hyundai i30 - 3. generacia

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
stofo
*
Příspěvky: 17
Registrován: 27 říj 2017, 08:37

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od stofo »

lanzendorfer píše:Víčko nádrže je zvětšené a je tam místo pro tankování močoviny, protože ty auta už byly projektované s tím, že to tam bude, takze 100% informace, je to u hrdla na tankování nafty :D/

dakujem
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Axel.Foley »

stofo: Interval výměny oleje po 30000 km / 24 měsících je šílenost za předpokladu, že auto jezdí kombinaci krátkých a dlouhých tras. Když budeš jezdit pouze dlouhé trasy, budiž, v opačném případě doporučuji zkrátit na polovinu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
stofo
*
Příspěvky: 17
Registrován: 27 říj 2017, 08:37

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od stofo »

Axel.Foley píše:stofo: Interval výměny oleje po 30000 km / 24 měsících je šílenost za předpokladu, že auto jezdí kombinaci krátkých a dlouhých tras. Když budeš jezdit pouze dlouhé trasy, budiž, v opačném případě doporučuji zkrátit na polovinu.

To máš asi pravdu, poradte aký motor zobrat? sme 4členná rodina deti 4 a 1rok, denne dochádzam do práce cca 25km, sem tam dlhsie trasy cca 200km, stačil by aj ten 1 liter alebo 1,4 poprípade 1,6crdi?

ten 1liter má tiez filter pevných častíc ako nová 1,4tgdi?

mam v tom chaos
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od dibarbora »

Na tvoj najazd by som riesil benzin ak som dobre dopocital tak 15tkm mas rocny strop. Na nafte priplatis 1200e pri kupe. To sa ti v rozumnom case nevrati.
Tgdi motory uz maju filter pevnych castic.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 187
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od drobcek73 »

stofo píše:
Axel.Foley píše:stofo: Interval výměny oleje po 30000 km / 24 měsících je šílenost za předpokladu, že auto jezdí kombinaci krátkých a dlouhých tras. Když budeš jezdit pouze dlouhé trasy, budiž, v opačném případě doporučuji zkrátit na polovinu.

To máš asi pravdu, poradte aký motor zobrat? sme 4členná rodina deti 4 a 1rok, denne dochádzam do práce cca 25km, sem tam dlhsie trasy cca 200km, stačil by aj ten 1 liter alebo 1,4 poprípade 1,6crdi?

ten 1liter má tiez filter pevných častíc ako nová 1,4tgdi?

mam v tom chaos
Stofo - výber nechám na teba, ale vôbec by som sa nebál dízla...
Moje predchádzajúce tri autá boli naftové - na poslednom C4Picasso som najazdil takmer 170000 km, pričom denne som autom jazdil do práce v Bratislave (10 km tam a 10 km späť - často v kolónach). Raz-dvakrát mesačne výjazd po Slovensku, v zime Tatry, v lete posledných šesť rokov Chorvátsko (počas dovolenky okolo 2000 km). Ročne som najazdil (za posledných 5 rokov) od 18 000 do 24 000 km. Takže ak najazdíš ročne viac ako 15 000 km, kľudne choď do nafty. Ak máš nájazd len okolo 10 000 km ročne, čisto z ekonomického hľadiska sa ti vyplatí benzín. Dnes je už zbytočné hovoriť, že sa ti nafta naoplatí na kratšie trasy kvôli filtru pevných častíc, lebo od leta ho už povinne budú mať aj benzínové motory... Podľa mňa, benzín ti budú radiť takí, čo v živote v aute s naftovým motorom nejazdili...

P.S.: V citroene som mal 1,6 HDi (80 kW/109 PS) a interval výmeny som mal 30tisíc,resp. 2 roky, ako má Hyundai. Ja som olej s filtrami menil raz ročne pri 20 000 km a motor šlapal ako hodinky...

P.S.2 pre dibarbora: u mňa bol rozdiel konečnej ceny medzi benzínom a dízlom niečo vyše 600 €, takže hoci som mal skúšobné jazdy a j na 1,4 turbo benzíne a uvažoval som o benzíne, pri cenovom rozdiele 600 € som si spočítal pri priemernej spotrebe a priemernom rozdiele medzi cenou benzínu a nafty, že mne sa tých 600 eur vráti cca po dva a pol roku (cca 50 000 km)...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
stofo
*
Příspěvky: 17
Registrován: 27 říj 2017, 08:37

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od stofo »

drobcek73 píše:
stofo píše:
Axel.Foley píše:stofo: Interval výměny oleje po 30000 km / 24 měsících je šílenost za předpokladu, že auto jezdí kombinaci krátkých a dlouhých tras. Když budeš jezdit pouze dlouhé trasy, budiž, v opačném případě doporučuji zkrátit na polovinu.

