Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Ale srandista neříká, že ty co jsou spokojení, že jsou hlupáci. Jen tu říká, že když si někdo stěžuje, že je ten motor pomalej, tak ho přeci hned neukamenujeme, každej má laťku jinde. Já docela dost vnímám rozdíl u zahřátého motoru. Někdy si říkám jak to jede sušně, jindy zase jak to stojí za prd.
Každopádně v hodbách spotřeb jsem se dneska rozhodl jet na těch 2000 otáček, po cestě nějaké to předjíždění a jinak 60obec, mimo 100. Níže výsledky z víkendových výletů. Tohle beru jako své osobní maximum a raději auto nechávám v 2500ot. Samozřejmě u stoupáku jsem musel dost podřazovat, takže jsem celou cestu nedržel 2000ot. A na předjíždění 4000ot. A tam si dovolím tvrdit, že pokud to někdo drží na 2000 a někdo za nim jede, tak brzdou provozu je. Ten stoupák co je třeba jako výjezd z obce se to rozjíždí opravdu vlažně .
Každopádně v hodbách spotřeb jsem se dneska rozhodl jet na těch 2000 otáček, po cestě nějaké to předjíždění a jinak 60obec, mimo 100. Níže výsledky z víkendových výletů. Tohle beru jako své osobní maximum a raději auto nechávám v 2500ot. Samozřejmě u stoupáku jsem musel dost podřazovat, takže jsem celou cestu nedržel 2000ot. A na předjíždění 4000ot. A tam si dovolím tvrdit, že pokud to někdo drží na 2000 a někdo za nim jede, tak brzdou provozu je. Ten stoupák co je třeba jako výjezd z obce se to rozjíždí opravdu vlažně .
- Přílohy
-
- IMG-20220529-WA0020.jpg (14.82 KiB) Zobrazeno 1042 x
-
- 20220529_130029.jpg (31.35 KiB) Zobrazeno 1042 x
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
pirko7 - ak ti mozem dat nechcenu radu. Vykasli sa na spotrebu, neries ju. Mas na tachu 1000km. Nepodtacaj, netrap ten motor
Jazdi nalahko, kvaltuj a ked sa dobre ohreje ukazom mu 3500-4000 otacok Idealne na mensich kvaltoch
ked vyjazdis aspon 3-4 plne nadrze, mozes zacat riesit spotrebu. Dovtedy ten motor "rozvic a dostan do kondicie"
Jazdi nalahko, kvaltuj a ked sa dobre ohreje ukazom mu 3500-4000 otacok Idealne na mensich kvaltoch
ked vyjazdis aspon 3-4 plne nadrze, mozes zacat riesit spotrebu. Dovtedy ten motor "rozvic a dostan do kondicie"
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Proč nechtěná, každá rada dobrá. Já takto jak píšeš jezdím a rozhodně to tak dál budu dělat. Tohle byl spíš takovej nedočkavej test, na tuto tématiku se spotřebou. vždy jsem byl raději u 2500-3000, než na 2000. Fasinující je ten "kecálek". Podle něho bych asi jezdil na 1500ot.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Jo, pak můžeš začít ten motor pořádně podtáčet: https://www.youtube.com/watch?v=OJVNyQew7bk
P.S. ne, to není moje auto.
P.S. ne, to není moje auto.
Re: Motor 1.5DPi
Já řadím podle toho, jaký výkon od auta požaduju. Na rovince a z kopce opravdu nepotřebuju udržovat motor v otáčkách, takže řadím 6 a ať tam je klidně těch 1500 otáček. Do kopce to klidně rozjedu a nebojím se toho, když se ručička podívá až na číslovku 6000, ale pak tam zase sázím co nejvyšší rychlostní stupeň na udržení, buď 6 nebo i 5, když je to prudší kopec a auto už začne příliš zpomalovat.
Problém drtivé většiny řidičů je v tom, že neustále koukají a hodnotí auta podle výkonu motoru, ale úplně zapomínají na převodovku a kola, protože důležitý je až výkon na kolech. Takže pokud budete mít dvě auta se stejným motorem, ale jinak odstupňovanou převodovkou, tak budou mít i jiné zrychlení. A totéž platí, když na auto dáte kola o jiném průměru, tj. auto s menšími koly bude opět rychlejší. To je ten důvod, proč se Vám zdají starší auta s podobně výkonnými motory rychlejší. i30 má docela velká kola a také má delší převody. Vždyť si vemte, že ve 130 točí motor 3500, kdežto jiná atmo točili i 4500. Bohužel to neumím porovnat na nižších převodech, ale hádám, že budou také delší. Však kolik z nás si trochu stěžuje na to, že třeba dvojka je docela dlouhá, takže je třeba auto na 1 trochu víc vytočit.
