Hošani, už se mi po vás stýskalo, tak jsem se přišel podívat. Nejdřív trošku píchnu do vosího hnízda
:
- IMG_20220513_170357.jpg (65.06 KiB) Zobrazeno 607 x
No a teď k tomu, co se tady píše...
petzl62 píše: ↑22 kvě 2022, 20:49
Přitlač, Chasník má aktuálně si tipnu tak cca 80.tis.
A jeho spotřeby pod 4l/100km raději nevidět
Ale jinak co vím, tak si vůbec nestěžuje
Petzl62, jsi totálně mimo, já budu mít 80 tis. až zítra
- tacho 80k.jpg (91.18 KiB) Zobrazeno 607 x
A teď vážně (i když já to moc neumím...), super odhad - poklona
csgut píše: ↑23 kvě 2022, 14:44
Mám takovou teorii...
Kdo má celkovou! spotřebu pod 5.5, tak musí splňovat alespoň 3 následující kritéria:
(a) vyjíždí pouze v bezvětří a teplotě 15 °C,
(b) ještě ani sekundu netočil nad 3000 otáček,
(c) jezdí pouze z kopce,
(d) nepředjel ještě ani cyklistu,
(e) předjel ho aspoň 2x trabant,
(f) neumí počítat,
(g) neumí číst.
A neštvěte mě
... Spotřebu jsem nikdy nehrotil, v podstatě až ze zajímavosti a na základě toho, že mi to monitor vnucuje. Jo a taky asi i na základě cen benzinu a nafty
.. Nicméně mám zatím takový závěr ze svých jízd, že při docela rychlostně dost volných plynulých jízdách na dálnici/okrscích/semtam nějaký kopeček, nebo spíš i kopec, ale opačným směrem zase zkopec, se dostanete na nějakých 6 litrů. A to se vyhýbám od doby nového auta zbytečným crcačkám po městě,... Kdo má spotřebu okolo 4.5 litru a jezdí rychlostní povolené limity a zároveň nesplňuje výše uvedená kritéria, vyžaduju schůzku. Pojedu v závětří klidně na laně a vsadím se, že i tak budu mít spotřebu o litr a půl více
.
Jo a nejsem lempl na spojce, ani plynu. Důkaz: Vůbec nevím, o jakém poskakování mezi jedničkou a dvojkou je řeč, čestně
..
Na teoriích je krásné to, že jsou to teorie.
a) to bych byl rád, kdybych při jiných teplotách nemusel jezdit do práce, ale realita je jiná
b) co je špatného na otestování funkce omezovače? Aspoň vím, že ho mám. Ono je ekonomičtější na 5 vteřin dát při předjetí plnej kotel a potom si jet svoje, než se přizpůsobovat jinému tempu, které je často neekonomické. Jen za poslední víkend omezovač 4x (na dvojku 3x a jednou na trojku), ale třeba když to chceš rozjet na 200, tak musíš potáhnout pětku na limit a pak teprve řadit, na šestku to nad 180 prakticky neakceleruje. Klasická technika jízdy s atmosférou.
c) z kopce za 5,5? Ledaže bych roztahoval vybitou TESLU...
d) ti skáčou před kapotou sami do příkopu, protože pod nárazníkem nemám to směšné chrchlátko, ale dokoupil jsem klakson
e) jenom jednou, pak jsem zjistil, že to smrdí a od té doby je vytlačuju mimo vozovku
f) nepotřebuju, to si najdu na gůglu
g) odhalil jsi mě, čte mi to žena a taky píše a je ukrutně nasraná, protože neumím být stručný
Mexican píše: ↑23 kvě 2022, 15:23
...On sa da dosiahnut slusne vysoky rychlostny priemer aj nizsou rychlostou - ja napr jazdim okresky rychlejsie a dialnice pomalsie, manzelka naopak. A ja tu trasu zajazdim pokojne o 3/4 litra na 100 menej, bez nejakeho snazenia sa
Přesně tak, tímto se dá docela ušetřit peníze, aniž by se ztrácel celkový čas jízdy.
Mexican píše: ↑23 kvě 2022, 15:23
Tiez si myslim, ze pod 4l s 1,5DPi dlhodobejsie proste nejde. Nejaky testovaci okruh za idealnych podmienok mozno ano
Realne aj 5,5-6l je vyborna spotreba a ako som tu pisal mnohokrat stve ma ze 1,5Dpi Hyundai a Kia nemontuju do Rio, i20, Bayonu a Stonicu
To víš, že pod 4 dlouhodobě nelze, pouze, když se zadaří trasa. A s poslední větou souhlas, vedle 1.5 DPI 6M je 1.2 DPI 5M nesmysl, spotřeba je téměř totožná a jízdní komfort a s tím související bezpečnost nelze srovnat.
milosh píše: ↑22 kvě 2022, 16:46
Maras: Spotřeba super, ale mě by zajímalo, jestli už zde je někdo, kdo má s autem najeto třeba 100 000km, pokud tu někdo takový je. Osobně vždy hledím při koupi na spolehlivost motoru, než na to aby to mělo spotřebu jako nafťák
Ani s těmi 80 tis. nelze spolehlivost ještě hodnotit, to by měl vydržet v pohodě každý motor. Zatím vše bez problémů, ale to považuji při tomto nájezdu za samozřejmost. Výhodou je prodloužený servisní interval ve srovnání s T-GDi (alespoň pro můj vůz MY21 to platí), což snižuje servisní náklady. Zatím tedy 2 garančky a 3 vlastní výměny oleje v polovině intervalu, 1 sada zimních gum, 2 žárovky H7 (dobrovolná výměna, ještě neprdly, ale nevyhovovala mi svítivost) a sada předních stěračů, nic víc. Auto cajk, motor cajk.
Pocitový výkon je vyšší a jak už jsem tady dříve psal, je dost podobný motoru 1,6 CVVT (později označovaný 1,6 MPI), který má papírově o 15 koní víc. Dokáže být úsporný, ale je odladěný na svoji hmotnost, takže v zátěži spotřeba roste. Např. s 1.6 GDI jsem s přívěsem 1300 kg cestou do Vídně měl spotřebu 8,5, to samé si vzal motor 1.5 DPI při závozu zboží do Berlína, i když byl přívěs o cca 400 kg lehčí a 20 cm nižší.
Průměrná spotřeba od koupě 5,8, to je o půl litru míň než GDI, o litr míň než MPI a o půl litru víc než CRDI. Nejčastěji jezdím sám s pracovním vercajkem, tedy zatížení 150 - 200 kg. Většina pracovních jízd vede do Prahy, takže poskakování po městě si taky užiju. Za slušných podmínek (sucho, mírný provoz) se dá v létě běžně jezdit pod 5, v zimě lehce nad. Přívěs nebržděný bez plachty zvedne spotřebu na cca 6,5 - 7, bržďák s plachtou dle zátěže 7,5 - 9.
Ani při svižnější jízdě není vír v nádrži, tady je vidět spotřeba na trase Litoměřice - Berlín - Litoměřice. Kdo tu trasu zná, tak ví, že omezení je tam dost, navíc posledních 30 km v Berlínu je trvale 80 nebo 60, někdy i s poskakováním v koloně. Takže pokud chci udržet průměr 100, tak tam, kde to jde, musím tlačit 150 - 180. Ale i tak si to vzalo jen 6,3...
- Sluzebka Berlin.jpg (81.55 KiB) Zobrazeno 607 x