Stránka 156 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 11:48
od kokozka
Což nic nemění na tom, že v novym autě je toho obroušenýho čurbesu mnohem víc a bez ohledu na způsob užití je fajn to vyměnit, aby tam ty špony nelítaly 30 000km místo 3000km.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 12:34
od Mexican
kokozka menit olej kvoli "curbesu" je hlupost. Jednak tam mas filter oleja a jednak take to "obruseneho materialu" pochadza z hospodskych diskuzii zalozenych na Skodach 100/120. V podernych motoroch poslednych 20 rokoch sa nic take nedeje
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 12:42
od kokozka
Je to asi měsíc, co jsem ho vypouštěl. Měnil jsem si olej pár let sám a takovej šlema čurbes na dně jsem neměl ani u nafťáka s 500 000 na hrbu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 13:00
od Pjotr1
sice se zlepšilo opracování odlitků, ale zase ekologie zakázala ten obrobek pořádně omýt, takže v prvním oleji je hodně nevypláchnutých zbytků z bloku motoru, hlavy, ...
Stále platí že je dobré první olejovou výměnu zkrátit. A také platí rada z návodu motor v záběhu provozovat ve všech otáčkách aby se olej dostal všude a vypláchl (omyl) všechny skulinky.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 15:13
od JackK78
Olej je u moderních aut černý kvůli sazím při recirkulaci spalin a ne kvůli otěru. A vzhledem k tomu, že saze barví velmi intenzivně, tak už při velmi malém podílů sazí je olej černý.
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ji?phone=1
Otěr je u nových motorů minimální. Kdyby byl, tak by nemělo smysl uvažovat a hlavně používat různé povrchové úpravy, které jsou opravdu velmi tenké, takže sebemenší otěr bych pak takovou úpravu zcela znehodnotil.
Stejný nesmysl je, že se díly pořádně neoplachují. Ony se oplachují, ale ne novými a čistými oplachy ale tzv. recyklovanými/filtrovanými. Dnes je totiž kladen důraz na co nejmenší podíl odpadů, proto se odpadní roztoky nebo vody recyklují. Ono je taky třeba nesmysl používat na všechno pitnou vodu a to i tam, kde by v podstatě postačila voda z louže. Takže místo toho, abych odpadní vodu vypustil do kanálu, tak ji přefiltruji a znovu použiji.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 15:31
od Mexican
kokozka píše: ↑27 dub 2022, 12:42
Je to asi měsíc, co jsem ho vypouštěl. Měnil jsem si olej pár let sám a takovej šlema čurbes na dně jsem neměl ani u nafťáka s 500 000 na hrbu.
pisal si o nejakych lietajucich sponach. To som ti napisal, ze je proste hlupost (pretoze filter)
tiez som menil u moderneho motoru olej (1.0 TGDi) po 4000km. Ale dovod bol iny, bolo to auto u dealera a obchodnici tym jazdili lilometer az dva na obed. Takze prave tie brutalne kratke trasy prvych 1500km
olej z prvonaplne po 4000km bol cisty (tz bez akychkolvek usadenin) , tmavy a kedze som ho vymienl asi po 8km "ohrievacej trase" trochu speneny (vlhkost).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 16:59
od csgut
kokozka: K hluku v kabině jsem tu psal. Zatímco motor je krásně tichý na volnoběh, ale řekl bych i nadprůměrně tichý v otáčkách, tak odhlučnění kabiny je velmi podprůměrné. Taky jsem psal, že rozdíl mezi autem za 400 tisíc a 800 tisíc musí být. A to je jeden z nich, nečekal bych změnu s jakýmkoli postřikem. Snad jen speciální montáž akustické "vaty". Ale do toho bych se osobně taky nepouštěl. Pak taháš několik desítek kilo (snad až ke stovce) navíc a rozdíl jsou garantované 2 decibely...?
