Stránka 16 z 25

Re: LPG

Napsal: 25 lis 2013, 19:00
od Richard555
Tlak v systému být musí, aby se voda nevařila !!!!!! bez tlaku to negfunguje !!!!!! Někde v bloku nebo v hlavě může teplota vody být i vyšší než je bod varu a proto musí být pod tlakem aby se tam nedělaly bubliny páry a ta pak nechladí jako tekutina, hrozí lokální přehřátí , může se poškodit - prasknout hlava, blok atd. v žádném případě nedoporučuju !!!!
A co se týká toho kapání kolem "T" připadá mi, že ta umělá hmota po ohřátí trochu změkne a utažená páska ji trochu zmáčkne, tím se spoj uvolní. Další poučka, pokud má hadice větší průměr než je třeba spojovací trubka či to "T" žádnou páskou to neutěsníš !!!!! Vždy se musí hadice navlíknout určitou silou, jinak to prostě teče......
Chci si koupit měděný "T" dle průměru té hadice a myslím, že nic už nikdy nepoteče.... u chladiče taky furt neutahuješ pásky.....

Re: LPG

Napsal: 25 lis 2013, 22:18
od mmv
na GROSSGLOCKNER bys s takto upraveným autem nejspíš nedojel, voda se ve výšce 2500m/n. m vaří již při cca 92°C
proto to je přetlaková chladící soustava, také je třeba brát v potaz že chladící kapalina (směs) má nižší měrný prostup tepla,
dále při vyšším tlaku neni nutná tak veliká předimenzovanost systému,
co se týče rosení okolo rozdělovačů vody, vždy jsem to řešil dvěma motexkama za sebou, na :hyu: jsem na to ještě nekoukal

Re: LPG

Napsal: 26 lis 2013, 15:57
od airwaves
Ano, díky za info. Souhlasím teoreticky naprosto správně. Před vložením kroužku jsem se snažil zjistit, o kolik snížím bod varu. Vzhledem k tomu, že tlak v soustavě neznám a vzhledem k tomu že jsem ani nezjistil nikde tabulku bodu varu nemrzky s vodou v závislosti na tlaku, rozhodl jsem se k ověření v praxi. V praxi a nadmořských výškách do max cca 1000m kde se pohybuji ověřeno a funguje bez problému. Chladící kapalinu ředím 50/50 :D .
Gross mě časově nevyšel. Určitě ho dám na jaře jak bude otevřen. Pak podám info případně důkazní fota. :D
Zřejmě se zatím pohybuji v blbuvzdorné toleranci a rezervě chladícího výkonu. Možná ta připojená expanzka taky nějakej tlak podrží, nevím. Zatím jsem svou hloupostí nic nezničil. [-X

Re: LPG

Napsal: 26 lis 2013, 18:54
od Richard555
já kdysi uvařil Moskviče...... měl jsem chatrnej chladič (kousek jsem ubral a zaletoval), tak jsem ho na tom zpětným ventilu "odtlakoval" takže byl bez tlaku.... Jezdil jsem asi půl roku v pohodě ale pak jsem vyjel na dálnici a po 20 km větší zátěže už lítala voda ven !!!!! takže když jedeš po okreskách asi to nevadí chvilku jedeš na plyn chvilku bez plynu a to se nestačí přehřát, ale jak chceš vyšší výkon po delší dobu, uvaříš to.....

Re: LPG

Napsal: 26 lis 2013, 19:16
od mmv
airwaves píše:Odzkoušeno v létě v Itálii bez sebemenšího problému nebo zapnutí větráku ve městě na křižovatce a podobně. Doporučuji vyzkoušet. Teda pokud se ti tlakují hadice natvrdo :-) .
no než teorie tak praxe je lepší, takže mu budeme snad věřit nee ?? neni víčko expanzky kompatibilní s něčim co se v této kotlině válí všude na "zemi" ??? dal bych tam víčko s vyvrtanou dirkou třeba s fabie, jde o to, jestli by to pak nepotřebovalo přepad ala š120 do flašky, určitě to bude mít snahu blejt to po troškách ven

