Stránka 18 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 15:42
od vorlajz
měřila se někde dynamika 1.4 T-GDI a 1.6 GDI například z 80 - 120 km/h při zařazení adekvátního kvaltu vzhledem ke konstrukci motoru? předpokládám, že turbo bude rychlejší, ale zajímalo by mě, o kolik... :)

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 17:55
od JoKo
vorlajz, uz som to niekde, daval, tak sa mi zda, ze v teme o i30, ale co by som pre teba neurobil ;)


Obrázek
Obrázek


poradie 1.4tgdi, 1.6gdi, 1.0tgdi a 1.6mpi.
otestovat by som to niekedy mohol, ale to sa budem musiet dohodnut s bratom, alebo s rodicmi na pozicani ich i30tiek...

pocitovo mi pride, ze 1.4tgdi a 1.6gdi tahaju podobne pri maximalnom zrychlovani. osobne by som kludne isiel do gdi, ale najradsej do 2.0gdi ako maju v us :) samozrejme je dole 1.4tgdi pruznejsia ako 1.6gdi. spotrebu mam v oboch pripadoch takmer rovnaku, 7litrov. { gdi a tgdi } cestu ba - ke som na gdi jazdil za cca 5.8-6.5, pri 1.4tgdi to jazdim podobnym stylom 6.4-7.0litra. ale zas v meste je 1.4tka uspornejsia a tak sa celkovy priemer vyrovnava.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 20:06
od vorlajz
Joko,... rozdíly tam jsou, ale nejsou tak velké... díky, že jsi to pro mě udělal :D :D :D

motor 2.0 GDI by byl sexy!!! ;)

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 21:12
od Chasnik
Základní problém je v tom, že přístup automobilek (ruku v ruce s eurobyrokraty) je přísně protizákaznický. Optimální řešení je široká nabídka a komunikace prodejce a zákazníka tak, aby prodejce zjistil potřeby zákazníka a na základě toho nabídl (a vysvětlil proč) vhodnou variantu.
Jezdíme rozdílné trasy, s rozdílným nákladem, máme různé roční nájezdy a osobní preference (vzhled, výbava, cena, provozní náklady, rychlost, průchodnost terénem atd. atd.). Čili požadavek na širokou nabídku.
Debilní realita je ovšem ta, že do nás pořád snaží (a v intervalu několika let svá "doporučení" mění) natlačit, že pouze ten a ten pohon je ten jediný správný, ekologický, ekonomický a bůhvícofriendly a snaží se všechny šoféry do toho mustru naroubovat. Takže před několika lety do nás cpali městská vozítka s malolitrážními turbodiesely - sám jsem seděl v Pandě 1.3 Multijet a nikdy jsem nepochopil smysl této kombinace: drahý a těžký motor v lehkém autě, rozdíl spotřeby benzin x diesel malý, návratnost v nedohlednu. Vzpomínáte si na tu CNG masáž cca 3 - 4 roky zpátky? No teď ticho po pěšině...
Teď to zase vypadá, že nejlepší motor pro jízdu ustálenou rychlostí na dálnici je nějaký hybrid, kdy v autě povezu čtvrt tuny baterek, které v tento moment vůbec nevyužiju, akorát mi ta vyšší hmotnost způsobí vyšší spotřebu. A o nějakém hromadném elektroautování při stavu rozvodné sítě vůbec nemůže být řeč. #-o
Procházel jsem tu diskusi na předchozí stránce, kde se nejvíc "angažovali" Hardcam, Mr. Hyundai a V12. A to je vlastně jeden z těch důkazů, že ta široká nabídka pro různé zákaznické typy je jediné správné řešení. Automobilky mají dělat auta pro nás protože MY TO KU**A PLATÍME!
Sorry za Caps, ale už mě to fakt sere, jak se mě různí PR šmejdi, marketingoví sráči, dementi z bruselu a (někteří) podplacení žurnalisti snaží přesvědčit o něčem, co je naprostá hovadina ](*,) ](*,). Jednotné optimální řešení pro všechny prostě neexistuje, a to platí nejen pro auta!