Co se týče té super nízké spotřeby toho borce na videu, tak jsem mu musel připomenout, že jede z kopce. Jede cca od Zuberce do Žiliny, což je převýšení kolem 400 m. A krom toho začíná s ohřátým motorem.
Žena je zvyklá na silná auta. Ještě nedávno měla dvoulitrovou oktávku a nyní Peugeota 2008 1.2 96 kW. Je to sice o něco slabší a navíc benzín, ale jezdí se jí s tím pěkně. A když projela i moji i30, tak jí to nepřipadalo slabé, když se proháněla po dálnici mezi Libercem a MB i 160 km/h. Za to, když jela služební Fábií, tak to byl prý očistec.
A na závěr se musím smát, když někdo hodnotí auto po pár km. Dnes jsem dosáhl milníku 20 tis km.
Problém drtivé většiny řidičů je v tom, že neustále koukají a hodnotí auta podle výkonu motoru, ale úplně zapomínají na převodovku a kola, protože důležitý je až výkon na kolech. Takže pokud budete mít dvě auta se stejným motorem, ale jinak odstupňovanou převodovkou, tak budou mít i jiné zrychlení. A totéž platí, když na auto dáte kola o jiném průměru, tj. auto s menšími koly bude opět rychlejší. To je ten důvod, proč se Vám zdají starší auta s podobně výkonnými motory rychlejší. i30 má docela velká kola a také má delší převody. Vždyť si vemte, že ve 130 točí motor 3500, kdežto jiná atmo točili i 4500. Bohužel to neumím porovnat na nižších převodech, ale hádám, že budou také delší. Však kolik z nás si trochu stěžuje na to, že třeba dvojka je docela dlouhá, takže je třeba auto na 1 trochu víc vytočit.
Co se týče té super nízké spotřeby toho borce na videu, tak jsem mu musel připomenout, že jede z kopce. Jede cca od Zuberce do Žiliny, což je převýšení kolem 400 m. A krom toho začíná s ohřátým motorem.
Žena je zvyklá na silná auta. Ještě nedávno měla dvoulitrovou oktávku a nyní Peugeota 2008 1.2 96 kW. Je to sice o něco slabší a navíc benzín, ale jezdí se jí s tím pěkně. A když projela i moji i30, tak jí to nepřipadalo slabé, když se proháněla po dálnici mezi Libercem a MB i 160 km/h. Za to, když jela služební Fábií, tak to byl prý očistec.
A na závěr se musím smát, když někdo hodnotí auto po pár km. Dnes jsem dosáhl milníku 20 tis km.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
JackK78 je to relativne to smiatie sa. Ja sa smejem tym, co hodnotia po 20 000km (teda mohol by som sa, uz som harmonicky a pozotivny a snazim sa byt na ludi dobry, cha!)
Realne skusenosti su az po 100 000km (a to som len tak strelil). A potom prijde borec a povieze az po stvrt milione. A ja prakticky u 400 000km hovorim, ze auto ma uz nevie prekvapit, takze som nejaku tu rozumnu hranicu spoznania nasiel a mozem hodnotit. Kazdy to mame niekde inde. Mne v zasade tie skusenosti s autom ako takym pripadali uz asi objektivne (tz zlozil som si ruzove okuliare) asi pri 50 000km, po tretom servisnom intervale.
pravdaze, hodnotit auto po jednej/ dvoch nadrziach je priskoro. Podobne ako ked je clovek niekde v zahranici na 10 dni. Niekto sa vsak adaptuje skor, ma oci otvorene a podobne. Ja by tazke kvalty u atmosfery pri 1500 neradil, nerobim to ani u turbobenzinu ktory ma v tych 1700-1800 otackach uz nejaky vykon a krutak (aj ked ano, z kopca straci defacto zaradit cokolvek co udrzi otacky nad volnobehom)
Realne skusenosti su az po 100 000km (a to som len tak strelil). A potom prijde borec a povieze az po stvrt milione. A ja prakticky u 400 000km hovorim, ze auto ma uz nevie prekvapit, takze som nejaku tu rozumnu hranicu spoznania nasiel a mozem hodnotit. Kazdy to mame niekde inde. Mne v zasade tie skusenosti s autom ako takym pripadali uz asi objektivne (tz zlozil som si ruzove okuliare) asi pri 50 000km, po tretom servisnom intervale.
