Stránka 16 z 18
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 09:14
od michal84
Ahojte, som tu nový a chcem sa spýtať na spokojnosť s týmto autom.
Zvažujem kúpu 1.4 T-Gdi v kombíku v specifikaci style. Plánované jazdenie je viacmenej okolo komína, pravidelné jazdy tak 7-8 km (školka, práca, nákupy atd.) a potom samozrejme aj dlhšie trasy cca 25km v jednom smere týždenne, raz za mesiac aj delší trasy. Ide mi o to či je fakt problém s oturbenými priamovstrekmi na krátke vzdialenosti? Resp. sú s tým praktické skúsenosti že je to špatné? Zaujimalo by ma či sa niekto stretol aj s LSPI problémom, ten si osobne ale myslím že záleží na štýle jazdy ... motor k tomu akurát može mať s princípu predpoklady.
Koli tomu ešte trochu zvažujem nákup výbehového modelu Kia Ceed v 1.6 GDi
Ešte sa chcem spýtať, myslím že tu niekde zaznelo že audio je tragédia, aké sú vaše skúsenosti?
Resp asi by šlo v salone vyskúšať ale neviete či je nejaký kvalitatívny rozdiel medzi jednotliovými radami? Resp verze s navigaci má aj lepšie rádio?
Díky
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 09:57
od radovan.b
michal84 píše:Ahojte, som tu nový a chcem sa spýtať na spokojnosť s týmto autom.
Zvažujem kúpu 1.4 T-Gdi v kombíku v specifikaci style. Plánované jazdenie je viacmenej okolo komína, pravidelné jazdy tak 7-8 km (školka, práca, nákupy atd.) a potom samozrejme aj dlhšie trasy cca 25km v jednom smere týždenne, raz za mesiac aj delší trasy. Ide mi o to či je fakt problém s oturbenými priamovstrekmi na krátke vzdialenosti? Resp. sú s tým praktické skúsenosti že je to špatné? Zaujimalo by ma či sa niekto stretol aj s LSPI problémom, ten si osobne ale myslím že záleží na štýle jazdy ... motor k tomu akurát može mať s princípu predpoklady.
Koli tomu ešte trochu zvažujem nákup výbehového modelu Kia Ceed v 1.6 GDi
Ešte sa chcem spýtať, myslím že tu niekde zaznelo že audio je tragédia, aké sú vaše skúsenosti?
Resp asi by šlo v salone vyskúšať ale neviete či je nejaký kvalitatívny rozdiel medzi jednotliovými radami? Resp verze s navigaci má aj lepšie rádio?
Díky
mam I30 s navigaci 6 repro /family výbava/ , myslím si že som náročný poslucháč a audio sa mi zdá super. Turbo nemam tak sa neviem vyjadriť...
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 10:30
od matejfck
Ja mam i30 CW Family (6 repro + 5” farbeny LCD) a audio je dost slabe. Ja som vyberal medzi Toyota Auris Combi a i30 CW a oba modely mali chabe audio. Hudba je prehravana z iPhone 7 (bluetooth aj iPod mode) a v inych autach (Opel Astra 2016, Ford Focus 2017) je to o dost lepsie.
Niesom audiofil, ale manzelkin Peugeot 207 hra neporovnatelne lepsie a to je auto o triedu nizsie.
Na pocuvanie FM radia to je samozrejme viac ako dostacujuce. Sam si po case zvyknem, az pokym zase nesadnem na sluzobnej ceste do ineho auta.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 12:21
od michal84
Tak to sú dve rozdielne informace
že by bol taký rozdiel medzi audiom s navigací a bez? Predpokladam že repro budú tie isté ...
Mohol by som sa spýtať v salone ale za takých odborníkov by som ich nepovažoval
Hudba je celkom doležitá pre mňa ... teoreticky by som sa nebál trochu zainvestovať do nových repro s nejakou výplňou ale ak je zdroj (rádio) úplne marný tak to asi stále nebude výhra ...
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 13:37
od matejfck
Mozem ti poradit, ze takuto temu ohladom audia tu uz niekto riesil a aj si daval robit nove repro a vysledok bol super. Ale radio nemenil, len repro.
