Několik málo slov k vozu co mám půjčen na 24hod.
Kia Ceed, 1,4 TGDI. Výbava řekl bych taková střední (auto klima, asistent jizdních pruhů, přední okna obě auto nahoru/dolů, zadní auto nemaj vůbec, auto světla, auto stěrače, auto brzdění proti nárazu, zadní LED světla, parkovací kamera, GPS atd.) Funglovka najeto při převzetí najeto 80km. Výpujčka je omezena na 150km, dnes najeto 35km. Zítra budu pokračovat.
V krátkosti první dojmy. Abych nezklamal některé místní diskutéry, tak začnu tím "negativnějším". Design, ať si každý soudí sám.
Hned po otočení klíčkem melodie, také při vytáhnutí klíčku v zapalování, ale to půjde asi vypnout. Po nastartovaní je automaticky zapnut asistent jizdních pruhů a také start-stop. Jednou mi auto brzda zasáhla do mého brzdění, až to bylo nepříjemné, prostě to duplo na brzdu podle mě moc brzdy. I v této střední lepší výbavě mi chybí posuvná opěrka ruky a nevím co to maj korejci za mores, že hlídání mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách je až v ňejaké extra příplatkové výbavě (toto není, ani v nejvyšší výbavě s bezklič startováním a el. par. brzdou s koženýma sedačkama). Osvětlení nastavení zpětných zrcátek stále chybí.
A teď ty lepší stránky. Design, za mě fajn. Tablet tolik netrčí a má jednodušší design, než i30 III.gen. Budíky jsou super přehledné, volant padne dobře do ruky, možná by mohl mít širší věnec. Středový panel je mírně natočen na řidiče, což se mi moc libí. Podsvětlení budíku viz foto, jinak klasika Kia červená, lepší než stará Škoda zelená, ale méně pohledné než modrá v mé i30
Plasty jsou měkčené, jak na palubce, tak ve dveřích, kde je také látka (všiml jsem si, že ve výbavě, kde jsou polokožené sedačky je místo látky ve dveřích také kůže). Místo na pravou nohu v pořádku. Nenašel jsem aspoň hmatem ve tmě nastavení beder v sedačce.
Auto je super odhlučněné, při mírném vytočení je zvuk motoru takový "hutný" což je fajn. Na druhou stranu se mi zdálo při normální jízdě, např. při brzdění motorem, že jsem slyšel jakoby takové bzučení. Komfort vynikající, ale zároveň super drží při projeti zatáčky svižnější jízdou. Dle prodejce, je předek tvrdší a zadek měkčí. Nerovnosti tlumí dobře, kočičí hlavy auto nerozhodily, nebyl slyšitelný nadměrný hluk v interieru. Samozřejmě větší nerovnosti, výtluky, kterým se nedá vyhnout tlumí, ale samozřejmě to jde již cítit i vevnitř nekomfortním poskakováním, ale zde by se nechytaly ani SUV.
Motor 1,4 TGDI je svižný, ale to mám již odzkoušeno s i30 Fastbacku. Trošku jsem se bál GPF, ale pocitově to tomu motoru moc neuškodilo. Těžko posuzovat motor, který má 100km s motorem, který měl najeto několik tis.km.
Uvidím co přinese zítřek...