Stránka 18 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 led 2020, 12:29
od lumix
motorol píše: ↑15 led 2020, 12:49
Ten článek má více vad než jen tech 25 kW spotřebu. Jakpak se dostane benzin nebo nafta k pumpe? Kolik CO2 vznikne při výrobě 1l paliva? Kolik plošin, lodi, cisteren, potrubí je potřeba použit na dopravu k te pumpe?
On nikdo nepočítá s tim, ze na každé lampě bude rychlonabijeni, ale hezky to pomalé. Ono taky kam spěchat, když to pichnu na noc k lampě, tak přijdu až ráno. Poptejte se v okolí kolik km nejčastěji lidé za den najedou. Varianty jsou 2:a) par km až desítky km denně B) stovky km o víkendu domu na Slovensko a podobne
Takze pro všechny, kteří spadají pod a) je varianta baterek výhodou - neredi se phm s olejem a kromě baterek má vse obstojnou zivotnost
To je jako kolik CO2 vznikne vyrobou 1kw? Kolik CO2 vznikne než se dopravu uhlí do elektrárny? Kolik CO2 vznikne výrobou nových kabelů a jejich položením do země kvuli nabíječkam? Kolik CO2 vznikne těžením lithia a dalších surovin pro baterie? Kolik CO2 vyprodukuje loď která poveze vyrobené baterie z Číny do Evropy? A ano žena najede denně cca 60km, jednou za měsíc 500km a to už je problém. Navic slušné eauto stojí tak nejméně 900.000,- Kona či Ioniq kdyby byla sleva 30% tak 630.000 zatímco i30 ve style 1,0 T-GDI nás vyšlo se slevou 30%na 360.000,-. Jo dopady budou cena elektřiny bude stoupat, ceny aut se spalovacimi motory rovněž je otázkou k až.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 led 2020, 21:10
od Richard555
Já myslím, že po více podobných informacích to bude mít elektromobilita značně těžší:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Přesně jak jsme tady zhruba před rokem psali - levný proud nezůstane..... takže každý elektromobilista musí na garáž namontovat své panely aby mohl jezdit za hubičku - pokud využije veřejných nabíječek , bude jezdit minimálně za stejné peníze jako my "spalováci" a v Evropě za dvojnásobek a to se vyplatí
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 06:31
od Axel.Foley
Jj, je nutno začít vydělávat
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 07:15
od cernymotyl
Mohli to ještě chvíli dotovat, než uloví víc hejlů.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 08:57
od Axel.Foley
Se současným tlakem EU na elektrifikaci všeho je to asi jedno...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 10:18
od Boryš
Vidím to jako další důvod pro dotování ze strany "státu", aby se mohlo operovat tím, že alespoň za 150 000 km se prvotní investice do auta zaplatí. Přece jen tak nezahodí jednu z cest k tolik opěvované uhlíkové neutralitě. Jen nevím kdo to vše zaplatí. Jedině že tzv. střední třída zaměstnanců bude platit zisky těch co uhlíkovou neutralitu budou tvořit a těm co na drahé (i po dotacích) výtvory splňující "neutralitu" budou mít...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 11:39
od motorol
lumix píše: ↑17 led 2020, 12:29
To je jako kolik CO2 vznikne vyrobou 1kw? Kolik CO2 vznikne než se dopravu uhlí do elektrárny? Kolik CO2 vznikne výrobou nových kabelů a jejich položením do země kvuli nabíječkam? Kolik CO2 vznikne těžením lithia a dalších surovin pro baterie? Kolik CO2 vyprodukuje loď která poveze vyrobené baterie z Číny do Evropy? A ano žena najede denně cca 60km, jednou za měsíc 500km a to už je problém. Navic slušné eauto stojí tak nejméně 900.000,- Kona či Ioniq kdyby byla sleva 30% tak 630.000 zatímco i30 ve style 1,0 T-GDI nás vyšlo se slevou 30%na 360.000,-. Jo dopady budou cena elektřiny bude stoupat, ceny aut se spalovacimi motory rovněž je otázkou k až.
Ale ono to kolik stoji spálení uhlí i s přivezenim, kolik stoji těžba, doprava a výroba baterek- to se počítá stále dokola. Protože jinak k elektromobilu to CO2 jaksi nedostaneš.
Jinak ano, je spousta lidi, kterým baterky, CNG, LPG nebo třeba nafta nevyhovují. Proto si to nekupuji a nejezdi na to.
Ano všichni srovnávají nákupní cenu, ale kde je servis, životnost,...?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 18:57
od Richard555
Ještě bych chtěl poznamenat co se moc neříká - jde tažení proti starým vozům, ale čistě hypoteticky se zeptám, kdo víc uškodí životnímu prostředí?
Děda ve Favoritu s EU 0 který 2x do měsíce zajede 10 km na nákup a 2x do měsíce 15 km k doktorovi, nebo někdo kdo služebně používá auto a najede třeba 5000km s EU 6 ???
Řekl bych že dědovi ten Fávo spapá tak 4 litry benzínu a ten služebák spálí 300 litrů ( držím se hodně zkrátka) co myslíte ?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 led 2020, 19:26
od lumix
Tohle mě úplně děsí, koupil jsem si starsi auto pro radost. Už mě stálo na opravách plno peněz a času, těšil jsem se jak s ním budu ještě za 15-20 let o víkendech za pěkného počasí jezdit a ono to začíná vypadat jako peníze vyhozené do luftu
. Doufám, že to ještě pár let vydrží, abych ho mohl zkusit dát veteránské značky.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 21 led 2020, 11:41
od cernymotyl
Nevím, jestli to nepatří spíš do vlákna "Něco pro zasmání"
http://www.hybrid.cz/skoda-e-mona-nova- ... ktromobilu
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 21 led 2020, 12:29
od Mr. HYUNDAI
Ten blicí smajlík tu fakt chybí...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 21 led 2020, 12:52
od Axel.Foley
Ono to mobilní dobíjení od Škoda-auto zas tak nové není, pamatuji si, když se to objevilo na netu dva roky zpět. I tento článek je datován podobně.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 28 led 2020, 22:04
od petzl62
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 28 led 2020, 22:29
od idam.i
lumix píše: ↑18 led 2020, 19:26
Tohle mě úplně děsí, koupil jsem si starsi auto pro radost. Už mě stálo na opravách plno peněz a času, těšil jsem se jak s ním budu ještě za 15-20 let o víkendech za pěkného počasí jezdit a ono to začíná vypadat jako peníze vyhozené do luftu
. Doufám, že to ještě pár let vydrží, abych ho mohl zkusit dát veteránské značky.
Čo si kúpil pre radosť? Že by zadokolku?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 04 úno 2020, 06:48
od petzl62