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 21:20
od Mr. HYUNDAI
AMEN!

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 21:41
od petzl62
Chasnik: KLOBOUČEK PANE!!! =D> =D>

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 29 lis 2017, 21:48
od Axel.Foley
Chasnik: Dokonale napsáno =D> =D> =D>

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 08:53
od buddha666
Me se tedy rozdil u 50-70mph VI gear zda vcelku propastnej :D 16.1pro GDI vs 9.2 pro TGDI :) A pocitova realita tomu odpovida. Nyni jiz nema smysl mimo mesto radit pod 4rku :) S GDI byla muj nejvetsi kamarad 2,3jka ... a pak az 6tka pro udrzeni rychlosti. Dokud GDI nemelo KOTEL otacek tak proste o dynamice nemohla byt rec, a i kdyz teda vytaceni u GDI fungovalo tak stale tam nebyl ten zatah pocitovy to zarazeni do sedacek, kroutak proste chybel, coz je u 1.6tky pochopitelne ale ty KW jsou jednoznacne vyhoneny otackama, coz je skoda. Predtim 1.6 74kw u oktavky a dynamika mi prisla uplne stejna, naopak mozna o neco lepsi nez GDI protoze tam jeste nebyly ty eko-kraviny a prodlevy. a tech 25kw navic u GDi se nachazi az nekde nad 4500ot a nebylo mi vubec prijemne hledat ten vykon az takhle vysoko, a mym usim uz vubec ne.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 08:59
od V12
buddha666 :
Moja rec.

JoKo :
Krasna ukazka, ako funguje downsizing. 1.0TGDI s prehladom nahradza 88kW 1.6 MPI, vyrovnava sa aj 1.6GDI. Uvidime, ako to bude pri nabehoch cez 100k km.
Inak a-c.li je aj moj velky kamarat :)

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:14
od vorlajz
chlapci, ano, ale kdybyste četli, to, co jsem psal... tak nenapíšete ty nesmysly, že jsou rozdíly velké... rozdíl tam je... ALE... nemůžu jet s atmoškou stejně jako s turbem...

mrkněte ještě jednou do tabulky "Overtaking factor with gear reduction...."

60-100 - 4,6 vs. 5,3
80-120 - 6 vs 6,9
100-180 - 25,5 vs 31,2

nebo 0-1 km - 29,4 vs 31 vteřin...


logicky... jak zmiňuje buddha... např. na VI. z 50-70 mph za 9,2 vs 16,1 ... bude turbo díky krouťáku rychlejší... a když budu chtít být rychlejší s amtoškou, tak si podřadím na IV. st. a jsem tam rázem za 8,6 ... atd. atd. atd.

ano, turbo je dynamičtější na stejném převodovém stupni... o tom žádná... ale i s GDI se dá jezdit rychle, když umíš zařadit ten správný kvalt... ;) :D :D :D

a hádat se nebudu... to píšu rovnou dopředu...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:21
od V12
Nikdy som netvrdil, ze s atmosferou nemozes byt rovnako rychly, ako s turbom. Tvrdil som a vzdy budem tvrdit, ze s turbom sa jazdi prijemnejsie, ako s atmosferou, kde musis zbesilo radit prikazdej poziadavke vykonu. A viem, ako je pre ludi v aute prijemne ist cez horsky prechod s vytocenym motorom len a len preto, aby som nebol brzda premavky, kedze vacsina ma turba.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:26
od buddha666
V12 píše:Nikdy som netvrdil, ze s atmosferou nemozes byt rovnako rychly, ako s turbom. Tvrdil som a vzdy budem tvrdit, ze s turbom sa jazdi prijemnejsie, ako s atmosferou, kde musis zbesilo radit prikazdej poziadavke vykonu. A viem, ako je pre ludi v aute prijemne ist cez horsky prechod s vytocenym motorom len a len preto, aby som nebol brzda premavky, kedze vacsina ma turba.
Presne neco takoveho sem chtel napsat. Motory jsem mel oba, a s obouma jsme jezdil rychle a vetsinou i stejne trasy, takze lze porovnat, takze souhlas ze GDI umi byt rychle, ale presne jak zminuje kolega, turbo je pocitove mnohem prijemnejsi. Jsem asi jeden z mala komu nevadi modni vlna downsizingu :) i kdyz 1.0tgdi je uz opravdu maly objem a je to dost znat, ale 1.4tgdi ma furt slusnou davku pruznosti, hlavne po meste. Rozhodne se nehadam :)

