Stránka 18 z 43

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 25 lis 2016, 16:31
od Alf6
Schvalen Hyundai je každý olej, který splnuje specifikaci. A je jedno, jestli je to 5w-30, 5w-40,50 ...10w-40 atd..

Vyhoda pro servis je ta, ze olej 5w-30 C3 tlaci do všech aut a vsemoznych znacek( pokud neservisuji jen Hyundai)

C3 znamena, že olej je "Low saps" - (nízký obsah sulfátového popele, fosforu a síry) tedy s nizkym obsahem slozek, který jsou pro motor "ty dobré". Tyto slozky jsou nosici alkalicke rezervy. Zjednodusene receno...lepe si vyrovnají s kyselym prostredim, prunikem paliva do oleje, atd....a diky snizenemu fosforu může být i nižší obsah protioděrových aditiv

Jednou dvakrát se nic zrejme nestane, ale z dlouhodobějšího hlediska je lepsi brat oleje oznacene jako High Saps. Cili "plnotucne" oleje A3 5w-40 , 5w-50

a znacka? třeba Eni, Elf, Fuchs, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Sunoco, Texaco, Yacco, Valvoline....Na značce nesejde, jen je třeba dodrzet specifikaci 8)
normy API SM a ACEA A5 můžete použít ale doporučujeme oleje Shell dlouhodobý vývoj pro motory Hyundai.
Této specifikaci oleje se vyhni obloukem, pokud na ni není motor staven a timpadem vyrobcem primo doporucovan. Pokud je vyrobcem doporucen, muzes tento olej pouzit, ale muzes pouzit i normalni olej specifikace A3, který je pro motor to nejlepší(pokud mas benzinak)

Norma API SM uprednostnuje místo mazani ekologii - exhalace...Trida API SN je uz v poradku. API SL je ještě lepsi 8)

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 27 lis 2016, 20:04
od Radunov
smazáno

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 27 lis 2016, 20:45
od Alf6
Lidem je to tady uplne fuk. Jedou striktne podle toho, co mají napsano v manualu. Vic je nezajímá. Osveta je zbytecna. Navíc tu clovek sklidi ještě posmech. :?

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 27 lis 2016, 21:17
od JirkaN
Ale M6 AD je snad v pořádku. Motory kam se tento olej dával vydržely stovky tis. km ...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 06:56
od jjenda
Co k tomu dodat.
Tabulku a jí podobné co tady dal Radunov znám řídím se podle nich a dalších článků od skutečných odborníků na tribotechniku olejů.
Alfe6 - máš pravdu. Je to marný, je to marný ... je to marný....... Jako házet perly sviním.

No a Jirko N - co nato říci.
Máš pravdu, ale na M6 AD jsem jezdil naposled s MB 1000 a doléval jsem 1l /1000 km. V jejich posledních letech života (prosím nekamenujte mne), jsem ani neměnil, jen doléval a jezdila pořád. Sešla věkem na oxid železa :mrgreen: Dnes bych ten olej do moderních motorů asi nedával .

Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 09:10
od Neo-Mike
Nerekl bych, ze osveta je zde zbytecna. Samozrejme vetsina lidi se o to nezajima a necha si tam nalit co maji v servisu a je jim jedno co to je. Ale kdyz mam v servisce uvedeny dva typy oleju, tak proc nepouzit to co je pro auto nejlepsi. Chci aby nejakou dobu vydrzelo (a to neni rozhodne do konce zaruky). Spoustu informaci si nactu sam, ale potom se uz v tom zacnu nekdy ztracet. Takze jsem rad, ze tu jsou uzivatele jako Alf co dokazi a jsou i ochotni poradit s vyberem.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 15:50
od Alf6
pokud se budeme bavit o benzinaku :
Spoustu lidi si myslí, ze třída A5 je lepsi nez A3. Ale je tomu práve naopak. Kdo chce vedet vic, at si zagooglí.

