Stránka 17 z 32

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 09 zář 2011, 07:46
od koloman.brutus
ja som to spravil raz. Dotankoval az mi pretieklo. Odjazdil a znova dotankoval az to pretekalo. Spotreba podla PP 5.0 a realna bola 5.2. Mojim stylom jazdy som nezistil vyrazny resp. ziadny vykyv od odsledovanych hodnot PP a realnej spotreby normalnym tankovanim podla automatickeho vypnutia pistole. Stale je to max. o 0.2l v lete viac ako PP, v zime to je uz horsie. Tam sa sekne aj o 0.5-0.7

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 09 zář 2011, 09:04
od Had21
viron píše:Chtel jsem se zeptat, zda jste nekdo porovnaval spotrebu podle PP a realnou?
Porovnávali to už asi všetci - prejdi si túto tému a uvidíš, že výsledky sú všelijaké - väčšinou je rozdiel okolo 0,5 l (že počítač ukazuje menej než je reál), ale neni to pravidlo.

Re: Spotreba

Napsal: 09 zář 2011, 09:09
od Had21
jirikstbk píše:Pokud jde o průměrnou spotřebu jako takovou, tak kombinovaná, uváděná v dokumentaci, je podle mé zkušenosti nereálná.
Už to niekto vysvetľoval, prečo jeto tak, ale našiel som ktomu dobrý článok: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/57 ... -spotrebe/
Komu sa chce, môže si prečítať....

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 09 zář 2011, 23:31
od jirikstbk
Ano, porovnávám. Koukni se na http://www.spritmonitor.de/en/detail/370619.html

Předposlední sloupec je spotřeba při čerpání vždy do plné nádrže a poslední sloupec (po najetí kurzoru myši nad ikonu obrazovky) je spotřeba opsaná z PP.

Re: Spotreba

Napsal: 09 zář 2011, 23:33
od jirikstbk
Had21 píše:
jirikstbk píše:Pokud jde o průměrnou spotřebu jako takovou, tak kombinovaná, uváděná v dokumentaci, je podle mé zkušenosti nereálná.
Už to niekto vysvetľoval, prečo jeto tak, ale našiel som ktomu dobrý článok: http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/57 ... -spotrebe/
Komu sa chce, môže si prečítať....
To jsi vytáhl hodně starou citaci, že? :D

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 10 zář 2011, 08:36
od Had21
Zaujal ma ten článok a spomenul som si, že sa to preberalo v tejto téme. Tak preto - aby to nevyzeralo OT hneď na prvý pohľad :lol:

.... ináč kto takéto postupy vymýšľa... :roll:

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 10 zář 2011, 13:55
od amaize
nad otázkou virona bych se pozastavil : celé toto téma od prvního postřehu je k tomu vyhrazeno , a on se ptá jak by zakládal nové , pak se nedivte nám moderátorům , že prskáme ohledně tlačítka vyhledávat a podobně ....
... a sám píše , že už při najetí 5100 km má rozdíl jak my všichni ... :-k

a já mám taky rozdíl,i když jsem to tady psal ale aby jste to věděli 8) a pokaždé mám jiný rozdíl :D/

a dal bych otázku : je zde někdo kdo se dívá na spotřebu pokaždé když sedne do auta a než z něj vyleze,a nikdy nevynechá ?
ne , ale píšu benzín a km měsíčně (musím) :wink: , mám auto na ježdění a né na statistiku jako zkušební jezdec ,

vím že spotřeba je věčné téma , ale aby to bylo konstruktivní

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 10 zář 2011, 21:53
od caruser
to: amaize

Pre mňa je spotreba dôležitá, pozerám sa na palubný pc pri štarovaní aj pri vypnutí motora. :)

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 zář 2011, 20:37
od Had21
Na počítač pozerám dosť často - skoro vždy keď "keď na ceste nič zaujímavé neukazujú" :lol: . Hlavne ten stĺpček s okamžitou spotrebou ma dosť zaujíma (škoda že ju nedáva číslom). Už somtak našiel aj pár zaujímavých "anomálií" - napr. sa mi stalo, že pri dobrzďovaní motorom (zaradený kvalt, žiadny plyn) okamžitá spotreba nebola nulová (čo by mala byť), alebo aj pri bežnej jazde ukazovala asi o liter viac, než obyčajne za takých istých podmienok.
Všimli ste si niekto niečo také :?: (ja už jedno možnovysvetlenie mám ale zatiaľ :-$ )

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 zář 2011, 20:50
od Libornet
Had21 píše:Na počítač pozerám... (ja už jedno možnovysvetlenie mám ale zatiaľ :-$ )
EDIT : poslední příspěvek nemusíš citovat,stlač jen Odpovědět,díky za pochop amaize


Podle mě motor nebere nic, pokud se při při brzdění motorem točí více než cca 2.000ot./min. Při nižších otáčkách si minimální palivo přidává, aby nezhasl, když např. najednou vypneš spojku. Můj názor...

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 zář 2011, 20:53
od enjoy
Tak tak.u meho byvaleho auta to bylo dokonce 2800ot...

