Stránka 16 z 24
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 led 2024, 11:14
od Mgls
Díky za rady. No mám manuál, ale myslel jsem to tak, že když jedu cca 60km/h na 4 (cca 2000 otáček), tak mi na displeji radí přeřadit na 5 nebo někdy dokonce 6.
Takže to dělám správně
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 led 2024, 11:51
od Vysous
Já mám teda bratříčka tohohle motoru co přišel o jeden valec, ale řídit se tou nápovědou na palubě se může jen někdo, kdo svoje auto fakt moc nemá rád. Já osobně nesnesu projev motoru pod 2k otáček (nepočítám nějaký dojíždění z kopce).
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 led 2024, 11:55
od Mgls
Samozřejmě se tím neridim, jen me překvapuje, že je to tak nepřesné (u i20 atmosféry to napovídání docela dobře sedělo)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 led 2024, 13:36
od Fry
Určite nepočúvať asistenta radenia, to robíš dobre je to mierené hlavne na zníženie spotreby ale nemyslí to na motor
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 led 2024, 13:48
od pecka411
Mně těch 1500 otáček přijde v poho, projevy vyloženě podtočeného motoru začínají o dost níž. Ne, že bych tak jezdil dlouhodobě, ale třeba při plynulé jízdě na průtazích Prahou by mě nenapadlo nad 70 podřazovat z šestky. A na 50 (tachometrových 55) tam většinou nechávám pětku. Šestku by to zvládlo, ale to už je trápení motoru fakt cítit.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 led 2024, 15:37
od mozecek
nac cekat az na projevy podtoceneho motoru .. dycky si predstavim jak to jedu na kole a rikam si: hmm protivitr nebo mirne do kopce, to bych se na tezkej prevod najebal, radeji prehodim. S vetrem v zadech, mirne z kopce naopak - to bych se zbytecne uslapal. Na nejake hloupe sipky zcela kaslu .. ty zohlednuji tak max otacky, vubec nemaji poneti o protivetru a co vic nesleduji ani treba klepani motoru. Jestli neco malo usetris na palivu tezko rict, ale radeji tomu dam o 500 otacek vic a motor je urcite rad.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 06:44
od Axel.Foley
pecka411 píše: ↑15 led 2024, 13:48
Mně těch 1500 otáček přijde v poho, projevy vyloženě podtočeného motoru začínají o dost níž. Ne, že bych tak jezdil dlouhodobě, ale třeba při plynulé jízdě na průtazích Prahou by mě nenapadlo nad 70 podřazovat z šestky. A na 50 (tachometrových 55) tam většinou nechávám pětku. Šestku by to zvládlo, ale to už je trápení motoru fakt cítit.
Au!
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 07:11
od Doktor1962
pecka411 píše: ↑15 led 2024, 13:48
Mně těch 1500 otáček přijde v poho, projevy vyloženě podtočeného motoru začínají o dost níž. Ne, že bych tak jezdil dlouhodobě, ale třeba při plynulé jízdě na průtazích Prahou by mě nenapadlo nad 70 podřazovat z šestky. A na 50 (tachometrových 55) tam většinou nechávám pětku. Šestku by to zvládlo, ale to už je trápení motoru fakt cítit.
Jednou se ti to vymstí Jaromíre
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 07:40
od Mexican
jazdit na 55km/h na 5. prevodovy stupen ? no ty vogo
Mozem porovnat len s 1.0Tgdi, kde to tiez dofukuje turbo (a na tych cca 1700+ to ma len mierne nizsi vykon, hmotnost auta je vsak nizsia ) ale stale tam mam stvorku a to len na rovine, ak zacne hustnut premavka tak radsej idem do tri aby som mal rezervu
1500 otacok je proste malo, tam by to pobral mozno pobral atmosfericky 2.5 liter, ktory sa montuje v US modeloch
myslim, ze ten priamovstrek bude tak nizkymi otackami znacne trpiet karbonizaciou a namahanim rozvodoveho mechanizmu
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 07:41
od sud
1500ot je pre tgdi malo, ano po rovinke s vetrom v chrbte, bez potreby zrychlovat - ok, aj to by som tomu dal radsej 1800ot, ale niekde v zivej premavke kde potrebuje clovek reagovat na situaciu a vobec viacmenej stale - min 2000ot
ale napriklad 1,5TSI mi pride daleko huzevnatejsi a robustnejsi motor, ten si necha lubit aj nizsie otacky a celkovo posobi vyvazenejsie aj ked je vykonovo trosku slabsi
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 08:34
od Pozoris
Osobně se mi zdá jak pro 1.0 T-GDi, tak i 1.5 MHEV T-GDi rozmezí 1500-2000 hodně málo. Měl jsem jak 1.0 a nyní 1.5 a u obou držím otáčky v rozmezí 2500 až 3000 ve městě a mimo klidně do 3500 a výš. 6 řadím až při 125+ na dálnici.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 08:38
od Mexican
Pozoris: to mi na druhu stranu prijdu celkom vysoke otacky. Ako optimum pre bezne jazdenie na tazsich prevodovych stupnoch (4 az 6) by ssom videl.medzi 2000 az 2500. Samozrejme tu sestku ako najtazsi kvalt drzat tak aby neadala pod 2200.
pochopitelne pravidelna talianska udrzba pri dobre zahriatom motore je nutnost
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 08:47
od Pozoris
Mexican: Na jednu stranu máš asi pravdu, ale prostě mi pod těch cca 2300ot. nepřijde příjemný ani kultivovaný projev motoru u obou motorizací a přijde mi, že se naopak trápí. Je pravda, že tedy jezdím s průměrnou spotřebou kolem 7.5l
...
Osobně mám zažité řazení takto: na 3 do 60km/h, na 4 do 95 km/h, na 5 do 130 km/h
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 09:22
od Vysous
Tomu říkám kontinuální italská údržba
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 16 led 2024, 12:15
od Axel.Foley
Pozoris píše: ↑16 led 2024, 08:47
Mexican: Na jednu stranu máš asi pravdu, ale prostě mi pod těch cca 2300ot. nepřijde příjemný ani kultivovaný projev motoru u obou motorizací a přijde mi, že se naopak trápí. Je pravda, že tedy jezdím s průměrnou spotřebou kolem 7.5l
...
Osobně mám zažité řazení takto: na 3 do 60km/h, na 4 do 95 km/h, na 5 do 130 km/h
To už je také extrém.