Stránka 17 z 24

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 04 led 2017, 21:56
od Jonas
Rozmýšlel jsem se mezi GDI a MPI. Měl jsem strach, že MPI bude slabé, mám Getzíka 1.5 CRDI a s tak lehkým autem ten motor fakt zahýbe.
Vzal jsem MPI a jsem moc rád, motor mě baví.
Jezdím cca 7 l/100

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 04 led 2017, 22:14
od JirkaN
idam.i píše:Páni,viete mi niekto povedať ako je to s rozvodmi u GDI.Dnes som dostal otázku na rozvody.ČI a kedy treba meniť? Nevedel som čo mám odpovedať.Díky za info.
Motor má rozvodový řetěz. Teoreticky by měl vydržet po dobu životnosti auta. V praxi si myslím, že ho vyměnit po 300tis. km nebo když by začal být hlučný. Možná existuje nějaký servisní interval výměny řetězu, ale s mým malým nájezdem jsem se o to blíže nezajímal :D :D :D :D

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 05 led 2017, 14:58
od idam.i
Díky.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 06:29
od Marko77
Ahoj :hyu: ,
mám I30 GDI 8) , které teprve zajíždím a protože jsem přesedlal z Fabie I HTP :roll: , čekal jsem trhače asfaltu, jenže nezajetý motor asi chce čas, takže jsem byl trochu vykulený, že mám nohu nadoraz a auto nehodlalo více zrychlit, což mě při předjíždění kamionu trochu zamrazilo a nezbývalo než přeřadit [-o< , ale teď už se blížím k 2000km a motor se chová podstatně líp.
Další věc je spotřeba, protože s 1,2HTP jsem jezdil cca za 5.5l teď jsem kolem 8l, tak doufám, že to jsou jen porodní bolesti a spotřeba po zajetí trochu poklesne :-k .
Jaké jsou vaše zkušenosti při zajíždění tohoto motoru a spotřeby?

Marek

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 07:51
od Mr. HYUNDAI
A očekávání trhače asfaltu se vzalo kde :lol: ?

Je to atmosférický motor u kterého si pro výkon "musíš dojít" do druhé poloviny otáčkoměru, když chceš zrychlit tak musíš podřazovat, tady není turbo, které tam v 1.800 otáčkách pošle mega krouťák. Kromě toho je i30 o znatelných pár set kilo těžší než byla Fabia, má mnohem delší převody (ať žije EU), takže to zrychlení nebude nikdy bez podřazování žádný kravál.

Co se týče spotřeby, jsou tu piloti co mají dlouhodobý průměr 7,5 litru (promiň Pavle), já s tím motorem jezdím kolem 6,2-6,5, moje žena se stejným autem jezdí za 6,9-7,2. Spotřeba celkem znatelně poklesne kolem 5.000 km, jednak si motor sedne, jednak si i Tvoje noha zvykne jak moc je potřeba šlápnout, aby to jelo tak jak chceš a zbytečně jsi to nekrmil :wink: .

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 07:59
od bony
Tak spotřebu počítej spíš 7,5- 8l. Pokud budeš "trhat asfalt" tak počítej 0,5l nahoru. Jak někdo může srovnávat 1,2 HTP s tímto motorem...? ](*,) Nějak mi hlava nebere tvůj požadavek - jezdit za málo a přitom trhat asfalt. [-o<

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 08:31
od JirkaN
Marko77: Jak bylo už napsáno je to atmosféra. Já když jsem přesedlal z mého předchozího auta, tak jsem byl taky překvapenej. Tam při předjíždění stačilo jen šlápnout na plyn nebo max. podřadit o jeden kvalt. Teď musím někdy i o dva ... Nestěžuji si, jen konstatuji. Ale to oba srovnáme nesrovnatelné. Já s 1,9 turbodieslem, ty s 1,2.
Kolik jsi měl spotřebu s plně naloženou 1,2 ? To jsi musel mít plyn na podlaze ... Pokud chceš trhat asfalt tak to musíš točit od 4.000 ot. a výš a pokud chceš malou spotřebu, tak max. do 2,5tis. ot.
Trhat asfalt a mít nízkou spotřebu ? Ty dvě věci moc nejdou dohromady. Musíš vybírat auto, podle toho co od něj očekáváš.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 08:39
od vorlajz
Presne tak, jak pise Bony...

Nejde jezdit rychle a za malo... To si odporuje...

Mr.H. ja sice jezim dlouhodobe za 7,5 l... ale je dulezite zminit kde a jak ;)

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 09:17
od Marko77
Děkuji za vaše názory, ale co se týče mého prvního příspěvku - myslel jsem to trochu nadneseně s tím "trhačem asfaltu",
většinu času budu jezdit kratší úseky - pro děti, na pinec tj.do 10km a město, tak z tou spotřebou to o moc lepší nebude,
ale jinak s autem velká spokojenost.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 09:23
od JirkaN
S :hyu: musíš být jenom spokojen. Vždyť :hyu: i30 je snem každého českého řidiče ... :D A my všichni co to auto máme, jsme si ten sen mohli splnit ... =D> :mrgreen:

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 09:25
od Neo-Mike
Neblázni, na tohle začínám být stejně alergický jako na reklamu Alzy. [-X :mrgreen:

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 09:38
od vorlajz
Me to prislo vtipny :mrgreen: .... a cim otravnejsi reklama, tim uspesnejsi ;)

Tady mas "trhace" ... :D

https://m.youtube.com/watch?v=nZ6zk_-Sg30

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 10:09
od JirkaN
Neo-Mike píše:Neblázni, na tohle začínám být stejně alergický jako na reklamu Alzy. [-X :mrgreen:
Špatná reklama taky reklama ... To, že to by měl být můj splněný sen ber s nadsázkou ... Ale po pravdě, ještě před dvěmi, třemi roky bych vůbec neuvažoval, že si pořídím nějakého zasr.ného "korejce" ... A teď proháním :hyu: ... Sice nezapůsobila reklama, ale to, že když jsem právě sháněl auto, jsem si mohl za 300tis. Kč koupit úplně nový auto.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 10:26
od icu
JirkaN: Proboha, proč musíš připomínat největší negativum značky :hyu: v ČR?

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 08 úno 2017, 11:16
od JirkaN
icu píše:JirkaN: Proboha, proč musíš připomínat největší negativum značky :hyu: v ČR?
Jaké negativum ?