Nikdo ale netuší, že pokud je muj motor delany na oleje A5( většinou oleje se snizenou viskozitou( ne však každý) - viskozita pod 3,5 mPa, které mají za úkol usetrit par ml paliva a tim zlepsit emise - ale kdo tech par ml paliva v realnem provozu pozna, ze?), tak je samozrejme mohu pouzit, ale mohu pouzit i oleje tridy A3. Nikdy! to ale není naopak! Do motoru na A3 nesmí prijit A5- motory na A3 nejsou na A5 kontrukcne uzpusobeny). Nerozumim tomu, proc si někdo dobrovolne leje do GDI A5? :shock: proc si budu lit do motoru olej, který ma za úkol vylepsit emise naproti oleji, který ma za hlavni úkol mazat? Jen protože to mam napsano v manualu a sem linej si o tom zjistit vice?

A pokud chce někdo lepsi olej, vybírejte podle trid základových oleju. Cili prave syntetiky. Shell 5w-30 a dalších 90% oleju na trhu nejsou syntetiky. Shell 5w-30 je vyrobeny z 3. tridy základových oleju.

Pokud někdo chcete pravou syntetiku, vybírejte z 4 a nebo 5 tridy základových oleju.(PAO a estery)

Nehlede na to, ze cenove tyto lepsi oleje stoji stejne jako rozlevane sudove sragory typu Shell 5w-30 v aut.
servisech.


Jak nachytat ryby zde jiz bylo receno, ale každý si je musí nachytat už sám :wink:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 16:03
od JirkaN
jjenda píše:Co k tomu dodat.
Tabulku a jí podobné co tady dal Radunov znám řídím se podle nich a dalších článků od skutečných odborníků na tribotechniku olejů.
Alfe6 - máš pravdu. Je to marný, je to marný ... je to marný....... Jako házet perly sviním.

No a Jirko N - co nato říci.
Máš pravdu, ale na M6 AD jsem jezdil naposled s MB 1000 a doléval jsem 1l /1000 km. V jejich posledních letech života (prosím nekamenujte mne), jsem ani neměnil, jen doléval a jezdila pořád. Sešla věkem na oxid železa :mrgreen: Dnes bych ten olej do moderních motorů asi nedával .
:mrgreen: ... kdyby neschnila, jezdila by do dnes .... takový to byl olej ....
Taky bych jí do moderních motorů nedal, ale zase by se to s tím olejem nemělo přehánět ... Motory, které máme v běžných autech nejsou jednokusový speciály. Po tu dobu, co výrobce předpokládá životnost auta, by to vydrželo i na olej na fritování ... :mrgreen: A neznám nikoho, kdo by si u auta kontroloval půlením motoru opotřebení ... a jak jinak poznat, co jaký olej dokáže ... a to by musel být ještě pro porovnáni jiný motor ježděný s naprosto stejným parametry.
Dodržet předepsaný nebo doporučovaný olej výrobcem. A čas nad vymýšlením, vymyšleného využít jinak.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 16:09
od Alf6
co výrobce předpokládá životnost auta
Pruser je v tom, ze u výrobce vozu znamena "zivotnost vozu" nebo pojem "dozivotni napln" obdobi na dobu záruky + 1, max 2 roky navíc.

Pokud někdo toci auta v zaruce, tak no problem( chudak ten, co si vuz koupi po nem).
Pokud chci aby mne auto dobře sloužilo i dalších par let, tak je třeba, abych mu dal něco navíc. To "navíc" je ten rozdíl mezi pojmem "zivotnost vozu- dozivotni napln" kterou ma na mysli výrobce a kterou mam na mysli já.
Proto si kazdou napln ( motorovy, prevodovy olej, brzdová kapalina), svicky a filtry vybiram sám. Vse samozrejme odpovida dane specifikaci výrobce vozu. Ctu recenze, testy, postřehy uzivatelu a nasledne se snazim vybrat v pomeru kvalita/cena to nejlepší. Samozrejme mne vždy vyjde něco uplne jiného, nez bych mel z aut. servisu. :-k :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 16:23
od t0x!n
obratim to z jinyho uhlu pohledu, rocne 15tkm, vetsina po meste = nedostatecne prohratej motor, co bude lepsi ten super A3 menit po roce a 15tkm nebo si v pulce rocniho najezdu sam vymenit olej (A5 Total G310) a filtr a nasledne podruhe pri rocni servisce (tj. vzdy cca v 7,5tkm), myslim, ze to druhy bude lepsi :D

