Stránka 17 z 24
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 14:42
od Haer
Nepotkali jste nekdo fotky interieru bez displaye navigace? Zajimalo by me, jak vypada, kdyz tam neni, nedari se mi to na Netu najit ...
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 16:30
od nulda
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 16:34
od Hardcam
Jo, to je ono...
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 16:56
od Haer
Jo, tuhle jedinou jsem na nekolika webech taky nasel. Zadnou hezci, nerkuli z lepsiho uhlu pohledu, jsem nevidel. Podle kamuflaze je to z testovani auta a tak je otazka, zda jeste neprosla i upravami.
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 18:14
od XMira
Hardcam: Četls, co jsem psal, nebo máš jen nutkavou potřebu do všeho rejpat? O spotřebě jsem se zmínil, ale tématem, ani záměrem příspěvku to nebylo. Pochopils smysl toho, proč jsem to psal?
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 20:44
od Tommy.Koppy
stará 1.6CVVT 93kW/6200 157Nm/4200 8.0/5.5/6.5
nová 1.6 CVVT 88kW/6300 156Nm/4850 8.5/5.0/6.3
buďme rádi za "starou dobrou" 1.6 CVVT, vidím tu změnu jen jako další obět nižším emisím.
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 21:03
od Hardcam
Xmira: Rejpat? Co se zverejnily informace, tak zase hledate jen chyby. Realnou spotrebu GDI jsi overil, nebo je to dalsi predusek? Ano, je prasecina ze se snizil puvodni vykon motoru, ale co je prasecina na GDI netusim (btw, ktery benzinovy motor pouziva system CR?). Svoji pozici v nabidce jednaznacne ma prave s ohledem na spotrebu a jinou techniku - projev, nikoliv aby se vyrazne lisil od vykonu MPI motoru. Soucasny trend naznacuje, ze do budoucna bude vetsina nabizenych benzinovych motoru
prave GDI. Jak je evidentni, motory CVVT uz ted nejsou prioritou.
Neber to jako rejpani nebo napadani, jen zcela nerozumim tomu, proc hned odsuzovat a hledat chyby na necem, co je novy. Jde jen o princip, o
nejde, i30 me diky motorum nezajima.
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 21:22
od XMira
Hardcam, Mexican:
Smyslem mého příspěvku bylo poukázat na to, jak zprasili velice slušný motor jen proto, aby se nový GDI lépe prodával. Vy, oba, jste si vytáhli jen to, co se Vás zrovna uhodilo do očí, ale příspěvek jste ani nedočetli. A reagovali jste tónem, který mi nesedí. Pokud jste na své okolí zvyklí hned takhle vyjíždět, tak se omlouvám, já zvyklý nejsem.
Ale zpátky k faktům: Napsal jsem, že jsem zvědavý na reálnou spotřebu GDI. A že se v poslední době, především u motorů nových konstrukcí, dost rozchází deklarovaná a reálná spotřeba. Jinak jsem na GDI nic špatného nehledal. Ani to nebyl smysl příspěvku.
Co se common rail týče, tak tohle označení uvádí u GDI samotný
u technických parametrů. Jinak doporučuji samostudium:
http://www.commonrail.org/
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 21:29
od Hardcam
Xmira: nez jsi odepsal, tak jsem trochu upravil svuj post do trochu jiny formy.
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 21:31
od Chasnik
Tommy.Koppy píše:stará 1.6CVVT 93kW/6200 157Nm/4200 8.0/5.5/6.5
nová 1.6 CVVT 88kW/6300 156Nm/4850 8.5/5.0/6.3
buďme rádi za "starou dobrou" 1.6 CVVT, vidím tu změnu jen jako další obět nižším emisím.
XMira píše:Trochu podrobněji jsem koukal na ty motory 1.6. To je teda prasečina.
staré parametry motoru:
CVVT 93 kW v 6200 rpm a 157Nm v 4200 rpm
teď má ten samý motor:
CVVT 88 kW v 6300 rpm a 156Nm v 4850 rpm
a
GDI_ 99 kW v 6300 rpm a 164Nm v 4850 rpm
Pánové, pozor na taženou chybu! Už se to tady na fóru jednou zmínilo, technické údaje o 1.6 CVVT obsahují stále a tutéž jednu chybu.
Max. krouťáku není při 4200 rpm, ale při 5200 rpm. Ono to pak je vidět i na grafech výkonu a krouťáku.
A snížení výkonu může být teoreticky marketingovým tahem, ale spíš bych se klonil, že to je daň zase nějakým emisním normám nebo honba za spotřebou a tímpádem emisemi. Vzpomeňte, že i bratříček cedníček má přidušené motory (nebo aspoň 1.4 - ten měl původně 80 kW stejně jako ítříca a od MY 2010 nebo 2011 šel s výkonem dolů...).
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 21:49
od XMira
Hardcam: OK, v poho. Nebudem to hrotit. V podstatě jde o prd.
Chasnik: Fakt? Zajímavá informace. Mě přitom ten motor připadá zajímavější spíš v nižších otáčkách. Neměl bys někde ten graf? Docela by mě zajímal a kdysi jsem ho zkoušel hledat, ale bez úspěchu.
Co se důvodu se zpřísňováním norem týče, moc bych tomu u 1.6 nevěřil - už teď splňuje EURO 5, tak nebudou mít asi moc důvod. Ale u 1.4 bych tomu docela věřil.
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 22:23
od pilotzz
Jenom připomenutí, že samotný fakt, že točivý moment je dosažen při vyšších otáčkách, neznamená, že auto je lenivější (při stejých převodech..).
Je "lepší" žlutej motor (66kW/6200, 137Nm/4200), protože má stejné maximum momentu dříve než fialovej (80kW/6200, 137Nm/5200)?
(PS: ty grafy jsem si nakreslil v excelu, aby bylo jasno..)
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 02 úno 2012, 23:08
od XMira
Jasně, že se to takhle brát nedá. Proto bych rád viděl ten graf. Třeba Getzánek měl největší krouťák už někde na 3200ot. a pk byla křivka "krásně plochá" až za 4000.
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 03 úno 2012, 00:10
od Chasnik
ten graf jsem taky naháněl, ale nakonec jsem si vypomohl s ceedovským. Motory jsou předpokládám stejné, akorát trošku jinak nastavené. Jestli ne, tak mě opravte.
Jinak ten motor se vespod chová docela slušně, ale opravdový život začíná nad 4000 rpm
V běžných provozních podmínkách to použiju akorát při předjíždění, ale dodnes rád vzpomínám na výjezd Bellinzona - San Bernardino, tam jsem se vyřádil
Jinak se v kopcích pohybuju už málo...
Re: i30 první gen. odchází do důchodu-druhá generace ještě l
Napsal: 03 úno 2012, 09:38
od matysekul
Ano,motory i grafy by měly být stejné s Cee´dem.