Stránka 17 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 08:23
od David C3
Přesně tak... ten poslední příspěvek jsi napsal moc pěkne a můj názor je stejný... Navím vlastně je mě jedno co jsi kdo koupí. Někdo HTP a můj Tatka chtěl prostě novou Fabii 1.9 Tdi tak ji má a je spokojený tak jako ja s Accentem...how

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 10:07
od Rexcor
Jo Mexicane, jestli najezdí tak málo, tak rozhodně chápu, že se mu to nevyplatí. To je malý nájezd.
Ovšem u takto malých motorů není s laděním problém, pokud máš servisáka, kterej něco umí. I Bělouše naladil napoprvé skvěle.
To pohodlí spojené s problémem řešení druhu paliva je k pousmání. Jako bych řešil jestli mám natankovat benzín nebo naftu.
Rezervu prostě vyhodíš z auta (ale je pravda že tam jsou další náklady které mohou člověka s menším rozpočtem odradit) ale pokud najezdí tak málo tak je otázka jestli by v kufru překážela, jestli ho využívá celý.
A ještě by auto neměl tak 2 dny k dispozici pravda.
Já si nemyslím, že jste zfanatizovaná zastánci CRDI. Rozhodně ne víc než jsem já zastánce benzínu a hlavně LPG :lol:

A pak ještě k tej fabii to ta 1,9 musí s prckem pěkně cvičit, ne? To je daleko lepší volba než HTP.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 10:46
od David C3
Je to o prioritách, o používaní auta a o tom, že třeba někdo jezdí jen 10-15tis ročně a koupi jsi 3.0TDI které stojí o 300tis kč víc než 1.8 TSI... hmmm... připlatit 300tis za silný diesel tolik peněz je bláznovství.. ale přesto to lidi kupují protože to chcou :-) jj na Fabku je ta 1.9 Tdi tak akorád :-)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 13:13
od ZdeněkSvoboda
Bořku, nechci se hádat, ale podle tebe:

nebo u firemních aut,která nalítají desítky tisíc km za rok..ano,tam je místo a důvod koupit naftu.Ale ani jeden případ uplatnění neplatí pro Accent CRDi(těžko za ním asi potáhnu přívěs s koněm,že :D ).

To vypadá, že jsou blbci i korejci, když dali CRDi do prodeje. Co tu pročítám, tak začínám souhlasit s Peatym, že máš vůči naftě hooodně velkou averzi :? Jsou lidé, kteří si prostě chtějí koupit naftu a nevymluvíš jim to :) Můj bývalý zaměstnavatel si taky koupil 3,0 TDI Audi a najezdí sotva 15 000 ročně, je to ale "velký king" (namachrovanej blbec) a musí mít silnej diesel. Je to každýho věc :wink:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 17:07
od peaty
Som rad, ze si konencne priznal, ze aj motor 1.5 CRDi je dobry. A trosku by som chcel zareagovat na toto, aby bolo trosku jasno:
Borek píše:Stačí si dát na jednu misku vah Accent 1,6l benzín a na druhou Aceent 1,5CRDi.A porovnat kam patří závaží-nákup.cena,jízd.vlastnosti,bezpečnost,servis.náklady....až po cenu paliv a spotřebu.Na které misce vah bude více + závaží jsme si už ověřili.
Takže o tom tato diskuse byla-porovnat dvě stejná auta nafta/benzín,pro normálního člověka,který najede +-10000-15000km/rok. :wink:
Ještě jednou na závěr-Accent CRDi je supr auto,se supr motorem,za dobrou cenu(myšleno v dobrém),ale za méně peněz mám Accent 1,6CVVT benzín,který je po všech stránkách mimo spotřeby lepší,tak není co řešit.
Pri rozhodovani ake auto kupit v danej dobe vyhral jednoznacne accent (cena/vykon). Uz bolo treba vybrat len aky motor. Chcel som nieco silnejsie ako 1.4, takze logicky padol vyber na 1.6, ale po zhliadnuti cennika a zisteni, ze 1.6 benzin a 1.5 nafta stoja ROVNAKO a maju pre mna porovnately vykon som sa napokon rozhodol pre 1.5 (diesel mal este navyse aj vyskove reprodkuktory :wink: ). V tej dobe bola nafta este o cca 2 sk lacnejsia ako benzin, nehovoriac o nizsej spotrebe diesla. Uz dokazes trochu pochopit, preco som si napriklad ja vybral diesel do tohto auta? V cechach mate diesel drahsi tusim o 10-15 tisis, co tiez nie je vela. Keby bol ten diesel u nas drahsi trebars o 30 000 sk a viac, tak by som si ho nekupil, mal by som 1.6 CVVT...
A ani tie jazdne vlastnosti su u tohto auta neni take dramaticke ako pises. Pokial clovek nie je zavodnik, staci mu to. Dufam, ze som tu objastnil aj dalsie fakty, preco ma tak vela ludi u tohto auta prave motor 1.5 CRDi...

