Spotreba vs palubny pocitac
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Spotreba vs palubny pocitac
carusel: Tak to je pecka jezdit za takovou spotřebu... to není možný ani buď jezdíš pořád z kopce nebo nevim já jezdím každý den cca 12 km do práce a to samý z práce potom nějaký to jezdění po městě. Teď jsem jezdil i hodně s klimou a pod 6,4 l jsem se nedostal... Tak já nvm jak to děláš Taky pokud na to nešlapu tak se po natankování dostanu tak na 4,8l ale to je jen první chvíle než jedu do kopce a párkrát někde zastavím... Zajímavý... Měl by jsi sepsat návod jak to děláš
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
- Reklama
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to: bartiik18
Tak za 4,0 bežne nejazdím, to som sa len snažil zistiť, aká je spotreba pri bežnej jazde mimo mesta pri obsadení jednou osobou. Denne jazdím 100 km do práce, pričom 94 km sú diaľnice a 6 km mám mesto. Pri jazde 100kou podľa tachometra a občasnom prebehnutí 130 - 140 km/h sa podľa palubného PC pri obsadení 2 osobami dostanem na spotrebu 4,5 - 4,6. Ak by som jazdil rýchlejšie (diaľnica 120 - 140 km/h) tak sa spotrebou podľa palubného PC dostanem na 5,4 - 5,5.
Návod myslím netreba, dočítaš sa to v každom článku o úspornej jazde, samozrejme okrem toho podtáčania motora, to som zásadne proti.
Tak za 4,0 bežne nejazdím, to som sa len snažil zistiť, aká je spotreba pri bežnej jazde mimo mesta pri obsadení jednou osobou. Denne jazdím 100 km do práce, pričom 94 km sú diaľnice a 6 km mám mesto. Pri jazde 100kou podľa tachometra a občasnom prebehnutí 130 - 140 km/h sa podľa palubného PC pri obsadení 2 osobami dostanem na spotrebu 4,5 - 4,6. Ak by som jazdil rýchlejšie (diaľnica 120 - 140 km/h) tak sa spotrebou podľa palubného PC dostanem na 5,4 - 5,5.
Návod myslím netreba, dočítaš sa to v každom článku o úspornej jazde, samozrejme okrem toho podtáčania motora, to som zásadne proti.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Tak to už by bylo reálné pokud jedeš těch 90 - 100 a někdy více po dálnici tak se určitě dostaneš na spotřebu kolem těch 5,5l. To já se tam nedostanu, pokud jedu jen 12 km a 12 zpět a z toho cca 2 - 3 km po městě to tedy chápu. Vím, že když jsem jel do Drážďan z Č.Lípy tak v plně obsazeném autě a ještě naložený kufr - dosahoval jsem krásné spotřeby 5,6l.
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to: bartiik18
Keď jazdím 90 - 100 km/h diaľnice tak mám reálnu spotrebu okolo 4,5 - 4,6. Spotrebu 5,5 L mám len zriedkavo, dokonca aj cestu do Talianska a späť som absolvoval za 5,2 L. Nikdy som nemal vyššiu spotrebu ako 5,7 L.
Pozri tu:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/440154.html
Keď jazdím 90 - 100 km/h diaľnice tak mám reálnu spotrebu okolo 4,5 - 4,6. Spotrebu 5,5 L mám len zriedkavo, dokonca aj cestu do Talianska a späť som absolvoval za 5,2 L. Nikdy som nemal vyššiu spotrebu ako 5,7 L.
Pozri tu:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/440154.html
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
caruser: Můžeš ještě prozradit jestli je to po dálnici převážně po rovině nebo v kopcích?
S 1,4 motorem jsem se v sobotu na trase Šternberk, Hradec Králové i s táhlým stoupáním za Mohelnicí při obsazení 2 osobami dostal podle PP poprvé na 5,4l/100km. Stačilo ale najet další den 2 jízdy po cca 20 km po místních okreskách a je tam 5,6. Noha je přitom spíše lehčí jak při jízdě do HK. I z toho soudím, že tvá nízká spotřeba souvisí nejen s lehkou nohou, ale hlavně s těmi pravidelnými dlouhými trasami na jeden zátah a asi i obsazením jednou osobou.
Jinak se mi poslední dobou daří jezdit za cca 6,25l/100km a to i s poměrně vysokým podílem krátkých jízd do 5 km. Vše se to najednou zlomilo po najetí cca 12000 km, to šla skoro skokem spotřeba o 0,5 litru dolů. Asi limit pro zajetí motoru.
S 1,4 motorem jsem se v sobotu na trase Šternberk, Hradec Králové i s táhlým stoupáním za Mohelnicí při obsazení 2 osobami dostal podle PP poprvé na 5,4l/100km. Stačilo ale najet další den 2 jízdy po cca 20 km po místních okreskách a je tam 5,6. Noha je přitom spíše lehčí jak při jízdě do HK. I z toho soudím, že tvá nízká spotřeba souvisí nejen s lehkou nohou, ale hlavně s těmi pravidelnými dlouhými trasami na jeden zátah a asi i obsazením jednou osobou.
