Jednalo sa o porovnanie úplne rovnakých situácií (aj rovnaké otáčky), kedy raz ukazuje nulovú spotrebu a raz asi 2 l/100 km. Protivietor s tým nemôže mať nič - motoru je šumafuk aký fúka vietor - raz sa brzdí motorom tak sa brzdí motorom - po vetre, či proti vetru. S baterkou detto - motor sa točí a otáčky má, takže zarovno s ním beží alternátor a dobíja baterku a to bezohľadu na to, či sa motor točí pri zrýchľovaní, alebo brzdení motorom....
Moje "možnovysvetlenie" je trochu nepodložené, lebo nikto mi nevie povedať na isto či turecké CRDi majú alebno nemajú filter pevných častíc. Keď som sa to pýtal pred kúpou - pokrčil plecami, že asi nie. Na nemeckej stránke som našiel, že tam predávané vozy ho majú, u nás nikde nič, ani v prospektoch ani na stránke, nikde. Ako som si mal možnosť všimnúť
nenápadne vylepšuje svoje autá priebežne: kritizovala sa hlučnosť dieslu, lebo ako jediný nemá na spodnej strane kapoty tlmiacu vložku a pozrimeže - moja ju má. Takýchto prípadov by sa našlo viac (čo je dobre lebo je to znak, že
sa má snahu neustále zlepšovať) - žiadny z nich sa však nejak nepoužil ako marketingový ťah - nikto to nevytrubuje do sveta, že aha máme neviemkoľko zlepšení - tichúčko sa tvária, že aj tie predchádzajúce boli takéto excelentné... Ale odbočil som: začínam byť presvedčený že v tureckých CRDi DPF je, pretože: 1) NIKDY nezačoudí ako diesle vedia (Corsa je na to expert
) a že to sledujem už dosť dlho... 2) posledné 3 mesiace jazdí skoro len po meste + časté studené štarty a nesťažuje sa (takéto používanie je pre diesle bez DPF hrob - Corsa mala po 14.000 km totálne zanesené EGR a muselo sa vymeniť, i20 nemá ani náznak, že by jej to vadilo; a 3) - to je teraz najdôležitejšie: DPF keď sa zanesie tak to elektronika zistí a dá pokyn riadiacej jednotke, tá začne spaľovať naftu v inom režime -tak aby dosiahla teplota spalín 600-650 stupňov a všetky sadze sa z filtra vypália, vodič si to ani nevšimne - NO A PRÁVE TU je moje "možnovysvetlenie" - keď mi totiž ukázalo bezdôvodný nárast okamžitej spotreby - mohlo ísť práve o vypaľovanie sadzí z DPF, pretože je to síce super funkcia, ale zadarmo to není - spaľuje sa pri tom nafta, ktorá by sa inak nespálila.... Nerobí to často - zatiaľ som si to všimol len raz pri asi 12.000 km, keď sa dlšie brouzdala po meste a nebola v tom žiadna dialnica (na dialnici sa to spaľuje samo úplne prirodzene). A ešte jedna vec - nerobilo to len naraz - nevedel som čo to je, tak som zastal a vypol motor, že to prestane keď znova naštartujem. Pri novom štarte to začalo robiť nanovo, až som sa už chystal do servisu. V priebehu dňa to prestalo a odvtedy nič... Ide zas jak predtým.
Ak je to tak, tak ma Hyundaika zase raz milo prekvapila..... V technickej sekcii/ Zaslepenie EGR som už o tom písal - uvidíme, či sa nájde niekto čo vie aká je pravda...