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:28
od Chasnik
1.4 T-GDi je jinde, ale bohužel i cenově. V době, kdy jsem vybíral auto já (cca čtvrt roku zpět), byla 1.4 turbo dokonce dražší než 1.6 CRDi.
Rámcově srovnatelné jsou motory 1.6 GDI, 1.6 MPI a 1.0 T-GDI. A pokud se správně pracuje s převodovkou, tak v dynamice atmo proti turbu nebude špatná. To ostatně dokazují i naměřená data.

Nehledě na to, že dynamika, výkon a rychlost nejsou pro všechny jedinými parametry pro pořizování vozu. Na druhé straně leží pořizovací a provozní náklady, spolehlivost a s tím související případné zvýšené náklady na servis, případně i snížená hodnota ojetého vozidla při prodeji. Benzínové atmosféry na šrotiště dějin nepatří a posílají je tam pouze administrativní faktory. Turbo je pro výrobce (v EU) výhodější, protože v syntetickém testu spotřeby ukáže papírově nižší hodnoty emisí a tím sníží pokuty, které se do Bruselu za emise platí. Realita na silnicích je ovšem jiná.

V12: naopak, příjemněji se jezdí s GDI, protože má vyšší rozsah využitelných otáček. V ČR není zase tolik horských průsmyků, kde bych byl brzda provozu. Naopak, po cestách jezdí moc a moc slabších aut. A podřadit ze 6 na 3 při předjíždení není nic zběsilého, aspoň se motor trošku provětrá. Dupat na plyn v nízkých otáčkách a trápit motor jenom proto, že to tam turbo nafouká, je naopak nejden z největších provozních omylů řidičů s turbo motory. A pokud se jezdí s turbem tak, jak má, tak se šofér řazení taky nevyhne.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:32
od Mirus30
buddha666 píše: tech 25kw navic u GDi se nachazi az nekde nad 4500ot a nebylo mi vubec prijemne hledat ten vykon az takhle vysoko, a mym usim uz vubec ne.
To neni problem GDI, ale tvuj, konstrukce motoru je dana, proto musis vedet kde ten vykon "hledat". Pokud ti nevyhovuje ho tocit tak neni uplne fer ho za to shazovat. Ja taky nebudu psat ze mi vadi jet s TDI porad nad 4tis ot. protoze tam nejede, coz je pravy opak GDI...
Osobne mi vyhovuje gradujici vykon GDI, neni mi uplne po chuti ze to ve 2tis zatahne jak raketa a pak uz to je jen slabsi, klame to o skutecnym vykonu, ale je to jen muj nazor.

Jinak souhlas s Vorlajzem...

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:35
od Mirus30
Chasnik píše:
V12: naopak, příjemněji se jezdí s GDI, protože má vyšší rozsah využitelných otáček. V ČR není zase tolik horských průsmyků, kde bych byl brzda provozu. Naopak, po cestách jezdí moc a moc slabších aut. A podřadit ze 6 na 3 při předjíždení není nic zběsilého, aspoň se motor trošku provětrá. Dupat na plyn v nízkých otáčkách a trápit motor jenom proto, že to tam turbo nafouká, je naopak nejden z největších provozních omylů řidičů s turbo motory. A pokud se jezdí s turbem tak, jak má, tak se šofér řazení taky nevyhne.
Dokonale napsano!