Najskor sorry, ze pisem do vedlajsieho vlakna ale je to asi naj vlakno venovane spotrebam.
Je tazko porovnavat spotrebu aj ked na rovnakych autach a rovnakych motorizaciach. Je tam strasne vela faktorov ktore hraju svoje +/- v ramci spotreby... bolo tu toho uz dost popisane.
Z mojich postrehov, ktore mam za zopar 100k odjazdenych km na vsetkom moznom len tolko, ze...
- fukam pneu vzdy na co najvyssi tlak odporuceny vyrobcom (pripadne na plne zatazenie)
- snazim sa predvidat a pozerat hooodne dopredu co sa deje, teda uz pomerne skoro uberam plyn a brzdim motorom ked vidim ze kolona predo mnou spomaluje a brzdi
- detto pri jazde po meste a semaforoch
- do kopcov sa snazim moc netlacit na plyn, skor vyuzit kineticku energiu a potom z kopca ju zase nabrat na predchadzajucu rychlost
- uz asi som sa uz dost vyblaznil ale snazim sa jazdit viac menej podla predpisov, mesto 55-60kmh, mimo 90-105, dialnica 120-130km (vsetko tachometrickych) uznavam, ze je to taka kochacka jazda ale uprimne, nie je to vobec brzda premavky a vela krat sa stretavam s tym, ze ma obieha auto mimo mesto takych 120-130kmh a pri najblizsom semafore stojim hned za nim
- radim v podstate podla sluchu a citu, na rovinkach kludne aj za 5 prevodovy stupen (6 kvalt) v meste pokial je rovina a staci len udrziavat rychlost, ak treba zrychlit tak pouzijem tu paku v strede na podradenie
- pokial je motor studeny tak jemne lahkou nohou ho pomalsie "roztahujem" nikdy mu nedavam na frak za studena
- dost casto beriem do uvahy aj protivietor... teda ak mi fuka oproti idem o naschval o nejakych 5-10kmh pomalsie co sa priblizne rovna rovnakej spotrebe za bezvetria. Ak mi fuka do chrbta tak sa vytesujem a vacsinou hodim tempomat a kocham sa tymi smiesne malymi cislami spotreby pri mojom standartnom rychlostnom limite
- samozrejme ak sa ponahlam alebo proste chcem trochu "precistit" motor tak mu rad ukazem kde ma obmedzovac. Vacsinou po takejto ozdravnej kure ide motor o poznanie lepsie za plynom co pripisujem prave precisteniu spalovacieho priestoru, vyfuku, katalyzatora pripadne po novom aj filtru pevnych castic (IX35 zatial este tuto proceduru nemala)
S tymto mojim standartom sa mi zatial vzdy podarilo chodit prakticky podla vyrobcom udavanych spotrieb (aj podla tankovania nie len podla PP).
Po novom aj na este surovej IX35 1,7CRDI kde je najazdenych len 900km sa spotreba v zmiesanom rezime (30% mesto, zvysok mimo) zobrazuje 5,3 litra (podla PP) co aj ked pripocitam beznych 0,2 - 0,5 co prikrasluje PP tak je to nadhera na novy nezabehnuty motor.
Inak nestacim sa divit jednemu faktu, pisete ake priemery a rychlosti jazdite (150+) a ked sa pozriem na nase dialnice a cesty tak skutocne nevidim bezne Hyundai jazdcov, ktory by si zamienali cestu za pretekarsku drahu
. Fakt je, ze velka cast vodicov jazdi prave horeuvedene priemery ale najdu sa samozrejme aj extremisti ktorych tiez moc nemusim.
Este k spotrebe jeden detail, nie je dolezite aky motor mate pod kapotou (benzin/diesel), dolezite je ako sa s tym motorom dokazete zohrat. Auto treba citit a najlepsie je citit ho ritou
Je to vsetko len o medzikuse medzi volantom a pedalmi ...