Stránka 17 z 17

Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT

Napsal: 25 úno 2021, 13:09
od pekoz
Náhodou to smysl dává.
Rozstřelených motorů všech možných typů jsem za svoji práci pro Citroen pár viděl.
Majitelé 1,4 CVVT původního provedení by taky mohli vyprávět.
Měl jsem kolegu v práci (KIA Ceed), taky sral i na pouhou kontrolu.
Stálo ho to 28 litrů.
Prý to jenom trochu chrastilo, potom nějaké blbé starty tak to jednou protůroval a ....
Osobně jsem viděl ten řetěz co vypadá jak z dětského kola - byl delší o pár cm než nový.

Při 95 jsem nechal na IXu zkontrolovat případně vyměnit.
Nakonec z výměny sešlo ale to je pouze tím že v tom našem IXu jsou rozvody
z podstatně výkonnějšího motoru což není standart ale nějak to v Žilině složili.
Viděl jsem rozdíl před sebou (Automima). Protože to bylo OK a tak se měnila preventivně pouze pumpa a simering na klice.

Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT

Napsal: 25 úno 2021, 16:51
od petzl62
Jojo, ten motor si taky pamatuju, koukali jsme na to jak puci :shock:
Máš opravdovou raritu =D>

slabostka:
Zrovna u tebe mě to docela překvapuje. Jako u znalce 8-[
Měl by jsi vědět, že zrovna tyhle motory hodně přeskakovaly :wink: Zpočátku díky špatně dimenzovanému hydraulickému napínáku, po jeho modifikaci se zase natahují řetězy. Takže kontrola, po cca 75tis. a dál, pokud chrastí je víc než žádoucí, stejně jako eventuelní výměna. Dokáže to ušetřit dost a dost pěněz :-$ #-o
No a pak ještě dát na [-o< , aby se nerozsypal katalyzátor... To je zpravidla konečná :cry:
Ty máš ještě v Getzu poctivou kovadlinu =D> :D/

Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT

Napsal: 25 úno 2021, 18:27
od pekoz
Klukům z Automimy blahořečím kudy chodím.
Pokud by postupovali metodou "pán si přál kontrolu / výměnu rozvodů a muž s koženou brašnou nesmí projet" tak jsem odešel s mechanicky slabším motorem než jsem přijel a o dost peněz lehčí protože by museli vyměnit celou řetězovou dráhu ( i to co se běžně nemění ).
Ale to jenom na okraj..

Re: Jaký motorový olej - 1,4i MPI DOHC CVVT

Napsal: 26 úno 2021, 00:38
od slabostka
petzl62 píše: 25 úno 2021, 16:51 Jojo, ten motor si taky pamatuju, koukali jsme na to jak puci :shock:
Máš opravdovou raritu =D>

slabostka:
Zrovna u tebe mě to docela překvapuje. Jako u znalce 8-[
Měl by jsi vědět, že zrovna tyhle motory hodně přeskakovaly :wink: Zpočátku díky špatně dimenzovanému hydraulickému napínáku, po jeho modifikaci se zase natahují řetězy. Takže kontrola, po cca 75tis. a dál, pokud chrastí je víc než žádoucí, stejně jako eventuelní výměna. Dokáže to ušetřit dost a dost pěněz :-$ #-o
No a pak ještě dát na [-o< , aby se nerozsypal katalyzátor... To je zpravidla konečná :cry:
Ty máš ještě v Getzu poctivou kovadlinu =D> :D/
- ja nie som znalec, ale čo viem reťaz rozvod sa mení ak sa objaví príznak - predpokladám že remeň sa roztrhne bez varovania ale retiazka by nejaké varovania mala dávať. Takže preventívne by som skôr menil remen ako reťaz.
Inak ten motor v getzovi je neskutočný, nechápem aj to že s pôvodnou lambdou i katom to s 300 000km dáva emisie ... auto sa rozpadne ale motor pobeží...