Stránka 162 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 10:13
od Mexican
to je dobra otazka. Vela ludi ma EV (napr model 3) ako jedno jedine auto. Relativne funkcna siet superchargerov z toho auta robi celkom dobre vyuzitelne auto na cestovanie za dobru cenu. Model Y detto, bohuzial uz za vyrazne viac keke
Ludia mozno to 2. auto beru ako auto na lokalne jazdenie, tz auto ktore sa kazdy den vracia "na zakladnu". Tam mam (ja) trochu moralny problem preco investovat cca 3/4 miliona do auta, ktore bude dostavat dverami do blatnikov pri obchodoch, skolach a fitnescentrach. Casto si vsak vysokoprijmove domacnosti urobia radost a aj na taketo masochisticke jazdenie kupuju premiove znacky kde aj ICE stoji milion. Prve auto sa berie ako to priestrannejsie, vhodne na narocnejsie jazdenie. Napriklad v Norsku mnozstvo karavanov bolo tahanych prave Teslou Y. Tam je infrastruktura na dobijanie na mile vzdialena nasej. Ine je aj zdanenie ICE, ina je aj cena za nabijanie. Proste v nasom regione zalezi ako a kam jazdis. Nasi susedia maju namiesto 2. auta skuter. S nakladmi a vyuzitim na ktore ziadne EV nikdy nedosiahne. Ano, ma to svoje uskalia. To ma vsak kazdy dopravny prostriedok
No a ta cena - hovorime o novom. Pac aby boli jazdene, musia to ludia/firmy kupovat a nasledne sa toho zbavovat v rozumnej dobe
Preto mam ja moralny problem s BEV. Pretoze je to proste stalle pre vysokoprijmove domacnosti. Podobne ako FVE. A este na to dostanu dotaciu (na FVE v poho, na BEV ako OSVC/firmy pac uprimne percento vyskoprijmovych domacnosti, kde su zamestnanci je relativne nizke
Ludom, ktorym by obe moznosti pomohli nedosiahnu ani na jedno ani na druhe. To je ale moj subjektivny pohlad na vec
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 10:16
od motorol
Pokud bych bydlel na dědině kam nic nejede, tak i tam je šance pracovat v místě a pokud ne, tak bych si jako druhé auto koupil něco co má technickou, jede a stoji co nejméně. Až by to dojezdilo, tak bych to vyhodil a koupil další. Rozhodne bych nekupoval druhé auto dražší než první
Jinak Teslu Y jsem málem koupil, jen dotace vyschly rychleji než jsem to stačil realizovat. Model 3 mi přijde malej a přístup do kufru nic moc. Vzhledově asi lepší, ale na to to nejezdi.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 11:24
od devotional
Mexican, k tvojmu postu nemám čo dodat, fakt suhlas. len práve na také "masochsitické" jazdenie je BEV ideal. v kolonach to prd žerie, nemá to ani prevodovku, motoru (autu) také skákanie vobec nevadí
motorol:
ak by som sa nechal zamestnat v meste bydliska, tak bud na urade zametam chodníky, alebo som traktorista. Obe povolania si velmi vážim, ale život ma zaniesol uplne inam.
No ked sa tak zamyslím, tak som za druhé auto som dal skutočne viac ako za to "hlavné". ovela menej ho šetrím,pretože je skutočne každý den na cestách, dokonca musí parkovat vonku...kupoval som ho pre manželku a deti a hamba by ma fackovala ich nechat jazdit v popolnici, zatial čo si ja vozím zadok v premiovkach
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 11:48
od motorol
Kdepak, ještě bys mohl dělat v IT, tam začíná být jedno kde sedíš, hlavně že jsi na netu. Popřípadě ve škole/školce pokud tam je. Dále na benzince, hospodě, obchodu…
Jinak já odpor k BEV vidím jinde: kdo dela v autoservisu, ten je proti, protože mu to bere práci. Kdo má firemní auto, přece nebude dobíjet služební doma za své nebo čekat někde na nabíječce. Kdo kupuje ojetinu ten se už dekádu dopředu bojí výměny baterky.
Jinak první auto beru jako hlavní, které je dražší a jezdí se s nim více. Druhe je za mě popelnice na popojeti nekam kousek k vlaku/do prace/na sbernej dvůr.