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 18:52
od Rexcor
Přesně tak. Jako někomu vyhovuje Dacia Logan, někomu vyhovuje diesel. Když chceš, tak si to koupíš. A CRDI je u Accenta opravdu prý dobře udělanej. U jinejch aut je ještě větší rozdíl mezi benzínem a dieselem.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 21:03
od Borek
Zdeněk-Koreici nejsou blbci,protože nabízeli do aut nafťáky v době,kdy o ně byl v Evropě zájem-díky její nízké ceně,což už je nenávratná minulost(Amíkům,Japoncům je asi těžko mohli vnucovat dříve,natož nyní:wink: ).Vztahujete to na nákup vašich aut kdysi,kdy vzhledem k ceně nafty byl větší důvod k jejich nákupu-to už nevrátíte-nafta je drahá+kdyby ještě Mexican připočítal(pardon,někdo za něho,vzhledem k jeho tabulce výpočtu rozdílné hmotnosti Accentů :lol: ) k ceně nafty aditiva,která tam leje.....Proto se bavíme/porovnáváme,co koupit dnes(přemýšlet nad tím,co jsem si vzhledem k dnešní situaci na trhu měl koupit,je asi dost pozdě.)Stačí se podívat na nová prodaná auta(mimo nákladní N1),jak se totálně propadl prodej aut s nafťáky u všech automobilek,po celé Evropě(kde jinde také,že :lol: ).
Zdeňku,že se zrovna ty ptáš,proč se nafťáky prodávaly?Na to znáš odpověď ze všech nejlépe-protože se válely ve všech prodejnách a na benzínovou 1,6CVVT,bys musel čekat několik měsíců. :wink: Tak také chápu,že když někdo chce auto hned a líbí se mu Accent,vezme i motor,který by jinak nekoupil.To jako důvod beru.A i když to asi těžko přiznáš-když vidíš jak 1,6l jede,tak červíček hlodá(nemyslím to zle,jen že každý se občas rád sveze,když to jede).

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 21:28
od hlobilp
na nafte me proste vadi ten ramus a vibrace.... a pak maly rozsah pouzitelnych otacek... pri poklidne jizde to neva, ale tak me nebavi jezdit vzdy a vsude.... to ani nizsi spotreba nezvrati.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 21:55
od ZdeněkSvoboda
Tak já auto kupoval v květnu a to už byla drahá nafta tak i tak oproti benzínu :wink:
Benzín jsem původně objednával proto, protože jsem v životě nejezdil s dieslem a tak jsem nepřemýšlel o jiném motoru. Nové auto jsem si kupoval hlavně kvůli každodennímu ježdění do práce, protože stará felina na tom nebyla zdravotně zrovna nejlépe a nechtělo se mi do ní vrážet spoustu peněz. No a na skladě nebyla ani jedna 1,6 v GOLD BEIGE a eleganci...jiných bylo dost a diesel se stejnými požadavky v té době nebyl také! Na 1,6 bych musel čekat snad do září, diesel byl v květnu na cestě do ČR. Vzal jsem CRDI a dnes toho nelituju. Nejsem závodní jezdec, auto mám na to, aby mě dostalo z bodu A do bodu B. S felinou jsem do práce týdně projezdil 600-700kč. S accentem 450Kč. Proto jsem rád, že mám CRDI a asi bych ho teďka už neměnil.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 21 pro 2008, 23:05
od suicycomania
Borek píše:.A i když to asi těžko přiznáš-když vidíš jak 1,6l jede,tak červíček hlodá(nemyslím to zle,jen že každý se občas rád sveze,když to jede).
A on ten dýzl nejede nebo co to? Já se třeba svezu i s tim CRDi a s docela slušnou spotřebou a proto po PEUGEOTU 205 GTI(88kw) a 306 S16(111kw) vozidlo na naftu, sice skok ze 111 na 81kw,z benzinu na naftu,z +-10l/100 na +-6l/100(jezdim jako prase).Je pravda že mi chvíli trvalo než sem se s tim srovnal,ale zatim si jenom chválím.
P.S. Na benzin sem si pořídil motorku,taky si chválím a sekačku na trávu,ale tam to neni žádná sláva.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 pro 2008, 20:08
od Mexican
Borek: mna obdivuje ako dokazes byt nepozorny co sa tyka citania.. ked sme si menili par sprav s Rexorom, pisal som ze do tzv kilometrovneho zaratavam vsetko - teda pneumatiky, garancky, .... samozrejme aj aditiva... BTW ze si ty nevies otvorit pdf zo stranky hyundai.cz nie je moj problem... proste pises cisla od brucha.. nemaj strach, aka -taka matika sa na mna nalepila a ano rozdiel je 72kg.. len hmotnosti ktore si uviedol su nespravne a preto som pokladal za dobre VAse velicenstvo opravit. Ja mam aspon tie "gule" zverejnit moje naklady, ty operujes tazkym predkom u CRDi a umne posunutou kabinou u Coupe... Obidve spravy myslim na okraji zaujmu pripadnych uzivatelov Accenta

