Stránka 145 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 říj 2023, 19:27
od Mr. HYUNDAI
Obecná úroveň novinářů je tristní, ale blogy obvykle píšou amatéři stižení grafomanií
.
Relavance je nula - to je tak pro zasmání nad omezeností, nevzdělaností a neinformovaností autora a většiny diskutujících...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 23 říj 2023, 22:54
od devotional
som presvedčený, že už ide o úmysel.
je tisíc krát jednoduššie manipulovat cez émocie (ktorými ti nenapadne podsúvám, čo si vlastne myslíš) ako to skúšat faktami.
ja už sa ani nedivím, že sú ludia, ktorí si myslia, že človek nebol nikdy na mesiaci a že zem je vlastne plochá, hlavne, nech sa ma nikto nesnaží presvedčit o niečom, čomu vlastne ani sám nerozumiem
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 07:59
od milosh
Jj tady na foru jich je dost
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 10:39
od oltcitak
Inac paci sa mi system e-power od Nissanu. Tak nejak si predstavujem vhodný system na momentálnu dobu. Elektricky system prenosu hnacej sily má nesporné vyhody, ako zdroj malý benzinovy(naftový,vodikovy, Stirlingov.....atd. motora rozumný buffer na uskladnenie elektriny, rekuperacia cez napr. Zotrvačník. Cesta k úspore ide aj tak cez hmotnosť...niekto si pamätá, ako sa robili tzv. Ekorallye, napr. Skoda 120 mala spotrebu tusim pod 3l. Ono vsetko je v podstate vymyslene, dokonca elektrika ako posledný stupeň od zdroja sily ku kolesam ma jednoznacne výhody, problem dnešných elektroaut su baterie, staci porovnať vykonovu hustotu uloženia energie v jestvujúcich bateriach a napr. v uhlovodikovych palivach. Lenže jedna vec je technické riešenie a druhá spoločenské aspekty, hlavne prebiehajúce deje v spolocnostiach po celom svete. A tu je pes zakopaný, ze spustu ludi ma natoľko "vymyty" mozog od prevladajucej propagácie, ze ci uz na základe kognitívne disonancie, ci Stokholmskeho syndromu niesu ochotní a schopní pochopit geopoliticke deje na Zemi. "A ne,ne,ne, ja si nedam tu svoju "babovičku" vy ste zlí, to vy nechápete, prečo by nám to robili a blablabla. Niektorá cast ludstva je odsúdená na zanik, asi to tak ma byť. Niesom cynik, len realista.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 15:47
od Richard555
Je mi jasné, že elektrika pro pohon aut je rozumná ale ne ta z akumulátoru. Jednoduchý počty - 80KW/h baterka v Eniaku má stejně energie jako 9 l benzínu. Baterka v Eniaqu váží cca 500kg a ekvivalent 9l benzínu cca 8 kg...... není třeba nic dalšího řešit. Elektrika v autě je fajn ale zatím je ten systém dobíjení baterek nevhodný pro větší množství elektroaut - není elektrika a není infrastruktura ...... Ano někdo má fotovoltaniku, tak možná nabíjí z toho, ale to je jen menšina lidí co elektroauto má. Dokud nebude jiný systém dodávající el. energii je bateriový elektromobil jen slepá vývojová větev, která v žádném případě není schopna umožnit masovou mobilitu lidí
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 16:03
od Boryš
devotional píše: ↑23 říj 2023, 22:54
...
