Stránka 18 z 24
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 07 črc 2010, 06:18
od Gandalf
Odstín barvy mi tenkrát trefili napoprvé (světle modrá met.) a paradoxně zavedenému lakýrníkovi věřím víc než značkovému servisu, je to jen o technice a zkušenosti...
To svaření je dobrý nápad.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 07 črc 2010, 09:11
od Enigmatique
Nazdarek, takze rad prispejem svojimi poznatkami pri striekani a vymene zadneho naraznika. A naviac ako bonus, poskriabana predna kapota od kluca.
Takze dva roky dozadu do mna na dialnici napalil dobrak, ktory nestihol dobrzdit. Vysledkom bol poskodeny zadny naraznik + farba. Naraznik museli vymenit, nedal sa opravit. Za cely naraznik plus nastrek vo farbe karoserie (9G - Gold Beige) som platil asi 15000 Sk (este sme nemali €
). No a pri samotnej vymene zistili, ze je poskodena aj vystuha naraznika, tak ta stala asi dalsich 5000 Sk. Samozrejme v cene bola aj robota, avsak v konecnom dosledku to platila poistovna, resp. mi to preplatila.
No a podme spat dva tyzdne, pred nakupnym centrom mi neznamy mily spoluobcan poskriabal prednu kapotu, pravdepodobne klucom, s tym ze najintenzivnejsie tlacil ked bol v strede. Vsetko to zvladol jednym tahom a bola to dost rovna ciara. Najprv ked som to zbadal, tak som si myslel, ze to je nejaky kus pavuciny, no po prejdeni prstom po tom, som vytriezvel z toho presvedcenia.
Skusali sme to aj vylestit s bielou 3M pastou, ale ten stred bol dost hlboky. Ten skrabanec bol az do bieleho zakladu farby, nastastie nie do kovu. Pri samotnom lesteni uz isla dole vrchna vrstva, cize uz sa objavil flak. No tak mi nezostavalo nic ine ako dat streknut celu prednu kapotu. Vyslo ma to na 100€ aj s robotou okolo demontaze a montaze prednej kapoty. Som aspon rad ze mam nateraz po starostiach s dubkami od kamienkov na tej kapote a je ozaj ako nova a co sa tyka trafenia sa do odtiena, tak uplne bez problemov.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 07 črc 2010, 10:48
od Andy4
...neviem či som to niekde publikoval, ale premeriaval som lak na new Accente mikrometrom nasledovne:
dvere, kapota, strecha, kufrové dvere : cca 42-58 mikronov, veľmi veľmi nepravidelné!!!! kufor 132 (prelakovaný)
Blatníky- stabilne zhruba 48-50
Santa FE made in Korea: od 62
Octavia: od 64
P206: od 60
Clio II: cez 61 všade
Turci sa s tým absolútne neserú.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 07 črc 2010, 22:41
od Martun
Mrchy šetřej
pak se člověk nemůže divit že je vidět každej důleček od šutříku... kámoš si auto láknul hned třikrát. Kdykoliv se tam něco objevilo jen to přeleštil a furt to bylo jak z fabriky.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 08 črc 2010, 20:14
od cert
Tenkej lak maji vesměs všechny "rejže". Accent má lak slaboučkej, ale třeba taková Mazda je tím přímo pověstná. Asi pře rokem jsem se bavil s lakýrou a ten říkal, že byli na školení od Standoxu nebo PPG (už nevím přesně) a tam jim říkali, že se dá nalakovat komplet celá Felis Pick-up 0,9l barvy. Tak si o tloušťce laku udělejte obrázek sami...
