Stránka 16 z 27
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 10 lis 2019, 23:38
od Espero
Měnil jsem zimní kola, místo litých plecháče. To by samo o sobě nebylo nic zvláštního, ale ukázalo se, že náboje kol jsou bez jakékoli povrchové úpravy, dokud jsou tam litá, tak náboje kol jsou skryté v nich a velmi natěsno, nicméně u mého to nerezavělo. Jakmile se dají plecháče, tak se to obnaží. V zimě by to trpělo. Vím, že to řešil Stringo, který je měl orezlé, já kupodivu ne. Ale vzal jsem základovku a natřel to, dokonce to po asi 13 hodinách přestalo lepit. Snad jsem tím omezil riziko zrezavění nábojů, víc než tu základovku teď dělat nebudu, na jaře to pak udělám pořádně dám do barvy vozu, mám jí dost, jak spray, tak půldecku na štětec. Divím se, že to nedělají ve fabrice pořádně. Ale je otázka, jestli ta barva nebude při nasazení zpět litých kol bránit tomu nasazení, zvětší se průměr náboje o tu barvu.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 11 lis 2019, 06:44
od Stringo
No jsem zvědavý, jak dopadneš s tím nasazováním liťáků. Mě to samotného překvapilo, že je to po půl roce takto orezlé...
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 31 pro 2019, 16:32
od Espero
Trošku nesilvestrovsky nudné statistiky na konci prvního kalendářního roku používání.
K 31.12 2019, tedy za 11 měsíců používání ujeto 18 029 km. Spotřebováno téměř 868 litrů nafty. Průměrná spotřeba 4,82 l/na 100 km. Nejmenší spotřeba od braní do braní 4,37 l/100 km, nejvyšší 5,28 l/100 km. Průměrná cena litru nafty 30,68 Kč. Medián ceny litru nafty ale činí 30,40 Kč. Provozní výdaj na 1 km jízdy = 3,03 Kč, (zahrnuje pouze výdaje proměnné povahy); integrální výdaj na 1 km jízdy (zahrnuje pořizovací cenu vozu a všechny výdaje fixní i proměnné povahy) 6,23 Kč na. Ekonomiku vozu při leasingu považuji za dobrou, (Např.
H1 měl při prodeji po 13 letech a při zahrnutí výnosu z prodeje integrální výdaje 7,28 Kč na 1 km a kolik má v současnosti Peugeot Boxer se radši ani neptejte). Počítáno podle Harris-Wilsonovy nákladové funkce.
Leasingový rok končí 4. 2. 2020 a v té době předpokládám nájezd 19 700 km. Neboli 20 tis. km limit ročního nájezdu v leasingu odpovídá, avšak dost na žiletky, mým potřebám.
Přeji všem do Nového roku všechno nejlepší.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 31 pro 2019, 16:46
od Axel.Foley
Zajímavá čísla, zvlášť u spotřeby. Co se týče nájezdu, svůj podíl asi hraje i požívání druhého auta. Nemít ho, do kilometrů se asi nevlezeš
Vše dobré v roce 2020, hodně štěstí a zdraví tobě i celé rodině.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 31 pro 2019, 16:56
od Espero
No to bych ho nebral na leasing, ale pořídil jinou finanční formou.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 31 pro 2019, 18:25
od Stringo
Tak to máš pěknou spotřebu. Já mám k dnešnímu dni (pořizováno také v únoru 2019) najeto 22000km a průměrná spotřeba od začátku koupě je 8,16km/100km (ale je to 1,4 T-GDi a nejsem defenzivní řidič, ikdyz moc nechápu, jak s tím lidí dokáží jezdit za 5l/100km)
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 31 pro 2019, 19:11
od idam.i
Espero a čo plánuješ po skončení leasingu?
Inak všetko naj do roku 2020.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 01 led 2020, 12:39
od Boryš
Stringo píše: ↑31 pro 2019, 18:25
Tak to máš pěknou spotřebu. Já mám k dnešnímu dni (pořizováno také v únoru 2019) najeto 22000km a průměrná spotřeba od začátku koupě je 8,16km/100km (ale je to 1,4 T-GDi a nejsem defenzivní řidič, ikdyz moc nechápu, jak s tím lidí dokáží jezdit za 5l/100km)
Asi se často nechají táhnout.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 01 led 2020, 12:52
od petzl62
Krátkodobě ano, dlouhodobě nereálné. Ale v "normálním" mozkovém módu to do 7l dlouhodobě jde.
Ale Espero má naftu, takže naše postřehy jsou irelevantní
Ale Harris-Wilsonem na závěr roku mě pobavil- Úředník se nezapře
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 01 led 2020, 16:06
od Espero
Nejsem úředník. I když to tak může vypadat. Jsem něco jako systémový manažer. Co budu dělat po leasingu, zatím nechávám koňovi. Vzhledem k tomu, že je mi 66, až leasing skončí bude mi 70. Protože musím pracovat do 74 let, neboť jsem matka samoživitelka se 13 letým puberťákem a musím ho postavit do života, mám 2 možnosti, buď třeba ještě jeden další leasing, anebo ho odkoupit a dál ještě ty 4 roky používat, což mechanicky asi problém u toho vozu nebude a pak teprve prodat anebo jim ho nechat na konci leasingu a zredukovat počet vozů o jeden v těch 70. Do práce pak jezdit tou spací dodávkou od Peugeotu další 4 roky. Ovšem budu mít potíže s parkováním, přece jen 6 metrů délky, 2,6 metrů šířky, 2,5 metru výšky.... Protože s tímhle Boxerem jezdím teď nějakých 10 tis. ročně, bude mít najeto v té době asi tak 60-65 tisíc. Tím, že mu zvýším projezd v dalších letech na nějakých 30 tis. ročně, ho pak tak asi dalších 10 let exploatuju na rozumné opotřebení kolem 300 tis. km, na což je s rezervou stavěný, protože až skončím v práci, projezd se zase sníží, počítám tak na 15 tis. ročně. A kolem osmdesátky uvažuju se skončením ježdění. Na nějaké dramatické nákupy aut už to nevidím, na druhé straně provozování ojetin je dražší, než nových vozů a platit to z důchodu.....