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 11 zář 2011, 22:07
od suah
Libornet: Mne zacina vstrekovat palivo omnoho nizsie, niekde okolo 1200 otacok..

Had21: To moze byt mnoho pricin - silnejsi protivietor, silnejsia potreba dobit baterku. Co napadlo tebe? :-$

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 12 zář 2011, 09:10
od Had21
Jednalo sa o porovnanie úplne rovnakých situácií (aj rovnaké otáčky), kedy raz ukazuje nulovú spotrebu a raz asi 2 l/100 km. Protivietor s tým nemôže mať nič - motoru je šumafuk aký fúka vietor - raz sa brzdí motorom tak sa brzdí motorom - po vetre, či proti vetru. S baterkou detto - motor sa točí a otáčky má, takže zarovno s ním beží alternátor a dobíja baterku a to bezohľadu na to, či sa motor točí pri zrýchľovaní, alebo brzdení motorom....

Moje "možnovysvetlenie" je trochu nepodložené, lebo nikto mi nevie povedať na isto či turecké CRDi majú alebno nemajú filter pevných častíc. Keď som sa to pýtal pred kúpou - pokrčil plecami, že asi nie. Na nemeckej stránke som našiel, že tam predávané vozy ho majú, u nás nikde nič, ani v prospektoch ani na stránke, nikde. Ako som si mal možnosť všimnúť :hyu: nenápadne vylepšuje svoje autá priebežne: kritizovala sa hlučnosť dieslu, lebo ako jediný nemá na spodnej strane kapoty tlmiacu vložku a pozrimeže - moja ju má. Takýchto prípadov by sa našlo viac (čo je dobre lebo je to znak, že :hyu: sa má snahu neustále zlepšovať) - žiadny z nich sa však nejak nepoužil ako marketingový ťah - nikto to nevytrubuje do sveta, že aha máme neviemkoľko zlepšení - tichúčko sa tvária, že aj tie predchádzajúce boli takéto excelentné... Ale odbočil som: začínam byť presvedčený že v tureckých CRDi DPF je, pretože: 1) NIKDY nezačoudí ako diesle vedia (Corsa je na to expert :lol: ) a že to sledujem už dosť dlho... 2) posledné 3 mesiace jazdí skoro len po meste + časté studené štarty a nesťažuje sa (takéto používanie je pre diesle bez DPF hrob - Corsa mala po 14.000 km totálne zanesené EGR a muselo sa vymeniť, i20 nemá ani náznak, že by jej to vadilo; a 3) - to je teraz najdôležitejšie: DPF keď sa zanesie tak to elektronika zistí a dá pokyn riadiacej jednotke, tá začne spaľovať naftu v inom režime -tak aby dosiahla teplota spalín 600-650 stupňov a všetky sadze sa z filtra vypália, vodič si to ani nevšimne - NO A PRÁVE TU je moje "možnovysvetlenie" - keď mi totiž ukázalo bezdôvodný nárast okamžitej spotreby - mohlo ísť práve o vypaľovanie sadzí z DPF, pretože je to síce super funkcia, ale zadarmo to není - spaľuje sa pri tom nafta, ktorá by sa inak nespálila.... Nerobí to často - zatiaľ som si to všimol len raz pri asi 12.000 km, keď sa dlšie brouzdala po meste a nebola v tom žiadna dialnica (na dialnici sa to spaľuje samo úplne prirodzene). A ešte jedna vec - nerobilo to len naraz - nevedel som čo to je, tak som zastal a vypol motor, že to prestane keď znova naštartujem. Pri novom štarte to začalo robiť nanovo, až som sa už chystal do servisu. V priebehu dňa to prestalo a odvtedy nič... Ide zas jak predtým.

Ak je to tak, tak ma Hyundaika zase raz milo prekvapila..... V technickej sekcii/ Zaslepenie EGR som už o tom písal - uvidíme, či sa nájde niekto čo vie aká je pravda...

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 12 zář 2011, 12:24
od suah
Ja som reagoval na rozdiel v spotrebe pri beznej jazde pod plynom, pretoze tam rovnake otacky naozaj nemusia znamenat rovnaku spotrebu (kedze zatazenie motora sa moze lisit).

Co sa tyka filtra pevnych castic, mestska premavka mu asi velmi nevonia a ak auto nema vela prilezitosti na vysoke otacky, kde sa to dokaze vycistit, tak potom sa to musi cistit dodatocnym vstrekovanim nafty. Treba ho obcas vytiahnut von :)

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Napsal: 20 říj 2011, 15:29
od koloman.brutus
Tak ma i20 velmi milo prekvapila. Utorok cesta Prešov-Brno a streda spat. Styl jazdy agresivnejsi no nie uplne agresivny. Dovodom bol cas. Prekvapanie nastalo ked som natankoval MaxxMotion 95 od OMV (predtym sa to volalo Carrera 95) a po dialniciach som jazdil 120-130. Spotreba podla PP bola 5.4 a realne po dotankovani mi vysla spotreba 5.6. Cakal som nieco okolo 6.5 az 7l no nic take sa nekonalo. Az sa mi to verit nechce. :D/