Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Ved mne je jedno, kto za kolko jazdi, moju spotrebu to nijako neovplyvni... Len je zaujimave/zvlastne, ze z tejto temy to vyzera, ze 90% ludi vlastniacich 1.5 DPi jazdi furt pomaly pod 5l na sto, a potom je tu Spritmonitor, ktory toto (aj ked pri pomentne malom mnozstve evidovanych aut, ale predsa) v realite rozporuje. A ti uzivatelia co to tam eviduju, tiez nemaju ziaden dovod k svojej spotrebe prihadzovat liter navyse. Just sayin'...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Já si myslím, že jezdím poměrně dost úsporně, po prvním roce mám dlouhodobou 6,0, zapisuju si do spritmonitoru, přesně je to 6,08l. Přes zimu to o něco stouplo, za minulý léto sem měl cca 5,5. Většina jízd je po dálnici, tempomat 110-120km/h. Upřímně si nedokážu představit jak s tím jezdí někdo pod 5l když sem si jel pohodičku pomale po dálnici Brno-Vídeň, tak to bylo tuším jedinkrát, kdy sem byl na 4,9-5,0.
edit. btw jak tak čtu to vlákno, taky je dálnice a dálnice, když je to rovinka tak je to taky o něčem jiným já když jedu k našim z Brna do Velkýho Meziříčí, tak cesta tam se pod 6 nedostanu, a cesta zpátky bývá okolo 5,3 (úplně stejný tempo).
edit. btw jak tak čtu to vlákno, taky je dálnice a dálnice, když je to rovinka tak je to taky o něčem jiným já když jedu k našim z Brna do Velkýho Meziříčí, tak cesta tam se pod 6 nedostanu, a cesta zpátky bývá okolo 5,3 (úplně stejný tempo).
2021 i30 WG 1.5 DPi Comfort
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi
Re: Motor 1.5DPi
Tak já se hlavně nepřišel prsit spotřebou, ale přišel jsem se zeptat, jestli někdo nepociťuje ten efekt, co jsem popsal. Přijde mi to, jako by to bylo přiškrcený a pak se to chytlo. Ale zas tak mi to žíly netrhá. Cejtil jsem to hlavně v těch Alpách a zeptám se na to na garančce. Asi to bude to přepnutí na to obohacování, jak zjistili v testu motoru FCD.(15 minuta https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow).
Že tu spustim dvacátej osmej shitstorm na téma spotřeby mě mohlo napadnout. Od prvního km mám celkovej průměr na palubnim počítači 5,6, jezdim s tim v průměru 80km/den (včetně víkendů) a rozhodně se nebojim to vytočit, když je potřeba. Dokazovat nemám potřebu.
Že tu spustim dvacátej osmej shitstorm na téma spotřeby mě mohlo napadnout. Od prvního km mám celkovej průměr na palubnim počítači 5,6, jezdim s tim v průměru 80km/den (včetně víkendů) a rozhodně se nebojim to vytočit, když je potřeba. Dokazovat nemám potřebu.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
hovorim si ze je to atmosfera, nemozu tomu robit zle tie Alpy ako take?. Druha vec je benal, osobne napr moja moto fakt nereaguje dobre na rakusky benzin (netusim preco) a tiez ma tendenciu cukat pod zatazou. vo vyskach (napr grossglockner) to bolo okolo 2300mnm uz celkom citelne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
práve naopak ten motor neobohacuje zmes pretože klapka je naplno otvorená skoro už od začiatku, preto nemá zmysel na to dupať - nič s výkonom sa už nezmení, proste strop sa dosiahne skoro... je to vozítko na lacné nenáročné vozenie sa okolo komína. Odmení sa asi dlhou výdržou. Niečo za niečo.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Možná bude lepší, když se podíváš na to video.slabostka píše: ↑13 čer 2022, 15:43 práve naopak ten motor neobohacuje zmes pretože klapka je naplno otvorená skoro už od začiatku, preto nemá zmysel na to dupať - nič s výkonom sa už nezmení, proste strop sa dosiahne skoro... je to vozítko na lacné nenáročné vozenie sa okolo komína. Odmení sa asi dlhou výdržou. Niečo za niečo.
Btw nedostatek kyslíku ve výšce mě jako důvod nenapadl. To neni úplně nesmysl.
Re: Motor 1.5DPi
možno bude lepšie ak sa pozrieš ešte raz ty a možno si to prečítaš https://www.fcd.eu/blog/post/2068
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Buď v klidu. Já jezdím v létě cca za 6,1 a v zimě za 6,9. Průměr podle PP mám 6,6 (najeto 12000).
Už se těším, až mě to koncem léta padne na 6,5 )) Nejezdím na spotřebu, ale jak potřebuju. Zpravidla "na čas".
Povolené rychlosti nepřekračuju. Ovšem vesměs rátké trasy, převážně za studena, dálnice prakticky vůbec - jen kolem Brna, 125km/h tacho.
Pro mě to auto a tento konkrétní motor byla prakticky jedinná volba a zatím jsem na 99% spokojen. Fakt pecka.
(to 1% nespokojenosti je spjaté s vypínáním držení v pruhu - chtěl bych, aby to bylo jen na stisk a ne držet jak osel)
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Re: Motor 1.5DPi
Moje spotreba podle tankovani ve Fuelio.
- Přílohy
-
- Resizer_16551530488021.jpeg (41.72 KiB) Zobrazeno 731 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Tak u videa jsem t napsal minutu a v tom textu z tvýho odkazu ti to teda taky zvýraznim.slabostka píše: ↑13 čer 2022, 15:51 možno bude lepšie ak sa pozrieš ešte raz ty a možno si to prečítaš https://www.fcd.eu/blog/post/2068
- Přílohy
-
- 15dpi.JPG (98.66 KiB) Zobrazeno 682 x
Re: Motor 1.5DPi
Díky za odkaz na fcd. Neznal jsem... Stručný, detailama vstřebatelný, výstižný článek, který si všímá podstatných věcí a nevěnuje se 5 minut barvám a pak 5 minut absenci bezklíčkového ovládání. Přesně tak to vnímám a pozoruju.
Není problém jet 130, jen je to trochu problém pro uši při delší jízdě a pro spotřebu. Taky je samozřejmě problém ne svižná jízda na volném okrsku, ale svižná jízda vyžadující předjíždění. Ale to každý z podstaty motoru má tušit a asi tuší.
Není problém jet 130, jen je to trochu problém pro uši při delší jízdě a pro spotřebu. Taky je samozřejmě problém ne svižná jízda na volném okrsku, ale svižná jízda vyžadující předjíždění. Ale to každý z podstaty motoru má tušit a asi tuší.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Re: Motor 1.5DPi
No, ne že bych byl expert na moderní motory, ale co jsem tak pochytil, tak u těch, které mají variabilní časování ventilů, chceš mít škrtící klapku otevřenou skoro pořád co nejvíc to půjde, protože pak motor pracuje efektivněji. Požadovaný výkon si pak reguluje úpravami časování ventilů. Proto úplně nechápu, čemu se tak diví, že se škrtící klapka otevře naplno co nejdříve to je možné - management motoru se prostě snaží použít všechny triky, aby minimalizoval ztráty a tak dosáhnul co nejnižší spotřeby paliva.