Stránka 162 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 20 kvě 2022, 22:08
od csgut
S žádným probuzením bych nepočítal. Na grafu to neukázal nikdy nikdo. Je pryč doba, kdy by si díly ve v motoru "sedaly". Jediná vysvětlitelná věc = zvyk, naučení se. A navíc prvních 1000 km se omezuje řidič otáčkama (aby si to sedlo
...), pak už se přestane bát to trochu vytočit a ejhle, ono to na trojku jede najednou líp, než do té doby, kdy už tam byla dávno čtyřka, pětka.
Klíčkem stahovat okno asi nenaučí, to nebude softwarový nejspíš... :/
Google česky zatím v autě poslouchat taky nenaučíte, jen to zatím umí česky mluvit. Nevím proč, když už jinak mluvenou češtinu Google v různých aplikacích přijímá...
Dlouhá dvojka? Co vlastně chápete pod pojmy dlouhá/krátká? Jakože velký rozsah otáček využitelnejch? To například mně naopak vyhovuje plně.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 20 kvě 2022, 22:23
od pirko7
csgut, ja si to taky myslim, ještě mě napadlo že to utlumuje řidící jednotka. Ale taky to bude to že tomu pak budu více dávat za uši.
Dlouhá dvojka... no u starého vozu jsem se na jedničku jenom rozjel a dal jsem za 2, tady když to udělam tak to auto opravdu nezrychlí ale děsně jakoby poskočí a musí se probudit že vlastně chci jet joo chci jet
. A je to dané tím že já odřadím z jedničky na 2000ot. a dvojka tam v ten moment má pouhých 1300rpm cca. Takže abych měl takovej ten svižnější rozjezd musím odřadit z jedničky spíše na 3500rpm. No a to už mi příjde že to docela řve, jako bych chtěl zavodit a ne se jen rychle rozjet do ucpaného kruháče, nebo křižovatky
. Kdežto když řadím z dvojky na trojku, tak už to takove není, na tu dvojku by se snad dalo jezdit i na 80km/h
.
Ale sakra musím pochválit tu řadicí paku, jako z pětky na šestku, nebo z te jedničky na dvojku to tam snad navadí samo, jak kdyby ta paka věděla že chci do strany a ne jen dolů.
Vubec mi nepříjde že bych ji musel tlačit do boku aby mi tam nespadla 4řka.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 20 kvě 2022, 23:13
od csgut
Jo takhle. Takže krátká jednička i takovou trochu příčinou
... To už tu pár lidí řešilo postěžováním si drobným
.
Řazení mi taky přijde pohodový.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 04:42
od willy50
pirko7 píše: ↑20 kvě 2022, 20:43
A mimnochodem ta dlouhá dvojka nikomu nevadí?
Dvojka není dlouhá, do 4 r.s. je převodovka poskládaná zcela rovnoměrně:
1000rpm speed:
(km/h/mph)
I:
7.2 / 4.5
II:
13.3 / 8.3
III:
19.8 / 12.3
IV:
26.2 / 16.3
V:
30.4 / 18.9
VI:
35.1 / 21.8
Ta tabulka se pěkně rozházela
Ale snad je to zřejmé.
Schválně si zkus kolik Ti ukazuje tachometr při 3000ot. u jednotlivých převodů.
(20, 40, 60, 80)
Na vině Tvého pocitu je Uhnije(emise), stěžuj si v Bruseli!
(třeba jen nezvládnutý motor management
)
A mimochodem, řadit nahoru s 2000ot., není to trochu málo Antone Pavloviči?
Že Ty v práci řídíš autobus?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 14:06
od i30mpact
Nn, to je jeden z návyků úsporné jízdy - jedničku jen na rozjezd a hned dvojku. Ale v i30 je to akorát recept na poskakování.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 16:04
od Minko
To nebude len i30 ale asi vlastnost
tiez sa mi stava to iste na i20 a riesenie je fakt len vytiahnut jednotku nech si trochu zareve a az tak tam dat 2
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 18:41
od pirko7
Willy diky za ten soupis. Ted mi je jasny ze na vine je hodne kratka jednicka
. Ja standardne odrazuju az za 3000. Ale u jednicky si z dob autoskoly pamatuju jenom se rozjet. A tady je to takova buracive kdyz se rozjizdim s jednickou az k 3500
. Zas ta jednicka ma takovej peknej odpich to je fakt, kazdej mi rika jak to je frcak. Dalnici nikomu radeji ale neprezentuju
.