BTW dneska cesta do BA a naspat, cestovna rychlost 120-130, priemer podla PP je 5,1 (vratane prejazdu cez BA - Kramare) cas 2 hod 40 minut aj s 10 min pauzou.... pod Strecnom s dalsimi dvoma ludmi na palube predbiehanie aj s tymi par vyuzitelnymi otackami bez problemov - ono s tym asi treba vediet jazdit a nehodit cihlu na plyn a cakat na 5000 otacok. Staci trochu cviku a je to maximalna pohoda...

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 pro 2008, 20:18
od hlobilp
suicycomania: no nevim.... 10l u 2,0 benzinu a 6l u nafty... to nejak nesedi jezdit jako prase a mit takovouhle spotrebu.
Mexican: No ja mel nedavno, kdyz jsem jel z F-M, prumernou spotrebu 10,5l LPG a PRUMERNOU rychlost 150km/hod.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 pro 2008, 21:21
od Mexican
hlobilp píše:suicycomania: no nevim.... 10l u 2,0 benzinu a 6l u nafty... to nejak nesedi jezdit jako prase a mit takovouhle spotrebu.
Mexican: No ja mel nedavno, kdyz jsem jel z F-M, prumernou spotrebu 10,5l LPG a PRUMERNOU rychlost 150km/hod.
hlobilp: a ty sa este chvalis porusovanim pravidiel cestnej premavky? BTW ja som mal tiez priemernu rychlost 180 km/h ... na useku 20 km, pretoze som to skusal niekde za Braunschweigom od 170-190 ... priemerna 150 km/h ti vyjde vtedy ak stlacis stopky na zaciatku dialnice par km za mestom A a stopnes ich pri vjazde do mesta B... BTW 10,5 litra LPG pri priemernej 150Km/h?? anooo, a teraz tu o cervenej ciapocke prosim, priemerna spotreba u Sonaty 2,4l je cez 12,5 litra a tak sa tu prosim nesnaz rozpravat nieco o tom ze pri 150+ to tebe specialne zere o 2 litre plynu menej ako tych chudakom co asi nevedia jazdit celkovo

zdroj:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=120

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 pro 2008, 21:28
od matysekul
Koukám,že si ze spritmotoru bereš jen co se ti hodí.Svoji spotřebu uvádíš jako normální,přitom je nejnižší a u sonaty hodnotíš spotřebu dvou uživatelů a bereš tu vyšší :twisted: :lol:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 22 pro 2008, 21:53
od Mexican
matysekul píše:Koukám,že si ze spritmotoru bereš jen co se ti hodí.Svoji spotřebu uvádíš jako normální,přitom je nejnižší a u sonaty hodnotíš spotřebu dvou uživatelů a bereš tu vyšší :twisted: :lol:

nie, nie... tak to nebolo myslene.. bohuzial na spritmonitore nie su 2,5 litrove LPG sonaty, resp su tam dve... priemer je priemer a s tym nik nepohne... ja som pisal ze dnes Vrutky - BA Kramare podla PP 5,1, cas 2:40 s prestavkou... senor s LPG sonatou napisal ze ma pri priemernej rychlosti 150km/h spotrebu plynu 10,5.. teda zhrniem to do dvoch riadkov

ja dneska, priemerna rychlost 98,4 km/h (cas 2:30 a vzdialenost 246km), spotreba podla PP 5,1 l nafty

Hlobip: priemena rychlost 150km/h (cas neudany, vzdialenost neudana) spotreba 10,5l LPG u 2,5 litrovej sonaty

znova sa vsak dostavame do tazkeho off topicu ... kazdy z vas si moze vytiahnut data budto z ceskehobenzinu alebo spritmonitoru.. len nech to nikto nevesia na nos bachorky ze pri dlhodobej rychlosti vyrazne nad 150 si 2,5 liter zoberie10,5 litra plynu... mozno aj s travou a kytkami okolo cesty

BTW ano, beriem svoju spotrebu... pretoze ju mam dokumentovanu.. budem brat do uvahy aj tvoju ak ju budes mat zdokomentovanu.. dovtedy mozes tvrdit ze ti pri 150km/h auto benzin vyraba a ten kazdych 200km predavas na OMV ako Carrera 100