Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 107
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Ciste teoreticky, nejvetsi pravdepodobnost pozaru by mely mit hybridy. Jedna se vlaste o kompletni auto s ICE plus kompletni BEV. Pokud se nemylim, Toyota vyrabi hybridy pres dvacet let a nezda se, ze by se o jejich pozarech nejak moc mluvilo...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Reklama
 

103kw
*
Příspěvky: 21
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od 103kw »

Tak si tak ráno v klidu čtu https://www.auto.cz/baterie-do-roku-203 ... ity-153861 a zaujala mně věta
celková uhlíková stopa elektromobilů dvakrát až třikrát vyšší než u vozidel se spalovacími motory
Ví to v Bruselu ?
motorol
***
Příspěvky: 755
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Vždycky je potřeba brat věc jako celek ne jako jednu věc vytrženou z ostatních. Složení baterek se napr různě mění a tak snadno ubývá to neekologické a nikdo netuší k jakému složení patří text v článku.
Jinak, ze výroba baterkace je náročnější se vědělo vždy, ale pak byla i hromada výpočtu, ze podle toho z ceho se v daném státě vyrábí el - vyjde ekologie plusove třeba za 50 tis km.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 494
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od mozecek »

Baterie nejsou "problem" .. jeji neekologicnost vyresila kouzelna veticka ze "budou plne recyklovany". Za timto se skryva moznost dalsiho vyuziti jako uloziste energie pro solary v domech. V realu jednak tezko najdete pitomce co si odkoupi 10let starou baterii s neznamym puvodem a da si ji jako potencialni zdroj pozaru do baraku. Ale taky ze ikdyz v tom baraku bude 5 let jeste nejak slouzit, tak dalsi osud uz bude problem. Nicmene bude to problem nekoho jineho a ne EV a v autech se tedy jedna o plne recyklovatelny dil.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
motorol
***
Příspěvky: 755
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Ano jistě baterie jsou problém, u dnešních spalovaku vydrzi snadno jen 3 roky a pak výměna. Když to das x počet spalovacích aut v ČR což je asi 6 mega, tak by to byla pekna hromada baterii. Divne je, ze staré vykupuji zpet. Co s tim asi delaji, kdyby to neuměli recyklovat?
No a baterie do spalovaku stoji par tisíc, i tak se jim recyklace vyplatí. Myslis, ze u baterie za par set tisíc se na to vykašlou a budou z nich stavět zeď?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 494
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od mozecek »

on je dost vyraznej rozdil rozebirat klasickej zaplavenej/gel akumulator a EV blok z tisicu clanku .. klasickou baterku rozebes za par minut a mas z toho plast, elektrody, elektrolyt. Oproti tomu jestli se nudis - si zkus rozbalit alkalickou tuzkovou baterku (tam nehrozi pozar) .. budes ji rozebirat stejne dlouho jako ten 12V akumulator. V EV je clanku klidne 10000 takze cas rozebirani je uplne nesrovnatelny. Navic v realu u lithiovyho clanku co je v EV se pri jeho poskozeni z nej stane slusna rozbuska, tak cely proces rozebirani musi byt extra citlivy a cele okoli je v nebezpeci (pozar a plyny). A pak je dalsi zpracovani a to je zase komplikovanejsi.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“