Stránka 18 z 22

Re: Brzdy

Napsal: 02 bře 2015, 00:33
od laufas
Nevite nekdo, jestli ma i30 prvni generace multikolizní brzdu?

Re: Brzdy

Napsal: 02 bře 2015, 21:51
od alarm
http://auto.pravda.sk/novinky/clanok/75 ... m-narazom/

Vzhladom na termin uverejnenia članku (2012)= novinka, by som na 99,999999% tvrdil, že nemá

Re: Brzdy

Napsal: 03 bře 2015, 01:18
od mmv
:-) alarm a ty nevíš, že když to má VW v roce 2012 první na světě, že hjůndaj to má logicky nejmíň o rok dřív ??

Re: Brzdy

Napsal: 03 bře 2015, 14:08
od laufas
Diky alarme

Re: Brzdy

Napsal: 05 lis 2015, 22:07
od herkulo28
Ahojte.

Mám 1 dotaz. Blbne mi ručná brzda. Zostáva vysieť. Pri výmene lanovodu ručnej je potrebné asi vymeniť lavý aj pravý lanovod. Chcem od vás len potvrdiť, že sú tam isto 2 ks. Typ auta mám v popise.
Našiel som toto :
http://sk.auto-pilot.cz/pro9454520/tazn ... ovody-brzd
a
http://sk.auto-pilot.cz/vt211357-pt3318 ... ovody-brzd

Ďakujem

Re: Brzdy

Napsal: 06 lis 2015, 14:26
od mikodim
Vymenit treba 2ks lanká, jedno je prave a druhé ľave - niesu rovnake, maju iné uchytenie o karoseriu. Odporucam vymenit uz ja pružinky , aj tie mozu byt uz trochu hrdzave a nepracuju ako maju.

Re: Brzdy

Napsal: 06 lis 2015, 17:14
od mikodim

Re: Brzdy

Napsal: 06 lis 2015, 18:17
od herkulo28
Ďakujem

Re: Brzdy

Napsal: 11 led 2016, 16:05
od Cserv
Mexican píše:16mm? to je 1,6cm a to je v podstate uplne nove ;-) dosticky by som menil ak budu mat 2-3mm, pripadne budu vyzerat ze sa zacnu drolit.
Omlouvám se, dlouho jsem o tom nepsal: Brzdové kotouče vyměněny na TRWčka, už mám najeto s tím asi 20tKm a stále brzdejí brutálně :mrgreen: Když chci zastavit, tak auto už stojí. :mrgreen: Už vím, co budou další kotouče a destičky =TRW= :) Fakt si to schválím a jsem zato rád, že mi Mexican s tím pomohl. :)
P.S.: Přítulka má dědu a ten má fábii 1. generaci už asi 12 let a 60tKm najeto, jsem to jeho auto řídil, pač pil. A normálně jsem byl zvyklej na i30, tak na tý fabii jsem na brzdě stál a pořád to jelo. :shock: Příště mu řeknu at nepije, že nechci s jeho autem už jezdit. :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 11 led 2016, 17:13
od Hardcam
Ja je daval po Vanocich 2014 na i30, nebyly tak hrozny jako ATE, ale hruza to byla, hlavne opakovany brzdeni napr. na dalnici, nezvladaly. Na pracovni auto, kterym jezdim kazdym dnem, jsem dal 2x po sobe ATE (ackoliv mi je rozmlouvali ti, co je kdysi denne delali), protoze jsem neveril moc tomu, co uz se leta rika, ze to jde do kopru. Jednou vydrz dva mesice, jednou tri, Meyle me staly pulku a uz drzi dvojnasobek kilometru. Misto znacky uz radeji uprednostnim kvalitu a tou uz pro me ATE a TRW leta nejsou. Ne aftermarket.

Re: Brzdy

Napsal: 05 úno 2016, 15:26
od XMira
Dovolím si položit záludný dotaz:
Na jaře nebo v létě mě čekají destičky. Alespoň dle slov servisu. Vím, že jejjednodužší je podívat se. Ale než to udělám, tak mám v plánu tady vést moudrou diskuzi :D
Otázka č. 1: Vím, že to záleží i na tom, kolik toho vozím, ale dá se předpokládat, že budu měnit i zadní desky, nebo vám obvykle vydrží déle?
Otázka č. 2: Jsou mezi deskama různých výrobců znatelné rozdíly? Hlavně v porovnání s origo deskama? Z kola mám vyzkoušeno, rozdíly jsou drastický už jen podle typu desek. Ale i výrobce má velikej vliv a rozdíl je v takovém řádu, že jedny začínají vadnout po pěti zabržděních z kopce a druhé snesou 10km dlouhou enduro lajnu v Alpách. Tak by mě zajímalo, jestli něco takového funguje i u auta. Nejde ani tak o peníze, jako o to, že bych nerad vyhodil prachy za origo desky, pokud třeba origo stojí za prd, nebo existuje nějaká zajímavá varianta.

Re: Brzdy

Napsal: 05 úno 2016, 15:39
od laufas
Se s dovolenim pridam - maji origo desky u prvni ulsanske i30 nejaky senzor opotrebeni? Mame najeto 108 000 a uz davno mi servisak rikal, ze je potreba vymena desticek. Nastesti jsem ho neposlechl, protoze auto uz od te doby najelo x tisic km a navic pri vizualni kontrole je porad videt matros na deskach... Jak tedy poznam, ze jsou idealni na vymenu? Zazil jsem kovovy zvuk u jinych aut a v lepsim pripade kontrolku. Kontrolku nemame a nerad bych odrovnal i kotouce.
Diky

Re: Brzdy

Napsal: 05 úno 2016, 16:07
od mikodim
Xmira, predne sa vecsinou opotrebuju skor, ale nie vzdy. Zadne sa viacej "spinia" a tym sa skorej zadre valcek a mierne teda brzdia stale, co ich rychlejsie opotrebuje,preto je najlepsie skontrolovat. Ja odporucam aspon raz do roka napr. pri vymene pneu skontrolovat a premazat brzdy. K tym rozdielom: áno su rozdielne podla znacky aj materialu, ale nieje to nejaky extremny rozdiel, ak nemyslim na nejake lacne činske smejdy - tie urcite nedavat! Ale nemusis sa bat dat tam aj ine ako original..urcite budu v poriadku.
Laufas, senzor tusim nemaju ale je tam taky kovový výčnelok ktorý zacne šuchat o kotuc ak uz treba menit desky, a ten hnusny zvuk to signalizuje. Preto je lepsie kontrolovat aspon raz za rok stav brzd.

Re: Brzdy

Napsal: 05 úno 2016, 16:11
od laufas
Diky :) A ten kovovy vycnelek (indikator) nemuze poskodit kotouce?

Re: Brzdy

Napsal: 05 úno 2016, 17:06
od mikodim
Ak to niekto ignoruje a jazdi dalej tak urcite ano. Nejaky kratky dojazd domov alebo do servisu by to malo vydrzat bez nejakeho vazneho poskodenia.