Stránka 16 z 16
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 zář 2021, 20:36
od oltcitak
Bangi:
váž slová.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 zář 2021, 20:39
od JoKo
hmm, kde som robil chybu, ze mne auto aj po dvoch-troch tyzdnoch stania v zime a jazdenia kratkych tras nastartovalo? alebo v lete po mesiaci a nieco stania, ak neratam cestu na benzinku a umyvarku (cca 2-3km) auto nastartovalo a baterka vydrzala 4roky a novej majitelke funguje dalej a ani raz nebola dobijana?
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 zář 2021, 21:12
od dibarbora
Bangi píše: ↑23 zář 2021, 20:22
Zdravim.
Nejazdim autom kazdy den,hocikedy iba raz za tyzden,niekedy aj dlhsie,takze voltaz baterky sa hocikedy blizi k hranici 12,4 V a to este nie je zima
.Pozri si tabulku pri akej hodnote sa zacinaju poskodzovat clanky v baterii.Som presvedceny ze v zime pri minusovych teplotach ked bude auto stat dlhsiu dobu a bateriu nebudem nabijat tak skape,netreba cakat rok ani dva.Viem o com hovorim,mimochodom pracoval som ako vodic nakladiakov 30 rokov,takze mam s baterkami dobre skusenosti.Bateria sa jazdou co som zistil nikdy nedobije doplna lebo riadiacia jednotka to nedovoli a udrzuje ju okolo hodnoty 75% nabitia,takze stacia jazdy po meste a baterka sa nikdy nedobije lebo EU idioti z Bruselu si to tak zelaju:-).Vies nejako inac vyriesit urcite nie iba moj problem?
Keď si taký skúsený fachman tak by si mal vedieť, že ani staré poctivé nabíjanie riadené releóvým regulátorom v Tatre 815 nikdy nenabilo akumulátory na 100% (ani zdaleka), pretože sa napätie v palubne sieti udržovalo na úrovni pri ktorej články v akumulátoroch ešte neplynovali (bezpečnostné a životnostné opatrenie). Ďalej asi vieš, že plne nabitý klasický zaplavený akumulátor je počas nabíjania nabitý naplno vtedy keď všetky články bohato plynujú a napätie sa nezvyšuje... to je na podporenie predchádzajúcej vety, prečo ani v aute bez rekuperačného nabíjania nebude aku nikdy nabitý na 100%. Ako som Ti napísal, problémom ISG nie je ani tak ponechanie aku na nižšej hladine nabitia ale neustále cyklické nabíjanie a vybíjanie.. tento problém externá nabíjačka nevyrieši. Na takúto záťaž je AGM technológia pripravená o čom svedčí bežná prax... tiež mám auto 3,5 roka, nabíjačku vidí keď si náhodou spomeniem a mám príležitosť 2-3 krát do roka, inak auto stojí tiež pred panelákom, baterka je pôvodná. Takže prehnané obavy nie sú absolútne na mieste. Tvoje obavy sa dajú vyriešiť vytiahnutím konektora na mínus póle batérie... budeš mať svietiacu kontrolku na palubovke a teoreticky nabíjanie po starom... či to však nemá iné neblahé dôsledky Ti nikto nezaručí
Teraz ked to nabijanie mam vyriesene priklad raz za dva tyzdne tak to bude v pohode,nechapes ze ked denne nejazdis tak baterka bude v kuse skoro na hrane vybitia.Takze v pripade potreby jazdy v zime by som ani nenastartoval,to by bolo asi podla teba lepsie,vsak:-).Netrap sa kolko som za to dal,tvoje peniaze to neboli ale za nabijacku som zaplatil 74€,nebudem ti pisat skade,lebo si mudry jak radio,baterka mi bude sluzit dlhe roky,lebo sa nikdy nevystavi ako pri startovani,ale o tom by si musel nieco vediet:-).
Ja ti tvoje peniaze neberiem sú len tvoje... napísal som len svoj pohľad na tento problém, tak si pre budúcnosť takýto tón láskavo odpusti, husi som s tebou nepásol a teda si vyprosím aby si si o mňa obtieral ústa/prsty na klávesnici!!
Len tak mimochodom, tá záložná baterka sa ti postávaním na polici zasulfátuje... môžeš nabíjať koľko chceš, po 3-4 rokoch budeš mať z nej tak 40Ah-50Ah pretože čas nezastavíš a občasný šok zo štartovania jej nedokážeš poskytnúť!
To nabijanie cez auto zasuvku je teoria,jasne dam si vyviest kable dnu do vozidla a problem bude vyrieseny a nebude ziadna zdvihnuta kapota.
Dakujem za prispevky tym ktory aj nieco poradia:-).Urcite s tym nemam problem iba ja jediny.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 zář 2021, 21:20
od Bangi
Nazdar.
Skludni si hormony,nepisal som tu o tom aby sa sa s tebou tu hadal.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 23 zář 2021, 21:22
od Bangi
Boze tie preklepy,pisem z tabletu,sorry.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 zář 2021, 11:14
od Pjotr1
Nabíjet baterii při vypnutém klíčku přes zapalovač nejde, je odpojený.