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 01 led 2020, 21:33
od idam.i
Sorry,ja som myslel,že ti operák končí.
Takto nie je čo riešiť.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 15 led 2020, 10:30
od Espero
Ruším první servisní prohlédku v Lennera v Říčanech, měl jsem s nimi nepříjemný hovor ohledně oleje, když není od nich, ale jinak ten samý (Shell Helix 5W30 ACEA C3). U nich by 6 litrů stál 4 000,- já ho sehnal na netu za 788,-. když jsem se ptal, jaký tam dávají, byl jsem téměř vydírán ohledně názoru na kvalitu oleje, který si donesu, prý když se něco stane kvůli oleji, bude to bez záruky. Místo toho jsem si domluvil servis u Hujera v Praze Hloubětíně, je to nezávislý, ale specializovaný
servis. O záruku přijít nemůžu, ani o tu 5 letou, jak mi bylo vysvětleno. Je na to bloková výjimka EU. Opravovat nic nebude, jen běžná kontrola dle servisního plánu. A zvládne to za 3,5 tisíce. Asi tam budu jezdi i nadále a to i se závadami, budou-li ještě nějaké. Když dělá záruční opravu, musí to jen konzultovat se servisem, kde byl vůz koupený a to je prý jeho problém.
Ostatně celou tu dobu mi servisoval H1, dokud jsem s ní jezdil a bez problémů. Třeba jsem měl závadu na zadních světlech, někde byl přerušený kabel. Značkový servis, (na cestě), chtěl měnit celý kabelový svazek, Hujer šel po drátu a objevil, kde byl přelomený. Tam to napojil a zaizoloval. Cena značkového servisu - až 15 tisíc, cena u Hujera - 800,-.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 15 led 2020, 10:55
od petzl62
Ano. Máš naprostou pravdu. Já už takhle servisuju auta 10 let. Nezávislý a značkový autoservis. Hlavně v něm lidi, kteří vědí co dělají a jak to dělají. A pokud byla potřeba reklamace v autorizáku, nikdy nebyl problém a vždy vše zařídili k mé plné spokojenosti.
Ony se navíc ještě za tu dobu, sakramentsky změnily
interní předpisy posuzování reklamací, co do vstřícnosti k majitelům vozidel. Spousta věcí už je omezena časově i km proběhem, takže servisovat vozidlo v "autorizáku" prakticky ztrácí význam.
A s novým vedením
, se změnila situace spíš k horšímu - bohužel,musím napsat. Arogance servisů se spíš zvýšila, servisní síť je s ohledem na počty prodaných kusů malá, práce mají dost(ba až moc), proč by byli vstřícní? Odbornost v servisech, až na výjimky naprosto žalostná
Cenová politika se taky zhoršila.
Jediné co se změnilo k lepšímu je reklama, ale na tu jim s..u
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 15 led 2020, 11:00
od Espero
Já si na kvalitu u Lennera nestěžuju, ani na vstřícnost, měl jsem dost velké problémy s vozem, ale odstranili je. Jen nemám ve zvyku, si nechat cokoli a od kohokoli líbit. Korejci mají asijskou filosofii, něco jako japonské Bušido. je zajímají pouze prodeje a prodeje, aby mohli vyrábět a péče o prodané vozy bych řekl, že je pro ně vedlejší otravná nutnost.
Re: Esperovo Hyundai I 30 (III) Combi 1,6 CRDi Tricolor
Napsal: 31 led 2020, 20:55
od Espero
Dnes mi skončil první rok leasingu s ročním limitem 20 000 Km celkem na 100 000 Km. Stav tachometru je 20 098 km. Malilinko přejeto, potřeboval jsem si vyzkoušet, jak to s limitem bude a nijak jsem neomezoval potřeby, ale taky jsem nejezdil zbytečně navíc bezúčelně. Průměrně denně s tím můžu najet včetně sobot a nedělí 54,8 km takže když o víkendu nikam nepojedu, a to nepojedu, tak v pondělí vyrážím s "nulovým" stavem do 2. roku.
Je to i tak v limitu, je tam povolený 1% překryv, neboli 200 km ročně a 1 tis. km za 5 let. Když najedu více, pak nad těch 101 tis km po mně bude leasingovka chtít za každý kilometr navíc asi 5,- Kč a když méně, vrátí mi za každý kilometr méně pod 99 tisíc asi 2 Kč. Ani jedno není výhodné.
Včera jsem absolvoval první roční servisní prohlídku, ale nakonec jsem se rozhodl, že to budu dávat k Hujerovi, je skoro o polovinu levnější než ten značkový prodejní servis. Stav bezzávadový.