ja už sa ani nedivím, že sú ludia, ktorí si myslia, že človek nebol nikdy na mesiaci a že zem je vlastne plochá, hlavne, nech sa ma nikto nesnaží presvedčit o niečom, čomu vlastne ani sám nerozumiem
milosh píše: ↑24 říj 2023, 07:59
Jj tady na foru jich je dost
Hmmm.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 16:05
od devotional
Richard555, pre mna je Eniaq totálny nezmysel a "nikdy" ako auto by som si ho nekúpil. Je ale pravdou, že pra mna je akekolvek SUV nezmysel ale ako BEV je to totálny nezmysel
olcitak: tak nejak som premýšlal, ked som vyberal nejaké BEV auto (klasicky strach z čistej elektriky) na naviedol na BMW i3 REX, ktorý má motor z motorky, čo dobíjá baterku a zvyšuje dojazd (myslím, že už je ten strach/syndrom z toho, že ti dojde elektrika v hustom tmavom lese normalne ofiko popísaný)
čím viac som ale pred kupou o tom aute študoval, tým som prichádzal na to, že 90% toho auta sposobuje práve spalovák a to hlavne, kvoli tomu že sa skoro vobec nepoužíva) akýkolvek hybridný pohon len prináša možné problémy a čím to auto bude staršie, tým ta pravdepodobnost je vyššia.
mám konečne dianostiku, ktorá dokáže čítat skoro všetky senzory v aute a cez servisný mode je stav mojej baterky skoro po 5 rokoch 95% SOH.
Vobec sa neomezujem nejakým nabíjaním len do 80% , ak svieti tak tam tlačím doplna čo sa dá. Ked pominiem fakt, že internet je plný nezmyslov, že je baterka po 8 rokoch kantáre, tak ma čakáju ešte 3 roky krasného jazdenia
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 17:14
od Mexican
Richard555 píše: ↑24 říj 2023, 15:47
...Jednoduchý počty - 80KW/h baterka v Eniaku má stejně energie jako 9 l benzínu. Baterka v Eniaqu váží cca 500kg a ekvivalent 9l benzínu cca 8 kg.....
To mas nejak divne spocitane
Benzinovy Kodiaq na tych 9l zvladne cca 110km
Elektricky Eniaq na tych 80kwh da asi 400km
Logicky teda neplati ze 80kw baterka ma rovnako energie ako 9l benzinu
No a inak, vcera som pozeal fakt dobry socio-ekonomicky dokument (v nemcine)
https://youtu.be/Az6rHDTDs6M?si=e51b1ibjssCOXsjB
Je zbauto mekky - zo Stutgartu, popisuje tak nejak realny zivot zaujemcov z roznych tried. Ukazuje co znamena take to obligatne "elektromobil sa nabija doma" ze sa naklady na wallbox v nemecku pri instalacii v garazach pohybuju okolo 5000euro a ze sa casto nepovolia, pretoze chyba rezerva.
Dnes som bol u mamky v novom byte,je to novostavba (stredne Slovensko, okresne mesto) a podzemne garaze maju 18 miest (na 34bytov), co myslite kolko walboxov tam je? Spravne, nula.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 18:17
od dibarbora
Spočítané to má dobre.... tých 9l benzínu je z pohľadu uloženej energie +/- ekvivalent baterke 80kWh..
Počty Ti nesedia z dôvodu účinnosti premeny energie na pohyb... kde aerodynamika, efektivita premeny el. energie v motore na pohyb + možnosť rekuperácie robia výsledok, že 9l benzínu stačí len na tých 110km... a 80kWh elektromobilu na 400km...
Tienistou stránkou BEV je, že jeho efektivita je tak vysoká, že už nie sú rezervy na jej zvýšenie.. z toho vyplýva, že akákoľvek dodatočná/nečakaná záťaž.... príves/strmý kopec spôsobujú priamoúmerný a teda brutálny nárast spotreby a skrátenie dojazdu.
... čo Ti napr. diesel nikdy nespraví a so záťažou stúpa jeho účinnosť a spotreba teda nerastie ani zďaleka tak výrazne a benzín na tom tiež nie je až tak zle.
K tej kapacite pripojenia... u nás máš to isté... dopravný podnik v BA chcel pri kúpe 10 elektrobusov zriadiť vo vozovni kapacitu nabíjania pre 20 elektrobusov ako rezervu do budúcnosti... môžeš 3x hádať ako dopadol....... správna odpoveď je 10... na 20 už nebola kapacita...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 18:50
od Richard555
No musím s tvými závěry nesouhlasit :
Energetický obsah (výhřevnost)
Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi).