Uzivatel petzl62 menil repro v novej i30.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 13:47
od Mr. HYUNDAI
Umím si představit rozdíl v kvalitě výstupu o obyč rádia a rádia s navi. Ale osobně mi to nepřijde až tak důležité, jako základ Tvého dotazu, tedy vhodnost tohoto motoru k danému způsobu užívání. Sice se nemá na otázku odpovídat otázkou, ale tady je to trochu nutnost. Bude to skladovka nebo to půjde do výroby? U auta ze skladu máš ještě velkou šanci, že motor nebude doplněn o filtr pevných částic, auto z výroby ho mít bude na 100%. Kvůli karbonu není přímovstřikový motor úplně to nejlepší řešení na krátké trasy, ale dá se s tím ještě pracovat správným zacházením při delších cestách (takže je jedno jestli to bude GDi v Cee'du nebo T-GDi v i30). Ale filtry pevných částic v dieselech krátké trasy nesnáší, v benzínech s nimi nikdo zatím zkušenosti nemá, měly by být jednodušší než ty dieselové, ale já bych byl v tomto případě velmi obezřetný.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 13:59
od michal84
K tomu audiu som zrovna niečo na fore našiel a tak to vypadá že by som musel počítať s výmenou repro, rádio by mohlo byť dostačujúce ... zamozrejme to by sa mi na 100% potvrdilo až v reale
Jedná sa o skladovku ... to jako už teraz všetky novo vyrobéné i30 budú mať DPF? Tak tomu by som sa rád vyhol a popravde ani ma nenapadlo že by tam už mohol byť.
Karbonovanie u priamovstrekov je problém, čo iné ale vybrať? Myslím že "nepriamovstrek" má snáď ešte toyota auris čo je 1.6 atmosféra ale ináč to už asi bude problém ... takže tomuto problému sa u nových aut asi vyhnúť nedá. čo mi ale robí trochu starosti je LSPI, tento "fenomén" sa začína vyskytovať celkom často ale podla toho čo som načetl tak by to malo ísť ovplyvniť štýlom jazdy. Ono ani tie benzíny už v dnešnej dobe nie sú zrovna ideálne na krátke trasy ... preto sa snažím niečo zistiť, či sú alebo nie sú známe nejaké problémy s týmto motorom.
DPF by som sa chcel určite vyhnúť.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 14:21
od Mr. HYUNDAI
Ano, s účinností od 1.9.2018 vstupuje v platnost další stupeň Euro6 (tuším E6c). Auta přihlašovaná do provozu od 1.9.2018 musí tento stupeň plnit a tak všechny přímovstřikové benzíny budou mít GPF.
Jaké jsou zkušenosti s karbonováním motorů GDi/T-GDi? Malé až žádné. Drtivá většina majitelů GDi je používala/používá tak, jak se od vlastně vrcholného motoru běžné nabídky dá očekávat, tedy nebáli se výletů do druhé poloviny otáčkoměru. Díky vyšším teplotám se v tomto režimu nové úsady netvoří a ty stávající se obvykle daří "upalovat". U motorů T-GDi je to se zkušenostmi ještě horší, litr měl premiéru tuším v roce 2016 v i20 Active, kterých se prodalo strašně málo, 1,4 T-GDi přišla až s i30 PDe, tedy loni. Možná by se něco dalo najít na KIA fóru, v Cee'du litr nastoupil tuším taky 2016 a určitě se jich prodalo víc než v i20, ale taky to bude celkově asi dost málo aut
.
Proč a jak se karbon u přímovstřiků tvoří je taky celkem otázka, četl jsem spoustu teorií. Dá se ale říct, že občasné protažení ve vyšších otáčkách, používání aditiv do paliva a rozumné intervaly výměny oleje (u T-GDi je to stejně max 15.000 km, takže OK) by měly tvorbu úsad brzdit. Ale jak to doopravdy je, to netuším.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 15:57
od Richard555
Nedávno jsem někde četl, že se na zakarbonování motoru značně podílí Longlive výměny oleje a používání olejů s větším odparem - tedy vypařené olejové páry se dostávají odvětráváním klikové skříně zpět do sání a pak na ventily. Bohužel jak ochotně se olej odpařuje je věc kterou běžným zkoumáním balení neobjevíte, možná zkoumání jednotlivých typových listů olejů, ale je možné že se tam ochota odpařovat skrývá i pod nějakým jiným údajem - odborník by mohl něco vykoumat a poradit
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 16:15
od Chasnik
Hodnota odparu se měří tzv. Noack testem, ale na technických listech se tato hodnota moc často neobjevuje. Nejčastěji jsem si viděl u Ravenolu (bylo to mezi 8,8 - 11%, dle typu oleje).