Je to normální jev levnějších aut a my jsme prostě v nižší třídě naším pěkným auťákem. Trochu nadneseně, ale taky trochu vážně: Rádio v levných autech je, jezdí-li se mimo obec a po dálnicích, zbytečný doplněk. A není to reprákama...
ad olej: Jasně, že záleží na stylu jízdy a trasách, o tom snad nepochybuje nikdo Když si ho měníte sami, resp. nedáváte to do autorizáku, jaký olej volíte? Možností podle manuálu je více, od klasičtější 5Wxx(30, tuším) po původní extra nízko viskózní 0Wxx...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 27 dub 2022, 17:14
od WalterB
Ad hluk - já to pořád říkám, že mám asi nějaké jiné auto
- hluk od kol/podvozku - nevnímám podle mne lepší standard ve své třídě
- hluk od motoru - vnímám výrazněji, než u jiných podobných aut (možná právě proto, že ho nepřehlušuje nic od toho podvozku
)
Holt otázka vnímání hluku je víc než cokoli jiného dána elementem mezi sedačkou a volantem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2022, 08:05
od pirko7
Já teda taky nechápu o jakém hluku se tu bavíte, je fakt že jednou týdně sednu do 1999 astry, a ta teda odhlučněná asi není vůbec, když v tomto DPI zatroubím tak to zní tak vtipně vzdáleně. Kdežto v Astře slyším klakson jak kdyby byl v tom volantu
. Radio je potřeba si dát více nahlas (15vol), zapnout basy na plno a pak neslyšíte nic špatného
. Jsem zvyklej od starého auta, abych neposlouchal vrzaní a jiné ruchy co mě znervozňovali že něco upadne
. Zatím se tu jen furt peru z dojmy, co je rychlejší, zda 66kw astra nebo 81kw DPI. Dvojku má astra kratší, takže proto to po městě pro mě tak vypadá
.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2022, 12:16
od Kejsi 1971
Chasnik píše: ↑05 říj 2021, 11:10
Willy, dříve si na to stěžovali jiní, drnčel jim plast palubky o spodní část čelního skla. Zkus se soustředit na toto místo, je vysoká pravděpodobnost, že to bude ono. K omezení rezonancí se do mezery vkládalo nějaké gumové těsnění, někdo tam dokonce nastříhal starý kožený pásek, pokud se pamatuju...
Chtěl jsem se prosím zeptat jestli už někdo přišel na tu rezonsnci, jsem tu nový, ale mám ten samí problém, zvuk se ozývá z pravé strany na přístrojovce naproti spolujezci díky za odpovědi
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2022, 14:20
od adal
V i20 mi drncel blbe nasazeny kabinovy filtr.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2022, 16:03
od willy50
Kejsi 1971 píše: ↑28 dub 2022, 12:16
Chasnik píše: ↑05 říj 2021, 11:10
Willy, dříve si na to stěžovali jiní, drnčel jim plast palubky o spodní část čelního skla. Zkus se soustředit na toto místo, je vysoká pravděpodobnost, že to bude ono. K omezení rezonancí se do mezery vkládalo nějaké gumové těsnění, někdo tam dokonce nastříhal starý kožený pásek, pokud se pamatuju...
Chtěl jsem se prosím zeptat jestli už někdo přišel na tu rezonsnci, jsem tu nový, ale mám ten samí problém, zvuk se ozývá z pravé strany na přístrojovce naproti spolujezci díky za odpovědi
Ahoj.
U mne to bylo takové nějaké klepání, nebo spíše ťukání, na sebemenší nerovnosti.
Pokud se by ten Tvůj zvuk dal tak nějak popsat, zkus se mrknout do motorového prostoru, úplně nahoře v rozích (směrem ke kabině) je taktový malý hluchý prostor.
Měl jsem tam napadaná nějaká semínka ze stromů.
Teď si užívám krásné ticho!
Ale hledání různých pazvuků je běh na dlouhou trať, tak se obrň trpělivosti!
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 dub 2022, 20:20
od Kejsi 1971
Jj děkuji
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2022, 08:12
od Kejsi 1971
Já myslel jestli tam nedrnči nějaký kabel na pristojovku ze spoda při jízdě po nerovnostech
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 dub 2022, 21:26
od Jondre
Dobrý den přátelé. Poslední týden pozoruji na své 1.5 dpi kombi jakési kovové zabouchání v motorovém prostoru při přejezdu sledu nerovností nebo při výraznějším zhoupnutí přední části auta. Od novoty se to neděje, nemám na mysli běžné bouchnutí tlumičů a ani se nejedná o již dříve probírané bouchnutí při řazení 1. Chci se zeptat, zda někdo nepozoruje něco podobného nebo už to dokonce neřešil?
Pozn.: podobný problém jsem řešil na své bývalce trojkové fabii, kde byl problém s jedním silentblokem uložení motoru. Zde se mi to ale zdá trochu jiné.
Předem se omlouvám, pokud seznáte, že dotaz nepatří do tohoto vlákna. Předem děkuji za konstruktivní odpovědi