Stránka 17 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 28 lis 2017, 21:00
od Chasnik
Taky bych to tipnul na vykuněnej motor, spoléhat na to, že ve městě na sídlišti nejsou, se nedá. Já měl takto vykuněnej tapec na spodní straně kapoty na 2 autech.
Holt zoologové jsou trochu pozadu. Dneska už kuna lesní a kuna skalní není. Nové druhy jsou kuna půdní a kuna motorová.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 28 lis 2017, 21:56
od asd111
tak jestli je to od kuny tak to nepotesi.Mesic stare auto,bezva.Na pojistku nevim jestli to pujde :-(

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 09:18
od V12
Par znamym sa osvedcilo toto :

Obrázek
alebo
Obrázek

Osobnu skusenost nemam. Synovcovi sa kuny pustili do C-Maxa, vyhnal ich tiez nejakym sprejom. Ja by som dal prednost LiquiMoly.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 09:32
od Mr. HYUNDAI
Já používám sprej od Berneru, ke koupi přímo v servisech :hyu: a kuny mi do aut nelezou. Obnovuji každých 4-6 měsíců, jak si vzpomenu :) .

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 09:36
od Hardcam
Fordy totiz kunam nadmiru chutnaji, byvale sestra s manzelem meli Fiestu a S-Maxe, klidne mohlo stat na tom parkovisti dalsich 8 aut cely rodiny, ale odnesly to jen Fordy. Hyundai imho pouziva kunam smradlavou kabelaz, takze se maximalne pusti do tlumeni.

Bernera bych mohl zkusit, kamarad je obchodak, furt mi vnucuje orisky a svitily, ale o tomhle pomlcel :lol:

idam.i: pamatuju si tady v zacatcich fora, jak se tu prohlasovala budoucnost v naftovych common-railech a po oturbenym vysavaci nestekl ani pes, protoze to tady nastesti nebylo. Hyundai dva roky vyrabi turbomalorazky, k trendu se pripojil pomerne pozde a doufam, ze se od toho jednou stejne rychle upusti stejne jako od protezovani nafty.
50 krecku v kolotoci na remen, to je budoucnost :lol:

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 09:41
od Mr. HYUNDAI
Tak já taky nejsem vyloženě nadšenej z oturbených malorážek, ale musím na druhou stranu uznat, že vyloženě špatný motor to není. Jen je zapotřebí s ním jezdit "hlavou", když mu vyhovíš a máš na něj nároky přiměřené jeho objemu a výkonu, tak to jede pěkně a za málo - i když poslední nádrž se mi nějak "utrhla" - to chladno a zimáky se na tak malém objemu samozřejmě podepíšou víc. Pořád jsem ale hluboko pod 6 litry.

Nicméně tahle 1,4 T-GDi se podle mě velice povedla. A jako základní motor v Tucsonu vypadá velice slibně. Víc krouťáku pomůže tu bedýnku rozhýbat o něco snáze než stávající 1,6 GDi.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 09:54
od Hardcam
1.4 TGDI je do auta typu i30 naprosto akceptovatelna a naprosto vyvazena - stejne jako treba 1.6 CRDi/1.6 GDI, jenze Skodovka podobny motor cpe do tezkeho Superba a VW do jeste tezsiho Passata, ceho jsme se to proboha dockali?
Auto by melo vyhovet ridici, ne naopak, auto typu i30 si kupuji lide, co prevazne maji rodiny a jezdi mezimesto/dalnice a rekl bych, ze to posledni po cem touzi je ladit cestu podle toho, aby se jejich mazlicek dozil konce zaruky. Chtel bych na rok vyhrat 1.0 TGDI, jak by se ji libilo denne 70km+ na dalnici ve vyssich rychlostech, bez dochlazovani po jizde.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 10:11
od Mr. HYUNDAI
Nelíbilo Harde, ale po tom roce by to ještě pořád bylo naživu. Otázka je, co po dalších pár letech.

Já to ale myslel trochu jinak. Tím přizpůsobením se motoru jsem měl na mysli například to, že se má řidič snažit držet motor v optimálních otáčkách, jejichž pásmo je ovšem mnohem menší než třeba u GDi (když už mezi nimi celkem pravidelně přesedám). Chtít po 1,0 T-GDi, aby se sebralo nad volnoběhem je prostě hloupost, tam ten motor žádnou sílu nemá, podřadit se prostě musí. Přiměřenými nároky jsem měl na mysli, že nemůžu po autě narvaném po strop na dálnici čekat, že bude utíkat 180 km/hod. a přitom pojede za těch 6 litrů.
Já jsem tenhle motor zvolil zcela programově, jezdím z 90% sám trasy do 25 km. Tam je to ideální motorizace, zátěž minimální, jezdím na klobouka, takže za málo. Ten motor nemá problém nás pobrat celou rodinu a odjet někam na víkend. Ale jedu hlavou a nechci po něm něco, na co nemá a při litru objemu, turbo neturbo, mít nemůže :) .

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 10:19
od vorlajz
asd111 píše:tak jestli je to od kuny tak to nepotesi.Mesic stare auto,bezva.Na pojistku nevim jestli to pujde :-(
jestli máš připojištěný střet se zvěří, tak by to v tom mohlo být, některé pojišťovny to tak mají... může to být bez spoluúčasti nebo s ní, záleží na tom, jak to máš ve smlouvě postavené... bývá to v limitu třeba 50 nebo 100 tis.

plno lidí si třeba nepojistí auto havarijně, protože je starý, ale přitom by si mohlo pojistit právě srážku se zvěří nebo pád stromu či předmětu a živly k povinnému ručení a ani to nestojí moc... a tam máš právě sjednaný limit např. 50 tis. apod. když škoda přesáhne limit, tak si zbytek doplatíš... atd. atd.

