Pokud má problém s cenou, tak s tím nehne.