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 10 črc 2010, 23:41
od Mexican
ja teda neviem. Asi som spesl. Zacuval som si do jedneho pna a bola to celkom solidna rana, zotrel som to handrou a nic. na prednej kapote mam po 90 000km asi 3 dierky, ktore som zapatlal farbou, nic ine nie je. A to horskych priesmykov, kde sa strkuje jazdim vela. Staci dva-tri krat rocne navoskovat obyc voskom a nejazdit 2 metre za kamionmi
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 21 črc 2010, 21:10
od Wostred
Dobrý večer. Takto poskvrněnou karoserii mam z levé a zpravé spodní části dveří. Jejich tam opravdu dost. Vypadá to jako rez, ale nechce se mi tomu věřít. Myslel jsem si, že to jsou asvaltové skvrny, ale přípravek proti asfaltu vůbec nepomohl. Co si o tom myslíte, vy mnohem žkušenější a znalejší jako já?
příkládám foto :
http://yfrog.com/jyp1040815gj
http://yfrog.com/n2p1040816j
http://yfrog.com/9gp1040817wj
Předem děkuji za Vaše postřehy a rady.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 21 črc 2010, 23:13
od cert
Wostred:
v pohodě, tohle vypadá hrozivě, ale je to jen nalepený prach nebo jak to líp říct z brzd - je to na autě hlavně po zimě. Běžná leštěnka (bacha jestli máš metalízu, tak kup něco přímo na metalické laky
) to sundá a nic dalšího se přes léto neobjeví. Měl jsem bílého Favorita a pak Golfa - bylo to vidět na obou - teď na červeným Accentu to vidět není, ale na pohmat to tam po zimě taky je.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 07:45
od _miv_
podla man v ziadnom pripade by si to nemal lestit.
ja som mal to iste ako mas ty. jednalo sa o smolu a asi z brzd ako sa pise pred mojim prispevkom.
kup si technicky benzin za 0,50€. poumyvaj auto samponom a potom pekne pomaly ocisti technickym benzinom. neposkodis lak a krasne ti to odide!
a potom to prelesti, resp navoskuj, kedze TB vysusuje...
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 07:55
od cert
_miv_:
já mu ale nepíšu, že má koupit abrazivní čistič laku a "orvat" to dolu.
Přecejen je lak na dnešních autech dvouvrstvý a i tech. benzín dokáže způsobit lehké zmatnění laku. Mně to šlo na Golfu odstranit normální leštěnkou s PTFE od ŽELVY.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 08:09
od _miv_
neviem. mozno ano. nechcel som pravda ale spochybnovat ze by mi tu nezislo. ja by som to ale s lestenkou necistil.
ja som mal tiez velky strach z toho technickeho benzinu a teda som to najprv skusal tam, kde by to nebolo vidiet, keby nahodou sa ten super kvalitny lak v nenormalnej hrubke co ma accent nejako poskodil. ale skutocne sa na mojich 4 dverach nic nestalo. a to som mal zafrkane dvere od asfaltu az po tie listy.
DAKUJEM cestarom, ked ste nadrbali asfalt v obci Viglas (asi jun 2010) a hned ste pustili dopravu po este lepkavom povrchu.
a to som siel nenormalne pomaly!
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 09:38
od Wostred
Potěšili jste mě, že to není rez
. Děkuji za příspěvky. Akorat teď nevím, jestli mám zkusit ten technický benzín nebo leštěnku, opravdu bych měl nerad flekatou metalízu.
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 09:41
od Saimon
Technický benzín. Dělal jsem to xkrát a v pohodě
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 10:31
od Mexican
Saimon píše:Technický benzín. Dělal jsem to xkrát a v pohodě
presne.. precistit technickym bezninom, oplachnut teplou vodou nasledne.. to su mikro-kusky z brzd, ktore sa pripiekli na plech
Re: LAK - problemy & ochrana
Napsal: 22 črc 2010, 11:27
od Vilda
Taky všechno odstraňuju tech. benz. a dobrý ..... jenom to pak opláchnu vodou a přeleštim leštěnkou. Hlavně fleky od asfaltu .... a taky mi pořád vytéká nějaký sajrajt na dutiny, ze dveří na prahy a ten jde dolů jenom benzínem ...