Stránka 169 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2022, 07:04
od pirko7
csgut píše: ↑31 kvě 2022, 21:44
Můžu mít jednu prosbu? Řešme spotřebu celkovou. Že ujedeme 20 kiláků za 4 a půl litru je krása a nádhera. Ale s celkovou spotřebou, kterou máte drtivá většina okolo 6 litrů, pakliže na spotřebu dbáte, okolo 7 litrů, pakliže na spotřebu dbáte méně, to nehne.
Proč? Protože spotřeba vytržená z normálu neříká o motoru vůbec nic. Poněvadž cesta zpátky vede do kopce, nebo nedej bože v protivětru.
Chápu, já se s vým popojížděním po městě budu z průměru dost zkreslovat. Každopádně tady mám foto cesty tam a foto cesty zpět. Taky jsem si říkal že zpět to bude teda asi do kopce, zhoršilo mi to jen kroužení 10minut po sídlišti a hledání mista kam to auto zaparkovat (místo už prostě není
)
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2022, 13:14
od JackK78
Pirko7, posoudit auto můžeš po pár metrech, ale nemůžeš hned kritizovat věci, na které jsi zvyklý. Třeba, že každé auto řadí jinak a pokud jsi zvyklý na nějaký styl, tak po usednutí do jiného auta budeš nadávat. Nám se ženou zprvu třeba připadal divný ten malý volant u Peugeotu a jeho kokpit nahoře. Dnes už nám to nevadí až na jednu věc, kdy se svojí výškou mě horní hrana kokpitu stíní část displeje, který je příliš utopený.
Ano, ten Peugeot má vyšší výkon, ale že bych se s ním dostal z místa A do místa B o tolik rychleji? Nebo, že bych s ním jezdil rychleji? Nebo úsporněji? Z našich jízd mohu posoudit, že obě auta jsou v provozu dost svižná a dosahuji s nimi srovnatelné spotřeby při srovnatelném rychlostním průměru, což je docela smutný výsledek pro 1.2, která by měla být úspornější. Jenže ono to není nic překvapivého. Výkonnější auto nemusí být úspornější. Ono by bylo, ale při rychlostech tak nad 120 km/h. Ve finále tak platí, že po městě při pomalé jízdě je úspornější slabší motor a naopak při dálničních rychlostech, kdy se slabý motor trápí v otáčkách je úspornější právě ten výkonnější. Proto do cca těch 120 km/h nejsou mezi těmi auty moc velké rozdíly.
Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.
A tady na ukázku právě ten nesmysl, kdy se z jízdy vytáhne jen ta lepší část. Je to část cesty do práce s již zahřátým motorem. Prvních 6 km do kopce to udělá průměr cca 13 l/100 km. Zbytek cesty z liberecké Výpřeže do Stráže pod Ralskem je v podstatě skoro jen z kopce.
- Minimalní spotřeba_test.jpg (62.11 KiB) Zobrazeno 1170 x
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2022, 13:55
od milosh
Na podobný čísla je ještě brzy, po dovolených, kdy většina lidí uvidí, že to žere minimálně o litr míň než když s tím po zbytek roku jezdí kolem komína, sem bude hnedle dávat screen jak to má spotřebu jako oktávka TDI
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2022, 14:10
od Mr. HYUNDAI
JackK78 píše: ↑01 čer 2022, 13:14
Csgut, na dálnici při cca těch 120 km/h lze udržet spotřebu kolem 6 l/100, ale pak už to leze docela slušně nahoru. A to platí prakticky u všech aut a mnohem víc u SUV než normálního auta. Takže i když se 1.5 musí při vyšších rychlostech honit na vyšších otáčkách, tak kvůli lepší aerodynamice srovnává s tím Peugeotem krok i ve spotřebě. Tucson byl na tom ještě hůře, tam ta spotřeba narůstala už od cca 110 km/h. A přestože ten Tucson byl v naftě, tak kvůli jeho velikosti a hmotnosti jsem s ním měl větší spotřebu než s benzínovou 1.5, se kterou jezdím paradoxně i rychleji.
Náš Tucson Praha - Hradec Králové - 130 km/h = 6,2 litru nafty vs. Praha - Hradec Králové - 110 km/h = 5,2 litru nafty. V obou případech dálnice prázdná, vítr skoro žádný a teplota +/- jeden stupeň stejná.