Těch cca 80Kwh baterky je opravdu cca 9 l benzínu
a že to nějak nevychází je dáno účinností která je u elektriky skoro 100% kdežto u benzínu zhruba třetinová (třetina výfuk, třetina chlazení a třetina mechanická práce) zas se musí vzít v potaz i nějakou ztrátu při nabíjení, tedy když vezmeš ze sitě 10KWh nenabiješ baterku 10KWh ale menším množstvím .....v nejlepším případě o cca 10% méně ale spíše i více.....
Takže benzínový Eniaq ujede 400 km za cca 35 l a spotřebuje tedy 311 KWh
elektrický Eniaq ujede cca 400km na 80 Kwh a tady je vidět i ta účinnost elektromotoru a navíc i možnost rekuperace která to trochu upravuje a vylepšuje, pokud nejedeš po dálnici
A vrchol pokrytectví v souvislosti s nucenou elektrizací je vidět zde:
https://zvedavec.news/vezkratce/19911/
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 24 říj 2023, 20:06
od motorol
Koukam, ze to stále někoho baví. Přepočet na litry benzinu je se 100% účinností všeho, ale když se počítá spotřeba kw/100km, tak se počítají ztráty při nabíjení, účinnost motoru,stárnutí baterky, ztráty v síti, účinnost uhelné elektrárny a pomalu i její vytápění.
Porad se píše kolik set tisíc je ztráta na každém vyrobeném el mobilu (často mimo realitu), ale kolik byla ztráta na veyron nebo chiron si nepamatuje nikdo. Z obyc aut byla taky hromada tech, které byly neúspěšné a nikdo to neřeší.
Podívejte se ráno před školu/skolku popr na prijezdy do města. Kolik z tech aut ujede za ten den vic jak 50 km?
U
i30 naftové verze spočítali, ze veci kolem dpf by na opravu staly čtvrt mega nebo kolik, asi pul roku na to přestali naftu nabízet.
Do budoucna bude úplně jiná sranda. Podívejte kolik mobilu, tabletu, notebooku, televizi,… jste vyhodili, protože na to nesla nová verze něčeho. Dnes mate aplikaci na odemykani auta mobilem, na kontrolu najetych km, paliva v nádrži, navigací nebo android auto/apple cosi. Kolik let to bude u auta podporované a co se bude dít potom? Vetsinou je to spojené se vším možným v aute, protože smatlani na tabletu je levnejsi a efektivnější než tlačítka. Takze dříve se vymenilo autorádio a max přestalo fungovat ovládání z volantu nebo neco podobného. Pokud v oktavce 4 vymenite rádio, tak si nespustite vyhřívání sedadla a podobne fajn veci. Tohle je to co automobilky cpou a nikdo to nechce/nepremysli jak to bude dal. Straší se el mobilitou, ale mezitím se obyc auta dostala dávno tam, kde to tak zajimave neni.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 25 říj 2023, 01:34
od Minko
Mexican píše: ↑24 říj 2023, 17:14
Richard555 píše: ↑24 říj 2023, 15:47
...Jednoduchý počty - 80KW/h baterka v Eniaku má stejně energie jako 9 l benzínu. Baterka v Eniaqu váží cca 500kg a ekvivalent 9l benzínu cca 8 kg.....
To mas nejak divne spocitane
Benzinovy Kodiaq na tych 9l zvladne cca 110km
Elektricky Eniaq na tych 80kwh da asi 400km
Logicky teda neplati ze 80kw baterka ma rovnako energie ako 9l benzinu
No a inak, vcera som pozeal fakt dobry socio-ekonomicky dokument (v nemcine)
https://youtu.be/Az6rHDTDs6M?si=e51b1ibjssCOXsjB
Je zbauto mekky - zo Stutgartu, popisuje tak nejak realny zivot zaujemcov z roznych tried. Ukazuje co znamena take to obligatne "elektromobil sa nabija doma" ze sa naklady na wallbox v nemecku pri instalacii v garazach pohybuju okolo 5000euro a ze sa casto nepovolia, pretoze chyba rezerva.