pravdaze, hodnotit auto po jednej/ dvoch nadrziach je priskoro. Podobne ako ked je clovek niekde v zahranici na 10 dni. Niekto sa vsak adaptuje skor, ma oci otvorene a podobne. Ja by tazke kvalty u atmosfery pri 1500 neradil, nerobim to ani u turbobenzinu ktory ma v tych 1700-1800 otackach uz nejaky vykon a krutak (aj ked ano, z kopca straci defacto zaradit cokolvek co udrzi otacky nad volnobehom)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Mexican, máš pravdu, že z pohledu auta těch 20 tis. km není nic, ale tady šlo právě o posouzení lidského soužití s vozidlem a to opravdu není něco, co poznáš během chvilky. Je to stejné jako se ženou, tu taky mnozí poznávají celý život
Co se týče otáček, tak právě čtyřválcové atmosféře můžeš s klidem nakládat plný plyn i při 1500 ot/min z řady důvodů. Nízký výkon a rovnoměrný chod čtyřválce negeneruje extrémní torzní kmity, takže motor nemá typickou charakteristiku podtočeného motoru. Známky podtočení jsou cítit až cca kolem 1200 ot/min a to tu nemáme ani dvouhmotu, která by ty kmity tlumila. Čtyřválcové turbo už je na tom hůře. Zde jsou větší torzní kmity a navíc je zde mnohem větší riziko LSPI, přestože ty turbomotory mají nižší staticky kompresní poměr. Jenže právě díky turbu jsou ve válcích větší tlaky a tedy i větší riziko LSPI. A nakonec tu jsou tříválcová turba, která k tomu všemu nasadí korunu ještě větší nepravidelností chodu, takže tyhle motory nemá cenu trápit pod 2000 otáček skoro ani lehkou nohou.
Co se týče otáček, tak právě čtyřválcové atmosféře můžeš s klidem nakládat plný plyn i při 1500 ot/min z řady důvodů. Nízký výkon a rovnoměrný chod čtyřválce negeneruje extrémní torzní kmity, takže motor nemá typickou charakteristiku podtočeného motoru. Známky podtočení jsou cítit až cca kolem 1200 ot/min a to tu nemáme ani dvouhmotu, která by ty kmity tlumila. Čtyřválcové turbo už je na tom hůře. Zde jsou větší torzní kmity a navíc je zde mnohem větší riziko LSPI, přestože ty turbomotory mají nižší staticky kompresní poměr. Jenže právě díky turbu jsou ve válcích větší tlaky a tedy i větší riziko LSPI. A nakonec tu jsou tříválcová turba, která k tomu všemu nasadí korunu ještě větší nepravidelností chodu, takže tyhle motory nemá cenu trápit pod 2000 otáček skoro ani lehkou nohou.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Rozum sa mi zastavuje pri prispevkoch kde sa jazdi do 2000 otacok a fotky s bomba spotrebou nech sa na mna nikto nehneva. Do 2000 mam jedine pri naštartovaní alebo pri pojazde v garazi. A to mame tiez atmo 1,6 mpi.
i30 kombi N line+ 1,5 T-GDi MHEV, Engine Red (2022)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
Re: Motor 1.5DPi
Tak pokud chceš jezdit ekonomicky nemůžeš motor točit. Příklad ustálená rychlost 60 km/h. Pro pohyb potřebuješ minimální výkon, ale motor můžeš točit následovně: 2 - 4500, 3 - 3000, 4 - 2300, 5 - 2000 a 6 - 1700. Spotřeba motoru ale roste s jeho otáčkama, takže nejnižší spotřebu bude mít auto právě při nejvyšším rychlostním stupni. Mít větší výkon auta neznamená, že motor bude mít při menší rychlosti menší zátěž. Naopak, takový motor bude při požadavku na nízký výkon přidušený, takže neekonomický. Naopak při požadavku na rychlou jízdu bude slabý motor v nevýhodě, protože se z něj bude dolovat výkon v neekonomickém pásmu vysokých otáček.
