Stránka 151 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 17 lis 2012, 12:56
od Hardcam
H: tak ja to beru ze strany fyziky, ne z marketingovych kecu. Dodnes ani nevim, co se u moji i30 pise v TP za spotreby, jednodusse je mi takovej udaj k nicemu. Accent 1.3 je podstatne lehci a podstatne slabsi a predevsim jednodussi (technicky), i30 je bytelna, tezsi, podstatne silnejsi, diky objemu vic bojuje s ohratim motoru atd. atd....proto bych predpokladal, ze potrebuje o neco vice paliva 0,5-litr. A oba dobre vime, ze sesty kvalt u :hyu: je taky spis marketing, nez realnej prinos.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 17 lis 2012, 13:58
od caruser
Haer

Nebudeš ďaleko od pravdy, že :hyu: ladí autá aby nízku spotrebu dosahovali len v laboratóriach, rovnako je to aj u mojej i20ky za 5,1 sa dá jazdiť, ale ako píšeš je to o obmedzovaní, ak by som jazdil normálnym štýlom dostanem sa na hodnotu o 0,5 - 0,7 l vyššiu :(

Re: Spotřeba i30

Napsal: 17 lis 2012, 14:18
od bruno75
Laboratorne merania su vzdy o niecom inom. V prvom rade ide o urcite porovnanie spotreby pri rovnakych (nasimulovanych) podmienkach laboratoria.
Myslim, ze to bolo aj niekde celkom dobre popisane, ze motor je zohriaty na prevadzkovu teplotu (nielen vody ale aj oleja). V tychto podmienkach sa nasimuluje napriklad "mestsky" cyklus alebo "mimo mesto" riadeny podla PC a zaroven je merana spotreba.
Odpor vzduchu a vsetky ostatne premenne su vlozene ako konstanta k samotnemu vypoctu spotreby.
Co nie je ale pocitane su prevysenia vozovky, jazdy so studenym motorom, kolony a pod. tu prave vznikaju tie rozdiely od deklarovanej spotreby a realnej.

V reale sa taketo podmienky DAJU dosiahnut aj ked len na urcity limitovany pocet kilometrov alebo limitovany cas.
V podstate je jedno ci sa pouzije meranie spotreby ako predpisuje EU alebo US. V oboch pripadoch ide o rozdielnu metodiku ale primarne ide o porovnanie spotreby pri tych istych podmienkach. To ze US metoda je blizsie priemernej realnej spotrebe je trochu aj o tom o aky trh sa jedna. V US pokial nie je vsetko presne napisane a nespochybnitelne tak je to sudom vymahatelne ako chyba vyrobcu a nie uzivatela. Preto sa pre US auta robia navody ako pre polodementov. (... do palivovej nadrze sa leje iba benzin pre benzinovy motor a diesel pre dieslovy motor, zakazane liat vodu a ine tekutiny vratane ludskych vyluckov...) Ak by sme mali takto vsetko pisane na nasich EU autach tak by im to s nasou naturou ani nikto necital a kazdy by si myslel ze je to pisane pre dementov.
Takze tak sa k tomu US meraniu treba postavit. Ich fakt zaujima ci na galom prejdu x-km a ked neprejdu tak to je chyba vyrobcu. Preto sa radsej vyrobca poisti a radsej uda nizsi km najazd na galon.
EU norma je zase o niecom inom... tu ide cisto o eko business a teda emisie a ine sracky ktore nutia vrobcov ist do extremov (EGR, FAP a pod.)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 30 pro 2012, 19:25
od jaeden
To auto mám abych jezdil, ne abych se omezoval. Ale i tak vám celkem závidím.
Má spotřeba je v létě 7-8 (klima), 8-10 v zimě. Posledně jsem tankoval po 450km s tím, že tam ještě tak na 50km zbylo. To mi vychází tak na 10.5l/100km. ](*,)
Mám najeto 11 tisíc km. Třeba si to sedne.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 01 led 2013, 21:41
od vorlajz
já mám najeto 3.550 km a jezdím teď v zimě za 8 l plus mínus...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 01 led 2013, 23:18
od Axel.Foley
Aktuálně najeto 29.300 km, od nákupu auta ke dnešnímu dni průměrná spotřeba 6,62 l/100 km (skutečná, ne dle PP). Rekordem byla cesta na východ Slovenska uprostřed léta ve třech lidech - 5,65 l/100 km :D/ Jezdím vrámci rychlostních limitů, nijak zvlášť na to netlačím, někdy podřazuji s meziplyny. Dálnice jezdím na tempomat, ve městech a na Slovensku často využívám omezovač rychlosti.

Jak již bylo mnohokrát řečeno, je těžké porovnát spotřebu u jednotlivých aut, protože se liší podmínky i způsob jízdy. Dobrým příkladem je můj bývalý Escort, se kterým jsem dokázal udělat trasu Olomouc - Praha - Olomouc za 8 na sto, ale i za 14!!!

