Intenzita regeneracia DPF filtra
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Podle toho kdy šel Tucson do prodeje tipuji Euro6b.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Podívám se ještě jednou do techničáku a dám vědět, co tam najdu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
musim sa aj ja pridat k vam do klubu spokojno-nespokojnych ... mam i30 combi 2016 1,6 crdi 81 kw ... tiez sa mi vypaluje filter kazdych cca 120 km ... mam najazdene 72000 no vsimol som si to len pred dvomi mesiacmi co som pozoroval aktualnu spotrebu. auto predtym vlastnil brat takze on si to urcite nevsimol a na garancne prehliadky som s nim bol ja aj na 30000 aj na 60000 (olej sa zacal vymienat kazdych 15000 po prvej garancnej) v piatok som bol v hyundai a povedal som im ze mam podozrenie na caste vypalovanie samozrejme to je normalne ze sa kazdych 100 km vypaluje a dali mi ho na diagnostiku .. na papieri je napisane: obsah sazi v dpf: 5,05g ... vraj je to normalna hodnota a ze ked je nad 15g tak je to uz horsie, no neviem na kolko % je ten filter zaplneny. tiez mi povedal technik ze tam mam euro 6b tak ze preto sa castejsie vypaluje a tiez tomu neverim. auto mam od aprila (60000 km) dovtedy nanom jazdil brat 500 km dialnicne trasy. zvedavy som na zimu ci naozaj sa bude vypalovat az po cca 500 km ako vravite
co sa tyka oleja, v knizke sa pise pockat 5 minut a odmerat ja som to skusal po 30 a bolo nad ryskou, nebolo ho az tak vela ale proste bolo, tak isto som skusil odmerat olej aj za studena rano a tiez bol ten olej nad ryskou, v knizke pisu tak v servise poradia inak, clovek ani nevie na co sa spoliehat
sem tam supnem aj vif aditivum no to mi v servise neodporucili tak ja uz neviem co je to na smiech cele toto ked tu citam kolky s tym maju problem a rovnaky problem
axel: v technicaku to asi nenajdes ja tam mam tiez len: 715/2007*136/2014W (euro 6)
co sa tyka oleja, v knizke sa pise pockat 5 minut a odmerat ja som to skusal po 30 a bolo nad ryskou, nebolo ho az tak vela ale proste bolo, tak isto som skusil odmerat olej aj za studena rano a tiez bol ten olej nad ryskou, v knizke pisu tak v servise poradia inak, clovek ani nevie na co sa spoliehat
sem tam supnem aj vif aditivum no to mi v servise neodporucili tak ja uz neviem co je to na smiech cele toto ked tu citam kolky s tym maju problem a rovnaky problem
axel: v technicaku to asi nenajdes ja tam mam tiez len: 715/2007*136/2014W (euro 6)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Asi je v tom trošku chaos, oficiální převodní tabulku EURO - EHS/ES jsem nenašel. Podle jedné tabulky všechny motory, které mají v TP označenou jakoukoli normu od r. 2014 a výše plní EURO 6 - no moc se mi to nezdá...Axel.Foley píše:Chasnik: Jak najdu ve velkém TP emisní normu? Co jsem se díval, nemám tam napsáno "EURO X", pouze množství emisí v gramech. Podle nějakého článku na netu plním EURO 6
http://www.mytocz.eu/files/files/uni/MY ... ssions.pdf
Druhý odkaz je tabulka pro rakouské emisní plakety, je zpracovaná podrobněji. Podle ní můj cednik, který má ve velkém TP EHS/ES 136/2014J, plní EURO 5, stříbrňák má napsáno 136/2014W, což by odpovídalo EURO 6, odkaz zde:
http://www.stkmelnik.cz/dokumenty/webme ... usko55.pdf
Berte obě tabulky s rezervou, už podle jména serveru se nejedná o oficiální údaje.
cargobull: technici nakecají cokoli, aby zákazníka znejistěli a zpochybnili reklamaci: když jim řekneš, že aditiva nepoužíváš, tak navrhnout aditivovat, protože nafta je nekvalitní. Když přiznáš aditivaci, tak mají argument, že to může zabordelit DPFko. A to, že je podle nich normální regenerovat DPFko každých 100 km, mě nepřekvapuje: podle mě jsou už vyškolení, jak na tyto reklamace reagovat, mě třeba technik u Domanského řekl, filtr se může regenerova klidně i po 50 km!! Argumentačně připravení tedy jsou, i když klamavě
Já měl na diagnostice obsah sazí 4,8%. Otázka je, co to znamená: saze by se měly během regenerace vypalovat, tedy jejich obsah může být silně variabilní podle toho, v jaké fázi regeneračního cyklu auto zrovna je. U mě to bylo cca 50 - 60 km po rege. Kdybych tam byl třeba pár kiláků před vypalováním, je otázka, jakou hodnotu by to vyhodilo. Každopádně to není hodnota reálně změřená, nýbrž pouze odvozená z čidel ŘJ, takže pokud je vadné čidlo, i tato hodnota bude zkreslená.
