Je mi jasné, že tu budem týmto príspevkom ukameňovaný, keďže súvisí s domácou značkou Škoda, ale rád by som sa podelil o zážitky z priameho porovnania Škody Fabia 1,2 HTP 51 kW 2011 a mojej i20ky 1,25 57 kW 2011. Absolvoval som rovnakú trasu, ktorou denne cestujem mojou i20kou, no ale zase som zostal prekvapený ako rozdielne môžu byť autá v jednej cenovej kategórii. Rozdiely medzi podvozkami sú priepastné, aj napriek tomu, že mala Fabia obuté nižšie profilové číslo (195/55 R15 vs. 175/70 R14) nerovnosti filtrovala nehlučne, do kabíny sa neprenášali žiadne nárazy a hluk. Odhlučnenie kolies a motora je kapitola sama o sebe, ale to majitelia i20ky vedia

. Radenie vo Fabii je presnejšie, spojka má plynulejší záber. Palubný počítač ponúka viacero informácií, aktuálnu spotrebu zobrazuje číselnou hodnotou. Prekvapený som bol aj samotnou pohonnou jednotkou, samozrejme dnes už HTP zaostáva z hľadiska výkonu, krútiaceho momentu, avšak spotrebou je porovnateľný s 1,25 Kappa, pri 120 km/h spotreba 5,5, pri 90 km/h 4,2 l. V porovnaní s 1,25 ma chýba ochota zrýchľovať z nižších otáčok, ale ako základná motorizácia OK.
Týmto nechcem zhadzovať i20ku, za ten čas už som si zvykol na všetky jeho kladné a negatívne stránky, len po presadnutí z i20ky do Fabie som si pripadal ako pri prechode z Felicie na Fabiu