Kdo chce, může zkusit googlit "Noack test", "odpar Noack" atd. atd. Prý hodnoty pod 10% jsou pro současné motory vhodné.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 15 srp 2018, 19:39
od michal84
To som nevedel že už tie DPF filtre sú v benzínoch tak aktuálne, do takéj verzie by som nešiel, hlavne nie ak je to taká novinka a neviem čo od toho čakať.
Z vytáčania benzínového motoru strach nemám a podla toho čo píšeš je ta GDi 1.6 o niečo dlhšie na trhu a teoreticky je viac overená ... aj keď ono u niektorých motorov sa konštrukčné problémy objavia po rokoch takže jednoznačne niečo tvrdiť vlastne nejde nikdy. Ta 1.4 T-GDi je teda dá sa povedať novinka, no snáď sa to dá risknúť keďže na auto je 5 rokov záruka
Zajtra mám zajednanú skúšobnú jazdu tak uvidíme.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 16 srp 2018, 08:16
od michal84
Priebežne čítam príspevky na fore a prešiel som vlákno s problémom benzínu v oleji u 1.6 T-GDi kde ten benzín pribúda alebo pribúdal hodne.
Chcem sa spýtať či máte skúsenosti s 1.4 T-GDi v i30 že by pri jazdení na krátke trasy niekomu benzín pribúdal?
Je mi jasné že sa už z princípu priamovstreku toto deje ale ak je to v malej miere tak je to asi akceptovatelné ale ak ten benzín pribúda výrazne tak si myslím že je to špatne (už tu boli nejaké reakcie práve aj na túto 1.4 T kde pár užívatelov spomínalo benzín v oleji)
Ešte keď porovnám s 1.6 GDi , k tomuto motoru som problémy s benzínom v oleji nenašiel aj keď je to priamovstrek takže z princípu by na to mal byť tiež náchylný ...
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 16 srp 2018, 15:51
od Chasnik
Jak je to s olejem v benzínu nevím, ale rozhodně vím, že následný majitel mojí 1.6 GDI po necelém půlroce měnil baterku (předtím byla OK), nejčastější jízda byla 6 km do a z práce. Takže ať už se rozhodneš tak nebo tak, rozhodně si hlídej akumulátor, protože dnešní inteligentní systémy dobíjení toho na krátkých trasách moc do baterky nevrátí
A propos, jaký předpokládáš roční nájezd? Čím méně najezdíš, tím více bych upřednostnil jednoduchost motoru, i za cenu případné vyšší spotřeby (často je to vyváženo nižší pořizovací cenou).
A LSPI se bát nemusíš, pokud nebudeš v nízkých otáčkách dupat na plyn. Důležité je ignorovat toho kecálka, co ti radí, jak řadit.
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 16 srp 2018, 23:03
od rosi.tm
Bude sa od 1.9.2018 DPF montovať i do 1,4 MPI motorov prosím?
Re: nova i30 -kvalita
Napsal: 17 srp 2018, 08:55
od Votavik
ja mam momentalne najezd cca 13tis - tesne pred prvni vymenou. Ted jsem kontroloval olej protoze me ceka Italie a je porad na stredu rysky, takze OK. Ale je pravda ze je trochu citit po benzinu.
Trasy - manzelka pres tyden popojizdeni po meste (deti do skoly, prace ...) dohromady za cely den cca 10km na 4 nastartovani...
Ja o vikendech delsi trasy. Cca 5x rocne dovolena (Alpy, Madarsko, Italie...)
Ja vim ze ten motor neni pro nase jezdeni idealni, ale to uz dneska neni zadny, pokud chce clovek trochu vykon. Snazim se ho alespon trochu protocit k 5-6 tis, kdyz je prilezitost.
btw, ted jsem asi 2x zaznamenal lehky propad vykonu pri zrychlovani po plynem tak okolo 3tis otacek to najednou tak na pul sekundy prestalo tahnout...budu resit o garancce.
Audio mi staci, ale dokazal bych si i predstavit lepsi - jak uz jsem nekde psal, na zakladni vybavu OK, ale kdybych mel top, tak uz by se mi to nelibilo
Pokud chces silnejsi motor bez filtru, tak mas asi posledni prilezitost