Mirus30 píše:......................... kdyz je H nad Kiou (jako VW na Skodovkou) a ma mensi vykon nez Kia, co myslite?
Mylnou představu,že Kia je pro
chudou,utlačovanou příbuznou a dělá jen ze zbytků(jako Škoda u VW),jsem měl kdysi také.Ale tady to funguje tak,že Kia i
mají k dispozici stejnou škálu dílů a záleží jen na každé z nich,jak a z čeho auto ve stejné třídě,poskládají.Už dlouhou dobu,při srovnání modelů,člověk zjistí,že Kia nešetří na výrobních nákladech stejných modelů tolik,jako
,používá lepší výbavy,techniku,převodovky,el výbavu....
Nejen přidušené motory v i30T,Velosteru turbo,horší a jednoduchá zadní náprava...
to v posledních letech drbe a šidí,kde se dá
.Když jsem kupoval manželce Kiu Rio,tak jsem také zůstal v úžasu při srovnání s Accentem(pro který jsem se původně rozhodl),který má laciný,poruchový elektrický posilovač místo lepšího hydraulického,bezproblémového u Kii.U Accentů je el.posilovač jistotou poruchy,investic a zatraceně nebezpečnou věcí v provozu,když za jízdy přestává fungovat(viz.vlákno hromadných oprav/výměn).O výbavách ani nemluvě-běžná aut.klima v Riu versus pouze man.klima Accenta.......převodovka...
Když vidím,že si třeba i30 musí dokupovat za tisíce korun odhlučňovací vložky pod kapoty motorů-kdysi běžnou věc,kterou měly i nižší modely bez příplatku nebo ty směšné klacky za 2,50Kč
na držení kapoty(místo hydraulických vzpěr),chybějícího celočalounění kufrů,plastového skřípějícího království,odlupující barvy,rzi,loupajících se volantů,...je mi ze současného
zle.
Když bych si dnes MUSEL vybrat pouze z produkce Kia/
,rozhodně bych volil Kiu(a to píšu jako fanda
).
Proto plně chápu,že Deegr auta vyměnil.
I když je škoda,že i Kia v rámci co nejnižších výr.nákladů,dělá GT v běžné krabicoidní,stejně nudné karoserii,jako rodinný ceed nebo i30 . :(Trochu sportovnější linie(jako Peugeot RCZ,Toyota GT86,Genesis,Tiburon...nebo alespoň trochu snahy o odlišení jako u Velosteru
),by v té bezpohlavní šedi parkovišť a silnic,určitě udělala radost nejednomu oku.