Odpor vzduchu neroste s narůstající rychlostí lineárně, ale násobně. Což nejvíc vynikne při dálničních rychlostech, kdy už odpor vzduchu dosahuje v těch rychlostech nad 100 km/h znatelných hodnot.
Čímž chci pouze Tvoje citovaná slova potvrdit
.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2022, 18:13
od idam.i
Aj pre to sa držím pri zemy.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 01 čer 2022, 18:45
od Axel.Foley
Také lítám nízko
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2022, 09:40
od rs0158
když jsme u té spotřeby
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )
takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2022, 09:53
od Mexican
ak mozem: nejaka jedna pspotreba sa uz nedava dost davno. udava sa rozptyl a myslim dokonca v 3 alebo 4 skupinach. Je to metodika WLTP a ja s tromi autami co jazdim (pre Accenta to samozrejme neplati
*) ta spotreba pri ustalenej rychlosti sedi s rozdielom +-2 az 3 percenta. S jednym dokonca jazdim asi o 7% uspornejsie
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2022, 12:37
od JackK78
rs0158 píše: ↑03 čer 2022, 09:40
když jsme u té spotřeby
mám i30 kombi 1,5 81kW 2021
hromadné info za něco přes 6000km ukazuje 5,7 l/100km
počítadlo h.info jsem nuloval při tankování a to už jsem měl něco najeto.
do excelu zadávám tankování - na tuto vzdálenost mi excel vypočítal 6.17 l/100km
( samozřejmě nepočítám litry toho posledního tankování - ty jsem ještě "neprojel" )
takže to hromadné info na mně "marketingově" působí velmi příjemně ( 5,7 l/100km )
teda dokud si neuvědomím, že ve skutečnosti jezdím za 6,2 l/100km
Hromadné info mi sedí skoro přesně s daty na spritmonitoru. Ono jde taky o to, jak tu spotřebu sleduješ. Správně by jsi spotřebu měl sledovat tak, že napoprvé natankuješ do plna. A poté, co vyjedeš, tak teprve dalším dotankováním do plna zjistíš, kolik jsi toho projel. Proto je taky na spritmonitoru možnost zadat, že se jedná o prvotní tankování, které se do spotřeby nezapočítává.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2022, 13:00
od Pjotr1
mně počítač vylepšuje spotřebu o 0,2-0,4 l/100km oproti skutečnému dotankování. Ještě jsem neodsledoval zda větší rozdíl dělá město nebo dálnice.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 03 čer 2022, 13:20
od Minko
z mojich zistení PP auta to počíta celkom presne. Dlhodobú priemernú podľa PP mám 5,9. Podľa fuelio mám 6,1, avšak s evidenciou som začal v zime (nový mobil, nezálohujem takéto dáta) a posledné 3 tankovania už v teple a s letnými gumami aj napriek tomu že tam bolo kopu diaľnic, som bol vždy podľa prepočtu fuelia pod priemerom
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 04 čer 2022, 22:57
od jeseter22
https://youtu.be/BDXZpBDJObU
Ani se mi nechce věřit, že pod kapotou je 1.5 DPI. 0-100 pod 11 vteřin. S mým autem tohle testovat neplánuju.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 05 čer 2022, 09:17
od Pjotr1
auto by se mělo vyzkoušet ve všech jízdních režimech
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 05 čer 2022, 12:09
od Mouse80
Po 25 km bych to klidne zkusil. Se aspon procistej trubky. Pri zahratym motoru nevidim nic spatnyho to jednou protahnout do omezovace. Sekunda sem , sekunda tam
12 nebo 10 je myslim uplne fuk.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 05 čer 2022, 20:55
od pirko7
Za deset sekund... teď jsem na to koukal, udělal to nějaký čech, jestli né někdo z fora. Nebyl to Willy? Na protest našeho remcání? Autosalon to vyměřil za 12,6, takže je to jasný, je to z kopce
. Klidně to pak otestuju, až zajedu motor, proč by ne.
12 nebo 10 je opravdu sakra rozdíl, v celkové dynamice to pak dělá přeci hodně.