Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 črc 2022, 11:42
Podle mě se to všechno přehání. Dálnice se dá jednou týdně s DPi naprosto v klidu jezdit. Nebo se jedná o 400 km trasu napříč republikou? Osobně jsem si před koupí auto netestoval, jen jsem četl fóra a koukal na recenze na netu. Věděl jsem, co mě čeká a nic víc bych určitě při zkušební projížďce neodhalil. Naopak bych z něj měl při oněch rychlostech do 50, 70 km/h trochu falešný pocit rychlíku.
Zpětně jsem si už několikrát říkal, jestli jsem neměl šáhnout po turbu. Nižší spotřeba, živější při potřebě předjet,... Tím spíš, když jezdím dálnice/delší trasy ve většině případů - kilometrové popojíždění po městě jsem eliminoval. Ale... zvykl jsem si jezdit do 110 km/h. V Česku pro mě dostačují. Pokud vám taková rychlost nestačí, i 130 km/h se s DPi dá jednou týdně rozhodně zvládnout. Navíc - při té trase po dálnici, kolik z toho je skutečně dálnice a kolik město/okrsek pro dojetí do cíle...? Není to úplně pokrokové, ale 1.5 atmo je prostě větší jistota do budoucna, než jakýkoli turbobenzin. A jelikož neměním auta každý rok, volil jsem takto. Na druhou stranu, provoz úsporného turba by si asi oproti atmu semtam na nějakou opravu vydělal. Navíc 5 let záruky platí pro auta obě. Jestli jsem vzhledem ke svým jízdám zvolil dobře, to tak pořád nevím. Obě varianty mají plusy a mínusy, volba není jednoznačná. Nicméně, pokud bych měl od někoho jen info, že to má být "auto č. 2" v rodině, skoro bych to viděl obecně spíš pro tu atmosféru.
Ještě pro info: Mám za sebou teď přes 1000 km po německých dálnicích. Jezdil jsem ještě pomaleji, většinou okolo 100 km/h. Se zapnutou klimatizací (manuální). Vše mohu porovnat proti Octavii II 1.6 TDi, automatem se zapnutou automatickou klimatizací, se kterou jsme jeli v tandemu. To je stran spotřeby paliva opravdu eko motor, neměl jsem problém jezdit s ním pod 4 litry. Porovnání z palubních PC: cestou tam jsem jel první = tempomat - spotřeba o 0.9 litru/100 km vyšší. Cestou zpět druhý - bez tempomatu - spotřeba obou aut stejná. Nutno dodat: moje Hyu 10 000 km, půl roku v provozu, Octavia 300 000 km, přes 12 let v provozu. Ale při takových podmínkách je naše atmo opravdu v pohodě, když ale přijde výjezd do hor, rychlost 130 km/h, předjíždění, brždění, tak se rozdíly vytvoří, nemalé.
Jinak k odhlučnění: Jednak si nemyslím, že vyšší hluk u DPi je primárně od vyššího hluku motoru, navíc odhlučnění kabiny znamená velký zásah, nárůst hmotnosti, a ve výsledku snížení hluku o 3 decibely. Do čehož bych se teda osobně nepouštěl. Kupovat si auto s vizí, že ho hned nechám porozebrat...
Zpětně jsem si už několikrát říkal, jestli jsem neměl šáhnout po turbu. Nižší spotřeba, živější při potřebě předjet,... Tím spíš, když jezdím dálnice/delší trasy ve většině případů - kilometrové popojíždění po městě jsem eliminoval. Ale... zvykl jsem si jezdit do 110 km/h. V Česku pro mě dostačují. Pokud vám taková rychlost nestačí, i 130 km/h se s DPi dá jednou týdně rozhodně zvládnout. Navíc - při té trase po dálnici, kolik z toho je skutečně dálnice a kolik město/okrsek pro dojetí do cíle...? Není to úplně pokrokové, ale 1.5 atmo je prostě větší jistota do budoucna, než jakýkoli turbobenzin. A jelikož neměním auta každý rok, volil jsem takto. Na druhou stranu, provoz úsporného turba by si asi oproti atmu semtam na nějakou opravu vydělal. Navíc 5 let záruky platí pro auta obě. Jestli jsem vzhledem ke svým jízdám zvolil dobře, to tak pořád nevím. Obě varianty mají plusy a mínusy, volba není jednoznačná. Nicméně, pokud bych měl od někoho jen info, že to má být "auto č. 2" v rodině, skoro bych to viděl obecně spíš pro tu atmosféru.
Ještě pro info: Mám za sebou teď přes 1000 km po německých dálnicích. Jezdil jsem ještě pomaleji, většinou okolo 100 km/h. Se zapnutou klimatizací (manuální). Vše mohu porovnat proti Octavii II 1.6 TDi, automatem se zapnutou automatickou klimatizací, se kterou jsme jeli v tandemu. To je stran spotřeby paliva opravdu eko motor, neměl jsem problém jezdit s ním pod 4 litry. Porovnání z palubních PC: cestou tam jsem jel první = tempomat - spotřeba o 0.9 litru/100 km vyšší. Cestou zpět druhý - bez tempomatu - spotřeba obou aut stejná. Nutno dodat: moje Hyu 10 000 km, půl roku v provozu, Octavia 300 000 km, přes 12 let v provozu. Ale při takových podmínkách je naše atmo opravdu v pohodě, když ale přijde výjezd do hor, rychlost 130 km/h, předjíždění, brždění, tak se rozdíly vytvoří, nemalé.
Jinak k odhlučnění: Jednak si nemyslím, že vyšší hluk u DPi je primárně od vyššího hluku motoru, navíc odhlučnění kabiny znamená velký zásah, nárůst hmotnosti, a ve výsledku snížení hluku o 3 decibely. Do čehož bych se teda osobně nepouštěl. Kupovat si auto s vizí, že ho hned nechám porozebrat...