Stránka 17 z 19

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 19 črc 2023, 20:14
od Maros Hupka
Ďakujem. Boxer-ov som jazdil, dokoca dvoch. Jedného 1998-2002, druhého 2002-2005. 45t km je ešte nové auto, presne, ako píšeš.
Čo sa týka sedadla, vrakovisku veľmi neverím, H1-tiek je málo a keď to niekto má, tak to zvyčajne používajú na stavbách a podobne, takže sedadlá sú v horšom stave, ako to moje... takže buď tam bude pasovať z iného auta, alebo to bude musieť robiť čalúnnik.
Práve minule mi do auta nakúkal chlap, ktorý má tiež H1 a chválil svoje auto, aké je spoľahlivé, aj po 250t km. Tak som mu povedal môj nájazd a šiel do kolien :D Keď som videl interiér jeho auta, pochopil som... Hoci aj ja mám auto hlavne na prácu a teda vozím v ňom všeličo, tak stále vyzerá úplne inak, ako to jeho...

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 19 črc 2023, 22:03
od Espero
No a co zkusit, jestli by se ten sedák a opěradlo nesehnalo jako náhradní díl včetně potahu a čalouník by pak jen nějak sešil dohromady. U I30 to šlo, měnili mi potah na šoférském sedáku v záruce. Bylo to rozdělatelné do poslední pružinky.

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 20 črc 2023, 10:17
od Axel.Foley
Maros Hupka: Neuvěřitelný nájezd =D> =D> =D>

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 20 črc 2023, 12:09
od Maros Hupka
To Axel: Ďakujem. Ono ako číslo je to možno neuveriteľné, ale keď denno-denne sadám do auta (2.9. to bude 18rokov), ani mi to tak nepríde. Možno aj dobre, lebo potom mám aj ja pocit, že nestárnem a všetko je tak, ako by to bolo len včera :D


To Espero: Skúsim sa opýtať, ale pochybujem. Veď kto už len mení sedadlo? Na jeseň chcem vymeniť tesnenie zadných dverí (pri intenzívnom daždi sa v ložnej ploche objaví pár kvapiek v mieste, kde sa oboje krídlové dvere a strecha stretávajú), no v Hyundai-i mi bolo povedané, že toto tesnenie, ako náhradný diel už v ponuke nemajú, lebo je to staré auto... a navyše sa ich predalo podstatne menej, ako i30, takže asi ani druhovýroba. Pozrieme, čím sa to bude dať nahradiť, aby sa to podobalo čo najviac originálu a výmena tenenia mala zmysel.

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 13 čer 2024, 10:59
od Maros Hupka
Január 2024 630,000km servis olej filter
Jún 2024 645,000km servis olej filter

Motoricky super, hrdza mi asi plány dostať sa v budúcnosti na milión plány zastaví :-(
Jedine, že by som našiel niekoho, kto sa pustí do misie - "Zahráňte nosný rám". Vyzerá to na viac práce, hrdza sa intenzívne pustila do rámu na viacerých miestach. To by som z lásky k H1 aj ufinancoval, ale v súčasnej dobe nájsť niekoho, kto by to spravil je asi utópia :(

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 13 čer 2024, 11:51
od oltcitak
Fantázia Maroši =D> . Nuz s tou hrdzou to je problém je, je to pracne, špinavé a dlhotrvajúce a nikto to nechce robiť.
PS ani ja :mrgreen:

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 13 čer 2024, 13:53
od Mexican
parada! myslim, ze treba nalietat ten zvysok do milionu rychlejsie, nez to zozerie hrdza :-)

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 13 čer 2024, 16:56
od Espero
Maroši, Tvůj nájezd je úžasný, ale problém není v tom, jestli vyvařit, ale v ceně té práce a době, kdy to auto bude stát v dílně. Uměli by to udělat určitě tam, kde mi dělali veteráná R11, ale tam se s tím vyšívali 2 roky, protože pro karosáře to bylo prý velmi náročné vystřihovat plíšky a tvarovat je podle karoserie (např. podběhy apod.). Prý kdyby dělal jen to, po čase by se z toho vzteknul. A také je to drahé. Ty máš auto na práci a nemůžeš ho nechat v dílně 2 roky jako já, kdy to dělali po chvilkách ve volné kapcitě. I když mi nasadili nižší sazby, než jsou běžné při opravách pro pojišťovnu, stálo to 180 tis. i s lakem. Ovšem v letech 2017 až 2020. Dnes by byly ceny jinde. Potíž je v tom, že pro denní ježdění, kdy je větší pravděpodobnost kolize větší, to zrezavělé auto má podstatě menší pevnost při nárazu. Ale jestli chceš to s tím vozem dotáhnout až do veteránského věku, dej vědět a já se tam zeptám. Čistě ekonomicky vzato bych to ale neopravoval.