Dneska jsem porovnaval 1.2 tsi rapida 63kw. Pocitove je to podobne rychle auto. Jen s vyhodou ze stejny usek jezdi o litr levneji
. Ale zas na to ze tam je to turbo je to vlastne fajn pro DPi.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 21:23
od jeseter22
Dneska cesta 20 km za kamarádem. Okreska, vesnice, městský okruh, město, provoz minimální. Spotřeba 4,4 l/100. Cestou zpět byl provoz horší, semafory, auta, dvakrát jsem musel na okresce z 90 zpomalit na 20 kvůli cyklistům, takže výsledná spotřeba tam i zpět 4,9. Brzdou provozu jsem nebyl, spíš ostatní brzdili mě.
S motorem jsem spokojený. Větší výkon a zrychlení bych občas ocenil, ale při koupi jsem tušil do čeho jdu a očekávání to splňuje. Předjíždět se dá, spotřeba slušná, řazení přesné. Cukání při přeřazení mezi 1 a 2, které tady mnozí zmiňují nepociťuji. Hluk na dálnici je snesitelný.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 21:38
od pirko7
Jezdit pod 5 litrů a nebýt brzdou provozu mi je ale opravodovou záhadou a to opravdu nejezdím brzda plyn ke každé křižovatce
. Abych se z obce pěkne rozjel, musím podřadit, jinak ty auta za mnou co mají turba nadavaj proč už nemám kilo, když jsem za vsí a už mě předjížděj
.
Já snad pojedu trasu jen pro radost na spotřebu, zda se mi povede pod 5L, ale obávám se že v mé kopcovité oblasti prostě nemožné.
Já měl dnes 5,7L (radoval jsem se dokud jsem nezjistil že 1.2rapid měl 4,3L, objem je objem).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 22:32
od csgut
Spíš to je obecně o technologii turbobenzínu, resp. turbu obecně. O úsporné 1.9 TDI ví snad celé Česko
...
Gratuluju ke spotřebě u našeho atmo. Ale nebýt brzdou provozu při takové honbě za minimálními litry jde pouze opravdu jen tehdy, když není provoz žádný, to se na mě nezlobte
.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 21 kvě 2022, 23:33
od jeseter22
Až pojedu příště zkusím to nahrát třeba na kameru pro představu. Znalost trasy také hodně pomáhá. Nejvíc ale minimální víkendový provoz. V pracovní den by spotřeba byla minimálně o litr vyšší. Příště bych mohl zkusit jet rapidem 1.2 tsi 81 kw, ale asi by to nebylo přesné srovnání, protože na rapid nejsem zvyklý. A taky se do kufru blbě dávají pruty na ryby.
V létě se snad dostanu do Švédska, tak su zvědavý, jaký bude dlouhý dálniční přesun přes Německo, a kam se půjde dostat se spotřebou na rovných švédských silnicích, kde je maximální rychlost 80 km/h.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 22 kvě 2022, 08:27
od Axel.Foley
jeseter22: Ono záleží kam a kudy pojedeš. Ve Švédsku nejsou jen rovné silnice a jen povolených 80
Jezdí se tam ale skvěle
Jo, a připrav se na cenu benzínu a na to, že spousta benzinek jsou pouze dva stojany bez zázemí a tankování funguje jinak než v ČR.
Omlouvám se za OT.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 22 kvě 2022, 09:08
od Maras
Pojďme zpět k motoru 1.5DPi. Ohledně spotřeby. Včera jsme byli autem v obsazení 2 lidi na Velké ceně Mohelnice v truck trialu.
Mimochodem - událost to byla úžasná, doporučuji. Cesta tam je cca 80% dálnice. Nastavil jsem 125 tachometrových, čili podle GPS 120 km/h. Byl silný vítr a protivítr. Spotřeba tam 6,1 na polský benzín bez aditiv, ty jsem zapomněl nalít. Cestou zpátky opět vítr, ale už o něco slabší a hlavně boční, zapnutá klimatizace a opět 125 tachometrových - výsledek vidíte na fotce
- IMG_20220521_214816 (1).jpg (87.44 KiB) Zobrazeno 593 x
. No jsem opravdu s tímto motorem spokojen, proto už mám objednáno nové, úplně stejné auto jen s výbavou smart.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 22 kvě 2022, 09:20
od Mouse80
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 22 kvě 2022, 12:04
od willy50
Mouse80:
Zkus(pokud nespěcháš) rozjet jedničku na cca 2500ot. dej dvojku a pomalu s plynem, pokud to hned přišlápneš, pak se to jakoby dusí.
Mi se to celkem osvědčilo, celkově si myslím, že s řazením větší problémy nemám.
*
Jo a popojížďky po městě, ty zvedají spotřebu pěkně.
Poslední jizda na nákup do blízkého města:
z domova do města (asi 15km) 5,4 potom několik bodů zájmu (myslím 6), celkově stráveno ve městě 3 hodiny, spotřeba stoupla na 6,2. Po příjezdu domů bylo 5,8.