P.S. je pravda ze 1. vymenu jsem mel v 2tkm 1/2016, a 1. servis 11/2016 jsem mel v 14,5tkm, premyslel jsem jestli to kolem 10ti nemam vymenit, ale to uz mi prislo moc pritazeny za vlasy, ted to necham presne po 6ti mesicich

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 16:26
od Alf6
Není to super olej. Je to jen olej, který neni zatizen ekonesmysly ale ma za úkol ještě mazat. Na nejake emise se zde nehraje.

To druhé je samozrejme lepsi, ale to uz si muzes koupit Mogul (který je kvalitativne stejny jako jiné zahranicni znacky) a menit ten

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 16:34
od Richard555
No když tu zmiňujete ten fritovací olej dám tu k dobru jednu historku. Kdysi dávno kdy ještě snad zmiňovaný M6AD ani nebyl :lol: měl kamoš Pobědu (kdo chce vygooglí jak to vypadalo) no a tam bylo z nějakého důvodu zařízeno mazání hlavy venkem z bloku takovou trubičkou, ta kámošovi praskla a všechen olej vytek..... trubičku v práci nějak vyměnili ale olej nebyl a protože pracoval v kuchyni měl plno oleje ve friťáku, tak ho tam nalil a protože Poběda (vítězství) nebyla v nejlepší kondici a žrala olej statečně, tak nakonec u tohoto způsobu mazání zůstal, lil tam tak půllitr na 100 a protože ho měl zadarmo tak mu to nějak nevadilo, akorát když se jelo za ním byly cejtit smažené hranolky :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 16:37
od t0x!n
nevim ale ten mogul me bude stat jak ten total (kupuju ho z ofiko dist za 150/litr), po tom co jsem ted zjistil ze na vymenu staci rovny 3 litry, tak 450 + 250 za filtr, no zustanu u totalu kterej je presne dle manualu, p.s. mel si videt jak mi v servisu ted zkoumali tento total, ktery jsem mel sebou vlastni, pani vedouci (cumel jsem baba) se semnou dohadovala jak muzu vedet co mam v motoru z prvovyroby :mrgreen: cela diskuze byla proto, ze jsem jim odmitl jejich sudovej shell neznameho niceho, ani sami nevedeli jen pry 5W30, urcite za povedenych aspon 500Kc/l :D

sice me o neco stala vic prace, chtel jsem aby dele vykapaval olej, ale mel jsem 1. servisku za 1144Kc vc materialu + teda muj olej

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 28 lis 2016, 23:01
od ulthar
Alf6 píše: Pokud někdo chcete pravou syntetiku, vybírejte z 4 a nebo 5 tridy základových oleju.(PAO a estery)
Alfe, mohl bys mi, prosim, uvest par prikladu takovych oleju? Respektive jak poznat z ceho jsou vyrobeny? Kdyz mam na webu dostupne pouze takoveto udeje? http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... A92UCG.pdf
Taky jak poznam jestli to je low/mid/full saps olej? Z toho co jsem se zatim docetl soudim, ze A1, A5, C1, C4 jsou low saps, C3, C4 jsou mid saps, zbytek je full saps?

Taky co je dobra prasarna je, ze vyrobci maji ZAKAZANO uvadet jaky aditivacni balicek pouzili, tj. jestli je to A3/B3-08 nebo A3/B3-12
Jak mam potom sakra vedet jaky olej si kupuju, kdyz ani v technickem listu nejsou schopni uvest takovehle veci.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 29 lis 2016, 15:27
od only_one
třeba nakupovat tam, kde se za vlastnosti svých výrobků nestydí a když to něco umí tak to taky řádně popíšou.. včetně aditivačních balíčkl.. viz třeba Millers oil..