Automat řadí přesně v tomto duchu, tj. při akceleraci podřadí, aby se rychle dostal na požadovanou rychlost a poté, když řidič uvolní pedál, aby si tu rychlost udržoval, tak tam automat hodí co nejvyšší rychlostní stupeň. Kdyby ty nízké otáčky byly pro motor škodlivé, tak by automat takto neladili. Jenže problém řidičů je ten, že se neumí chovat jako ten automat a šlápnou na plný plyn bez podřazení. A tady jde pak o to, jak který motor je vůči takovému chování odolný. A já si stojím za tím, že u čtyřválcové atmosféry je tento způsob jízdy mnohem méně škodlivý než u tříválcového turba.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Motor 1.5DPi
Pjotr1 píše: ↑27 kvě 2022, 17:45 willy50 : je to o emocích. Určitě souhlasím že 30kW na přesun z A do B stačí, ale to pak nebude Autosalon ani toto forum, kde se schází lidi co je auta většinou baví. Když jsem měl půjčené 250kW auto tak mi emoce jen stříkaly, ale o moc rychleji jsem se z A do B nedostal.
Re: Motor 1.5DPi
inak keď sa bavíme o spotrebe, veľa robí aj kvalita povrchu vozovky. Napr. dlhodobo mám odsledované, že pri tempomatových 90 km/h na rovných úsekoch tak Benkova Potôň- Lehnice je totálne rozmrdaná cesta (hopká to tam na štýl D1 v ČR) + okrem výtlkov je na niektorých miestach hrúbka asfaltu tak žalostná že vykukuje podkladový betón, tak so svojim autom dosahujem podľa PP aktuálnu spotrebu v oscilácii 5,0-5,5 l/100 km, pričom v úseku Lehnice- kruháč Shell Štvrtok na Ostrove to je 4,5-5,0 l/100 km. "miernym stúpaním/klesaním to tiež nebude, nakoľko tieto údaje dosahujem tam aj späť na týchto úsekoch.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
Hodne to bude asi o rychlosti.
Vcera jsem jel Přerov-Brno-Praha po D1, 2 lidi, tempomat na 140-145, a vysledek 6,8 l/100km. Je pravda, ze obcas me tam "vybrzdil" predjizdejici kamion, ale jinak celkem plynuly provoz.
V nedeli jsme jeli ve 4 lidech Přerov-Luhačovice-Přerov (cca 120 km), z toho cca 30km po dalnici na tempomat na 140km/h, zbytek okrsky (a jsou tam docela i kopce) a spotreba 6,2 l.
Takze moc to hnat na tempomat, kopec nekopec, vede k vyssi spotrebe.
Najeto mam cca 17kkm.
Vcera jsem jel Přerov-Brno-Praha po D1, 2 lidi, tempomat na 140-145, a vysledek 6,8 l/100km. Je pravda, ze obcas me tam "vybrzdil" predjizdejici kamion, ale jinak celkem plynuly provoz.
V nedeli jsme jeli ve 4 lidech Přerov-Luhačovice-Přerov (cca 120 km), z toho cca 30km po dalnici na tempomat na 140km/h, zbytek okrsky (a jsou tam docela i kopce) a spotreba 6,2 l.
Takze moc to hnat na tempomat, kopec nekopec, vede k vyssi spotrebe.
Najeto mam cca 17kkm.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Faktorů je opravdu hodně, já jsem si vyzkoušel klidnou a plynulou jízdu s otačky lehce nad 2000. Jindy jezdím na 2500 a dosáhl jsem hodně pěkného výsledku, i za předpokadu že jsem necitil že bych to auto jakkoliv trápil, nebo že by jízda byla moc pomalá. Je to jen takovej dojem. Podstatné je, že já žil v domnění že už je to na hraně, ale radič mi vždy říká zařadit ještě vyšší stupeň. Takže podle konstruktérů jsem měl stále ještě otačky vysoko.
Za celou dobu jsem si nevšiml že by mi pan rádce řekl, PODŘAĎ!
Nevím proč bych nemohl posoudit jak to auto jede po pár stovkách km. Tak jak posoudím jiné auto do kterého si sednu a jedu s nim třeba do brna služebně "jen" 400...
To bych potom nebral vážně ani výrok Jackové ženy, co se s DPI projela jen kousek po dálnici. Tam určitě nepotřebuje výkon k předjíždění.
Ale pokud tím vykouzlím úsměv na tváři někomu z tohoto forá, jsem jenom rád .
Jako ten Peugeot 2008 1.2 96 kW z nuly na sto zvládne za 9s, jak tohle auto výkonově vůbec můžeš porovnávat s DPI .
A kvalty tu skvěle popsal WILLY (doufam že nezustane utlumen), dvojka je akorád, ale jednička je extra krátka, super vystřelení, ale na odřadění k dvojce to chce přeučit zvyk .
