Dnes mix 40% okreska, 20% město, 40% rychlostní silnice. Celkem 100km. Ráno sníh, odpoledne mokro. Osádka já 85kg, žena 55kg, dcera 7kg, kočár bebechy 20kg, nádrž 2/3 to jsou taky zbytečná kila...
Průměr 6,1l/100km, ale stylem ekorallye po okreskách, na dálnici ráno tempomatových 90 ve vánici plus předjetí pár debilů co jeli 80-60-80, odpoledne kilo bez debilů. Gumy zimní 195/65/15.
Dlouhodobě cesta do práce každý den pouze řidič, 20km po okresce, 6 obcí s celkovým převýšením 80m nadmořské výšky, 3km po startu táhlý kopec 120m převýšení. Tam 6,7l/100km, zpět 6,3l/100km, průměr v zimě 6,5l/100km. Je i o 2km delší pohodlnější časově o chlup rychlejší trasa po dálnici s totožným kopcem, spotřeba 7l/100km. Rozdíl v průměrné rychlosti do 5km/hod.
Slezsko-Praha-Slezsko. D1. Kolega, leden 8,9l/100km
Obecně dálnice 100-120km/hod
7l/100km
120-140km/hod 7,5l/100km
140-170km/hod 8,5l/100km.
170-190km/hod 11l/100km.
Běžný mix do 7l/100km v zimě, 6,5l/100km v létě.
Občasná ultraekorallye pod 6l/100km, rekord na 30 km s pár kopci avšak s celkovým převýšením nulovým 5,5l/100km.
Tipy a triky, poslouchat rádce řazení i když se Vám zdá, že radí podtáčet. Nejlépe když vůbec nevidíte, že radí a semtam i nadává, že chce v mírném stoupání 4. RS při rozjezdu z obce na 5. RS. Vyřazování v klesání nebo zařazený 5. RS, časté používání tempomatu i v obci a zejména ve stoupání, předvídání a plachtění ke křižovatkám, k ceduli obec apod. Předjíždění debilů co nedrží tempo, brzdí před zatáčkami apod. Popř. si od nich držet značný odstup. Využívání zelených vln ve městech. A jeden trik na závěr, semtam se vykašlat na hypnotizovaní palubního počítače a šlápnout tomu po krku jen tak pro radost z roztočeného motoru a předjetého závodníka ve Felicii. Nic proti Feliciím, jezdil jsem s ní ještě před půl rokem obdobné trasy s obdobnou spotřebou. Tedy s výjimkou 190km/hod na dálnici.
Při 150km/hod ta stará poctivá 1,3 MPI Combi taky žrala 8l/100km i když je o čtvrttuny lehčí.