Nikde jsem nepsal, ze bych tou popelnici nejezdil sam.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 16:20
od mozecek
vzhledem k memu uziti mozna bude cesta koupit levne ojete EV s KO baterkou v pripade ze bude nasledne mozne poridit levnejsi malokapacitni baterii
.. vim budu snit dal
Ale jeste hloupej dotaz k umisteni wallboxu kdyz bych se rozhodnul do garaze - dopredu/dozadu pripadne i ven vlevo/vpravo :O Evropske spalovaky maji nadrz vzadu vpravo / korejci vzadu vlevo - tankovat okolo auta je docela opruz takze na benzinku jezdim ke stojanu co bliz nadrzi. Se spalovakem jsem naucenej jezdit do garaze cumakem napred - vyfuk smrdi ven a veci z kufru se vytahuji taky lepe. U EV vyfuk urcite neresite, ale do kufru asi taky lepsi od vrat. Tedy cumakem dopredu, tak a kam s wallboxem
A posledni dotaz .. ma na EV nejaky smysl mit "servisni sachtu" jakoze aspon rygol
) asi ne ze
jedine co clovek muze doma resit je nejake odrbani brzd apod a na to staci auto na heveru a sundat kolo.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 16:30
od devotional
sme priekopnici v upgrade bateriek (pan Havrda) ani nie tak kvoli poruchovosti (aj ked musím priznat, že uplne prve ročníky 2014 s tou najmenšou baterkou problemy mali) ale kvoli tomu, že si ludia chcu auto nechat, hoci ma aj 10 rokov, ale chceli by tam mat dojazd cca 300km
https://www.i3upgrade.cz/en/
s BEV možeš do garáže ako chceš
ja som vsadil na klasiku a prpravu mám na zadnej pravej strane, kedže ale nieje problem kupit WB so 7m kabelom, tak ono to je v podstate jedno
k poslednej otázke. pri BEV možeš v podstate riešit 2 veci
brzdy (plus brzdovka)
pelovy filter
ani na jedno jamu nepotrebuješ
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 16:32
od Mi.Ha.
Šachtu už nikdo dnes neschválí u baráku.
A u boxu je kabel dlouhý dost,já to mám pod přístřeškem vedle baráku pro auta.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 17:04
od Mr. HYUNDAI
Zásuvky jsou na BEV kolem dokola
- Kona a Niro v přední masce, KIA EV6 v zadním světle, Renaulty v pravém předním blatníku mezi kolem a předními dveřmi a pak klasika v zadních blatnících vlevo nebo vpravo...
Já první auto parkuju po čumáku a druhé po zadku, tedy kuframa k sobě - obě auta mají zásuvku v LZ blatníku, takže od wallboxu stačí v poho i kabel 5 metrů a kufry jsou super přístupné.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 17:29
od Mexican
na BEV mozes riesit viac veci ako len brzdovku a pelovy filter. V zasade to iste, co na modernom ICE - tz vsetky podvozkove diely. Aj ked ak to ma elektronicky riadene tlmice a napriklad elektronicku parkovaciu brzdu je to uz taka ta vyssia divci ako sa hovori. Vzhladom k rekuperacii sa asi clovek samodomo bude musiet venovat brzdam (aby netuhli).
Ono, treba si objektivne priznat ze okrem mozno vymeny oleja uz clovek doma toho vela s motorickou castou neurobi ani so spalovakom
Ja by som jamu chcel (a myslim ze by som vyuzil
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 18:34
od dibarbora
Z dlhodobého hľadiska bude na mimozáručný servis BEV treba trochu iné hlavy... v prvom rade majstrov, čo si budú vedieť poradiť s rozbalansovanou trakčnou batériou... nikdy nie problém celá batéria ale pár (často jeden) článok, ktorý zo sebou potom ťahá celú batériu. A hneď za nimi šikovných a znalých elektronikov, ktorí si dokážu poradiť(bez relevantnej servisnej dokumentácie) s poruchami meničov, driverov a ostatnej výkonovej "bižutérie" v BEV prípadne s ostatnou palubnou elektronikou, ktorej je plná kabína...
V tomto kontexte vždy pobavia plány niektorých majiteľov nových áut ako si ich nechajú 10-20 rokov apod. Pritom napr.
nie je schopný dať ani len 5r záruku na infotaiment. Ktorý je už v novom aute integrovaný takým spôsobom do obsluhy vozidla, že jeho náhrada nejakou čínskou hračkou nehrozí a jeho výmena stojí 1/3 časovej ceny auta....
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 19:10
od devotional
ak si človek plánuje menit doma tlmiče, ramena atd, tak samozrejme sa v garáži diera hodí (btw kolko nás takych tu je?)
na veteránovi je mega zložity podvozok aj po tych 50 rokoch a aj ten blby tlmič vymením bez tej diery
osobne niesom žiadny mechanik, ale v servise som už nebol roky. olej, brzdy, filre, diagnostiku si robím sám a asi som mal take štastie, že sa mi zatial nič nepokazilo, čoby som si sám nedokázal vymenit/poradit si.aj na tom veterane si robím uplne všetko sám a na to mi stačia obyč nájazdy
dalibora: musíš specifikovat, čo je u teba nové auto. BMW mám od 2015, ťahá mu na 190k km a planujem si ho nechat do rozpadu.od záruky (ktorá skončila 2018 auto v servise nikdy už nebolo
BEV (BMW i3) bude mat v jari 6 rokov a to plánujem dojazdit tiež (či už to bude 10,15 rokov je vo hviezdach) a to tiež odkedy ho mám (januar 2022) nikdy v servise tiež nebolo
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 15 lis 2024, 19:15
od idam.i
K RR je jama tak akosi automaticky.Klasik a k tomu klasika.