Například ČSOB Pojišťovna nabízí k povinnému ručení toto:

Výhodné připojištění

Pojištění okenních skel
Živelní pojištění
Střet se zvěří a poškození zvěří
Odcizení
Úrazové pojištění přepravovaných osob
Pojištění zavazadel a přepravovaných věcí
Úrazové pojištění řidiče s doživotní rentou
Nadstandardní asistence

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 10:24
od Hardcam
Sbirat se z volnobehu je problem i pro 1.6 GDi, obecne pro atmosferu, protoze mnohem driv zasahne turbo a atmosfera zase idealne funguje od 3000ot. Nicmene, snazim se u volnobehu moc nepohybovat, takze me to netrapi, jen bych proste tuhle teorii za sebe otocil naopak ku prospechu turba. Btw, nevis, co Hyu pouziva za turba do benzinaku?

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 10:28
od Mr. HYUNDAI
No, nevím jak jsi "vychoval" svoje GDi v Cedníku, ale to naše se z volnoběhu fakt sebere a nezní utrápeně, až jsem čuměl, fakt jsem to nečekal. Zjevně s ním žena jezdí vyloženě "dole", tak se naučil :) . Každopádně má GDi větší rozsah použitelných otáček, což je pro řidiče jako je moje žena, která se s řadící pákou prostě nekamarádí a chce automat, rozhodně příjemnější.
Netuším čí jsou to turba. Když si vzpomenu, můžu se zkusit při příští návštěvě servisu poptat. Ale musím si na to vzpomenout, což je u mě v poslední době dost problém :( .

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 10:38
od Hardcam
Utrapene nezni, ale jako nadseny urcite neni, nerado v tom spektru pracuje :lol:

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 10:43
od Tudy
I když se v pásmu pod 1 500 ot/min moc nepohybuji, tak 1.6 GDi je jednoznačně příjemnější než 1.4 T. Řídím obě auta, takže mám srovnání z první ruky. Nad 1500, po zátahu turba, se karta obrací...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 11:20
od V12
Mr. HYUNDAI píše:...že se má řidič snažit držet motor v optimálních otáčkách, jejichž pásmo je ovšem mnohem menší než třeba u GDi
S turbom to nie je problem, s atmosferou ale ano, pretoze v dnesnej dobe ekologickych downspeedovanych prevodoviek ist s atmosferou v optimalnych otackach znamena tocit 3000-4500 otacok vzdy a vsade, inak to auto nepojde. Opat dam priklad Corolla 1.6 97kW vs i30 1.4TGDI - motory s velmi podobnym vykonom, dokonca aj s podobne dlhymi prevvodmi - to co i30 pojde sestkou, Corolla nepobere ani na patke. 240 Nm vs 140 Nm je totiz poriadny rozdiel. Vo vysledku budes s Corollou zbesilo radit, kdezto v i30 budes mat ruku na kolienku (alebo aj vyssie ? - neodporucam) spolujazdkyne. Prave pre to zbesile radenie nemam rad atmosfery s manualom. Staci si porovnat, ako ide Ford Fusion 1.6i 74kW a ako ide Focus II 1.6i 74kW - obe atmosfery s prakticky zhodnym vykonom, krutiakom a aj prevodmi, Fusion je pri Focuse II zihadlo. A preco ? Nuz pre cca 200 kg vahoveho rozdielu. A sme doma panove - nove auta su podstatne tazsie, ako stare, no s atmosferickymi motormi sa toho vela neurobilo - aj predpotopny Duratec 1.6 ma v oblasti normalneho jazdenia - teda 2000 - 2500 otacok krutiak prakticky rovnaky, ako hypermoderny 1.6 Valvematic vykonnejsi o 23kW. A ako specialny bonus, Valvematic bude mat prevody dlhe ako tyzden pred vyplatou, kdezto ten Focus / Fusion ma mensiu hmotnost, patku odprevodovanu 130 na 4000 otacok, takze aka - taka ochota zrychlovat, ci prekonavat kopce mu zostala.
Prdel je v extremnom downsizingu a este extremnejsom natahovani prevodov, kde sa lahko moze stat, ze oturbeny litrovy trojhrnec dostane na sestke na kolesa menej taznej sily, ako rovnako vykonna atmosfera s kratsou 5 stupnovou prevodovkou. Takym autam sa treba vyhnut, aj ked nemusia ist zle, ze Focus III 1.0EB 92kW ? Prave toto auto ma na sestke horsiu pruznost, ako klasika 1.6i 74kW s patkvaltom. No na patke sa situacia vyrovnava, na stvorke je proti atmosfere uz zihadlo. Na trojke je to uz cisto o vykone vo vysokych otackach.

Za mna - jedine moderne turbo s rozumnym objemom. A ten zacina na 1.4l.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 11:24
od Axel.Foley
vorlajz píše:jestli máš připojištěný střet se zvěří...
Škoda, že nejde pojistit střet s blbcem :?

Pouze postesknutí... zpět k tématu...