Zatím nebyl čas se na průzkum vydat na živo, ale podle fotek se nějaké poznatky shrnout dají. Troufám si tvrdit, že i30 PDe málokdo zná líp než já
.
Už v prvních tiskových zprávách se mluvilo o modifikaci výdechů ventilace. Ono k ní došlo a nedošlo. Pokud se podívám na fotky výbavy Comfort, tak tam změna žádná není, jakési "zušlechtěné" provedení se objevuje až na fotkách vyšších výbav. Když na ně koukám na fotce, přijdou mi tyhle vylepšené poněkud pouťové. Uvidíme až uvidíme přímo v autě.
Stěhovala se nám některá tlačítka. Vypínání S/S už není u řadicí páky vpravo dole, podle fotogalerií vyšších výbav je tam tlačítko zatím neznámé funkce
(
https://www.auto.cz/galerie/novinky/955 ... ich?foto=6), až se dostanu k nové i30 osobně, tak mrknu do návodu, co to tam má být. S/S se odstěhoval na panel vlevo od volantu, hned vedle reostatu osvětlení přístrojového štítu. Tím tam jedna pozice ubyla a tak se ovládání LKA přestěhovalo do pravé sekce na volantu (
https://www.auto.cz/galerie/novinky/955 ... ch?foto=14).
Změny vnějšího vzhledu jsou otázkou vkusu. Je zajímavé, že na zádích se neměnilo skoro nic. Přesněji u fastu vůbec nic a kombík a HB dostali do spodní části nárazníku fakové chromované výfuky (
https://www.auto.cz/galerie/novinky/955 ... ch?foto=44)
. Pokud fakt příští rok HB pořídím, tak Plastidip to jistí!!! N-liny byly této odpornosti ušetřeny, tam kouká normální výfuk.
Tvar masky je otázka vkusu, uvidíme jak to bude vypadat v reálu. N-liny jsou i nadále bez mlhovek. Zajímavé je, že podle fotek to vypadá tak, že auta s normálními předními světlomety s H7 mají denní svícení řešené v prostoru u mlhovek umístěných šipkovitých segmentů, které zároveň slouží jako přední blinkry. U aut s Bi-LED není u mlhovky nic než černý plast a DRL je řešeno proužkem přímo ve světlometu, který též slouží jako blinkr. Musím říct, že tzv. levnější řešení mi přijde mnohem zajímavější
.
Na fotkách jsem víc změn nezaznamenal - samozřejmě neberu v potaz zjevné změny v podobě jiných litých kol a případné 10,25'' navigace. Mnohem podstatnější jsou změny technické, které berou v potaz další emisní teror platný od 1.1.2021. To je konec konců hlavní důvod tak masivní obměny programu - nová i20, pohonově zásadně změněná i30, nový Tucson NX4, SantaFé, které vypadá skoro stejně a přitom stojí na fungl nové platformě....
Jsem velice zvědavý na nové motory 1,5 benzín. Protože T-GDi nejde v ČR bez baterek a my se snad dočkáme ještě Tucsona TLE, tak velmi vážně uvažuji pro příští rok o motoru 1,5 DPi. Vyzkouším samozřejmě oba
. U teď vím, že N-line byla zajímavá epizoda, ale nechci jí opakovat. Od jara trpíme (a minimálně do podzimu ještě trpět budeme) na objízdné trase, která je skutečně příšerná. Jezdit tím autem po tomhle každý den není zábava, ale příšerný opruz. Příští auto má v podmínkách na prvním místě jízdní komfort, a to by HB 1,5 DPi Smart měl splňovat
.