Re: LPG

Napsal: 26 lis 2013, 20:31
od airwaves
:D :D :D

Re: LPG

Napsal: 27 lis 2013, 08:47
od JirN
mmv píše:na GROSSGLOCKNER bys s takto upraveným autem nejspíš nedojel, voda se ve výšce 2500m/n. m vaří již při cca 92°C
proto to je přetlaková chladící soustava...
Ja plyn sice nemam, ale uz jsem se podivoval nad tim, ze se mi jeste za ten rok nepovedlo dostat ukazatel teploty chladici kapaliny nad "normal" (ten je u mne jednu rysku pod 90 stupnu). Ve meste, v hodinovych kolonach popjizdet na jednicku - nic. A sice na Glockneri jsem nebyl, to kousek vedle v Kaunertalu do vyse vice jak 2700 po 29-ti serpentinach, cele udoli max 40 i na "rovine" (celkove prevyseni pres 2000m), stejne tak napr. Samnaun - same serpentiny, cekani na protijedouci vozidla, zase rozjezd, cekani pred opravami, zase rozjezd,... vsude 12-14% i vice stoupani, vsude ve trech v aute. A nikde nic, nikde se vubec nepohnul ukazatel nad "normal".
Takze moje ix20 ma bud super-hyper-skvelou chladici soustavu nebo mam blbe cidla :D. Je tam smes jeste od vyroby, nevim jaky pomer vody.

Na lade Samare jsem jednou po doplneni vody do chladice zapomel vicko na benzince. Tak jsem jel z Noveho Jicina do Rohacu na Slovensko nejvetsi spicce - jeste nebyla dalnice z FM, kolem Strecna jenom dvouproudovka, kolony. Nejak jsem si nevsiml, zby auto trpelo a ukazovalo zvysenou teplotu. A to, kdyz jsem zjistil v Rohacich, ze nemam vicko a vodu v nadrzce, tak jsem tam dolil asi o 3 deci min vody, jak bylita. Zbytek vody se odparil. A auto jeste par let jezdilo bez problemu v tato oblasti. Hold, nektera auta jsou (byly) stavene pro jezdeni za kazdych okolnosti :D

Re: LPG

Napsal: 27 lis 2013, 13:29
od mmv
:-) vyšroubuj zátku a uvidíš, teoreticky by se to mohlo chovat stejně jako na čikulíku :-) prakticky už to vyzkoušel airwaves ;-) chtělo by to tam dát OBD a zaznamenat faktické teploty bez víčka , mě to tam kolísá mezi 82-87°C
blbé je, že od provozních k varu je to velmi blízko a podle příručky by se mělo něco na palubovce rozsvítit, jestli taky pípnout to nevím, takže jezdit bez víčka, je se připravit o ten efekt nevroucí vody třeba při 115°C což už je dvojnásobná hodnota od nominálních 85°C (vztaženo k varu při 100°C)
každopádně je li v systému ještě plyn, tak ten taky ubere nějaké to teplo motoru (na druhou stranu ho zase víc vyrobí, :-)

Re: LPG

Napsal: 27 lis 2013, 15:35
od Richard555
přesně jak tu psal kolega od provozní teploty cca 87-92 C (běžné otvírací teploty termostatu) k bodu varu je sakra blízko.... termostat a čidlo může být v pořádku a i správně ukazovat, ale kdo mi zaručí že v odlehlejší části motoru, nebo v nějaké "kapse" nebude teplota vyšší? No a v okamžiku jak se začne voda vařit vznikají bubliny páry a ty samozřejmě jednak zvyšují objem chladící vody a tedy i tlak a půjdou netěsným víčkem ven !!!!! a jednak plyn- pára samozřejmě hůř převádí teplo a proto může dojít k lokálnímu přehřátí s nebezpečím zničení - praskliny např. hlavy či bloku či těsnění......
Proto je v motoru přetlak, aby provozní teplota byla kolem 85-95 C a nebylo tu riziko varu......

Re: LPG

Napsal: 18 led 2014, 08:00
od airwaves
Ahojte, mění se interval kontroly ventilového nastavení při provozu na LPG? V servisce je pro kontrolu nastavení ventilů interval 100.000km. To je však na benzín???

