Stránka 143 z 250

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 12:52
od Axel.Foley
pirko7 píše: 27 bře 2022, 09:06 1,5tgdi zkus a litr chtít nebudeš :lol:
Když 1,5 TGDI, tak potom čistou od Kia, ne mild-hybrid od :hyu:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 12:57
od Storman
Prečo? Máš zle skúsenosti?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 13:45
od Axel.Foley
Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 15:21
od Cecil67
pirko7 píše: 26 bře 2022, 18:24 Já nemám to auto tak dlouho jako ostatní a moje hlavní auto nebylo kw silnější, ani turbo. Mám najeto jen 400km, ještě to není ani měsíc co ho mám. Ale jestli ti příšla 1.4 loudavá, tak se 1.5DPI a 1.0TGDI obloukem vyhni :!: :lol: . Dneska jsem se na dvojce snažil v kopci předjet jednoho šneka co jel 30km celou cestu na 50 a upřímně s rodinou to asi dělat už nebudu, byl to pomalej hazard. A jedničku jsem tam fakt hazet už nechtěl :D . Ten kopec bylo jediné místo kde na té trase nebyla plná, jinak bych si našel jiné misto. Tenhle motor je fakt spíš na pohodičku, než na akceleraci. A v pohodičce je skvělej a dle ostatních i na spotřebě. Ale jak šlapnu na plyn je to neuvěřitelně ospalé. Jestli to řídící jednotka po 2000km změní kdo ví :) . Mimochodem, tankuju tam efektu z benziny. 1.0TGDI mělo co jsem zkoušel neuvěřitelnej trubo lag, takovej TSI opravdu nemají. A jinak pro porovnání sem přikládám tabulku dle které mi ten třívalec příjde zbytečnej když lze koupit klasika v podobě DPI.
Přesně tak se to auto chovalo i mě..... Po 10000 jelo uz podstatně lepe! Takže klid, mám 23000 a s akceleraci naprostá spokojenost... Ale je pravda, že na turbo zřejmě nemá, ale zase má jiné přednosti.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 16:29
od Storman
Axel.Foley píše: 27 bře 2022, 13:45 Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Díky za vysvetlenie. Takže len dojmológia. =D> ](*,)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 17:41
od pralin

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 17:59
od petzl62
Storman píše: 27 bře 2022, 16:29
Axel.Foley píše: 27 bře 2022, 13:45 Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Díky za vysvetlenie. Takže len dojmológia. =D> ](*,)
Myslíš??? :wink: ](*,) ](*,)
Jakou máš ty konkrétně zkušenost z porovnáním obou motorů, narozdíl od Axela? :-k :?
V téhle debatě můžeme pokračovat v jiném vláknu.
A pojďme zpět k tématu 1,5DPi.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 18:20
od pirko7
TO CECIL: Jako jestli to začne jezdit lepe až po 20 000km, tak to ho dřív prodám, než to najedu :lol: . Asi by mi to ani tak nepřišlo kdyby pulka pedalu mi nedavala iluze, že mužu ještě zrychlit :D (to opravdu netuším proč to autor takto navrhnul, jestli se to na oko mělo vyrovnat turbům?).

Je to mimo téma, ale ten MHEV je opravdu naprostá zbytečnost pro uživatele. Jeden z dalších bodů, proč jsem ho nevzal. Výkon to v porovnání s kiou moc nedá, manual je jenom s divnou IMT a s tou startuje na nejblbější režim ECO. Ale to dojezdové kolo... :roll: není lepší využít :hyu: asist? Nebyl jsem nadšen když jsem zjistil, že rezerva to není :D . Na dalnici nic moc náhrada.

Pokud bych ale jezdil 30km, vzal bych klasickej 4 válec s turbem a ten cenový rozdíl? No tak je lepší připlatit a mít to třeba o rok délej ne? Porovnával jsem TGDI 1.0 s 1,5 DPI (pouze zkušební jizda), je to asi o vkusu ale mě ve městě ten splašenej třihrnek fakt neseděl, do křižovatky chci vletět a ne čekat až se nadechne turbo :-D. Vše mi přišlo spíš dost trhané a neplynulé oproti DPI, samozřejmě že v celku je to TGDI rychlejší i dle tabulky. Ale věřím že lepší poznatky mají majitele obou motorů.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 18:30
od Maras
Pokud bych ale jezdil 30km, vzal bych klasickej 4 válec s turbem a ten cenový rozdíl? No tak je lepší připlatit a mít to třeba o rok délej ne? Porovnával jsem TGDI 1.0 s 1,5 DPI (pouze zkušební jizda), je to asi o vkusu ale mě ve městě ten splašenej třihrnek fakt neseděl, do křižovatky chci vletět a ne čekat až se nadechne turbo :-D. Vše mi přišlo spíš dost trhané a neplynulé oproti DPI, samozřejmě že v celku je to TGDI rychlejší i dle tabulky. Ale věřím že lepší poznatky mají majitele obou motorů.

Právě proto když už vzít tříválec tak jedině s automatem, tam je jízda naprosto pohodová, manuál není příjemný to zase zlatý DPi.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 20:28
od Mgls
Tak to už bych si radši těch 50k peiplatil za 1.5 tgdi než automat

Jinak všem díky za reakce, zvážim to

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 21:24
od pirko7
Být tebou ušetřím raději na laku, ta červená v zakladu je pěkná a je to 20k uspora a hoď tam lepší motor ať máš radost z té dynamiky. Mě 1,5 TGDI FASTBACK ve smártu vychazelo na 465k v červené. No a to jsem změnil na 1,5DPI HATCH ve smartu v silky bronze na 430k, takže defakto cca 30k rozdíl z DPI na 1,5 TURBO :lol: to je v této ceně uplný nic. Teď je ale k smart výbavě automaticky navigace (prý je to zdarma k výbavě smart :lol: :lol: ). Proto už to nevychází na 465k ale na cca 500k dle karoserie.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 bře 2022, 23:52
od Mexican
test / predstavenie a pokec Vaculika o 1.5DPI na auto.cz:

https://www.youtube.com/watch?v=JxnZXRp ... nel=Autocz

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 bře 2022, 08:47
od willy50
Toto je velmi staré video, vydávané za nové!!! ](*,)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 bře 2022, 09:47
od Míra H.
Je to video ze srpna, jen to dali nově na YT - proto premiéra.

https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457

Novější info tady

https://www.auto.cz/dlouhodoby-test-hyu ... aci-142535

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 bře 2022, 11:26
od Axel.Foley
Storman píše: 27 bře 2022, 16:29
Axel.Foley píše: 27 bře 2022, 13:45 Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Díky za vysvetlenie. Takže len dojmológia. =D> ](*,)
Když myslíš...

Dám ti šanci, zkus mě přesvědčit o výhodách MHEV, když s ním jezdíš. V porovnání s čistou TGDI. Ale ve vlákně o motoru 1,5 TGDI, ať to tady neplevelíme. Jsem zvědavý, nakolik nezaujatý postoj dokážeš zaujmout.

Ostatním se omlouvám za příspěvek mimo téma.