To máš asi pravdu, poradte aký motor zobrat? sme 4členná rodina deti 4 a 1rok, denne dochádzam do práce cca 25km, sem tam dlhsie trasy cca 200km, stačil by aj ten 1 liter alebo 1,4 poprípade 1,6crdi?

ten 1liter má tiez filter pevných častíc ako nová 1,4tgdi?

mam v tom chaos
Stofo - výber nechám na teba, ale vôbec by som sa nebál dízla...
Moje predchádzajúce tri autá boli naftové - na poslednom C4Picasso som najazdil takmer 170000 km, pričom denne som autom jazdil do práce v Bratislave (10 km tam a 10 km späť - často v kolónach). Raz-dvakrát mesačne výjazd po Slovensku, v zime Tatry, v lete posledných šesť rokov Chorvátsko (počas dovolenky okolo 2000 km). Ročne som najazdil (za posledných 5 rokov) od 18 000 do 24 000 km. Takže ak najazdíš ročne viac ako 15 000 km, kľudne choď do nafty. Ak máš nájazd len okolo 10 000 km ročne, čisto z ekonomického hľadiska sa ti vyplatí benzín. Dnes je už zbytočné hovoriť, že sa ti nafta naoplatí na kratšie trasy kvôli filtru pevných častíc, lebo od leta ho už povinne budú mať aj benzínové motory... Podľa mňa, benzín ti budú radiť takí, čo v živote v aute s naftovým motorom nejazdili...

P.S.: V citroene som mal 1,6 HDi (80 kW/109 PS) a interval výmeny som mal 30tisíc,resp. 2 roky, ako má Hzundai a olej s filtrami som menil raz ročne pri 20 000 km a motor šlapal ako hodinky...
to je pravda čo píšeš aj my plánujeme výlety po SR + na dalsie roky more, predajca vie dat vačšiu zlavu na fleet pre dízel tak ten rodiel uz nieje az taký velký tak preto mám v tom chaos.
ale aj ja osobne sa priklánam k dízlu tak uvidíme ako to dopadne.
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 187
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od drobcek73 »

stofo píše: to je pravda čo píšeš aj my plánujeme výlety po SR + na dalsie roky more, predajca vie dat vačšiu zlavu na fleet pre dízel tak ten rodiel uz nieje az taký velký tak preto mám v tom chaos.ale aj ja osobne sa priklánam k dízlu tak uvidíme ako to dopadne.
Presne tak na benzín má predajca nižšiu fleetovú zľavu ako na dízel - preto som išiel do dízla. My sme rodina 2+1, takže tie výlety po Slovensku a v súčasnosti už ja na dcérine gymnastické súťaže (SR, ČR, HUN) sa ten ročný nájazd úplne ľahko šplhá na 20 000 km ročne...
Skús si dohodnúť skúšobnú jazdu s dízlom a s benzínom a rozhodni sa:-)

Ako som písal, mal som predtým dlho naftové motory, ale Hyundai ma veľmi milo prekvapil svojím odhlučnením... skutočne, keď sedím v aute, nevnímam, že mám pod kapotou dízlový motor (áno, majitelia 1,4 TGDi sú na tom ešte lepšie, tam je to ešte tichšie)... To sa nedalo napríklad povedať o Opel Astra ST, s ktorým som porovnával i30 kombi. Tam som okamžite vedel (podľa zvuku), že sedím v dízli...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2234
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od dibarbora »

To drobcek:
S naftakom mam skusenosti celkom dost
Na tdi passate a bmw 318d som nabehal nejakych 200tkm. Kedze to boli jazdenky tak aj nejake tie naftove peripetie boli ako cerpadlo alebo cistenie dpf.
Ked som riesil nove auto a padlo rozhodnutie pre :hyu: , tak som silno uvazoval aj o nafte. Rozdiel som mal 900e, co pri rocnom najazde 25-30tkm by znacilo navratnost po 2,5 roku, takze pohoda.
O benzine rozhodli problemy s dpf v minulej generacii i30.
Teraz sa to vsak vyrovnava instalaciou gpf u benzinov.
Scr katalyzator zase umoznuje optimalizovat lepsie prevadzku dpf u naftaka, takze cas ukaze co bude vhodnejsie.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
pico.sc
*
Příspěvky: 14
Registrován: 11 úno 2018, 11:48

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od pico.sc »

i30 N Line 8) s 1.4 T-GDi

Leto/jeseň 2018

https://www.youtube.com/watch?v=RbFgkvAyoNk
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Axel.Foley »

#-o :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od petzl62 »

jsem zvědav na cenu ](*,) :roll:
Naposledy upravil(a) petzl62 dne 19 črc 2018, 22:19, celkem upraveno 1 x.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od asd111 »

pico.sc píše:i30 N Line 8) s 1.4 T-GDi

Leto/jeseň 2018

https://www.youtube.com/watch?v=RbFgkvAyoNk
no...ja bych tam radsi videl 1.6T-GDi, 1.4T-GDi sice jezdi pekne,ale rozhodne ne sportovne :-)
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
pico.sc
*
Příspěvky: 14
Registrován: 11 úno 2018, 11:48

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od pico.sc »

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl62 píše:jsem zvědav na cenu ](*,) :roll:
Určitě bude "lidová" :lol: Akorát teď tak přemýšlím, jaké "české nej..." nebo "1. český..." marketing u :hyu: pro tohle auto vymyslí :-k :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Mirus30 »

Ta cena bude pomerne vysoka, pokud se da porovnat s Nemeckem, tam uz se o tom bavili a je tam rozdil 1500€ od standardniho Nka, coz je za me nesmysl.....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“