Omlouvam se za zpozdenou reakci, byl jsem pryc.
To nik2.7: Je to o rozlesteni laku karoserie, udelal jsem to uz po koupi auta. Potrebujes tempo pastu
http://www.druchema.cz/cz/katalog/autok ... -120g.html (koupis za 90kc v kazdych autodilech) a nejakou masinu (flexu s regulaci, vrtacku, excentrickou brusku, lesticku na karoserie,...) s unasecem na suchy zip a filc, nebo molitan.,pr. hadrovej kotouc s protikusem suchyho zipu (prodaj ti v zelezarstvi), co na to prilepis. Jeste hadry, ideal je flanel, nebo seprany bavlneny trika. Ja pouzil flexu s regulaci otacek ( co nejnizsi otacky!) s mekcim filcovym kotoucem.
Postup: Umejes auto a jeste mokry zacnes lestit- nanases na kasli tempo, roztocis masinu a lestis, sem tam to zvlhci rozprasovacem vodou. Ber to po kouskach, at to moc nezaschne- vzdy treba jedny dvere a setrit ten bordel a dolestit ruco flanelem. Za dve hodiny auto nepoznas, zmizi i lehci skrabance. Pak uz staci jen cas od casu, jak se ti chce, auto po umyti rozlestit ruco vlhkym hadrem s nejakou lestickou a dolestit flanelem (momentalne mam tohle
http://www.sonax.cz/image_cla/1215200903_vyr_317100.jpg ale kup co kde uvidis v akci- v autodilech, hypermarketech,...), je to prace na 15 min. Delam to max dvakrat do roka a vysledek vidis. Navic se po osetreni kasle tak nespini a nedrzi se na ni prach. Preji hodne zdaru
a kdyby neco nebylo jasny, dal se ptej, rad poradim.
To Bolo: Altik, resp. jeho lozisko, ani volnobezka nebyla nakonec zdrojem toho chrasteni a susteni, i kdyz to tak vypadalo (snazil jsem se to odposlouchavat zeleznou 1/2" trubkou prilozenou za chodu motoru stridave na altik, pohon serva, vyvevu a vsude, kde to slo oprit). Po rozdelani byly nakonec pricinou volnobezna remenice a remenice napinaci kladky- stary viz foto, loziska uz mely silnou vuli a pri otaceni chrastily. Altik v pohode. Po vymene parada, chrasteni pryc. Obe remenice jsem koupil v
Jinak altik ven- musis sundat remen!, pak povolit sroub, odklonit, dalsi tusim dva srouby, odsroubat vyvevu (tri srouby) odpojit elektro a je to. S mym mechanikem byl dole za 5 min i s remenem, ale na zvedaku (kvuli pristupu k napinaci kladce)- je to sikula, radost mu pomahat. S tim vercajkem uplne nevim co mel v rukach, ale veci klasicky z goly a stranovy klice s ockem.
Kdyby nekoho zajimalo- pro sundani toho sani bylo treba jeste odsrobovat rail, odpojit vsech 5 vysokotlakych trubek, odpojit konektory tusim regulace a cidla tlaku railu, zvedout ho nahoru, odpustit chladici kapalinu, rozdelat a vyndat termostat, odpojit konektor cidla teploty chlad. kapaliny, odsroubovat matky na steftech a sani odtrhnout od tesneni. Pak vse vycistit, odmastit kontaktni plochy a tesneni, nanest pro jistotu vysokoteplotni tesnici tmel (koupil jsem do 380 st.) a vse zpet. Na vycisteni hlinikoveho bloku sani- zaslepit plochou gumou mezi blok a plast. prirubu, upnout svisle do sveraku a nasypat do kanalu louh, zalyt horkou vodou. Pracujte v gumovych rukavicich a !pozor na oci a vypary!- po chvili zacne s hlinikem prudce reagovat a nekontrolovatelne bleje ta spinava pena ven, je to docela fofr. Pak vylit a opakovat dle potreby, semtam tam hrabnout ruco treba kartackem na zuby, nebo kartacem na lahve. Vyplachnout dobre studenou vodou a nechat oschnout. Zvenku pro pocit vzit jemnym drat. kartacem na flexe, kontaktni plochy pro tesneni kartacem mosaznym. Prisaham, ze to sani je cisty jak z vyroby. Dal do motoru ty kanaly k ventilum uz jen ruco opatrne smocenym zubnim kartackem v techn. benzinu, nebo jine rozpoustedlo a dukladne vytrit hadry a vyfouknout stlacenym vzduchem. Nesmi se tam v zadnym pripade dostat bordel! Nechat pak idealne do dalsiho dne odparit zbytky rozpoustedla, nez to zase zavrete, aby motor nenasal se vzduchem vypary. To by nedopadlo dobre.
- stary volnobezny remenice
- remenice.jpg (155.95 KiB) Zobrazeno 1672 x