Když se s autem nejezdí tak baterii stačí dobít do plna jednou za cca měsíc, není nutné jí dobíjet každý týden nicméně cyklování se neboj, AGM jsou na to stavěné.
Při nabíjení baterie z jiné baterie je třeba zkontrolovat, aby ta zdrojová baterie neplynovala vlivem velkého odebíraného proudu. Interiéru by plyny H₂SO₄ nedělaly dobře
Osobně mi opravdu přijde jednodušší odpojení čidla na baterii, které zařídí trvalé dobíjení při jízdě (tedy stav dřívějších aut, kterým obyčejné baterie vydržely 7-10 let) a současně vypne SS.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 zář 2021, 13:35
od Bangi
Zdravim.
Dakujem za tvoj prispevok,ano to nabitie asi raz za mesiac udrzi bateriu v kondicii,ak by som ju nenabil a auto by stalo dva tyzdne v kuse v zime pri minusovych teplotach tak nenastartujem,plus bola by znicena bateria.
Dam si vyviest od baterie zasuvku do interieru a budem dobijat aj bez zdvihnutej kapoty.To dobijanie cez zasuvku bol dopyt tu na forum ci to niekto neskusal.
V aute mam namontovany Pandora system,ten mi aj presne ukazuje stav baterie voltaz tak vzdy viem v akom stave bateria je,tak ten tiez robi nejaky odber,ten kto jazdi skoro denne tak tie problemy nema a potom nevie pochopit moj problem,ale uz som to vyriesil ku svojej spokojnosti:-).
Maj sa dobre.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 zář 2021, 15:32
od oltcitak
Dobrá zima ukáže vhodnosť riešenia. Osobne by som to riešil ináč(a aj to mam vyriesene ináč) , ale najlepšia rada je vlastná skúsenosť.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 zář 2021, 17:24
od Foxy
Si si istý že by si po dvoch týždňoch cez zimu nenaštartoval - je to skúsenosť či obava? Ja mám starý peugeot z 2002 na ktorom je asi 6 rokov stará batéria, dobíjam ju 2x ročne a to jar / jeseň, a aj to niekedy na jar zabudnem. V zime jazdím veľmi málo, minulú zimu som mal za december a január dokopy do 200 km. Auto okolo Vianoc stálo 3 týždne a chytilo sa to na prvý šup ako vždy. A auto stojí na parkovisku pred bytom, žiadna garáž s plusovou teplotou. Jasne, môžeš mať inú batériu, iné auto, ale aj tak si myslím že ak je všetko OK a žiadne skraty, tak by zdravá batéria mala vždy spoľahlivo chytiť aspoň tak mesiac po tom ako auto odstavíš, nie to len po dvoch týždňoch...
Re: Akumulator AGM
Napsal: 24 zář 2021, 17:38
od dibarbora
V robote s tým máme dlhoročné skúsenosti… flotila ceed-ov (aktuálne väčšina 3gen) pod prístreškom, gps v každom…. údržba len najnutnejšia, potrebné sú aspoň 2mesiace pokoja aby sa nedalo naštartovať… platilo to aj v minulosti so starsími generáciami bez isg s obyčajnými aku.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 18 pro 2022, 17:23
od suprtomo
Jen se chci ujistit - odešla mi po 5 a čtvrt roce baterka, startér jen cvaká (i30 III, 1.4 TGdi, 103kw). Chci tam dát YUASA YBX9096, která je dle e-shopu podporovaná a má stejné parametry (a taky doporučovaná).
Lze jí jednoduše prohodit, nebo je potřeba prohození se záložním zdrojem či diagnostikou, aby se systému řeklo, že je nová?
Re: Akumulator AGM
Napsal: 18 pro 2022, 18:13
od petzl62
Prohazoval jsem za stejnou baterii, jakou popisuješ, na stejném voze a nebylo potřeba nic. Vyndáš starou, dáš novou. A funguješ. To samé jsem aplikoval u stávajícího vozu, protože co si budeme- Yuasa je někde jinde, než Varta i když prvovýroba.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 19 pro 2022, 08:43
od suprtomo
petzl62: Díky moc, to jsem potřeboval slyšet. Tak snad zítra baterie dorazí.
Re: Akumulator AGM
Napsal: 19 pro 2022, 11:54
od Martinsp
Takže jsi objednával baterii pres e-shop? Nebo do prodejny?
Re: Akumulator AGM
Napsal: 29 pro 2022, 11:40
od suprtomo
Také potvrzuji, že výměna za 20 minut v garáži za novou baterii YUASA YBX9096 bez problému. Lepší je to ve dvou,
protože kabely na plus jsou dost krátké a jeden je drží a druhý tam cpe baterii. Koupena za 3408 Kč u Autodíly Cardo osobně v Praze. Myslím, že stojí všude 3400 výše, akorát na autodilyparts.cz je za cca 2800 + doprava, ale před Vánoci jsem to nechtěl riskovat, tak jsem si zajel na prodejnu Autodíly Cardo v Praze.