Jinak se mi poslední dobou daří jezdit za cca 6,25l/100km a to i s poměrně vysokým podílem krátkých jízd do 5 km. Vše se to najednou zlomilo po najetí cca 12000 km, to šla skoro skokem spotřeba o 0,5 litru dolů. Asi limit pro zajetí motoru.
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to: jirikstbk
U nás nie sú žiadne kopce, takže rovina. Pri jazde v kopcoch už cítim, že mám len 1,2, ale spotreba pri rýchlej jazde sa stále na diaľnici drží okolo 5,2.
Ja som nepostrehol pokles spotreby s pribúdajúcimi kilometrami, je rovnaká od začiatku.
U nás nie sú žiadne kopce, takže rovina. Pri jazde v kopcoch už cítim, že mám len 1,2, ale spotreba pri rýchlej jazde sa stále na diaľnici drží okolo 5,2.
Ja som nepostrehol pokles spotreby s pribúdajúcimi kilometrami, je rovnaká od začiatku.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Caruser zije v rovinatej oblasti. Ja jazdim denne cca 80km z toho 60km po dialnici s kopcami a realnu spotrebu mam pri jazde 90-100-110 medzi 5.0-5.2. Aj na trasach dlhych 500km je to 5.0-5.2.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Tak to už potom je jasné. Já jezdím taky do kopce z kopce tak se není čemu divit. Ale chci se už konečně dostat pod 6 litrů. Snad se to po najetí cca těch 10 000km ještě srovná a klesne. Spotřeba mi začne klesat když přijíždím k práci nebo domu
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Spotreba vs palubny pocitac
To bych bez Vás chlapy nezjistil jen jsem nechtěl, aby nestála řeč
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Dnes som si pre zmenu skúsil jazdu v meste. Absolvoval som trasu dlhú 22 km, trvala mi asi 50 minút, 20 minút som stál v kolóne, zvyšok zmiešaná premávka a podľa palubného PC som sa dostal na hodnotu 5,7, čakal som trošku nižšie číslo.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotreba vs palubny pocitac
caruser: Jo, to se ti to jezdí.
Bydlím v podhůří Jeseníků a k tomu na kopci, kdy každá jízda domů končí vždy takto:
Sranda pak je, když ve městě natankuji plnou, vynuluji počítadla, popojedu cca 1 km pod kopec a PP ukazuje 4,2 l/100 km. Vyjedu na kopec a mám tam 10,8 l/100km.
Ty čísla za desetinnou čárkou jsem si teď vymyslel, ale zhruba tak nějak to vypadá.
Bydlím v podhůří Jeseníků a k tomu na kopci, kdy každá jízda domů končí vždy takto:
Sranda pak je, když ve městě natankuji plnou, vynuluji počítadla, popojedu cca 1 km pod kopec a PP ukazuje 4,2 l/100 km. Vyjedu na kopec a mám tam 10,8 l/100km.
Ty čísla za desetinnou čárkou jsem si teď vymyslel, ale zhruba tak nějak to vypadá.
Re: Spotreba vs palubny pocitac
to jirko : a taková ta lanovka nebo vlek by se nedal namontovat, v létě jsou stejně na horách zbytečné a hned to půjde dolů
ale jinak nad některýma výroky by mi slza ukápla
ale jinak nad některýma výroky by mi slza ukápla
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Spotreba vs palubny pocitac
Chtel jsem se zeptat, zda jste nekdo porovnaval spotrebu podle PP a realnou?
Tj. dotankovat plnou - pocet litru / pocet km do dalsiho plneho dotankovani. Zatim mam jen 5100km, ale rozdil se pohybuje od 0,3 - 0,5l/100km (napr. prumer 5,4l PP, realne 5,9l). Ale porad je to krasna spotreba oproti predchozimu autu s 1.4 pri prumeru 8l
Tj. dotankovat plnou - pocet litru / pocet km do dalsiho plneho dotankovani. Zatim mam jen 5100km, ale rozdil se pohybuje od 0,3 - 0,5l/100km (napr. prumer 5,4l PP, realne 5,9l). Ale porad je to krasna spotreba oproti predchozimu autu s 1.4 pri prumeru 8l
Hyundai ix20 1,6 Czech Edition Plus (TRIKOLOR Essential) Ara Blue (01/12/2016 - ..............)
Hyundai i20 1,2 Inclusive Plus Comfort Ice Blue (21/06/2011 - 01/12/2016)
Hyundai i20 1,2 Inclusive Plus Comfort Ice Blue (21/06/2011 - 01/12/2016)