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 07:50
od Maros Hupka
No žiaľ aj ja to vidím skôr na hľadanie vhodnej náhrady, lebo naozaj, auto potrebujem aby pracovalo a mohol som ho zaťažiť. No ale čo zo súčasných áut nahradí moju milovanú H1, keď poriadne autá sa už nerobia? :-k

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 08:05
od Espero
No a co zkusit v bazaru pokud možno nepřilš ojetou H1 novějšího provedení. Ale ani ta se už nedělá, dnes je náhradou Hyundai Staria, ale tam si opravdu nejsem jistý, jestli by to bylo to pravé ořechové.

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 08:48
od Maros Hupka
Staria konštrukčne je stále skoro H1, ale keď mne sa tak nepáči :-) Najmä to, že sedíš ako vo výklade, tie bočné okná (už aj na predných dverách) sú obrovské.
Musím si to ešte premyslieť a zistiť možnosti. Auto na prácu by som rád mal nové a jazdil si ho od začiatku až do konca sám, ako H1. Lebo všetci vieme, ako sa jazdí so služobným autom a najmä s pracovnými dodávkami, keď sú všetkých a vlastne nikoho :lol:

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 09:00
od Espero
S tím souhlasím. Já bych do toho asi taky nešel. Ale teď je u nás akce na Fiaty Ducato - skladové vozy 3 místné a nabízejí to za nějakých 560 tisíc v základu. Nevím jestli u Vás také něco takového je, ale dá se to koupit přece tady taky. Posílají mi to individuálně, proč nevím, myslím, že to souvisí s fabrikou v Atessu v Itálii, kde se to dělá současně s Peugeoty Boxer a Citroen Jumper a dnes i Opel tuším Movano. Já jim na to neodpověděl, protože chtějí konfigurovat nabídku individuálně a nepotřebuju to. Co zkusit tohle vzít na operák, třeba i u nás, pak to od nich odkoupit po skončení za zbytkovou cenu. Navíc když to šikovně pojmeš, budeš to moci o dovolené používat jako já, jen bys musel vestavbu řešit jiným způsobem než já. Aby se dala jednodušeji vyjmout v řádu minut nebo desítek minut ane zhruba 2-3 hodin jako u mě. Ovšem jako Hjundaják skončíš.
Dávám link na Bazoš, s těmi H1 u nás. Myslím ale, že bych si nevybral.
https://auto.bazos.cz/hyundai/?hledat=h ... =&kitx=ano

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 09:26
od Maros Hupka
S tým Bazošom máš pravdu :-)
Ducato/Boxer/Jumper - poznám z prelomu milénia, mám na tom niečo odjazdené. Aj keď teraz Stelantis - to už je niečo iné a čo poznám kuriérov, pekné slovo na to nepovedia. Dodávky, ktoré by vydržali sa už nerobia. Navyše, potrebujem "o číslo menšiu dodávku", aby som bol výškou do 2m. Takže do úvahy okrem Starie, pripadá, alebo skôr nepripadá, lebo je to Stelantis - Expert, Jumpy, Scudo, Proace, Vivaro. Potom Vito od Mercedesu - cenovo inde, Renault Trafic, alebo Ford Transit Custom s tými ale skúsenosti nemám...

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 09:51
od Espero
Já s Boxerem, kromě jedné věci opakované problémy nemám, jen proti H1 šoférské pohodlí je o třídu horší. (hlavně sedadlo). Myslím, že Renaulta Traffic bych Ti doporučit mohl. Renaultské motory jsou obecně velmi spolehlivé. Můj veterán R 11, 1,7 v benzinu má nalítáno 165 tisíc a komprese jako u nového, nechával jsem to kontrolovat při renovaci, tam motor jen preventivně přetěsňovali i s převodovkou kvuli úniku oleje, Dacie Logan s naftovým 1,5 dCi, na které jsem nalítal 165 tis. km byla naprosto bezporuchová a motor šel rovněž bez problémů, jediné co jsem na něm dělal byly rozvody ve 120 tis. km podle servisního plánu, to auto mi odtáhla bývalka při rozvodu a do půl roku ho zničila. Současný Renault Fluence jsem kupoval ojetý v 70 tis. km a motor 1,6 16V benzin, u kterého jsem dělal rozvody ve 115 tis. km (o 5 tis. km dříve než podle servisního plánu) jede rovněž jako nový, bez sebemenších problémů. Proto bych se Ti nebál doporučit toho Traffica. Já ho měl ve výběru v r. 2018, ale nakonec kvůli pohodlnějšímu bydlení a také 34% slevě jsem šel do Boxera. S tím také nemám žádné problémy, kromě jedné opakované drobnosti (hill hodler). Ovšem to auto má teď jen něco přes 48 tisíc Km. Letos po dovolené bude mít cca 56 tisíc. To, co je proti H1 perfektní je spotřeba. Jezdím v průměru o 2,3 litrů na 100 km levnějí.

Re: Prvých 44 444Km

Napsal: 14 čer 2024, 10:11
od oltcitak
Stariu nebrať. Ten Grand Starex je dobra voľba, motor stále ten istý (i keď s modernými donútienami) :-k všetko osvedčené je v tom aute.