Pokud bude fungovat oxidační katalyzátor, o přeplnění DPF se neobávám, ty regenerace se postarají o to, aby se saze vypálily. I když je možné, že změnou charakteristiky spalování se může rychleji zvyšovat objem nespalitelných zbytků, ale zase takový chemik, abych to přesně zdůvodnil, nejsem... Hlavní problém vidím opravdu v rychlejším opotřebování oxidačního katalyzátoru, který je pro vypalování filtru nezbytný!
Jinak pozoruji určitou shodu při řešení problému (zřejmě jsou na to fakt školení): na větu: "Velmi často mi regeneruje DPF" mi 3 technici Hyundai a 1 technik KIA odpověděli úplně shodně: "A jak to víte?"
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Podle těchto tabulek mám EURO5 (566/2011J).
Nebyl si náhodou u stejných techniků jako já? Úplně stejnou odpověď jsem taky obdržel (filltr může regenerovat i po 50 km).
Začátkem letošního jara jsem začal vypalování DPFka intenzivně sledovat a pomalu si začínám být víc než jistý, že za všechno musí nějaký update řídící jednotky.
Ve mě to budí dojem, že řídící jednotka od dif. čidlo tlaku reaguje velmi citlivě a spouští onu regeneraci. Proto jsem odhodlaný toto čidlo baypassnout a zkusit oblbnout ŘJ a uvidím co z toho vyleze za hodnoty. Protože tohle je snad jediné čidlo, které má zásadní vliv a vyhodnocení zda je nutné spuštění regenerace.
Něco málo i tomto čidlu: https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQ ... OQ&index=2
Nebyl si náhodou u stejných techniků jako já? Úplně stejnou odpověď jsem taky obdržel (filltr může regenerovat i po 50 km).
Začátkem letošního jara jsem začal vypalování DPFka intenzivně sledovat a pomalu si začínám být víc než jistý, že za všechno musí nějaký update řídící jednotky.
Ve mě to budí dojem, že řídící jednotka od dif. čidlo tlaku reaguje velmi citlivě a spouští onu regeneraci. Proto jsem odhodlaný toto čidlo baypassnout a zkusit oblbnout ŘJ a uvidím co z toho vyleze za hodnoty. Protože tohle je snad jediné čidlo, které má zásadní vliv a vyhodnocení zda je nutné spuštění regenerace.
Něco málo i tomto čidlu: https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQ ... OQ&index=2
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Otázka je jak bude ŘJ reagovat na to, že se hodnota z dif. čidla tlaku nebude nijak měnit .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Štěpáne, to samé napadlo mě.
Beri: Byl jsem u Domanského, ale podle mě je jedno, kde jsi byl, mám za to, že byli školení na to, co mohou od zákazníků v této věci čekat a jak se jich pokud možno rychle zbavit.
Jinak na FCD.eu jsem strávil dost času, mají tam víc podrobných článků, nejen videa.
Beri: Byl jsem u Domanského, ale podle mě je jedno, kde jsi byl, mám za to, že byli školení na to, co mohou od zákazníků v této věci čekat a jak se jich pokud možno rychle zbavit.
Jinak na FCD.eu jsem strávil dost času, mají tam víc podrobných článků, nejen videa.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Ja si myslím, že dôvod regenerácie je vo väčšej miere pracujúcim EGR, tým pádom sa tvorí viac sadzí, ktoré DPF rýchlejšie naplnia. Tento proces je jednoduchý a z hľadiska zníženia NOx asi jediný možný bez zásahu do motora.
Beri: Ak oblbneš čidlo dif. tlaku, tak sa ti môže ľahko stať, ze preplníš DPF, ktoré zregeneruješ už len v servise nútenou regeneráciou. Pozor na to.
Beri: Ak oblbneš čidlo dif. tlaku, tak sa ti môže ľahko stať, ze preplníš DPF, ktoré zregeneruješ už len v servise nútenou regeneráciou. Pozor na to.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mr. HYUNDAI: jinak než to vyzkoušet to nepoznám. Podle diagnostických kódů jsou jenom čtyři možnosti chybových hlášení.