Za celou dobu jsem si nevšiml že by mi pan rádce řekl, PODŘAĎ!
Nevím proč bych nemohl posoudit jak to auto jede po pár stovkách km. Tak jak posoudím jiné auto do kterého si sednu a jedu s nim třeba do brna služebně "jen" 400...
To bych potom nebral vážně ani výrok Jackové ženy, co se s DPI projela jen kousek po dálnici. Tam určitě nepotřebuje výkon k předjíždění.
Ale pokud tím vykouzlím úsměv na tváři někomu z tohoto forá, jsem jenom rád .
Jako ten Peugeot 2008 1.2 96 kW z nuly na sto zvládne za 9s, jak tohle auto výkonově vůbec můžeš porovnávat s DPI .
A kvalty tu skvěle popsal WILLY (doufam že nezustane utlumen), dvojka je akorád, ale jednička je extra krátka, super vystřelení, ale na odřadění k dvojce to chce přeučit zvyk .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Můžu mít jednu prosbu? Řešme spotřebu celkovou. Že ujedeme 20 kiláků za 4 a půl litru je krása a nádhera. Ale s celkovou spotřebou, kterou máte drtivá většina okolo 6 litrů, pakliže na spotřebu dbáte, okolo 7 litrů, pakliže na spotřebu dbáte méně, to nehne.
Proč? Protože spotřeba vytržená z normálu neříká o motoru vůbec nic. Poněvadž cesta zpátky vede do kopce, nebo nedej bože v protivětru.
A notoričtí lháči, co jezdí 10 km/h nad limit, většinou po dálnicích, a zároveň mají pod 6 litrů, ozvěte se klidně jako potrefené husy . Mám ověřeno několika provozy, že cokoli s průměrem rychlosti nad 120 km/h a alespoň 50 km zdolaných pod 6 litrů náš motor prostě nedá.
Proč? Protože spotřeba vytržená z normálu neříká o motoru vůbec nic. Poněvadž cesta zpátky vede do kopce, nebo nedej bože v protivětru.
A notoričtí lháči, co jezdí 10 km/h nad limit, většinou po dálnicích, a zároveň mají pod 6 litrů, ozvěte se klidně jako potrefené husy . Mám ověřeno několika provozy, že cokoli s průměrem rychlosti nad 120 km/h a alespoň 50 km zdolaných pod 6 litrů náš motor prostě nedá.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
a k tomuto su dobre data napr z Bluelinku o priemernej rychlosti za nejaku dlhsiu jazdu. Pretoze ano, s rychlostou sa zvysuje spotreba
samozrejme sa netreba nechat vyprovokovat par jazdami s nizkou spotrebou, ide o dlhodobejsi priemer a najma !!!!! naklady za palivo ak to clovek riesi (ak to neriesi tak v zasade je to cele jedno, vzhladom ale ze to vidim ze to tu riesite tak asi na tom zalezi
Pretoze je samozrejme ze niketo kto jazdi na Vervu 100 s lahuckou nohou bude na tom nakladovo paradoxne rovnako alebo horsie nez normalny pilot byvajuci pri polskych hraniciach s moznostou tankovania o stvrtinu az tretinu lacnejsieho paliva.
Preto to cele riesim spritmonitorom a tak viem, kolko ma vo finale (spotreba + cena paliva) vyjde 1km jazdy. S tym viem pracovat dalej napriklad ked planujem cesty do dalekeho zahranicia. Takze sa nenechajte rozhodit tym, ze niekomu to zerie tak ci onak. Internet toho znesie
samozrejme sa netreba nechat vyprovokovat par jazdami s nizkou spotrebou, ide o dlhodobejsi priemer a najma !!!!! naklady za palivo ak to clovek riesi (ak to neriesi tak v zasade je to cele jedno, vzhladom ale ze to vidim ze to tu riesite tak asi na tom zalezi
Pretoze je samozrejme ze niketo kto jazdi na Vervu 100 s lahuckou nohou bude na tom nakladovo paradoxne rovnako alebo horsie nez normalny pilot byvajuci pri polskych hraniciach s moznostou tankovania o stvrtinu az tretinu lacnejsieho paliva.
Preto to cele riesim spritmonitorom a tak viem, kolko ma vo finale (spotreba + cena paliva) vyjde 1km jazdy. S tym viem pracovat dalej napriklad ked planujem cesty do dalekeho zahranicia. Takze sa nenechajte rozhodit tym, ze niekomu to zerie tak ci onak. Internet toho znesie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023