Dnes som bol u mamky v novom byte,je to novostavba (stredne Slovensko, okresne mesto) a podzemne garaze maju 18 miest (na 34bytov), co myslite kolko walboxov tam je? Spravne, nula.
Sak azda nechces od investora co setri na zakladnom parametri parkovacich miest (pocet) aby urobil nieco naviac? Toto mu nemal ani stavebny urad povolit v dnesnej dobe ze 1 parkovacie statie na kazdy druhy byt. A potom sa cudujeme ze ulice plne aut a stoji sa na chodnikoch.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 25 říj 2023, 08:09
od Mexican
on pocet miest splnil, pred domom na pozemku stavby su este dalsie miesta (myslim 12, nie je dolezite). Dolezite je ze som.pisal ze ani pri vystavbe novych podzemnych garazi sa proste wallbozy neinstaluju
druhy priklad je Vlnena park vlastnena CTP v centre Brna. Je to 6 kancelarskych budov, 2 podzemne podlazia spolu je tam asi 550 miest ak nekecam. Wallboxy su 4. Takze asi tolko k infrastrukture.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 25 říj 2023, 09:32
od devotional
jednoduche...nikto ich do toho netlačí, stojí to peniaze a tie miesta predaju/prenajmu za rovnaku cenu či už s, alebo bez
investorovi je nakoniec buřt ako budu žit najomci za 2-5 rokov
toto by sa malo riešit už pri schvalovaní projektu, min infrastrukura.
WB je zbytočne instalovat dopredu, ked jeho vývoj ide mílovými krokmi, ked ešte pred rokom som mal v podstate to najlepšie čo sa dalo kupit, dnes už je to obyč standard za polovinu ceny
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 25 říj 2023, 09:56
od Mexican
takze potom proste plati, ze ho treba (ten wallbox) dorabat. Ohdhliadnuc od socialistickeho dotacneho systemu, ako som uvadzal vyssie dokument kde sa vyjadrovali nemecki spravcovia budov a technici je naklad na wallbox cca 5000euro s podmienkou ze netreba posilovat infrastrukturu.
tie naklady musi niekomu vyfakturovat. A je uplne jedno ci sa to skryje za nejaku dotaciu alebo to musi clovek sam vykesovat (nemecky priklad) - takze aj tych 5000 euro treba pridat do ROI. a ako spominate vyssie, technologia sa posuva. Takze moze sa pokojne stat ze clovek ako hlupak zainvestuje a pri vymene dalsieho EV o par rokov izsti ze to musi nechat prerabat znovu
v tom dokumente sa ludia zo Stuttgartu (najma ta cast zo sidliska) celkom logicky, ba az stredoeuropsky branili nutnosti prechodu k EV, kvoli cene, nemoznosti dobijat. Takze znova a znova sa dostavame k jadru pudla, ze individualna mobilita bude osekavana a ostane domenov vysokoprijmovych skupin
Osobne verim, ze krivenie trhu dotaciami skonci a podobne sa zrusi aj euro7 a pripadne zakaz spalovakov v roku 2035
v cine sa EV presadilo viacmenej samo. Aj z dovodu moznosti fakticky jazdit vo velkych mestach (s spalovakom bud nemozte alebo obden) a vlastne aj faktu ze cinania proste nevedeli urobit dobre motory a prevodovky (tz mechanicke casti)
cinan ma vsak na rozdiel od nas monopol na vzacne kovy a vyrobu bateriovych ulozisk. Uz chcem vidiet tu povrchovu banu na Lithium v strednej europe a jeho spracovanie. V regione kde je problem prelozit most kvoli vyskytu rodinky ziab.