Chasnik: já jezdím do Hyundai Centrum Praha a úplně stejná básnička
mnkk: samozřejmě bych to tam nenechal dlouho, když vím, že mi teď regenerace probíhá okolo 220-250km, tak nějakých 500km tomu nemůže snad ublížit když to před tím regenerovalo i po 800km. Hlavně to nezapomenout odpojit, pak by se mohli dít věci
Chasnik: já jezdím do Hyundai Centrum Praha a úplně stejná básnička
mnkk: samozřejmě bych to tam nenechal dlouho, když vím, že mi teď regenerace probíhá okolo 220-250km, tak nějakých 500km tomu nemůže snad ublížit když to před tím regenerovalo i po 800km. Hlavně to nezapomenout odpojit, pak by se mohli dít věci
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
No, never tomu. Ak 250km znamená zaplnenenie na 80%, tak 500km bude 160% A to už je hodnota až až, neviem či si s tým auto poradí samo. Skús radšej max. 300km... Keď ti to regenerovalo po 800km, tak si mal presne tolko isto sadzí ako teraz pri 250km.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Pokud je správně naprogramovaná ŘJ, tak má mít "záchrannou brzdu" v podobě max. kilometrového intervalu, po kterém se rege spustí, i když hodnota z čidla dif. tlaku regeneraci ještě nevyvolá. Právě pro případy, když to čidlo zblbne, aby se filtr nepřeplnil. Pokud je ten kód ale přepsaný na prasáka a některé hodnoty tam zůstaly ze staré verze SW, tak to může nadělat paseku.
Průser je, že my tato data prostě neznáme! Nevíme, na jakou hodnotu se dostane dif. tlak po regeneraci, při jaké hodnotě se rege naopak spouští, příp. jaký je max. km průběh do další regenerace. Něco se dá odvodit právě z FCD, kde podle mě používají data od koncernu: při volnoběhu dif. tlak 0 - 3 mbar, před regenerací 10 - 20. Já mám po dokončené regeneraci cca 1,5 mbar, před regenerací se to pohybuje okolo deseti (všechno jsou to údaje na volnoběh). Bohužel, před garančkou jsem sledoval jenom teplotu, ne tlaky, takže nemám srovnání:( Ale čert ví, na jaké hodnoty je stavěné DPF v našich autech, třeba shodně, třeba jinak.
Osobně bych to na svém autě s tím přemostěním čidla nezkoušel, ale pokud někdo ví, co dělá, tak mu to rozmlouvat nebudu.
Beri: do HCP jsem se chystal, dříve jsem tam jezdil pravidelně servisovat, ale vypadá to, že bych pochodil stejně. Alespoň vidíš, že noty jsou napsané a taktika boje se dodržuje!
Průser je, že my tato data prostě neznáme! Nevíme, na jakou hodnotu se dostane dif. tlak po regeneraci, při jaké hodnotě se rege naopak spouští, příp. jaký je max. km průběh do další regenerace. Něco se dá odvodit právě z FCD, kde podle mě používají data od koncernu: při volnoběhu dif. tlak 0 - 3 mbar, před regenerací 10 - 20. Já mám po dokončené regeneraci cca 1,5 mbar, před regenerací se to pohybuje okolo deseti (všechno jsou to údaje na volnoběh). Bohužel, před garančkou jsem sledoval jenom teplotu, ne tlaky, takže nemám srovnání:( Ale čert ví, na jaké hodnoty je stavěné DPF v našich autech, třeba shodně, třeba jinak.
Osobně bych to na svém autě s tím přemostěním čidla nezkoušel, ale pokud někdo ví, co dělá, tak mu to rozmlouvat nebudu.
Beri: do HCP jsem se chystal, dříve jsem tam jezdil pravidelně servisovat, ale vypadá to, že bych pochodil stejně. Alespoň vidíš, že noty jsou napsané a taktika boje se dodržuje!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Mám pocit, že svůj podíl na tomhle stavu má i značně nekvalitní nafta A také, že úprava SW byla opravdu provedena. Mám najeto 10.000 km od garančky a po garančce jsem měl problém na "svou" spotřebu, která vyletěla o cca půl litru na nádrž výš. Někdo si řekne, že je to irelevantní - ano, také jsem to přisoval tomu, že mám větší dálniční provoz a trochu svižnější. Ale... když jsem na naftu z FYROM udělal průměr 5,4 při 120 po dálnici s trvale zapnutou klimou a dvěma přejezdy přes hory, něco na tom bude Navíc po dovolené mám pocit, že auto jede trochu líp a začalo se dostávat do původních hodnot spotřeby. Bohužel, česká nafta tomu brzy udělí stopku...
