Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 20 dub 2022, 12:29
Lidem co ví, že ve slově fyzika se píše Y, ale nemají potuchy o tom, co to fyzika je, nemá smysl nic vysvětlovat. To je jako by jste se rozčilovali na klikaté silnici plné děr, proč po ní nemůžete jet 90 km/h, když to máte přeci povolené. A takto je to myšleno i s tím Puretechem 1,2. Výkon sice má, ale za cenu šíleného projevu jak pod 2000, tak cca nad 4000 otáčkách. 1.5 DPi se chová kultivovaně téměř v celém spektru otáček.
Krom toho tříválcové turbobenzíny vznikly jen kvůli papírovým normovaným spotřebám, které s realitou nemají nic společného. To je taky důvod, proč s tím Puretech při stejném jízdním stylu mám srovnatelnou spotřebu jako s 1.5, ačkoliv by ten Puretech měl být podle papírů znatelně úspornější. Spotřeba je úměrná generovanému výkonu a ne otáčkám, takže 1.5 DPi může mít stejnou spotřebu při 4000 otáčkách jako ten Puretech při 2500 otáčkách a to proto, že při těchto otáčkách budou mít motory srovnatelný výkon. Však je to také vidět na aktuální spotřebě, kdy u obou aut při 130 km/h na rovince v relativním bezvětří to osciluje kolem 5 l/100 km, přestože oba motory točí rozdílné otáčky.
Nejen na naše silnice, ale i na jiné je výkon 1.5 dostatečný. Snad krom německých dálnic, kde se dá jet rozumně i 150-160 km/h. Bohužel jinde mají limity i mnohem níž (Polsko 120, Rakousko 110 km/h), takže opravdu nevím, jak bych měl v těchto limitech s někým závodit. Problém silných aut je ten, že si řidiči myslí, jak mají silná auta a mohou si dovolit předjíždět. Jenže zapomínají na faktor hmotnosti a odporu vzduchu, pokud mají velké krabice. A když k tomu přibude i silné ego, tak takoví jedinci předjíždějí na místech, kde by normální člověk neriskoval ani se supersportem. Opravdu nemám potřebu hazardovat se životem a předjíždět v úseku dlouhém tak 200-300 m.
S Astrou 1.7 DTi, co měla 55 kW jsem si opravdu nemohl moc dovolovat, nehledě na fakt, že ten výkon je zase až skoro na max otáčkách, kdy ten motor řve tak, že má člověk pocit, že taky vyskočí ven. Však jsem taky na STK trpěl, když to na emisích túrují na max otáčkách. 1.5 DPi má 81 kW a tady není problém ji točit i na max otáčky a o tom to je. A jestli má někdo potřebu si něco dokazovat, tak je to jeho věc. Já brzdou provozu nejsem a držím se rychlosti cca 5-10 km/h nad limit (mimo město někdy i více). A že mě někdo předjede? Tak ať. Akorát se pak musím často smát a jen si říkám, kolik času ušetřil tím, že mě s vypětím sil předjel a dál se "courá" přede mnou, protože před ním je kolona aut, která se prostě v kuse nedá předjet. Nebo mě na rovince předjede a pak mě brzdí v zatáčkách, protože ten řidič umí jezdit rychle jen po rovince. A vůbec veselé příhody jsou při policejních akcích, zvláště těch ohlášených, ale některým řidičům je to jedno. Takže když nás cestou na Moravu předjel spěchající červený Kodiaq, kterého jsme po pár km viděli stát u krajnice s PČR, tak k tomu se nedá nic dodat.
Krom toho tříválcové turbobenzíny vznikly jen kvůli papírovým normovaným spotřebám, které s realitou nemají nic společného. To je taky důvod, proč s tím Puretech při stejném jízdním stylu mám srovnatelnou spotřebu jako s 1.5, ačkoliv by ten Puretech měl být podle papírů znatelně úspornější. Spotřeba je úměrná generovanému výkonu a ne otáčkám, takže 1.5 DPi může mít stejnou spotřebu při 4000 otáčkách jako ten Puretech při 2500 otáčkách a to proto, že při těchto otáčkách budou mít motory srovnatelný výkon. Však je to také vidět na aktuální spotřebě, kdy u obou aut při 130 km/h na rovince v relativním bezvětří to osciluje kolem 5 l/100 km, přestože oba motory točí rozdílné otáčky.
Nejen na naše silnice, ale i na jiné je výkon 1.5 dostatečný. Snad krom německých dálnic, kde se dá jet rozumně i 150-160 km/h. Bohužel jinde mají limity i mnohem níž (Polsko 120, Rakousko 110 km/h), takže opravdu nevím, jak bych měl v těchto limitech s někým závodit. Problém silných aut je ten, že si řidiči myslí, jak mají silná auta a mohou si dovolit předjíždět. Jenže zapomínají na faktor hmotnosti a odporu vzduchu, pokud mají velké krabice. A když k tomu přibude i silné ego, tak takoví jedinci předjíždějí na místech, kde by normální člověk neriskoval ani se supersportem. Opravdu nemám potřebu hazardovat se životem a předjíždět v úseku dlouhém tak 200-300 m.
S Astrou 1.7 DTi, co měla 55 kW jsem si opravdu nemohl moc dovolovat, nehledě na fakt, že ten výkon je zase až skoro na max otáčkách, kdy ten motor řve tak, že má člověk pocit, že taky vyskočí ven. Však jsem taky na STK trpěl, když to na emisích túrují na max otáčkách. 1.5 DPi má 81 kW a tady není problém ji točit i na max otáčky a o tom to je. A jestli má někdo potřebu si něco dokazovat, tak je to jeho věc. Já brzdou provozu nejsem a držím se rychlosti cca 5-10 km/h nad limit (mimo město někdy i více). A že mě někdo předjede? Tak ať. Akorát se pak musím často smát a jen si říkám, kolik času ušetřil tím, že mě s vypětím sil předjel a dál se "courá" přede mnou, protože před ním je kolona aut, která se prostě v kuse nedá předjet. Nebo mě na rovince předjede a pak mě brzdí v zatáčkách, protože ten řidič umí jezdit rychle jen po rovince. A vůbec veselé příhody jsou při policejních akcích, zvláště těch ohlášených, ale některým řidičům je to jedno. Takže když nás cestou na Moravu předjel spěchající červený Kodiaq, kterého jsme po pár km viděli stát u krajnice s PČR, tak k tomu se nedá nic dodat.