Jinak, jestli se nemýlím, tak průměrná spotřeba udávaná výrobcem pro motor 1,4 CVVT je 6,21 l/100 km. V létě nemám problém jezdit v rozsahu 6 - 6,3 l, v zimě 6,5 - 7 l. Do práce to mám 7 km, ráno po 2 km u sámošky vypínám motor a nasleduje druhý studený start. Takže žádné ideální podmínky...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 led 2013, 00:36
od jaeden
Ono asi většinu spotřeby dělá styl jízdy, i když částečný vliv může mít i auto, to je kus od kusu. Já ji mám vysokou protože mám rád zátah. Když je maximální krouťák dostupný někde od 4.5k otáček, tak to prostě musím točit. Točím do omezovače běžně. :twisted:
Proto přemýšlím, že si koupím nafťáka ať mám klid. I když nejspíš z druhé ruky. Hluk nafty bude balzám na uši zvyklé na omezovač. :mrgreen:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 led 2013, 02:50
od Nexus
jaeden: sorry že to takhle trhám z kontextu, ale nesmírně mě pobavilo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hluk nafty bude balzám na uši
nechci rýpat, ale myslím že omezovač u benzinu je imho lepší než chrochták :lol: to teprv zažiješ peklo, kor u ojetiny :)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 led 2013, 12:10
od jaeden
Nexus píše: nechci rýpat, ale myslím že omezovač u benzinu je imho lepší než chrochták :lol: to teprv zažiješ peklo, kor u ojetiny :)
Proto tam ten smajlík :D Ale imho chrochták v 2-3k kde má 300Nm je tišší než benzin v 4.3-5.8k kde má 150Nm.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 led 2013, 13:41
od vorlajz
možná pocitově tišší, je to trošku jiný zvuk... jo a 1.6 CVVT má ten krouťák 157 Nm ve 4.200 ot... ne v 6.000 ot... :) to by bylo pak peklo... i proto jsem volil radši 1.6, než 1.4, páč ta má svůj max krouťák snad až v 5.000 ot. a to nemluvím o tom, že jsem chtěl 6ti kvalt...

každopádně když jsem měl Octavii FSI 4x4, tak ta měla max krouťák 200 Nm ve 3.500 ot... ale měla o dost kratší převody..., takže to super jelo, ale taky super žralo, tam jsem měl průmě 9,7 l po ujetí 115.000 km...

u té spotřeby hraje opravdu velkou roli profil trati... tady u nás na severu je to samej kopec... kdybych jezdil pořád po rovině, tak to bude taky vypadat jinak... každopádně doufám, že se dostanu někam k hranici 7 l na sto dlouhodobě, to by mi vyhovovalo... ;)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 led 2013, 18:38
od pilotzz
vorlajz píše:i proto jsem volil radši 1.6, než 1.4, páč ta má svůj max krouťák snad až v 5.000 ot.
Jen pro upřesnění - 1.4ka má sice maximum 137Nm při 5000-5200 rpm, ale už od 3tis. je na 130Nm, a třeba můj kus má maximum "už" při 4400ot (na brzdě).
Problém je v debilním programu ŘJ, která kvůli emisím motor nenechá přidat na skutečný maximum, takže výsledek je takovej gumovej tupej projev..
Výhoda o cca centimetr delšího zdvihu 1.6ky je jasná.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 02 led 2013, 23:03
od vorlajz
pilotzz píše:Výhoda o cca centimetr delšího zdvihu 1.6ky je jasná.
jsem laik, muzes mi toto bliz vysvetlit? Diky

musim se pak mrknout na ty grafy prubehu vykonu obou motoru... U me auto hodne oziva kolem 4.ooo ot.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 03 led 2013, 21:34
od pilotzz
Vrtání obou motorů je stejné, zdvih pístu je u 1.6ky o centrimetr větší - má jinou kliku.
Větší objem je dán jen vyšším zdvihem. Síla na píst (o něco větší - daná objemem spalované směsi) působí na větší páce (klice), tudíž generuje větší kroutící moment, resp. i s menší dávkou směsi může působit stejná síla na větší páce a při ideálním převodu být v konci efektivnější než menší slabší motor..
(samozřejmě ta síla je znednodušená, svět není statický, takže je důležitý průběh oné síly= tlaku na plochu pístu v čase = během pracovní doby, tedy vztaženo k úhlu/natočení kliky což je ve výsledku točivý moment motoru; násobený otáčkami = výkon. Průběh tlaku během pracovního cyklu graficky znázorňuje tzv. indikátoroý diagram - ten je ale pro konkrétní motor spíše utajovanou skutečností, ledaže by se chtěl výrobce mimořádně pochlubit s nějakou novinkou, která bez přeplňování zvýší krouťák, třeba změnou časování a délkou zdvihu ventilů...)
(to Z je okamžik zápalu - s předstihem před horní úvratí)
http://eamos.pf.jcu.cz/amos/kat_fyz/mod ... startpos=2

Re: Spotřeba i30

Napsal: 03 led 2013, 22:55
od vorlajz
diky za vysvetleni, ale moc moudry z toho nejsem :)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 04 led 2013, 07:34
od dalibordn
vorlajz píše:možná pocitově tišší, je to trošku jiný zvuk... jo a 1.6 CVVT má ten krouťák 157 Nm ve 4.200 ot... ne v 6.000 ot... :) to by bylo pak peklo... i proto jsem volil radši 1.6, než 1.4, páč ta má svůj max krouťák snad až v 5.000 ot. a to nemluvím o tom, že jsem chtěl 6ti kvalt...

každopádně když jsem měl Octavii FSI 4x4, tak ta měla max krouťák 200 Nm ve 3.500 ot... ale měla o dost kratší převody..., takže to super jelo, ale taky super žralo, tam jsem měl průmě 9,7 l po ujetí 115.000 km...

u té spotřeby hraje opravdu velkou roli profil trati... tady u nás na severu je to samej kopec... kdybych jezdil pořád po rovině, tak to bude taky vypadat jinak... každopádně doufám, že se dostanu někam k hranici 7 l na sto dlouhodobě, to by mi vyhovovalo... ;)
Na 7 v oblasti jak píšeš a jěště s CW to bude velký oříšek těžkou rozlousknutelný.Můj typ bude 7.5-7.9.