Re: LPG

Napsal: 22 led 2014, 08:04
od Scout
Mohli byste popsat zkušenosti s tím, jak vám to na plyn jezdí a jakou máte spotřebu benzínu, pokud máte přívstřik?
Já mám najeto cca 9300 km a stále mám pocit, že je ten motor napůl mrtvý. Při rozjezdu, i třeba do kopce, to není tak špatný, tam je ta síla motoru vcelku znát, ale při zrychlení po vyjetí z obce mě trumfne i stará Felda. A když už jedu po státovce těch cca 90 km/h a chci tu Feldu předjet, tak dopadnu dost podobně, pokud mu dá ve Feldě cucnout benzínu. A to samozřejmě nepředjíždím z místa, ale mám výhodu rychlosti. Podřazení nemá v podstatě žádný efekt, to ten motor akorát víc řve. Výhodu mám snad akorát v tom, že ten "tah" motoru je stálý, takže pokud mám dostatek místa, tak to nakonec dám, ale je to frustrující.
A co se spotřeby týká, tak mám cca nádrž benzínu na čtyři nádrže LPG, v létě je to tak o půl nádrže LPG víc, což není o moc. A ani styl jízdy na tom moc nemění. Připadá mi to dost, když jsem u předchozího auta měl nádrž benzínu od jara až do podzimu. S přívstřikem jsem sice čekal větší spotřebu, ale tohle je prostě moc.
Jak jste na tom vy?

Re: LPG

Napsal: 22 led 2014, 09:10
od Luboshak
airwaves píše:Ahojte, mění se interval kontroly ventilového nastavení při provozu na LPG? V servisce je pro kontrolu nastavení ventilů interval 100.000km. To je však na benzín???
Ano, vůli ventilů kontrolují v servisu u vozů s LPG častěji. Mně to automaticky kontrolovali v říjnu na 3. garančce ve 40 000 km.

Re: LPG

Napsal: 22 led 2014, 09:19
od Luboshak
Scout píše:Mohli byste popsat zkušenosti s tím, jak vám to na plyn jezdí a jakou máte spotřebu benzínu, pokud máte přívstřik?
Já mám najeto cca 9300 km a stále mám pocit, že je ten motor napůl mrtvý. Při rozjezdu, i třeba do kopce, to není tak špatný, tam je ta síla motoru vcelku znát, ale při zrychlení po vyjetí z obce mě trumfne i stará Felda. A když už jedu po státovce těch cca 90 km/h a chci tu Feldu předjet, tak dopadnu dost podobně, pokud mu dá ve Feldě cucnout benzínu. A to samozřejmě nepředjíždím z místa, ale mám výhodu rychlosti. Podřazení nemá v podstatě žádný efekt, to ten motor akorát víc řve. Výhodu mám snad akorát v tom, že ten "tah" motoru je stálý, takže pokud mám dostatek místa, tak to nakonec dám, ale je to frustrující.
A co se spotřeby týká, tak mám cca nádrž benzínu na čtyři nádrže LPG, v létě je to tak o půl nádrže LPG víc, což není o moc. A ani styl jízdy na tom moc nemění. Připadá mi to dost, když jsem u předchozího auta měl nádrž benzínu od jara až do podzimu. S přívstřikem jsem sice čekal větší spotřebu, ale tohle je prostě moc.
Jak jste na tom vy?
Já mám i30cw a 1,4 CVVT, tedy slabší motor a originál BRC s přívstřikem a s předjížděním nemám problém. Když dám v 80 - 90 km trojku, tak to zrychluje pěkně, na konci předjíždění jedu 120. Moje spotřeba cca 6,5 - 7 l LPG a 1,5 - 1,8 l N95. Při cenách TANK ONO (16,9 LPG, 34,5 N95) a průměrné spotřebě 7,3 l N95 před přestavbou šetřím cca 80 halířů na km. Není to moc, ale počítám, že 150tis km s autem ještě najedu, tak to už je úspora znát.

Re: LPG

Napsal: 22 led 2014, 09:57
od mnkk
Scout píše:po vyjetí z obce mě trumfne i stará Felda. A když už jedu po státovce těch cca 90 km/h a chci tu Feldu předjet, tak dopadnu dost podobně, pokud mu dá ve Feldě cucnout benzínu. A to samozřejmě nepředjíždím z místa, ale mám výhodu rychlosti. Podřazení nemá v podstatě žádný efekt
Na benzín ti to ťahá dobre a na LPG nie?

Re: LPG

Napsal: 22 led 2014, 10:23
od Scout
Popravdě jsem toho v poslední době na benzín moc nenajezdil. Můžu posuzovat v podstatě jen jízdu za studena, než se to přepne na plyn. A v tom případě to nejede ani na benzín.
Ještě mě napadlo. Co startování a rozjezd za studena? Mívám často problémy s cukáním, až dušením. Musím se rozjíždět hodně s citem a netočit motor ani přes 2000 ot. Ono to obvykle ani nejde, prostě se to začne dusit. Což je adrenalin při zařazování se do provozu při odjezdu z práce.