Vidím to tedy tak, že za problémy s častým vypalování DPF jsou dvě věci:
- změna SW ŘJ potichu provedena servisem se schválením výrobce za zády majitelů - hlavně se držme hesla "zatloukat, zatloukat, zatloukat"
- (ne)kvalitní palivo
Vidím to tedy tak, že za problémy s častým vypalování DPF jsou dvě věci:
- změna SW ŘJ potichu provedena servisem se schválením výrobce za zády majitelů - hlavně se držme hesla "zatloukat, zatloukat, zatloukat"
- (ne)kvalitní palivo
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Axeli, o tom, že česká nafta je v porovnání např. s Německou nebo Slovinskou kvalitativně horší, je spoustě lidem známo. Tady je potíž v tom, že nejen já, ale i jiní uživatelé potvrdí, že změna nastala skokově po servisu. Kvalita, resp. nekvalita paliva (i maziva) by způsobovala postupné změny v chování vozu.
I když i tudy je cesta servisů, jak zákazníka vypoklonkovat. Např. u Valouška měl garančák jasno, aniž by auto viděl, stačilo se podívat do PC, kde bylo napsáno, že jsem si přinesl vlastní olej. A hned začal špekulovat, že to vlastně může být tím olejem. Samozřejmě, písemně mi potvrzení, že TOTAL 5W-30 ACEA C3 API CF je sračka, která prasí motor Hyundai, nedal. Zůstalo jen u ústního plácání, že Hyundai doporučuje Shell. Doporučené viskozitní a výkonnostní normy olejů se zřejmě do manuálu vozidla vypisují pro srandu králíkům.
I když i tudy je cesta servisů, jak zákazníka vypoklonkovat. Např. u Valouška měl garančák jasno, aniž by auto viděl, stačilo se podívat do PC, kde bylo napsáno, že jsem si přinesl vlastní olej. A hned začal špekulovat, že to vlastně může být tím olejem. Samozřejmě, písemně mi potvrzení, že TOTAL 5W-30 ACEA C3 API CF je sračka, která prasí motor Hyundai, nedal. Zůstalo jen u ústního plácání, že Hyundai doporučuje Shell. Doporučené viskozitní a výkonnostní normy olejů se zřejmě do manuálu vozidla vypisují pro srandu králíkům.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
1,5mbar po regeneraci signalizuje, že filter je ešte na tom celkom OK (zatiaľ).
Celý tento problém ohľadom častých regenerácii ukazuje na dva nepríjemné fakty.
Na prvý už ste prišli - zvýšená spotreba - každá vynútená regenerácia predstavuje spotrebu navyše.
Na druhý asi prídete s odstupom času - výrazne skrátená životnosť DPF.
Situácia dokazuje, že použitý DPF svojou kapacitou (využiteľným objemom na sadze) absolútne nevyhovuje režimu motora nastavenému v rámci novej verzie SW RJ. Z dlhodobého hľadiska bude tento problém skracovať aj jeho životnosť ako som napísal vyššie. Pretože ani popol nebude kam ukladať.
Celkom by ma zaujímalo, či vôbec s novým sw vo vašich autách prebieha aj nejaká prirodzená regenerácia DPF - najmä na diaľnici.
Celý tento problém ohľadom častých regenerácii ukazuje na dva nepríjemné fakty.
Na prvý už ste prišli - zvýšená spotreba - každá vynútená regenerácia predstavuje spotrebu navyše.
Na druhý asi prídete s odstupom času - výrazne skrátená životnosť DPF.
Situácia dokazuje, že použitý DPF svojou kapacitou (využiteľným objemom na sadze) absolútne nevyhovuje režimu motora nastavenému v rámci novej verzie SW RJ. Z dlhodobého hľadiska bude tento problém skracovať aj jeho životnosť ako som napísal vyššie. Pretože ani popol nebude kam ukladať.
Celkom by ma zaujímalo, či vôbec s novým sw vo vašich autách prebieha aj nejaká prirodzená regenerácia DPF - najmä na diaľnici.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Intenzita regeneracia DPF filtra
Chasnik: Máš pravdu, pouze nafta asi nebude odpověď
Každopádně budu sledovat rege důkladněji. Tím, že se zvedla spotřeba, je možné, že proběhly regenerace, které jsem z nějakého důvodu nezaznamenal (jízda na tempomat, displej navigace mezi budíky, cokoliv jiného)
Každopádně budu sledovat rege důkladněji. Tím, že se zvedla spotřeba, je možné, že proběhly regenerace, které jsem z nějakého důvodu nezaznamenal (jízda na tempomat, displej navigace mezi budíky, cokoliv jiného)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek